'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Постанова ШРС № 2а-1285/09 від 23.06.2009 р. щодо нечинності РКМДА №№ 1663, 1792  (Прочитано 3005 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Цитувати
Справа № 2а-1285/09

 ПОСТАНОВА   

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 23 червня 2009 року Шевченківський районний суд м. Києва в складі:

головуючого-судді Васильєвої Т.М.   

при секретарі Теличко А. О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за адміністративним позовом Дочірнього підприємства ЗАТ «Укрпрофтур»»Готельний комплекс «Турист» до Київської міської державної адміністрації, 3-і особи ВАТ АК «Київ водоканал», ЗАТ Енергогенеруюча компанія «Дар теплоцентраль» про визнання протиправними та нечинними розпоряджень

 встановив:

 позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати протиправними та нечинними з моменту прийняття розпорядження виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації від 27 листопада 2008 року № 1663 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання холодної та гарячої води, водовідведення для окремих суб»єктів господарювання» та № 1792 від 30 грудня 2008 року «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.11.2008 року № 1663».Свої вимоги обгрунтовує тим, що вказані розпорядження не зареєстровані в Головному управлінні юстиції м. Києва та прийняті не в межах наданих повноважень.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала.

Представник відповідача позов не визнав, пояснивши, що на сьогоднішній день відсутній предмет спору, оскільки спірні розпорядження скасовані Президентом України. Крім того, розпорядження прийняті в межах наданих повноважень та реєстрації в ТУЮ не підлягають.

Представник третьої особи ВАТ АК «Київводоканал» позовні вимоги не визнала.

Представник третьої особи ЗАТ «Енергогенеруюча компанія «Дартеплоцентраль» позовні вимоги не визнав.

Заслухавши пояснення представників сторін та третіх осіб, вивчивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

27 листопада 2008 року Київською міською державною адміністрацією прийнято розпорядження № 1663 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання холодної та гарячої води, водовідведення для окремих суб»єктів господарювання».

Згідно із затвердженим вказаним розпорядженням Переліком - Дочірнє підприємство готельний комплекс «Турист» віднесено до окремих суб»єктів господарювання-споживачів теплової енергії, послуг з централізованого опалення та постачання холодної і гарячої води та водовідведення, для яких з 01.12.2008 року встановлені нові тарифи на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води виробникам ЗАТ ЕК «Дар теплоцентраль» та виконавцям цих послуг комунальної форми власності для здійснення розрахунків. Цим же розпорядженням були встановлені нові тарифи і для позивача, як суб»акта господарювання, на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення холодної та гарячої води, які виробляються ВАТ АК «Київводоканал».

30 грудня 2008 року Київська міська державна адміністрація розпордженням № 1792 «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.11.2008 року № 1663», внесла зміни, якими з Переліку окремих суб»єктів господарювання були вилучені лише автосалони, а три-чотири, та п»ятизіркові готелі (крім державної форми власності) залишились в зазначеному переліку.

Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.04.2004 року визначає основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов»язки.

Пунктом 4 ч. 1 cт.6 вказаного Закону передбачено, що до повноважень Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері житлово-комунальних послуг належить, зокрема взаємодія з органами місцевого самоврядування з питань надання житлово-комунальних послуг та регулювання цін/тарифів у межах своїх повноважень.

Засади організації та діяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування регламентується Законом України «Про місцеве самоврядування» від 21.05.1997 року

Відповідно до підпункту 2 пункту «а» ч. 1 cт.28 зазначеного Закону, до відання виконавчих органів міських рад віднесені повноваження щодо встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг. які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади;погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами установами та організаціями, які не належать до комунальної власності відповідної територіальної громади, а в разі, якщо вказані послуги надаються підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності-погодженням в установленому порядку цих питань з даними, підприємствами, установами, організаціями.

Вказані повноваження є власними (самоврядними) повноваженнями виконавчого органу, який створюється для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування.

Рішенням Конституційного Суду України від 25.12.2003 № 21-рп/2003 у справі № 1-45/2003 дано офіційне тлумачення положень частин першої, другої, третьої, четвертої ст.. 118, частини 3 cт. 133, частини першої, другої, третьої ст.. 140, частини 2 ст. 141 Конституції України, ст..23 п.3 частини першої ст..30 Закону України « Про державну службу», ст..cт. 12, 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в У країні», ст. ст. 10, 13, 16 пункту 2 розділу У11 «Прикінцеві положення «Закону України «Про столицю України-місто-героой Київ», ст.. ст. 8, 10 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст.. 18 Закону України «»Про службу в органах місцевого самоврядування» в їх взаємозв»язку щодо статусу Київської міської державної адміністрації.

