'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: ВАСУ: Вищий адміністративний суд України (новини)  (Прочитано 23226 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Олександр Пасенюк: «Кількість документів, що надійшли до суду у 2010 р., збільшилась на 47 % порівняно з аналогічним періодом 2009 р.»

28 травня 2010 року відбулися збори суддів Вищого адміністративного суду України.


28 травня відбулися збори суддів Вищого адміністративного суду України.

Під час засідання заслухано доповідь Голови ВАСУ Пасенюка Олександра Михайловича про стан здійснення судочинства Вищим адміністративним судом України у січні-квітні 2010 року та заходи щодо зменшення кількості нерозглянутих справ, які перебувають у провадженні ВАСУ.

Голова ВАСУ зазначив, що до Вищого адміністративного суду України впродовж січня-квітня 2010 року надійшло близько 20 400 документів. Це касаційні, апеляційні скарги, позовні заяви та заяви за нововиявленими обставинами. У аналогічному періоді 2009 року до суду надійшло 13 330 документів. Тобто, кількість документів, що надійшли до суду в цьому році, збільшилась на 47 % порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Середньомісячне надходження документів на розгляд одного судді ВАСУ в січні-квітні поточного року, з урахуванням кількості фактично відпрацьованого часу, збільшилось на 41 % порівняно з аналогічним періодом 2009 року та склало 109 документів проти 78.

Упродовж січня-квітня 2010 року суддями ВАСУ ухвалено майже 23 500 остаточних судових рішень. У той же періоді 2009 року такий показник складав близько 8 000 судових рішень. Збільшення у поточному році ухвалених судових рішень у три рази пояснюється великою кількістю ухвал про передачу касаційних скарг у справах, пов’язаних із соціальними виплатами, до Верховного Суду України для їх розгляду у порядку цивільного судочинства відповідно до прикінцевих та перехідних положень Закону України від 18.02.2010 № 1691-VI “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвідомчості справ, пов’язаних із соціальними виплатами”.

Суддями Вищого адміністративного суду України за чотири місяці поточного року здійснено касаційний перегляд майже 11 200 судових рішень судів першої та (чи) апеляційної інстанцій, що майже вдвічі більше порівняно з аналогічним періодом 2009 року.  :'(

У січні-квітні 2010 року в середньому одним суддею Вищого адміністративного суду України ухвалювалось 127 судових рішень щомісяця. У січні-квітні 2009 року цей показник був майже втричі меншим і становив 46 рішень.

У суді продовжує існувати проблема великої кількості нерозглянутих касаційних скарг та справ.

Так, станом на 1 травня 2010 року залишок касаційних скарг, відносно яких не вирішено питання щодо їх прийняття до провадження в січні-квітні 2010 року, складає майже 11 000 скарг, або 28 % загальної скарг, що перебували на розгляді суддів ВАСУ.

Станом на 1 травня 2010 року не розглянуто понад 52 000 справ, або  82 % загальної кількості справ, що перебували в провадженні суддів ВАСУ в січні-квітні 2010 року, що є дуже великим показником. У відповідному періоді 2009 року цей показник складав 75 %. Наведене свідчить про тенденцію до збільшення кількості нерозглянутих справ. На розгляді багатьох суддів перебуває більше 1 000 справ, у деяких цей показник сягає майже 2 000.  :o

Таким чином, не дивлячись на значне збільшення кількості розглянутих касаційних скарг (майже удвічі), продовжується накопичення нерозглянутих касаційних скарг та справ.

Така ситуація потребує невідкладного вжиття дієвих заходів щодо запобігання накопиченню залишків касаційних скарг та справ, покращення інтенсивності та якості здійснення судочинства ВАСУ. Слід провести комплекс заходів, зокрема, терміново внести зміни в процесуальний кодекс щодо спрощення багатьох процедур розгляду адміністративних справ, збільшити кількість суддів судових палат; вивчити питання щодо забезпечення суддів другим помічником (секретарем); запровадити шаблони процесуальних документів; удосконалити систему електронного документообігу, констатував Олександр Пасенюк.
http://www.vasu.gov.ua/ua/news_vasu.html?_m=publications&_c=view&_t=rec&id=1437
Записаний

gro-za

  • Засновник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2230
  • City: Київ
  • ГРОмадський правоЗАхисник, 050-448-1-844
    • Перегляд профілю

