Здравствуйте. Уважаемый Виктор Иванович, прошу ознакомиться с информацией: http://www.legal-adviser.com.ua/2010/06/blog-post_24.html#comment-form и, если там все верно, может быть стоит и Вам применить эти аргументы, и "вооружить" ими тех, кто не согласен с "космическими", взятыми с потолка тарифами ЖКХ? Как можно считать - сколько жильцы должны и должны ли за коммун-услуги, если ЖЭКи не знают законных тарифов? Как быть - ждать 22.11.2010 и результатов Ваших усилий?
У цитованій Вами юридичній довідці-консультації викладено зміст другого абзацу ст. 144 Конституції України, яка не зазнала змін після скасування політреформи 2004 року Конституційним судом України:
Згідно зі ст. 144 Конституції України рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції України чи законам України зупиняються з одночасним зверненням до суду.
Однак консультант пропустила текст важливої умови (після слова "зупиняються"):
у встановленому законом порядку
Таким законом є Кодекс адміністративного судочинства України (КАСУ). На жаль, ст. 117 КАСУ суттєво звужує межі застосування ст. 144 Конституції. Частиною третьою ст. 117 КАСУ встановлена факультативна норма:
3. Подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень, чи його окремих положень. Ухвала негайно надсилається до суб'єкта владних повноважень, що прийняв рішення, та є обов'язковою для виконання."
На практиці ця обов'язковість є умовною, оскільки частиною шостою ст. 118 КАСУ передбачене право оскарження ухвал з питань забезпечення адміністративного позову. І хоч оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи, проте на практиці КААС задовольняє апеляційні скарги КМДА. У подальшому суд першої інстанції, з огляду на перспективу конфлікту з КААС, відмовляє у клопотання про зупинення дії оскаржуваного рішення КМДА.
Так було у моїх справах, що розглядалися Шевченківським районним судом м. Києва під головуванням судді Савицького О.А.
Таким чином, конституційна норма про зупинення оскаржуваного рішення з одночасним зверненням до суду виявилася мертвою. Верховна Рада, приймаючи КАСУ, по суті "поправила" Конституцію України, звузила сферу її застосування, фактично унеможливила користування конституційною нормою, всупереч статті 22, яка гарантує, що "При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод".
Зазначена колізія норм Конституції та КАСУ може бути вирішена лише Конституційним Судом України. Але ми з Вами не є суб'єктами права на конституційне подання, тобто опинилися у ролі третьосортних суб'єктів.