'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: КААС: про зобов’язання надати дозвіл на відключення від системи ЦО  (Прочитано 5380 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Цитувати
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД   

  П О С Т А Н О В А   

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ   

11 травня  2010 року                                             м. Київ   

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:   

Головуючого судді                     Ситникова О.Ф.
Суддів:                                 Зайця В.С. 
                                    Хрімлі О.Г.   
при секретарі                             Авдошиної Л.О.,   

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві апеляційну скаргу Виконавчого комітету Житомирської міської ради на постанову Богунського районного суду м. Житомира від 29 жовтня 2008 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Виконавчого комітету Житомирської міської ради про визнання рішення міжвідомчої комісії незаконним та зобов’язати надати дозвіл на відключення від системи централізованого опалення,   

В С Т А Н О В И В : 

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив визнати незаконною відмову від 12.09.2008 року № 25/Х -7319 на його звернення та надати дозвіл на влаштування індивідуального опалення в квартирі.   

Постановою Богунського районного суду м. Житомира від 29 жовтня 2008 року позовні вимоги задоволено.   

Не погоджуючись з прийнятою постановою, Виконавчий комітет Житомирської міської ради подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову та ухвалити нове рішення, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.   

У судове засідання сторони не з'явилися, причини їх неявки суду невідомі, були повідомлені належним чином.   

Відповідно до ч.4 ст. 196 КАС України неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.   

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга  підлягає задоволенню, виходячи  з наступного.   

Відповідно до ст. 202 КАС України підставами для скасування постанови  або ухвали суду  першої інстанції  та ухвалення нового рішення  є: 1) неповне з‘ясування  судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої  інстанції вважає встановленими; 3) невідповідність  висновків суду обставинам справи; 4) порушення норм  матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного  вирішення справи або питання.   

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.   

Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС України  у справах щодо  оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб‘єктів  владних повноважень адміністративні суди перевіряють,  чи прийняті (вчинені) вони :1) на підставі, у межах  повноважень та у спосіб, що передбачені  Конституцією та законами України;2)  з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи  несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з  дотриманням необхідного  балансу  між  будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод  та інтересів особи і цілями, на досягнення яких  спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права  особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто  протягом розумного строку.         

Задовольняючи позовні вимоги ОСОБА_2, а саме,   визнаючи неправомірною відмову міжвідомчої комісії Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 12.09.2008 року № 25/Ч -7319 в наданні дозволу позивачу на відключення від мереж центрального опалення та гарячого водопостачання його квартири та допустивши поворот виконання рішення міжвідомчої комісії від 12.09.2008 року № 25/Ч -7319, зобов’язавши Виконавчий комітет Житомирської міської ради в особі міжвідомчої комісії надати дозвіл позивачу на відключення від мережі центрального опалення та гарячого водопостачання квартири АДРЕСА_1 та надати перелік організацій до яких слід звернутися для отримання технічних умов для розробки проекту індивідуального теплопостачання і відокремлення від мереж ЦО і ГВП,   суд 1-ої інстанції виходив з наступного.   

Між сторонами виник спір з правовідносин в сфері споживання житлово-комунальних послуг, зокрема здійснення відповідачем, як органом місцевого самоврядування, покладених на нього функцій регулювання діяльності суб'єктів відносин у сфері теплопостачання, межах, віднесених до відання відповідних рад, визначених Законами України «Про житлово-комунальні послуги», «Про теплопостачання» та делегованих повноважень , відповідно до постанов та розпоряджень (наказів) центральних органів виконавчої влади.   

Так, відповідно до пп.10,12 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до повноваження органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить здійснення контролю за дотримання законодавства у сфері захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг та вирішення інших питань у цій сфері відповідно до законів.   

Відповідно до вимог ст. 13 Закону України « Про теплопостачання» до основних повноважень органів місцевого самоврядування відноситься затвердження місцевих програм розвитку у сфері теплопостачання, затвердження проектів містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, схем теплопостачання та іншої містобудівної документації; здійснення контролю за забезпеченням споживачів тепловою енергією відповідно до нормативних вимог; встановлення тарифів на теплову енергію, що надається підприємствами та організаціями комунальної власності.   