Система судочинства вкрай незадовільна, а суб'єктів владних повноважень давно слід прогнати з насиджених місць. Бо користі суспільству від них немає ніякої, а шкодять, як коти, щодня. Тільки хто ж прожене цих чинуш? Матрос Желєзняк? Крім того, судді в адмінсудах та в загальних судах - перших інстанціях адміністративного судочинства, непідготовлені, заангажовані, що приводить до великої кількості апеляційних та касаційних скарг. Я вже показував, як одна й та ж колегія суддів КААС в один і той же день в однакових справах про оскарження одних і тих же розпоряджень Черновецького - "мера усіх киян" - постановляла рішення протилежного змісту (пошукова фраза "гримаси").
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Протилежні рішення можливі, якщо за юридично однакових обставин у м/с міститься різна доказова база. Таким чином в одній справі є підстави для задоволення позову (належні докази), а в іншій їх не вистачає і у позові відмовляють. Кожний випадок потрібно вивчати.
Записаний

gro-za

  • Засновник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2230
  • City: Київ
  • ГРОмадський правоЗАхисник, 050-448-1-844
    • Перегляд профілю

Протилежні рішення можливі, якщо за юридично однакових обставин у м/с міститься різна доказова база. Таким чином в одній справі є підстави для задоволення позову (належні докази), а в іншій їх не вистачає і у позові відмовляють. Кожний випадок потрібно вивчати.
У тих справх йдеться про скасування одних і тих же розпоряджень Черновецького про підвищення тарифів. Вивчено-перевивчено. Обставини однакові. Судді одні й ті ж самі. Розглядалися апеляції КМДА в один і той же день. Це гримаси судочинства, яким не може бути виправдань. Особливо в адміністративних справах. Можете пересвідчитись особисто. Здійсніть "Пошук" з ключевим словом "Гримаси" на цьому сайті.
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю

Ваши хаты с краю.
Какая вам разница, уважаемые граждане Украины, что глава Службы безопасности Украины стал членом Высшего совета юстиции вопреки требованиям закона?
http://obkom.net.ua/articles/2010-08/26.1658.shtml  (з скан-копіями тексту постанови ВАСУ)
« Останнє редагування: 26 Серпня 2010, 18:21:15 від gro-za »
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

П'ята палата як барометр успішності судової реформи



Одним із найцікавіших вимірювачів «успішності» судової реформи, на мій погляд, може стати також практика так званої п’ятої судової палати Вищого адміністративного суду, яку було спеціально створено на підставі Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо недопущення зловживань правом на оскарження» від 13 травня 2010 р. для розгляду позовів до Президента, Верховної Ради, Вищої ради юстиції, а згодом і Вищої кваліфікаційної комісії суддів. Мабуть, автори ідеї створення такої палати вирішили, що так зручніше буде тримати під ковпаком вирішення найважливіших спорів.

Цей рік став переломним у здійсненні судової реформи. Нагальну необхідність її проведення не заперечує ніхто. Суспільству вона потрібна уже давно, оскільки рівень довіри до суду від року до року зменшується.

Для оцінки результатів реформи потрібні певні індикатори. Такими індикаторами можуть бути, зокрема:

- статистика повернень судами заяв і скарг у зв’язку з пропущенням строків, які внаслідок змін значно скорочено;

- швидкість розгляду справ;

- динаміка кількості судових рішень про обмеження права на мирні зібрання;

- кількість звільнень суддів і причини цих звільнень порівняно з попереднім періодом тощо.

Важливим показником може бути і якість судових рішень. Як тут не згадати славнозвісні рішення Подільського районного суду м. Києва та Апеляційного суду м. Києва про стягнення з журналістки 20 тис. грн. на користь народного депутата, члена парламентського комітету з питань правосуддя Ю. Бута за слова «відщепенець від коаліції». До речі, в державному реєстрі судових рішень ці рішення мені так і не вдалося знайти. Мабуть, суди «посоромилися» їх виставити на оцінку громадськості. Також можна згадати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 21 жовтня 2010 р. про заборону мирних зібрань у центрі Києва, бо це, мовляв, «негативно вплине на імідж столиці України, що зумовить негативне враження вищих посадових осіб іноземних держав про країну в цілому»(Єдиний державний реєстр судових рішень. - №10227672). Подібні за абсурдністю рішення й далі виходять з цього суду.