Відповідно до вказаного рішення Київська міська державна адміністрація є єдиним в організаційному відношенні органом, який виконує функції виконавчого органу Київської міської ради та паралельно функції місцевого органу виконавчої влади. З питань віднесення до відання місцевого самоврядування, цей орган підзвітний і підконтрольний Київській міській раді, а з питань здійснення повноважень у сфері виконавчої влади - Кабінету Міністрів України.

Таким чином, виходячи з підпункту 2 пункту «а» частини 1 cт. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування», повноваження Київської міської державної адміністрації як виконавчого органу Київської міської ради в галузі тарифної політики пов»язані з встановленням в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади, а в разі, якщо вказані послуги надаються підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності - погодженням в установленому порядку цих питань з даними підприємствами, установами та організаціями.

Відповідно до ч.3 cт. 78 Господарського кодексу України, підприємство майно якого перебуває у комунальній власності, є комунальним унітарним підприємством. Вказане підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Майно закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).

Предметом регулювання оскаржуваних розпоряджень є встановлення тарифу на теплову енергію, яка виробляється ЗАТ «ЕК «Дар теплоцентраль» та тарифу на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення холодної і гарячої води, які виробляються ВАТ АК «Київводоканал».

Згідно з абзацом 7 cт.13 Закону України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 року встановлення для відповідної територіальної громади в порядку і межах передбачених законодавством, тарифів на теплову енергію, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності, крім тарифів на теплову енергію, що виробляється на установах комбінованого виробництва і електричної енергії, віднесено до повноважень органів місцевого самоврядування.

Чинним законодавством не передбачено повноважень виконавчого органу влади затверджувати тарифи на теплову енергію, тим більше для підприємств не комунальної власності.

ВАТ АК «Київводоканал» та ЗАТ «ЕК «Дартеплоцентраль» є акціонерними товариствами і відповідно до ст.. 78 Господарського кодексу України, не відносяться до комунальних підприємств.

Згідно ч.2 cт. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов»язані діяти лише на підставне межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст..6 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» від 09.04.1999 року на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники управлінь, відділів та інших структурних підрозділів-накази.

Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов»язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

Порядок набрання чинності нормативно-правовими актами, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, до яких віднесені місцеві державні адміністрації визначено п.3 Указу Президента України від 03.10.1992 року № 493/92 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади», відповідно до якого вказані нормативно-правові акти набувають чинності через 10 днів після їх реєстрації, якщо в них не встановлено пізнішого строку надання їм чинності.

Згідно з ч.5 cт.59 Закону України «Про місцеве самоврядування»рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.

Пунктом 2 вищевказаного Указу визначеного державна реєстрація провадиться в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. Міністерство юстиції України та управління юстиції складають державні реєстри зареєстрованих ними нормативно-правових актів.

Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю, що зачіпають права, свободи й інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 року № 731.

Зазначеною вище Постановою, надано право Міністерству юстиції та іншим органам, що здійснюють державну реєстрацію відомчих нормативно-правових актів, перевіряти у міністерствах, інших органах виконавчої влади, органах господарського управління та контролю додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, у разі потреби вимагати подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію та вносити пропозиції про усунення виявлених порушень і недоліків та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у допущених порушеннях.

Також Положенням встановлено обов»язок міністерств, інших органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю своєчасно подавати на державну реєстрацію нормативно-правові акти, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, та не допускати випадків направлення на виконання нормативно-правових актів, що не пройшли державну реєстрацію.

Судом достовірно встановленого вказані спірні розпорядження не пройшли державної реєстрації, що не оспорюється і сторонами.

Посилання представника відповідача на ту обставину, що відсутній предмет спору, оскільки розпорядження скасовані Указом яПрезидента України, судом до уваги не приймаються.

Так дійсно на момент розгляду справи спірні розпорядження визнані незаконними, але їх незаконність встановлена лише з моменту опублікування Указів Президента.

Судом же встановлено, що спірні розпорядження є протиправними та нечинними з моменту їх прийняття із підстав, зазначених вище.