Згідно вимог ст.ст.20,26 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" та ст.24 Закону України «Про   теплопостачання» споживач (фізична чи юридична особа, яка використовує теплову енергію на підставі договору) має право на вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг. У разі зникнення потреби в отриманні послуг або відмови споживача від користування послугою, споживач має право розірвати договір у порядку встановленому законом. Захист прав споживачів теплової енергії, а також механізм реалізації захисту цих прав регулюється, крім вказаних законів, Законом України «Про захист прав споживачів».   

Суд 1-ої інстанції зазначив, що відповідно до вказаних законів відключення окремих приміщень житлових будинків від мереж централізованого опалення ( надалі ЦО) та постачання гарячої води ( надалі ГВП) при відмові споживачів від централізованого теплопостачання здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.   

До листопада 2007 року такий порядок встановлювався відповідно до наказу Міністерства будівництва , архітектури та житлово-комунального господарства № 4 від 22.11.05року і передбачав відмову в наданні дозволу на відключення лише в разі неможливості забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання сусідніх приміщень або будинку в цілому ( п. 2.2.2). При цьому враховуються технічні рішення теплопостачання будинків, викладені в додатку №3 до наказу. Питання дозволу на відключення мало розглядатися на засіданні Комісії з участю споживача (п.2.2.3). Перенесення розгляду питання могло бути лише за умови погодження дати наступного розгляду із споживачем та з підстав підготовки рішення про відключення від мереж ЦО і ГВП всього будинку( під'їзду або секції).   

Також суд 1-ої інстанції зазначив, що змінами, внесеними до цього наказу наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства №169 від 06.11.2007 року розділ 2. наказу змінено і ним передбачається лише порядок прийняття рішення щодо відключення окремого житлового будинку.   

Порядок надання дозволів на відключення окремого жилого приміщення в багатоквартирних-житлових будинках взагалі відсутній.   

Відповідно до вимог ст. 22 Конституції України гарантується, що при прийняття нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.   

Відповідно до вимог ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.   

Згідно постанови Пленуму Верховного Суду України №9 від 01.11.1996 року при здійснення правосуддя судам під час розгляду справи необхідно піддавати оцінці нормативно-правові акти на відповідність їх як Конституції України, так і закону. Якщо при цьому буде встановлено, що нормативно - правовий акт, який підлягає застосуванню не відповідає чи суперечить законові, суд зобов'язаний застосувати закон, який регулює ці правовідносини.   

Отже,  виходячи із загальних засад пріоритетності законів над підзаконними нормативними актами, при вирішенні даного спору, на думку суду 1-ої інстанції,  застосуванню підлягають саме вимоги ст.ст.20,26 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" та ст.24 Закону України «Про теплопостачання», відповідно до яких споживач (фізична чи юридична особа, яка використовує теплову енергію на підставі договору) має право на вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг. У разі зникнення потреби в отриманні послуг або відмови споживача від користування послугою, споживач має право розірвати договір у порядку встановленому законом.   

Колегія суддів не погоджується з висновком суду 1-ої інстанції про те, що рішення відповідача в особі  міжвідомчої комісії щодо відмови позивачу у відключенні його квартири від системи ЦО та ГВП є неправомірним з огляду на наступне.   

Питання відключення мереж централізованого опалення та постачання гарячої води в багатоповерхових житлових будинках регулюється Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. № 630, Порядком відключення окремих приміщень житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затвердженим наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 22.11.2005 р. N 4, зі змінами, внесеними наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 06.11.2007 р. №169, а також СНиП 2.04.05.-91* "Отопление, вентиляция и кондиционирование".   

Відповідно до Порядку відключення окремих приміщень житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 22.11.2005 р. N 4, зі змінами, внесеними наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 06.11.2007 р. №169, для  реалізації права споживачів на відмову від отримання  послуг ЦО та ГВП орган місцевого самоврядування або місцевий  орган виконавчої влади створює своїм рішенням постійно  діючу міжвідомчу комісію для розгляду   питань  щодо відключення споживачів  від мереж ЦО і ГВП (далі- Комісія), призначає голову та затверджує її склад, затверджує положення про  роботу  комісії.   