Одним із найцікавіших вимірювачів «успішності» судової реформи, на мій погляд, може стати також практика так званої п’ятої судової палати Вищого адміністративного суду, яку було спеціально створено на підставі Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо недопущення зловживань правом на оскарження» від 13 травня 2010 р. для розгляду позовів до Президента, Верховної Ради, Вищої ради юстиції, а згодом і Вищої кваліфікаційної комісії суддів. Мабуть, автори ідеї створення такої палати вирішили, що так зручніше буде тримати під ковпаком вирішення найважливіших спорів.

Рішення цієї палати дуже важливі з огляду на два аспекти.

По-перше, вони демонструють рівень готовності захищати права людей від порушень з боку влади, особливо, від владної верхівки. Іншими словами, аналіз рішень Вищого адміністративного суду може показати, чи є він реальним інструментом захисту прав людини від свавілля влади чи навпаки – перетворився на інструмент захисту сваволі влади від «зазіхань» звичайних смертних.

По-друге, деякі постанови Вищого адміністративного суду відкривають завісу над мотивацією рішень зміцнілої у своїх повноваженнях Вищої ради юстиції. Вона чомусь боїться робити їх публічними і не оприлюднює на своєму сайті у повному обсязі. Вища рада юстиції, за реформою, отримала значні важелі щодо суддівського корпусу, зокрема щодо звільнення суддів. Фактично, вона стала центром ухвалення кадрових рішень. Тому питання про якість цих рішень та рівень «політичності» є ключовим для оцінки стану незалежності суддів.

Цікаві цифри

За 5 місяців роботи п’ята палата Вищого адміністративного суду, згідно з даними Єдиного державного реєстру судових рішень (http://www.reyestr.court.gov.ua), вирішила по суті 15 позовів до Президента, 19 – до Верховної Ради і 12 – до Вищої ради юстиції. З них повністю або частково задоволено лише один позов до Президента, та й то про незаконність указу Президента Л.Кучми 2002 р. про звільнення судді з посади; 4 позови до Верховної Ради (усі від колишніх суддів) і 4 позови до Вищої ради юстиції (лише один із них не від судді – щодо ненадання відповіді на звернення). Можливо, реальна статистика дещо відрізняється, якщо в реєстр якимось дивом потрапили не усі рішення, незважаючи на те, що закон «Про доступ до судових рішень» зобов’язує включати туди кожне рішення.

Цифри, можливо, й непогані – біля 10 відсотків вимог в умовах політичного тиску, хай навіть і непрямого, але задоволено повністю чи частково. Але треба звернути увагу й на те, що усі задоволені позови, крім одного, надійшли від колишніх суддів.

Поки що лише чинний Президент має бездоганну судову репутацію. Однак складається враження, що така незаплямованість є результатом «старанності» саме Вищого адміністративного суду, а не самого Президента чи його адміністрації. Ось декілька прикладів судової правотворчості, що наштовхують до такого висновку.

Імунітет від відшкодування шкоди

Кодекс адміністративного судочинства (ст. 21) дає право у позові про незаконність будь-яких актів чи дій органів влади одночасно вимагати відшкодування завданої ними шкоди.

Однак для декількох суб’єктів Вищий адміністративний суд встановив виняток: «Ураховуючи, що ст. 171-1 КАС України встановлено особливості провадження у справах щодо оскарження актів, дій чи бездіяльності Верховної Ради України, Президента України, Вищої ради юстиції та не визначено право позивача на звернення до Вищого адміністративного суду України як до суду першої інстанції з вимогами про відшкодування шкоди, суд не приймає до розгляду вимоги позивача про відшкодування шкоди» (ухвала Вищого адміністративного суду від 17 червня 2010 р. // Єдиний державний реєстр судових рішень. - № 10227672).

Звичайно, можна припустити, що законодавець хотів завуальовано позбавити особу права вимагати в адміністративному позові від Президента, Верховної Ради та ще двох органів відшкодування шкоди (хоча прямо про це у законі не сказано). Але якщо, керуватися здоровим глуздом, спеціальна стаття 171-1 Кодексу не заперечує можливості застосування загальних положень, коли це не суперечить природі відповідного спору. Чим Президент, Верховна Рада, Вища рада юстиції чи Вища кваліфікаційна комісія кращі від інших органів, щоб мати такі імунітети?

