Довідкові матеріали > Законодавство України та нормативно-правові акти центральної влади (тексти, скан-копії)

Закон "Про Національну комісію регулювання ринку комунальних послуг України"

(1/3) > >>

Перо:
Офіційний текст:
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2479-17&p=1279793966974966
Набрав чинності з 22.07.2010 р.

Як вбачається з його аналізу, до повноважень НКРРКП з 01.11.2011 р. належить встановлення тарифів на комунальні послуги суб'єктам природних монополій та суб'єктам господарювання на суміжних ринках (ст. 6).
Суміжним ринком є товарний ринок, що не перебуває у стані природної монополії,  для суб'єктів  якого  реалізація  вироблених товарів  або  використання  товарів інших суб'єктів господарювання неможливе  без  безпосереднього  використання  товарів, що виробляються (реалізуються) суб'єктами природних монополій. (ст. 1 ЗУ "Про природні монополії"). До суміжних ринків належать зокрема виробництво і постачання електричної і теплової енергії (ст. 6 ЗУ "Про природні монополії").

НКРРКП здійснює свої повноваження незалежно від інших органів державної  влади, органів місцевого самоврядування (ст. 2); при цьому її склад призначає Кабмін (ст. 7). Це і є незалежність від Азарова?

Ст. 19 зобов'язано у тримісячний строк органам місцевого самоврядування привести свої акти у відповідність із цим Законом. Чи не є це втручанням у діяльність ОМС?

Дуже "цікавими" є частини 6, 7, 8 статті 8 у контексті ст. 10, згідно якої тарифи на комунальні послуги суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих планованих витрат на їх виробництво з урахуванням планованого прибутку.

Нарешті саме цікаве -це ст. 19 (Прикінцеві положення), згідно якої ст. 31 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги"
частини першу - п'яту викласти у такій редакції:

     "1. Порядок    формування    тарифів    на     кожний     вид
житлово-комунальних послуг  другої  групи  (пункт 2 частини першої
статті 14 цього Закону) визначає Кабінет Міністрів України.

     2. Виконавці/виробники   здійснюють   розрахунки   економічно
обґрунтованих  витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних
послуг   і   подають   їх   органам,   уповноваженим   здійснювати
встановлення тарифів.

     3. Органи  місцевого  самоврядування  встановлюють  тарифи на
житлово-комунальні  послуги  в   розмірі   не   нижче   економічно
обґрунтованих витрат на їх виробництво.

     При встановленні  цін/тарифів  на  послуги,  які виробляються
суб'єктами  природних  монополій,  регулювання   діяльності   яких
здійснюється  Національною  комісією регулювання ринку комунальних
послуг    України    та    Національною    комісією    регулювання
електроенергетики    України    відповідно    до    законодавства,
повноваження органів місцевого самоврядування поширюються виключно
на  тариф  (складову тарифу),  який (яка) не підлягає встановленню
Національною  комісією  регулювання   ринку   комунальних   послуг
України.

     4. У   разі  встановлення  органом  місцевого  самоврядування
тарифів на житлово-комунальні послуги на  рівні,  що  унеможливлює
отримання   прибутку,   орган,  який  їх  затвердив,  зобов'язаний
відшкодувати      з      відповідного      місцевого       бюджету
виконавцям/виробникам    різницю    між    встановленим   розміром
цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на  виробництво
цих послуг.

     5. Видатки  на відшкодування втрат підприємств,  що пов'язані
із встановленням тарифів на житлово-комунальні послуги  на  рівні,
що унеможливлює отримання прибутку, фінансуються за рахунок коштів
відповідного місцевого бюджету";

     у частині  шостій  слово   "Затвердження"   замінити   словом
"Встановлення".

Висновки:
Таким чином, ОМС фактично примушуються до встановлення тарифів, не нижче "економічно
обґрунтованих витрат на їх виробництво". Тобто, всупереч ЗУ "Про місцеве самоврядування" ОМС мають відтепер виконувати виключно декоративну функцію. При цьому усі негативні наслідки (обурення верств населення) за "встановлення" таких тарифів має нести саме ОМС, у той час як НКРРКП залишається фактично карманним органом уряду та олігархів, які і диктуватимуть ці "економічно обґрунтовані витрати" (на прикладах собівартості вугілля 840 грн. при ринковій ціні 670, чи газу за цінами Газпрому чи Фірташа замість 230 грн.). :-\
 
Очевидно, що слід цей Закон оскаржувати в суді, оскільки він прямо зачіпляє права та інтереси членів територіальних громад. >:(   

Перо:
Історія цього Закону:
http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?pf3511=37750
 :'(

Тетяна Academia:
не розумію причини шуму. Ці самі вимоги по розрахунку, затвердженню тарифів, відшкодуванням тощо передбачені в ЗУ "Про ЖКП", статті 5,6,7, 14,21,22, 31.

Перо:

--- Цитата: Тетяна Academia від 23 Липня 2010, 15:31:45 ---не розумію причини шуму. Ці самі вимоги по розрахунку, затвердженню тарифів, відшкодуванням тощо передбачені в ЗУ "Про ЖКП", статті 5,6,7, 14,21,22, 31.