Тому оцінюючи зібрані по справі докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги є обгрунтованими і підлягають задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись ст.. ст. 2, 6, 7, 11, 17, 69, 70, 71, 158, 160-163, 167 КАС України, суд

 ПОСТАНОВИВ:

 Адміністративний позов Дочірнього підприємства ЗАТ «Укрпрофтур «Готельний комплекс «Турист» задовольнити.

Визнати протиправними та нечинними з моменту прийняття розпорядження виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації від 27 листопада 2008 року № 1663 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання холодної та гарячої води, водовідведення для окремих суб»єктів господарювання» та № 1792 від 30 грудня 2008 року « Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.11.2008 року № 1663.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Шевченківський районний суд м. Києва шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня складання її повного тексту. Апеляційна скарга подається протягом 20 днів з дня подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення зазначених вище строків або після розгляду справи апеляційним судом, якщо її не скасовано.

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/13487001
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Цитувати
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа №2-а-1285/09
                                                                                                 
  У Х В А Л А

14 травня 2010 р.                                                                                                              м.Київ


 Суддя Київського апеляційного адміністративного суду Попович О.В., перевіривши апеляційну скаргу третьої особи Закритого акціонерного товариства «Енергетична компанія «ДАРтеплоцентраль» на Постанову Шевченківського районного суду м. Києва від 23 червня 2009 року у справі за адміністративним позовом Дочірнього підприємства Закритого акціонерного товариства «Укрпрофтур» Готельний комплекс «Турист» до Київської міської державної адміністрації, треті особи: Відкрите акціонерне товариство Акціонерне товариство «Київ водоканал», Закрите акціонерне товариство «Енергетична компанія «ДАРтеплоцентраль» про визнання протиправними та нечинними розпоряджень, - 

В С Т А Н О В И В :

Постановою Шевченківського районного суду м. Києва адміністративний позов Дочірнього підприємства Закритого акціонерного товариства «Укрпрофтур» Готельний комплекс «Турист» до Київської міської державної адміністрації, треті особи: Відкрите акціонерне товариство Акціонерне товариство «Київ водоканал», Закрите акціонерне товариство «Енергетична компанія «ДАРтеплоцентраль» про визнання протиправними та нечинними розпоряджень - задоволено.

Третя особа Закрите акціонерне товариство «Енергетична компанія «ДАРтеплоцентраль», не погоджуючись з прийнятою Постановою суду, звернулась до апеляційного суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказану Постанову суду та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні адміністративного позовну відмовити.

Ухвалою суду від 19 квітня 2010 року апеляційну скаргу було залишено без руху та надано апелянту строк до 30 квітня 2010 року для усунення недоліків по апеляційній скарзі, а саме: надати суду документ, що підтверджує сплату апелянтом судового збору та апеляційну скаргу, в якій підпис посадової особи, скріплений печаткою установи, відповідно до вимог ч. 6 та 7 ст. 187 КАС України.

06 травня 2010 року на адресу суду апелянтом направлено копію витягу зі Статуту підприємства та копію квитанції про сплату судового збору.

Вивчивши зазначені документи, суд приходить до висновку, що вимоги Ухвали від 19 квітня 2010 року апелянтом не виконані, оскільки суду апеляційної інстанції не надано оригіналу квитанції про сплату судового збору, а також апеляційної скарги, підписаної належним чином з її копіями для всіх учасників справи.

На підставі ч. 3 ст. 189 КАС України, до апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених ст. 187 зазначеного Кодексу, застосовуються правила ст. 108 КАС України, у відповідності до яких апеляційна скарга підлягає поверненню скаржникам.

Керуючись ст. ст. 108,  189 КАС України, - 

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу третьої особи Закритого акціонерного товариства «Енергетична компанія «ДАРтеплоцентраль» на Постанову Шевченківського районного суду м. Києва від 23 червня 2009 року у справі за адміністративним позовом Дочірнього підприємства Закритого акціонерного товариства «Укрпрофтур» Готельний комплекс «Турист» до Київської міської державної адміністрації, треті особи: Відкрите акціонерне товариство Акціонерне товариство «Київ водоканал», Закрите акціонерне товариство «Енергетична компанія «ДАРтеплоцентраль» про визнання протиправними та нечинними розпоряджень вважати неподаною та повернути особі, яка її подала разом з усіма доданими до неї документами.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом місяця.       

Суддя                                                  О.В. Попович

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/9629560

Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email