Президент – не орган державної влади з усіма відповідними наслідками

Ще одна позиція Вищого адміністративного суду може мати абсурдні наслідки, якщо її розвивати далі. Йдеться про ось такі невинні, на перший погляд, міркування: «Відповідно до Конституції України державна влада в Україні здійснюється на принципах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Президент України не належить до зазначених гілок державної влади. Інститут Президента України ґрунтується на сукупності норм, що містяться у розділі V Конституції України, згідно з якими Президент України визначений, зокрема, главою держави, виступає від її імені, є гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина. З огляду на це Президент України наділений спеціальним правовим статусом» (постанова Вищого адміністративного суду від 27 липня 2010 р. // Єдиний державний реєстр судових рішень. - № 10678995). Однак таке формулювання привело суд до висновку, що Президент – не орган державної влади, а тому на нього не поширюється ст. 10 Конституції про державну мову, яка за тлумаченням Конституційного Суду зобов'язує застосовувати державну мову як мову офіційного спілкування в роботі органів державної влади.

Мабуть, керуючись такою ж логікою у низці інших справ Вищий адміністративний суд дійшов висновку, що на Президента не поширюється обов’язок розглядати індивідуальні чи колективні звернення і давати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк (ст. 40 Конституції). Начебто це не входить до повноважень Президента, а є функцією адміністрації Президента (див., наприклад, постанову Вищого адміністративного суду від 28 вересня 2010 р. // Єдиний державний реєстр судових рішень. - № 11678126).

Так, журналіст був акредитований на захід за участю Президента, однак його не впустили на цей захід. Журналіст оскаржив такі дії адміністрації Президента до самого Президента, але всупереч закону одержав відповідь від того ж органу, дії якого оскаржував. Тому журналіст оскаржив бездіяльність Президента щодо розгляду його скарги до Вищого адміністративну суду, який, відмовляючи у задоволенні позову, послався на положення про адміністрацію Президента, де вказано, що та організовує розгляд звернень, здійснює аналіз таких звернень, на основі аналізу звернень розробляє та подає Президентові пропозиції щодо розв’язання порушених у них проблем. Зверніть увагу: «організовує розгляд звернень» і «подає Президентові пропозиції щодо розв’язання порушених у них проблем». Тобто при зверненні до Президента відносини виникають саме з ним, а не адміністрацією Президента. Навіть у США Президент не цурається мати справу зі зверненнями громадян, а на деякі навіть відповідає власноручно (http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-11676403).

На жаль, подібна позиція Вищого адміністративного суду знайшла відображення у декількох справах. Таким чином, Президент одержав імунітет від відповідальності за нерозгляд або несвоєчасний розгляд звернень громадян до нього або за відмову у наданні інформації тощо, оскільки за це начебто має відповідати його адміністрація.

Виходячи з логіки, що Президент не є органом державної влади, то невдовзі можна очікувати більш «просунутих» висновків: що на нього не поширюється вимога ст. 19 Конституції про здійснення повноважень виключно на підставі, у спосіб та в порядку, що визначені Конституцією і законами, або що рішення, дії чи бездіяльність Президента не можна оскаржувати в суді відповідно до ст. 55 Конституції.

Нечинні акти поза судовим контролем

Можливі випадки, коли право особи порушено певним актом, але згодом цей акт втрачає чинність. Порушення права припиняється, але в особи залишається право на відшкодування шкоди, завданої таким актом. Проте відшкодувати шкоду можна лише, якщо довести незаконність такого акта та факт заподіяння шкоди. Тому у практиці адміністративних судів визнання органом акта нечинним чи його скасування зазвичай не було перешкодою для розгляду справи про його незаконність.

Водночас Вищий адміністративний суд в одній зі справ проти Президента сформулював дивовижну позицію: «Юрисдикція Вищого адміністративного суду України відповідно до ч. 2 ст. 171-1 та ч. 4 ст. 18 КАС України, яка визначає правила виключної предметної підсудності адміністративних справ, поширюється на чинні нормативно-правові акти. Оспорюваний в позові Указ Президента України …, що втратив чинність …, не може бути об’єктом судового контролю» (постанова Вищого адміністративного суду від 18 серпня 2010 р. // Єдиний державний реєстр судових рішень. - № 10931333).