Засідання Комісії    відбувається у міру  потреби, але  не рідше  одного разу на місяць.   

Як вбачається з матеріалів справи, листом від 12.09.2008 року № 25/Х-7319   Виконавчий комітет Житомирської міської ради повідомив позивача про розгляд його звернення з приводу  можливості відключення від централізованого теплопостачання та гарячого водопостачання з подальшим   улаштуванням автономного опалення в квартирі АДРЕСА_1 міжвідомчою комісією з питань, пов'язаних з відключенням споживачів від мереж центрального опалення та гарячого водопостачання.   

Згідно наказу від 06.11.07 року №169 Міністерства з питань житлово-комунального господарства, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 листопада 2007 р. за №1320/14587, та з метою запобігання виникнення надзвичайних ситуацій у житловому фонді - заборонено видачу дозволів на відключення окремих житлових приміщень, секції, під'їзду від мереж центрального опалення та постачання гарячої води. Зазначеним наказом регламентовано порядок відключення від мереж ЦО та ГВП не "окремих приміщень квартир житлового будинку", а лише  "окремого житлового будинку (будинків)".   

Пунктом 2.1 даного наказу зазначено, що для вирішення питання відключення житлового будинку (будинків) від мереж централізованого опалення, його власник (власники) повинен (повинні) звернутися до Комісії з письмовою заявою про відключення від мереж ЦО і ГВП.   

Комісія може розглядати надані документи лише за наявності затвердженої органом місцевого самоврядування в установленому порядку оптимізованої схеми перспективного розвитку систем теплопостачання населеного пункту та у відповідності до неї.   

Таким чином, відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання проводиться у разі:   

- згоди всіх власників житлового будинку;   

- затвердженої органом місцевого самоврядування в установленому оптимізованої схеми перспективного розвитку систем теплопостачання населеного пункту;   

- технічної можливості влаштування індивідуального опалення;   

- якщо проект індивідуального (автономного) теплопостачання відповідає вимогам чинних нормативних документів.   

Позивач у своїй позовній заяві посилається на те, що він має право на вільний вибір альтернативних видів забезпечення житла теплом та гарячим водопостачанням. Колегія суддів погоджується з цим, однак зазначає, що здійснення власником квартири своїх прав  не повинно обмежувати  прав власників інших квартир у багатоквартирному житловому будинку та  відповідати санітарно-технічним вимогам і правилам експлуатації будинку.   

З огляду на вищенаведене колегія  суддів не вбачає підстав для задоволення вимог позивача, адже міжвідомча комісія, приймаючи рішення про відмову в наданні дозволу на відключення квартири від мереж центрального опалення та гарячого водопостачання, діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені нормами чинного законодавства України,  відмова є правомірною, відповідає вимогам ч. 2 ст. 19 Конституції України , ч. 3 ст. 2 КАС України.     

          Відповідно до вищевикладеного колегія суддів прийшла до висновку, що апеляційну скаргу  необхідно  задовольнити, постанову Богунського районного суду м. Житомира від 29 жовтня 2008 року    слід    скасувати, прийняти нову постанову, так як судом першої інстанції допущено порушення норм  матеріального права, що призвело до неправильного  вирішення справи.   

На підставі наведеного, керуючись  ст.ст. 160, 198, 202, 205, 207 КАС України, суд   

  П О С Т А Н О В И В:  

  Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Житомирської міської ради задовольнити.   

Постанову Богунського районного суду м. Житомира від 29 жовтня 2008 року скасувати.   

Прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 відмовити.   

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст.212 КАС України.   

  Головуючий суддя:               _________________         Ситников О.Ф.                   

            Судді:               _________________         Заяць В.С.                         

                        __________________  Хрімлі О.Г.             

      Повний текст  виготовлено 17.05.10 року.
 
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/9534956

Див. також:
ВСУ: щодо відключення від ЦО та постачання гарячої води (надати технічні умови)
http://gro-za.org/forum/index.php?topic=6115.0.html
« Останнє редагування: 07 Травня 2011, 22:58:47 від Перо »
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email