'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Зупинення актів ОМС з одночасним зверненням до суду  (Прочитано 2468 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Dugf

  • Досвідчений дописувач
  • ***
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 532
    • Перегляд профілю

Натрапив на рішення Конституційного суду України у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) Справа N 1-9/2009
16 квітня 2009 року N 7-рп/2009.

Досить цікавих висновків дійшов суд у п. 5. 
Цитувати
У Конституції України ( 254к/96-ВР ) зазначено, що рішення
органів місцевого  самоврядування  з  мотивів  їх  невідповідності
Конституції  (  254к/96-ВР  )  чи  законам  України  зупиняються у
встановленому законом порядку  з  одночасним  зверненням  до  суду
(частина  друга статті 144) ( 254к/96-ВР ).  Цьому конституційному
положенню відповідають Закон (  280/97-ВР  ),  у  частині  десятій
статті  59  (  280/97-ВР  )  якого  визначено,  що акти органів та
посадових   осіб   місцевого   самоврядування   з    мотивів    їх
невідповідності  Конституції  (  254к/96-ВР  ) або законам України
визнаються незаконними в судовому порядку, та інші закони України,
зокрема "Про  столицю  України  -  місто-герой  Київ"  ( 401-14 ),
згідно з частиною третьою  статті  8  (  401-14  )  якого  рішення
органів  місцевого  самоврядування  з  мотивів  їх невідповідності
Конституції ( 254к/96-ВР  )  або  законам  України  зупиняються  в
установленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.

     Системний аналіз  цих  конституційних і законодавчих положень
та положень пункту 5 статті 121,  пункту 9 розділу  XV  "Перехідні
положення"  Конституції  України  (  254к/96-ВР ) свідчить,  що на
прокуратуру України покладено нагляд за додержанням прав і  свобод
людини  і  громадянина,  додержанням законів з цих питань органами
місцевого   самоврядування.  Закон   України   "Про   прокуратуру"
( 1789-12 ),  прийнятий  до  набуття чинності Конституцією України
( 254к/96-ВР ),  є чинним у частині,  що не  суперечить  Основному
Закону  України  (  254к/96-ВР  ),  і передбачає порядок зупинення
рішень   органів   місцевого   самоврядування   з    мотивів    їх
невідповідності Конституції ( 254к/96-ВР ) чи законам України. Цим
законом установлено,  що при виявленні порушень закону прокурор  у
межах  своєї компетенції має право опротестовувати акти виконавчих
органів місцевих рад та вносити подання або  протести  на  рішення
місцевих  рад  залежно  від характеру порушень.  Протест прокурора
приноситься  до органу, який видав  цей  акт  і  зупиняє його дію,
прокурору  надається  право  звернутися  із  заявою  до  суду  про
визнання  акта  незаконним,  і  подача  такої  заяви  зупиняє  дію
правового  акта
  (частини перша,  третя, четверта статті 21 Закону
України "Про прокуратуру") ( 1789-12 ).

У зв'язку  з  наведеним  Конституційний  Суд  України  дійшов
висновку,  що  за  змістом  частини  другої статті 144 Конституції
України ( 254к/96-ВР ),   частини   десятої   статті   59   Закону
( 280/97-ВР  )  рішення органів місцевого самоврядування з мотивів
їх невідповідності Конституції ( 254к/96-ВР ) чи  законам  України
зупиняються   прокурором  у  встановленому  Законом  України  "Про
прокуратуру" ( 1789-12 ) порядку з одночасним зверненням до  суду.
При цьому Конституційний Суд України зазначає,  що право прокурора
оскаржувати до суду рішення органів місцевого самоврядування не  є
абсолютним,   оскільки   у  Конституції  України  (  254к/96-ВР  )
закріплено, що її норми є нормами прямої дії, а отже, звернення до
суду   для   захисту   конституційних   прав  і  свобод  людини  і
громадянина,  як і право  на  оскарження  в  суді  рішень  органів
місцевого  самоврядування  гарантується  безпосередньо на підставі
Конституції   України ( 254к/96-ВР )   кожному   (частина    третя
статті 8, частина друга статті 55) ( 254к/96-ВР ).

Тобто достатньо звернутися до суду з заявою до суду про визнання акта незаконним, і подача такої заяви зупиняє дію правового акта? Нещодавно на форумі виникали питання щодо зупинення актів з одночасним зверненням до суду, але наявна фраза "в установленому законом порядку" не давала чіткої відповіді. Можливо це рішення дає відповідь?
« Останнє редагування: 24 Жовтня 2010, 01:14:57 від Dugf »
Записаний

gro-za

  • Засновник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2230
  • City: Київ
  • ГРОмадський правоЗАхисник, 050-448-1-844
    • Перегляд профілю

Цитувати
Тобто достатньо звернутися до суду з заявою до суду про визнання акта незаконним, і подача такої заяви зупиняє дію правового акта? Нещодавно на форумі виникали питання щодо зупинення актів з одночасним зверненням до суду, але наявна фраза "в установленому законом порядку" не давала чіткої відповіді. Можливо це рішення дає відповідь?
Не дає. "В установленому законом порядку" - цю Конституційну норму можна скасувати лише шляхом внесення змін до Конституції, а обійти її неможливо.
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email