Подібну позицію дозволив собі сформулювати Конституційний Суд у Рішенні від 14 листопада 2001 р. №15-рп/2001 у справі щодо прописки: «юрисдикція Конституційного Суду України поширюється на чинні нормативно-правові акти». Однак до такого висновку його підштовхнула стаття 152 Конституції: «Закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність», звідки логічно випливає, що втратити чинність може лише той акт, що був чинним на момент розгляду справи.

Але статті Кодексу, на які послався Вищий адміністративний суд, як і інші положення законів, не дають підстав стверджувати, що юрисдикція адміністративних судів поширюється лише на чинні акти. Позиція Вищого адміністративного суду створює дуже небезпечний прецедент на майбутнє, адже позбавляє особу можливості захистити свої права, що були порушені незаконними актами, незважаючи на те, що ці акти згодом втратили чинність.

Подвійні стандарти?

Що ж до позовів до Верховної Ради, то шанс здобути перемогу у судовому спорі з нею поки що випав лише декільком суддям, звільненим з порушенням процедури. Зокрема, перемога була пов’язана з тим, що розгляд питання відбувся без участі судді, який у той час перебував на стаціонарному лікуванні, тож «не (була)забезпечена важлива процедурна гарантія щодо права судді бути присутнім на пленарному засіданні Верховної Ради України і надавати свої пояснення» (постанова Вищого адміністративного суду від 9 вересня 2010 р. // Єдиний державний реєстр судових рішень. - №11572268).

Однак в іншій справі при повідомленні судді з Одеси про засідання профільного комітету напередодні (замість того, щоб не пізніше ніж за три дні, як вимагав закон), а про пленарне засідання – у день такого засідання Вищий адміністративний суд не визнав це порушенням права судді, якого пропонують звільнити, бути вислуханим (постанова Вищого адміністративного суду від 9 вересня 2010 р. // Єдиний державний реєстр судових рішень. - №11274243).

Ще одна цікава ситуація виникла під час місцевих виборів. Відповідно до тлумачення Конституційного Суду при обранні депутатів до складу сільської, селищної, міської, районної, обласної ради чи сільського, селищного, міського голови на передбачених Конституцією чергових та позачергових виборах на них поширюються відповідно п'ятирічний та чотирирічний строки повноважень. Саме тому у м. Києві у 2010 р. місцевих виборів не було. У деяких населених пунктах виникла подібна ситуація, тому мери та депутати місцевих рад, що були обрані на позачергових виборах рік-два тому, подали позови про незаконність постанови Верховної Ради про призначення чергових місцевих виборів у частині призначення виборів у їхніх населених пунктах.

По-різному мотивуючи свої рішення та повністю закриваючи очі на Рішення Конституційного Суду (хоча згадування про нього у мотивувальній частині є, але без будь якої оцінки), Вищий адміністративний суд відмовив у задоволенні таких позовів, мовляв «призначення чергових виборів не порушує права і інтереси позивача, оскільки він не позбавлений можливості прийняти в них участь як кандидат» (постанова Вищого адміністративного суду від 14 вересня 2010 р. // Єдиний державний реєстр судових рішень. - №11380260). Такий висновок суду дав можливість провести ці вибори, незважаючи на те, що термін повноважень місцевих рад та мерів, обраних на позачергових виборах, ще не вичерпався.

Оскаржене рішення незаконне, але у позові відмовити повністю

Щодо Вищої ради юстиції, то Вищий адміністративний суд з нею дуже обережний. І це й не дивно, адже крок вбік – і подання про звільнення з посади судді вищого суду уже на розгляді Верховної Ради. Заради справедливості варто зазначити, що деякі позови до Вищої ради юстиції було задоволено. Хоча це не завжди приводить до поновлення судді на посаді. Наприклад, одне з подань щодо звільнення судді Верховного Суду О. Волкова було визнано незаконним, але інше подання, за яким суддю було звільнено, залишилося без змін.

