'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Пленум ВАСУ: до виконавчої служби (ДВС) слід позиватися, а не подавати скаргу  (Прочитано 19163 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Постановою Пленуму ВАСУ № 3 від 13.12.2010 р. "Про практику застосування адміністративними судами законодавства у справах із приводу оскарження рішень, дій чи бездіяльності державної виконавчої служби" нарешті подолано колізійне питання неузгодженності ст. 85 Закону "Про виконавче провадження" з положеннями КАС України:
Цитувати
10. Судам необхідно враховувати, що за приписами пункту 13 розділу VІІ «Прикінцеві та перехідні положення» КАС України закони України та інші нормативно-правові акти до приведення їх у відповідність із цим Кодексом діють у частині, що не суперечить цьому Кодексу, тому судам під час визначення підсудності слід керуватися положеннями КАС України, а не положеннями статті 85 Закону України «Про виконавче провадження», оскільки цей Закон прийнято раніше.


Практично це виразилося ухвалами КААС у справах за моїми відповідно скаргою і адмінпозовом до ДВС.

Ось ухвала першої інстанції по справі, де мною подано скаргу:
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/6313470
Ухвала КААС (ухвалу 1-ої інстанції залишено без змін):
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/11262462
(Після цього ОАС м. Києва поновив мені строки на оскарження і скасував постанову ДВС у позовному провадженні). 

Тепер ухвала першої інстанції по справі, де мною подано адмінпозов:
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/9469788
Ухвала КААС (справу направлено для вирішення її передачі до ОАС м. Києва):
Цитувати
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: №2а-326/10                                           
Головуючий у 1- й інстанції  Матійчук Г.О.     
Суддя - доповідач:  Василенко Я.М

  У Х В А Л А

Іменем України

11 січня 2011 р.          м. Київ


  Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого                                          Василенка Я.М.,

суддів                                                  Кузьменка В.В., Умнової О.В.,

при секретарі                                        Ковризі М.М.,

 розглянувши у відкритому судовому засіданні, без фіксування його за допомогою звукозаписувального технічного засобу згідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, апеляційну скаргу ОСОБА_2 на ухвалу Печерського районного суду м. Києва від 20.05.2010 у справі за його позовом до департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про визнання неправомірними та зобов’язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Ухвалою Печерського районного суду м. Києва від 20.05.2010 провадження у справі було закрито на підставі ч. 2 ст. 18 КАС України з підстав непідсудності її розгляду даному адміністративному суду.

Не погоджуючись із зазначеною ухвалою, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану ухвалу та постановити нову ухвалу про направлення справи до суду першої інстанції для відкриття продовження у справі, а також постановити і направити до Ради суддів м. Києва окрему ухвалу для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли вчиненню порушень норм процесуального права при прийнятті його адміністративного позову.

Заслухавши у засіданні апеляційного суду доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Вимоги апелянта про постановлення окремої ухвали не підлягають задоволенню, оскільки колегія суддів не вбачає підстав для цього, виключний перелік яких встановлений статтями 166, 208 КАС України.

При цьому, колегія суддів погоджується з доводами апелянта про те, що судом першої інстанції в порушення вимог ст. 157 КАС України було безпідставно закрито провадження у справі, оскільки  жодної з підстав для цього не було, виключний перелік яких встановлений саме цією статтею.

В свою чергу, вимоги апелянта про направлення справи до суду першої інстанції для відкриття провадження у справі не підлягають задоволенню, з огляду на наступне.

Як вбачається із ч. 2 ст. 18 зазначеного Кодексу окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Отже, висновки суду першої інстанції про непідсудність даної справи місцевому загальному суду як адміністративному є вірними.

Посилання апелянта на положення ст. 85 Закону України «Про виконавче провадження»є безпідставними, враховуючи наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 181 КАС України учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають  право  звернутися  до  адміністративного  суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або   бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби порушено їхні права,  свободи чи  інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.

В свою чергу, Законом України «Про виконавче провадження»не встановлено іншого порядку судового оскарження рішень ДВС, оскільки згідно до положень ст. 85 цього Закону скарга  у виконавчому провадженні по виконанню судових рішень на дії (бездіяльність) державного виконавця або начальника відділу ДВС подаються до суду, який видав виконавчий документ.

При цьому, позивач звернувся до суду не із скаргою, а із позовною заявою в порядку КАС України, що повністю відповідає вимогам статей 3 та 17 КАС України.

