'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Нарахування пені за несвоєчасну плату за ЖКП  (Прочитано 3030 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

thunderclap

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 601
    • Перегляд профілю

http://minregion.gov.ua/index.php?option=com_k2&view=item&id=3647:proekt-zakonu-ukra%D1%97ni-pro-vnesennya-zm%D1%96ni-do-statt%D1%96-32-zakonu-ukra%D1%97ni-pro-zhitlovo-komunaln%D1%96-poslugi-shhodo-naraxuvannya-pen%D1%96-za-nesvo%D1%94chasne-vnesennya-plati-za-zhitlovo-komunaln%D1%96-poslugi&Itemid=236&lang=uk

Одне слово, покращення вже наступило! Спочатку треба ввести пеню для виробників/виконавців за невчасно надані і неналежної якості послуги, а потім придумувати фінансові санкції для споживачів.
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

За не надані чи надані не вповному обсязі послуги передбачений перерахунок ( тільки ж споживачам лінь возитися з актами-претензіями, та нема бажання оспорювати ігнорування цих актів та відмови у здійсненні перерахунків у судах). За невчасне виконання аварійно-відновлюваних робіт штрафна санкція прописується в договорі (п/п 3 п. 15) ( тільки багато споживачів його не укладають,  бо сподіваються  що відсутність договору заважатиме стягненню боргу).
Є проект ПКМУ:
http://minregion.gov.ua/index.php?option=com_k2&view=item&id=3585:proekt-postanovi-kab%D1%96netu-m%D1%96n%D1%96str%D1%96v-ukra%D1%97ni-pro-provedennya-pereraxunku-rozm%D1%96ru-plati-za-poslugi-z-utrimannya-budink%D1%96v-%D1%96-sporud-ta-pribudinkovix-teritor%D1%96j-u-raz%D1%96-%D1%97x-nenadannya-abo-nadannya-ne-v-povnomu-obsyaz%D1%96&Itemid=236&lang=uk
http://minregion.gov.ua/index.php?option=com_k2&view=item&task=download&id=4037&Itemid=236&lang=uk
Це щодо утримання будинку.
По  ЦО, ГВП, ХВП санкції передбачені ПКМУ №151.
По електропостачанню санкції передбачені у розділі "Відповідальність енергопостачальника" ПКЕЕН ( зокрема п.п. 44, 44-1, 45, 46).

По пені - цікаво як розмір пені до 100% вартості кореспондується з нормою ЗУ "Про захист прав споживачів"?
Цитувати
Стаття 18. Визнання недійсними умов договорів, що обмежують права споживача
     1. Продавець  (виконавець,  виробник)  не  повинен включати у договори із споживачем умови, які є несправедливими.
.....
3. Несправедливими є, зокрема, умови договору про:
 5) встановлення вимоги щодо сплати  споживачем  непропорційно великої  суми  компенсації  (понад  п'ятдесят  відсотків  вартості продукції) у разі невиконання ним зобов'язань за договором;
Записаний

Dugf

  • Досвідчений дописувач
  • ***
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 532
    • Перегляд профілю

За не надані чи надані не вповному обсязі послуги передбачений перерахунок ( тільки ж споживачам лінь возитися з актами-претензіями, та нема бажання оспорювати ігнорування цих актів та відмови у здійсненні перерахунків у судах). За невчасне виконання аварійно-відновлюваних робіт штрафна санкція прописується в договорі (п/п 3 п. 15) ( тільки багато споживачів його не укладають,  бо сподіваються  що відсутність договору заважатиме стягненню боргу).
Є проект ПКМУ:
http://minregion.gov.ua/index.php?option=com_k2&view=item&id=3585:proekt-postanovi-kab%D1%96netu-m%D1%96n%D1%96str%D1%96v-ukra%D1%97ni-pro-provedennya-pereraxunku-rozm%D1%96ru-plati-za-poslugi-z-utrimannya-budink%D1%96v-%D1%96-sporud-ta-pribudinkovix-teritor%D1%96j-u-raz%D1%96-%D1%97x-nenadannya-abo-nadannya-ne-v-povnomu-obsyaz%D1%96&Itemid=236&lang=uk
http://minregion.gov.ua/index.php?option=com_k2&view=item&task=download&id=4037&Itemid=236&lang=uk
Це щодо утримання будинку.
По  ЦО, ГВП, ХВП санкції передбачені ПКМУ №151.
По електропостачанню санкції передбачені у розділі "Відповідальність енергопостачальника" ПКЕЕН ( зокрема п.п. 44, 44-1, 45, 46).