Вищий адміністративний суд зняв також більшість звинувачень Вищої ради з колишнього голови Окружного адміністративного суду м. Києва О. Бачуна, бо Вища рада юстиції застосувала зворотну дію закону в часі (див. постанову Вищого адміністративного суду від 13 серпня 2010 р. // Єдиний державний реєстр судових рішень. - №10958598, 11382825). Водночас рішення Вищої ради юстиції не було визнано судом незаконним навіть у цій частині – у задоволенні позову відмовлено повністю. Порушення присяги підтверджено лише у двох випадках забезпечення позову. Однак мотивація Вищого адміністративного суду, яка зустрічається і в деяких інших рішеннях (№11572542, 11572268), не достатньо переконлива: судді у вину поставлено те, що «ухвалами про забезпечення позову фактично вирішено позов із задоволенням вимог позивача без розгляду справи по суті». Але будь-яке забезпечення позову в адміністративній справі є наданням тимчасового захисту – до вирішення справи по суті. Вимога про скасування рішення органу влади може бути забезпечена шляхом зупинення його дії. Тобто забезпечення позову у більшості випадків і є тимчасовим задоволенням вимог позивача до вирішення справи.

Як видно з ухвалених Вищою радою юстиції рішень, вона часто вдається до оцінки судових рішень, навіть у випадках, коли вищі інстанції їх не скасовували. Також можна побачити тенденцію, що члени Вищої ради юстиції, делеговані від прокуратури, ініціюють звільнення суддів за виправдувальні вироки або за надто м’які покарання (див., наприклад, постанови Вищого адміністративного суду №11659732, 11942386). Тому й недивно, що кількість виправдувальних вироків в Україні уже багато років не перевищує 0,5 відсотка від усіх вироків, що менше, ніж навіть у радянські часи! Саме у такому втручанні у діяльність суддів побачила значну загрозу Венеціанська комісія, оцінюючи новий закон «Про судоустрій і статус суддів».

На жаль, не вдалося знайти у реєстрі судових рішень постанову Вищого адміністративного суду, якою було визнано незаконним звільнення судді Окружного адміністративного суду м. Києва М. Кишинського. Дивує й те, що відразу після поновлення на посаді Президент перевів його до Івано-Франківського окружного адміністративного суду. До речі, несподіваним також виявилося повернення судді п’ятої судової палати Вищого адміністративного суду Р. Ханової до Донецького апеляційного адміністративного суду. Такі переведення не можуть відбутися без заяви судді, однак, які обставини змусили написати таку заяву, – залишається загадкою.

На захист інтересів влади чи людини?

Влада в особі Президента та парламенту не уникнула спокуси використати реформування для посилення впливу на суди. Цьогорічна реформа створила серйозні важелі для політичного тиску на суддів. Мабуть, не стільки пряме використання цих важелів, скільки сама лише їх наявність змушує суддів ставати самому собі цензором і поступатися своїй совісті.

З аналізу судових рішень можна побачити стійку тенденцію до створення судом штучних бар’єрів для задоволення вимог позивачів до найвищих органів влади, як тих, що подано, так і тих, які будуть надходити у майбутньому.

Водночас Вищий адміністративний суд дає шанс незаконно звільненим суддям виграти справу. Це можна лише вітати. Адже у такий спосіб заявлено, хай і не дуже переконливо, що певний судовий контроль за реалізацією найвищими органами влади повноважень, що можуть використовуватися для тиску на суддів, усе ще існує. Однак хочеться, щоб реальний доступ до правосуддя у спорах з Президентом чи Верховною Радою отримували не лише судді, а й звичайні громадяни. Особливо, зважаючи на завдання адміністративного судочинства – захист прав та інтересів особи від сваволі влади, але аж ніяк не навпаки.

Роман Куйбіда, к.ю.н., заступник Голови правління Центру політико-правових реформ
http://tema.in.ua/article/6025.html
 :'( :'( :'(
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Пленум ВАСУ принял в первом чтении проект постановления «О судебном решении в административном деле»

20 июня 2011 года
Источник:Юридическая Практика

На состоявшемся сегодня заседании Пленума Высшего административного суда Украины (ВАСУ) в первом чтении был принят проект постановления Пленума ВАСУ «О судебном решении в административном деле».