Зазначені вимоги Закону України «Про виконавче провадження»не можуть бути застосовані при вирішенні підсудності даної справи, оскільки згідно КАС України скарги подаються лише за нововиявленими та винятковими обставинами, а для даного випадку передбачено подання позовної заяви, що цілком відповідає зазначеним вище вимогам ч. 1 ст. 181 КАС України. Отже, законом не встановлено іншого порядку судового оскарження рішень державних органів, ніж подання позовної заяви до окружного адміністративного суду.

Більш того, Конституція України не встановлює пріоритету застосування того чи іншого закону, в тому числі залежно від предмета правового регулювання. Немає також закону, який би регулював питання подолання колізії норм законів, що мають однакову юридичну силу.

Водночас, Конституційний Суд України у пункті 3 мотивувальної частини рішення від 03.10.1997 року № 4-зп у справі про набуття чинності Конституцією України зазначив: «Конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована однопредметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному. Звичайною є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо повного або часткового скасування попереднього. Загальновизнаним є й те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не передбачено самим цим актом, автоматично скасовується однопредметний акт, який діяв у часі раніше».

Отже, за наявності декількох законів, норми яких по різному регулюють конкретну сферу суспільних відносин, під час вирішення спорів у цих відносинах повинні застосовуватися положення закону з урахуванням закону в часі за принципом пріоритету тієї норми, яка прийнята пізніше.

Виходячи з наведених положень Конституції України та рішення Конституційного Суду України, а також враховуючи, що ч. 2 ст. 18 КАС України фактично змінено положення ст. 85 Закону України «Про виконавче провадження», який діяв у часі раніше, пріоритетними в даному випадку слід вважати положення ч. 2 ст. 18 КАС України.

При цьому, колегія суддів звертає увагу на те, що справа підлягає направленню до суду першої інстанції для вирішити питання про передачу даної справи за предметною підсудністю до окружного адміністративного суду.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 199, п. 4 ч. 1 ст. 202, п. 4 ч. 1 ст. 204 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на ухвалу суду першої інстанції, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, суд апеляційної інстанції скасовує її та постановляє нову ухвалу про направлення справи для продовження розгляду справи до суду першої інстанції, якщо визнає, що останнім порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення питання.

Керуючись ст. ст. 41, 160, 195, 196, 199, 202, 204, 205, 206 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на ухвалу Печерського районного суду м. Києва від 20.05.2010 –задовольнити частково.

Ухвалу Печерського районного суду м. Києва від 20.05.2010 –скасувати та направити справу до суду першої інстанції для продовження розгляду справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

 Головуючий:

 Судді:

 Повний текст ухвали виготовлено 17.01.2011.

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/13504568

Проте Пленумом ВАСУ повністю проігноровано положення ч. 4 ст. 257 КАС:
Цитувати
4. Примусове  виконання  судових  рішень  в  адміністративних
справах здійснюється в порядку, встановленому Законом України "Про
виконавче провадження" ( 606-14 ).

А положення ч. 1 ст. 181 КАС витлумачені ППВАСУ як імперативні, тоді як насправді вони є диспозитивними, що підкреслено жирним шрифтом:
 
Цитувати
1. Учасники    виконавчого   провадження   (крім   державного
виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій,
мають  право  звернутися  до  адміністративного  суду  із позовною
заявою,  якщо  вважають,  що  рішенням,  дією  або   бездіяльністю
державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої
служби порушено їхні права,  свободи чи  інтереси,  а  також  якщо
законом  не  встановлено інший порядок судового оскарження рішень,
дій чи бездіяльності таких осіб.


Повний текст ППВАСУ № 3 від 13.12.2010 р. -у вкладенні.
« Останнє редагування: 26 Січня 2011, 23:37:49 від Перо »
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

З набранням чинності ЗУ "Про виконавче провадження" у новій редакції вiд 08.03.2011 р.:
http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=606-14&p=1305131919667547
"стара" ст. 85 викладена таким чином (тепер ст. 82):
Цитувати
Стаття 82. Оскарження рішень, дій або бездіяльності
                посадових осіб державної виконавчої служби

     1. Рішення,  дії  або  бездіяльність  державного виконавця та
інших посадових  осіб  державної  виконавчої  служби  можуть  бути
оскаржені  стягувачем та іншими учасниками виконавчого провадження
(крім  боржника)  до  начальника  відділу,   якому   безпосередньо
підпорядкований    державний    виконавець,   або   до   керівника
відповідного органу державної виконавчої служби вищого рівня чи до
суду.

     2. Боржник   має   право   оскаржувати   рішення,   дії   або
бездіяльність  державного  виконавця  та  інших   посадових   осіб
державної виконавчої служби виключно в судовому порядку.