По пені - цікаво як розмір пені до 100% вартості кореспондується з нормою ЗУ "Про захист прав споживачів"?
Цитувати
Стаття 18. Визнання недійсними умов договорів, що обмежують права споживача
     1. Продавець  (виконавець,  виробник)  не  повинен включати у договори із споживачем умови, які є несправедливими.
.....
3. Несправедливими є, зокрема, умови договору про:
 5) встановлення вимоги щодо сплати  споживачем  непропорційно великої  суми  компенсації  (понад  п'ятдесят  відсотків  вартості продукції) у разі невиконання ним зобов'язань за договором;



Навіть у разі прийняття проекту щодо перерахунку за ненаданні або надані неналежної якості послуги, відповідальність споживача та виконавця різна - несправедлива.

Споживач у разі прострочення платежів сплачує пеню, а виконавець у разі ненадання послуги повертає нараховані/сплачені кошти без усіляких санкцій. До того ж, на мою думку, необхідно створити/задіяти спеціалізовану структуру, яка буде перевіряти обґрунтованість відмови від проведення перерахунку по акту-претензії.       
Записаний

thunderclap

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 601
    • Перегляд профілю

За не надані чи надані не вповному обсязі послуги передбачений перерахунок
В тому то й річ, що міра відповідальності споживача і виробника/виконавця за неналежне виконання зобов'язань є різною. Держава встановлює можливість стягнення неустойки для одних, а іншим надає лишень можливість не оплачувати те, чого вони не отримали. Проте, споживач при укладенні договору розраховує на отримання певного блага в певний проміжок часу, а тому повинен мати право на штрафні санкції за його неотримання. І це право повинно мати такий же легкий режим застосування, як і нарахування пені. Було б справедливо запровадити симметричну відповідальність як для споживачів, так і для виконавців/виробників.
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю


Навіть у разі прийняття проекту щодо перерахунку за ненаданні або надані неналежної якості послуги, відповідальність споживача та виконавця різна - несправедлива.

Споживач у разі прострочення платежів сплачує пеню, а виконавець у разі ненадання послуги повертає нараховані/сплачені кошти без усіляких санкцій. До того ж, на мою думку, необхідно створити/задіяти спеціалізовану структуру, яка буде перевіряти обґрунтованість відмови від проведення перерахунку по акту-претензії.
Звісно було б краще мати щось на зразок п. 44 ПКЕЕН "у  розмірі  двократної вартості недовідпущеної споживачу електричної енергії", але це буде норма виключно теоретична, бо у ЖЕКу завжди буде виправдання, що послуга не надана 100% через не надходження 100% платежів. Тут хоч би перерахунок за ненадані запрацював. Будуть складнощі з визначенням по тим роботам, періодичність виконання яких не кожен місяць, а роки.
Доречі цей проект не така вже й новина. На місцях вже багато де є такі "порядки перерахунків...", затведжені  ОМС.
На відмову від перерахунку по актам-претензіям можно скаржитись ( окрім суду) у АМКУ. Якщо рекомендації АМКУ по усуненню порушень  не виконуються, то АМКУ може і чималенький штраф накласти, правда в доход держави.
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Цитувати
Було б справедливо запровадити симметричну відповідальність як для споживачів, так і для виконавців/виробників.
Дійсно, це було б  справедливо. Але запрацювати така система зможе лише за умови досягнення оплати близько до 100%.
« Останнє редагування: 02 Лютого 2013, 22:42:01 від Юрій Васильович »
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email