Пункт 2 постановления устанавливает, какие судебные решения выносятся на каких стадиях и в каких производствах. В пункте 3 даются рекомендации, в каких случаях решение дела в административном суде выносится «именем Украины». Пунктом 4 обращается внимание административных судов на то, что одна лишь ссылка на положение законодательства не может считаться обоснованием судебного решения, необходимо полное, всестороннее выяснение обстоятельств дела, подтвержденное доказательствами, которые исследованы в судебном заседании. Пункт 5 устанавливает нюансы сокращенного производства. Пункт 6 определяет пределы исковых требований. Пункт 7 определяет содержание судебного решения. Пунктом 8 установлена «отсрочка» составления полного текста постановления, но не больше чем на 5 дней со дня окончания рассмотрения дела. Структуру постановления административного суда (первой инстанции) детально описывает пункты 9 и 10 постановления. Пунктом 11 установлены случаи постановления определения. Пункт 18 решает вопрос внесения исправлений в судебное решение при грамматических или арифметических ошибках.

Кроме того, Пленум ВАСУ принял решение внести изменения и дополнения в постановление Пленума ВАСУ от 25 июня 2009 года №1 «О судебной практике рассмотрения споров относительно статуса беженца, выдворения иностранца или лица без гражданства с Украины и споров, связанных с пребыванием иностранца и лица без гражданства на Украине», рассмотрел вопрос о судебной практике применения административными судами статей 40 и 42 Закона Украины от 9 июля 2003 года «Об общеобязательном государственном пенсионном страховании», а также внес изменения (в связи с вступлением в силу Закона Украины «О судоустройстве и статусе судей» и Закона Украины «О доступе к публичной информации») в Положение о процедуре подготовки, принятия и обнародования постановлений Пленума ВАСУ, утвержденное постановлением Пленума ВАСУ от 28 декабря 2006 года №9
http://www.yurpractika.com/news.php?id=0026663
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

В ВАСУ «лежат» около 15 тысяч незарегистрированных материалов дел

17 июня 2011 года
Источник:Юридическая Практика



По состоянию на сегодня в Высшем административном суде Украины находится около 15 тысяч незарегистрированных дел. Об этом сегодня на Собрании судей ВАСУ заявил руководитель аппарата ВАСУ Станислав Которобай, докладывая по вопросу совершенствования организационно-правового и технического обеспечения распределения дел между судьями ВАСУ.

Всего с начала года в ВАСУ поступило 40 тысяч кассационных жалоб и из Верховного Суда Украины 22 тысячи материалов кассационных дел. Причем последние поступили все скопом в течение полутора месяца. В результате, 15 тысяч этих дел до сих пор не зарегистрированы в автоматизированной системе. В том числе, по той причине, что система не справляется с обработкой такого объема информации.

Кроме того, обсуждался вопрос неравномерного распределения нагрузки на судей. Например, в пределах специализации одной палаты, одним судьям достается по 70-100 дел в месяц, другим по 2-3.
http://www.yurpractika.com/news.php?id=26641
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Доповідь Голови ВАСУ Пасенюка О. М. на конференції суддів адміністративних судів України

Цитувати
Так, упродовж першого півріччя 2011 року до місцевих адміністративних судів надійшло 2,2 мільйони справ і матеріалів, що в 4 разу більше, ніж за відповідний період 2010 року. При цьому показник надходження справ і матеріалів до окружних адміністративних судів залишився на рівні минулого року і становить майже 133 тисячі справ.

До апеляційних адміністративних судів упродовж першого півріччя 2011 року надійшло майже 472 тисячі справ. Це в 2,5 разу більше, ніж упродовж першого півріччя 2010 року.

До Вищого адміністративного суду України надійшло майже 40 тисяч справ і матеріалів, що в 1,6 разу більше порівняно з відповідним періодом минулого року.

Таким чином, за перше півріччя 2011 року до адміністративних судів кожної інстанцій надійшла більша кількість звернень, ніж за весь 2010 рік.


http://www.vasu.gov.ua/ua/imp_sub.html?_m=publications&_c=view&_t=rec&id=1896
Записаний

ВАВАНчик

  • Гість

жаль не пишут сколько из этих дел "дети войны" :)
Интересно, больше 95%?
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

В Высшем административном суде Украины накопилось около 14 тыс. нерассмотренных дел, поступивших еще в 2007-2009 годах

На сегодняшнем заседании собрания судей Высшего административного суда Украины (ВАСУ) обсудили проблему накопления значительного количества дел, поступивших в ВАСУ еще в 2007-2009 годах. По состоянию на 1 октября с.г. в ВАСУ нерассмотренными остаются почти 14 тысяч дел. Из них 196 нерассмотренных дел за 2007 год, 1082 – за 2008 год, 12.658 – за 2009 год.