--- End quote ---

Для початку почитайте: кому саме відтепер виконавці/виробники подають для затвердження тарифи. І нові повноваження ОМС щодо складових тарифу. :(

Юрій Васильович:

--- Цитувати ---Таким чином, ОМС фактично примушуються до встановлення тарифів, не нижче "економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво"
--- End quote ---

Так це норма закону "Про ЖКП" ще з 2004р.

--- Цитувати ---Тобто, всупереч ЗУ "Про місцеве самоврядування" ОМС мають відтепер виконувати виключно декоративну функцію
--- End quote ---

ЗУ "Про місцеве самоврядування" зазнав змін. Повноважень затверджувати тарифи на водопостачання( водовідведення), централізоване опалення ОМС вже не мають, а на електропостачання, газопостачання взагалі не мали ніколи, тож як по тарифах наелектропостачання, газопостачання не виконували ніяких функцій так і по тарифиах на водопостачання( водовідведення), централізоване опалення не виконуватимуть навіть декоративних, ну то й що?

--- Цитувати ---При цьому усі негативні наслідки (обурення верств населення) за "встановлення" таких тарифів має нести саме ОМС,
--- End quote ---

Та ні, тепер обурення населення буде вже не на ОМС. Це раніш було на ОМС за те що одні ОМС дотацій з бюджету (місцевого ) не давали і затверджували тариф не нижче "економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво", а інші давали і затверджували нижче "економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво". А населення перших міст не розуміло чим воно гірше населення других міст.

--- Цитувати ---у той час як НКРРКП залишається фактично карманним органом уряду та олігархів, які і диктуватимуть ці "економічно обґрунтовані витрати" (на прикладах собівартості вугілля 840 грн. при ринковій ціні 670, чи газу за цінами Газпрому чи Фірташа замість 230 грн.)
--- End quote ---

Це Ви до того що склад комісії затверджується Кабміном?
Так, наприклад, склад НКРЕ затверджується одноособово Президентом! Як Вам, так краще? Доречі, щоб зрозуміти чому Президента змінили на Кабмін, загляньте з якої фракції АВТОРИ закону (Бондаренко В.Д. та Одарченко Ю.В.). Фракція БЮТ. Цих вже точно в "любові" до Фірташа не звинуватиш. Цікаво як голосували: теперішня коаліція за законопроект БЮТ майже всі "ЗА", БЮТ за своїх - 50 на 50. http://gska2.rada.gov.ua/pls/radac_gs09/g_frack_list_n?ident=13956&krit=66

--- Цитувати ---Ст. 19 зобов'язано у тримісячний строк органам місцевого самоврядування привести свої акти у відповідність із цим Законом. Чи не є це втручанням у діяльність ОМС?
--- End quote ---

І у чому тут втручання? При прийнятті нового Закону всі раніш видані НПА діють тільки в тій частині яка не суперечить прийнятому закону, а те що суперечить повинно бути виправлено.

--- Цитувати ---Дуже "цікавими" є частини 6, 7, 8 статті 8 у контексті ст. 10, згідно якої тарифи на комунальні послуги суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих планованих витрат на їх виробництво з урахуванням планованого прибутку.
--- End quote ---

Подивимось:

--- Цитувати --- 6. Рішення Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг України не підлягають  державній  реєстрації,  за  винятком рішень,  що мають міжвідомчий характер і зачіпають права,  свободи та законні інтереси громадян,  а також не потребують узгодження  з іншими  органами  державної  влади,  крім  випадків,  передбачених законом.
--- End quote ---
Ну і що тут Вас обурило?
а тепер читаєм:  КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 28 грудня 1992 р. N 731
  "Про затвердження Положення про державну реєстрацію  нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади " http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=731-92-%EF :

--- Цитувати ---2. Державній реєстрації підлягають  нормативно-правові  акти, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або  мають міжвідомчий характер.
--- End quote ---

  Теж саме, точніше там теж саме, що й тут. Як відомо  Міністерства теж не всі накази реєструють, а тільки ті " що зачіпають..."


--- Цитувати ---8.Рішення Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг України,  прийняті в межах її повноважень,  обов'язкові для виконання  суб'єктами    природних   монополій   та   суб'єктами господарювання на суміжних ринках.
--- End quote ---

Порівняйте з Положенням про НКРЕ:

--- Цитувати ---13. Комісія в межах своїх повноважень на основі та на виконання законодавства приймає рішення у вигляді постанов і розпоряджень.
 Рішення Комісії, прийняті в межах її повноважень, є обов'язковими для виконання підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, які здійснюють діяльність на оптовому ринку електроенергії, ринках газу, нафти та нафтопродуктів.

--- End quote ---


по пункту 7 є питання, але повторюсь загляньте з якої фракції АВТОРИ закону, це що друзі Азарова???


--- Цитувати ---Очевидно, що слід цей Закон оскаржувати в суді, оскільки він прямо зачіпляє права та інтереси членів територіальних громад.
--- End quote ---


Будь ласка. Тільки поясніть Чим зачіпає?

Навігація

[0] Сторінка Повідомлень

[#] Наступна сторінка

Go to full version