     3. Скарга   на  рішення,  дії  або  бездіяльність  державного
виконавця  подається  начальнику  відділу,   якому   безпосередньо
підпорядкований    державний    виконавець.    Рішення,   дії   чи
бездіяльність  начальника  відділу  можуть   бути   оскаржені   до
вищестоящого   органу  державної  виконавчої  служби.  Департамент
державної виконавчої служби Міністерства юстиції України розглядає
виключно  скарги  на  рішення,  дії  чи  бездіяльність начальників
управлінь державної виконавчої служби Головного управління юстиції
Міністерства   юстиції   України  в  Автономній  Республіці  Крим,
головних  управлінь  юстиції   в   областях,   містах   Києві   та
Севастополі.

     4. Рішення,  дії  чи  бездіяльність  державного виконавця або
іншої посадової особи державної виконавчої служби  щодо  виконання
судового  рішення  можуть  бути оскаржені сторонами до суду,  який
видав  виконавчий  документ,  а  іншими   учасниками   виконавчого
провадження  та особами,  які залучаються до проведення виконавчих
дій,  -  до  відповідного  адміністративного   суду   в   порядку,
передбаченому законом.

     5. Рішення,  дії  чи  бездіяльність  державного виконавця або
іншої посадової особи державної виконавчої служби  щодо  виконання
рішень  інших  органів  (посадових  осіб) можуть бути оскаржені до
відповідного  адміністративного  суду  в  порядку,   передбаченому
законом.

     6. Рішення,  дії  чи  бездіяльність  державного виконавця або
іншої посадової особи  державної  виконавчої  служби  можуть  бути
оскаржені до керівництва органів державної виконавчої служби, якщо
їх оскарження передбачено цим Законом.

     7. Скарга у виконавчому  провадженні  подається  у  письмовій
формі та має містити:

     1) найменування органу державної виконавчої служби,  до якого
вона подається;

     2) повне найменування (ім'я) стягувача та боржника,  їх місце
проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження
(для юридичних осіб),  а також  найменування  (ім'я)  представника
сторони    виконавчого    провадження,   якщо   скарга   подається
представником;

     3) реквізити   виконавчого    документа    (вид    документа,
найменування   органу,   що  його  видав,  день  видачі  та  номер
документа, його резолютивна частина);

     4) зміст оскаржуваних рішень,  дій чи бездіяльності та  норму
закону, яку порушено;

     5) викладення   обставин,  якими  скаржник  обґрунтовує  свої
вимоги;

     6) підпис скаржника або його представника із зазначенням  дня
подання скарги.

     8. Скарга,   подана   у  виконавчому  провадженні  начальнику
відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець,
розглядається  у  десятиденний  строк  з  дня  її надходження.  За
результатами розгляду скарги начальник відділу виносить  постанову
про її задоволення чи відмову,  яка в десятиденний строк може бути
оскаржена до вищестоящого органу державної виконавчої  служби  або
до суду. Скарга, подана без додержання вимог, викладених у частині
шостій цієї статті,  розглядається начальником відділу в  порядку,
встановленому Законом    України    "Про    звернення    громадян"
( 393/96-ВР ).
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Адмінсуди відмовляються відкривати провадження за позовами на бездіяльність і дії ДВС по рішенням, прийнятим в порядку КАС. :o
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Довідка про вивчення та узагальнення практики розгляду адміністративними судами справ з приводу оскарження рішень, дій або бездіяльності державної виконавчої служби
Цитувати
Предметна підсудність справ з приводу рішень, дій чи бездіяльності державної виконавчої служби

Частина четверта статті 82 Закону України «Про виконавче провадження» визначає предметну підсудність справ, заявниками у яких є сторони виконавчого провадження: такі справи підсудні суду, який видав виконавчий документ. Цим судам також підсудні справи за позовами представників сторін та прокурора.

Інші учасники виконавчого провадження та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, можуть оскаржити рішення, дії чи бездіяльність посадової особи органу державної виконавчої служби до відповідного адміністративного суду. Предметну підсудність таких справ зазначена норма не встановлює, а тому для її визначення застосуванню підлягають положення статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України.

http://www.vasu.gov.ua/ua/generalization_court_practice.html?_m=publications&_t=rec&id=2323&fp=11
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

ПЛЕНУМ  ВИЩОГО  АДМІНІСТРАТИВНОГО  СУДУ  УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
21 травня 2012 року м. Київ № 5

Про внесення змін до постанови Пленуму ВАСУ від 13 грудня 2010 року № 3 "Про практику застосування адміністративними судами законодавства у справах із приводу оскарження рішень, дій чи бездіяльності державної виконавчої служби"

(click to show/hide)
http://www.vasu.gov.ua/ua/plenum__vas.html?_m=publications&_t=rec&id=2325
 
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email