По словам руководителя аппарата ВАСУ Станислава Которобая, за последние годы существенно увеличилось количество дел, которые поступают в ВАСУ. «Картина вырисовывается катастрофическая», – констатировал г-н Которобай.

В свою очередь, как сообщил корреспондент «ЮП», председатель ВАСУ Александр Пасеннюк отметил, что срок рассмотрения дел в возглавляемом им суде может составлять более двух лет. При этом объемы нагрузки на судей постоянно увеличиваются. Одной из возможных причин скопления в ВАСУ большого количества нерассмотренных дел г-н Пасенюк назвал «процессуальные преграды», а именно: нарушение судами первой и апелляционной инстанции сроков направления истребованных дел.

Чтобы решить эту проблему собрание судей ВАСУ, в частности, рекомендовало судьям-докладчикам принять меры «процессуального и организационного характера относительно повышения оперативности рассмотрения дел».

Также судьи ВАСУ решили создать определенные преференции для судей, которые выполняют возложенные на них законом полномочия, которые не связанны «с вершением правосудия», например, судьи ВАСУ, которые принимают участие в работе органов судейского самоуправления. Исполнение внесудебных полномочий будет учитываться в процессе автоматизированного распределения дел и формирования коллегий судей ВАСУ.
http://www.yurpractika.com/news.php?id=0028294
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Реквізити для зарахування судового збору
 
Повідомляємо реквізити для зарахування судового збору відповідно до Закону України «Про судовий збір».
Отримувач коштів:      УДК у Печерському р-ні,
Рахунок отримувача:      31210255700007,
Код отримувача (код за ЄДРПОУ):      26077922,
Код банку отримувача:      820019,
Банк отримувача:      ГУ ДКУ у м. Києві,
Код класифікації доходу бюджету:      22030005 «Судовий збір (Вищий адміністративний суд України, 075)».
http://www.vasu.gov.ua/ua/imp_sub.html?_m=publications&_c=view&_t=rec&id=1982
« Останнє редагування: 13 Грудня 2011, 22:14:04 від Перо »
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Высший совет юстиции назначил И.Темкижева на должность председателя ВАСУ



На своем заседании Высший совет юстиции, рассмотрев представление Совета судей административных судов относительно назначения Игоря Темкижева на должность председателя Высшего административного суда Украины, принял решение назначить И.Темкижева председателем ВАСУ. Об этом сообщил корреспондент «ЮП».

Напомним, 24 ноября с.г. Совет судей административных судов Украины рекомендовал Высшему совету юстиции (ВСЮ) назначить Игоря Темкижева на должность председателя Высшего административного суда Украины.

Следует отметить, что обсуждая кандидатуру И.Темкижева на должность председателя ВАСУ, председатель Высшего совета юстиции Владимир Колесниченко поинтересовался, есть ли у претендента желание занять эту должность: «Вы считаете, что можете быть примером для судей административной юрисдикции, а также осуществлять свои полномочия в соответствии с действующим законодательством?». На вопрос В.Колесниченко Игорь Темкижев ответил утвердительно.

В свою очередь, член ВСЮ, председатель Комитета Верховного Совета Украины по вопросам правосудия Сергей Кивалов спросил И.Темкижева, имеет ли он жилье в г.Киеве. И.Темкижев сообщил, что собственного жилья в столице он не имеет. Он также отметил, что не имел служебного жилья и в г.Днепропетровске, где с декабря 2010 года занимал должность председателя Днепропетровского апелляционного хозяйственного суда.

Также на этом же заседании ВСЮ принял решение назначить 25 судей на должности председателей и заместителей судов. В частности, на должность заместителя председателя Голосеевского районного суда г.Киева была назначена Лариса Калиниченко.
http://www.yurpractika.com/news.php?id=0029074
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

"Железный конь пришел на смену крестьянской лошадке" (с)



В холле ВАСУ о ходе дела теперь можно узнать, вводя данные на сенсорном мониторе. Протестировал. Из недостатков -информацию нужно вводить как можно детальнее. Также видны персональные данные сторон дела. Пожелание -вынести услугу в он-лайн (на сайт ВАСУ).
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email