У «Київводоканалі» знайшли спосіб, як укладати прямі договори із мешканцями багатоквартирних будинків
«Чи можна пити воду з-під крану?», - чи не найпопулярніше питання, з яким звертаються кияни до фахівців ПАТ «АК «Київводоканал». Єдиної відповіді на це питання існувати не може – все залежить від низки умов. Зокрема, найголовнішим фактором є розташування цього самого крану. Вода, яка готується та подається Київводоканалом до споживачів, відповідає абсолютно всім санітарним нормам, згідно із пробами, що відбираються на різних етапах її транспортування. Про це «Хрещатику» повідомили в прес-службі «Київводоканалу».
Та якщо брати до уваги багатоквартирні будинки, юрисдикція Київводоканалу щодо водопровідних мереж закінчується при їхньому вході в будинок. Проте, Товариство не може дати жодних гарантій щодо якості тієї води, яка пройшла по внутрішньобудинковим мережам до безпосереднього споживача. Відповідно до статті 19 Закону «Про питну воду», виробник води, яким є ПАТ «АК «Київводканал», не має права укладати прямі договори з мешканцями квартир, а лише із балансоутримувачами або власниками будинків в цілому.
Задля покращення якості води в кранах власників квартир, яке можливе за умови належного обслуговування внутрішньобудинкових мереж, Київводоканалом було вирішено створити ТОВ «Водоканал-сервіс», яке може виступати виконавцем послуг і, відповідно до чинного законодавства, має право на укладення прямих договорів із мешканцями багатоквартирних будинків.
Наразі двома об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) та сімома житлово-будівельними кооперативами (ЖБК), до яких загалом входить 15 будинків, укладено із Водоканал-сервісом договори про здійснення функцій виконавця послуг. На даному етапі договори про обслуговування внутрішньобудинкових мереж не укладаються із кожним конкретним власником квартири, аби зберегти право громадян на пільги та субсидії, що надаються на загальну послугу утримання будинків, споруд та прибудинкових територій.
Варто зазначити, що діяльність Водоканал-сервісу не передбачає додаткової оплати від мешканців, адже в тарифі на послугу утримання будинків, споруд та прибудинкових територій вже закладена частина коштів на обслуговування внутрішньобудинкових систем, до яких входять мережі гарячого та холодного водопостачання, водовідведення, опалення та зливової каналізації. Під «обслуговуванням» мається на увазі утримання мереж в належному стані, регулярне проведення профілактичних робіт, прочистка та усунення пошкоджень.