...Да все так и осталось. Госорганы, юр.лица так и могут идти в суд без адвоката, а физ. лица без адвоката только по п.4)...
Цитувати
4) законних представників у випадках, передбачених законодавством;
По-перше, законні представники як не мали, так і не мають відношення до повнолітніх дієздатних громадян. По-друге, всі дієздатні повнолітні фізичні особи як мали, так і мають право захищати себе самі. Натомість тепер юристи-не адвокати не зможуть представляти у судах громадян! А до цих пір - могли.
19. Назву Розділу ІІІ Закону викласти у такій редакції: «РОЗДІЛ ІІІ. АДВОКАТСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ЇЇ ГАРАНТІЇ. ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ АДВОКАТА» 20. У статті 19: Пункт шостий частини першої викласти у такій редакції:
Новая редакция закона. Пункт 6 изложен в такой-то редакции... (не будем повторять). Дальше в законе указано на кого не требования п.6 не распространяются. Кто может обращаться в суд без адвоката. Да все так и осталось. Госорганы, юр.лица так и могут идти в суд без адвоката, а физ. лица без адвоката только по п.4) (внизу) :
Цитувати
Вимоги, передбачені цією частиною не поширюється на: 1) працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, які представляють інтереси вказаних органів; 2) працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних установ, які відповідно до закону та в межах своєї компетенції здійснюють захист прав і свобод людини і громадянина; 3) працівників підприємств, організацій, установ, інтереси яких вони представляють; 4) законних представників у випадках, передбачених законодавством; 5) органи (установи), уповноважені законом на надання безоплатної правової допомоги, їх посадових та службових осіб».
Кто является законным представителем указано в ст.39 ГПК. Остальные статьи в ГПК не о законных представителях, а о представителях оформленных в соответствие с законом-доверенность, родство и т.д..
Це тільки неповнолітні, або померлі, або безвісно відсутні. А ст. 40 ЦПК взагалі - змінено:
Это разъяснение к ст.39 и прочим статьям. Для нас нужны изменения в саму ст.39, в пункт о законных представителях, а здесь тишина. Интересно услышать комментарии юристов. С таким законом нарушаются права приличной части населения, которая по возрасту, состоянию здоровья или из-за удаленного места работы и т.п. не может прийти в суд, обратиться к адвокату.
Ст. 39 ЦПК стосується тільки малолітніх, неповнолітніх, недієздатних, частково дієздатних громадян України, або померлих, або безвісно відсутніх і тому там не просто представники, а законні представники. Ст. 40 стосується всіх представників, а не тільки законних представників, про які йдеться у ст. 39. Ст. 38 і 40 ЦПК стосуються всіх повнолітніх дієздатних громадян, які хочуть мати свого представника у суді.
Значить громадянам треба об'єднуватись, вносити пожертви для захисту своїх прав у адмінсудах, бо тепер юрист-правозахисник (не адвокат) зможе оскаржувати дії чи бездіяльність чиновників тільки від себе особисто, а це мінімально ~600-700-800 грн. тільки за подачу позову на кожному етапі.
Це тільки неповнолітні, або померлі, або безвісно відсутні. А ст. 40 ЦПК взагалі - змінено:
Это разъяснение к ст.39 и прочим статьям. Для нас нужны изменения в саму ст.39, в пункт о законных представителях, а здесь тишина. Интересно услышать комментарии юристов. С таким законом нарушаются права приличной части населения, которая по возрасту, состоянию здоровья или из-за удаленного места работы и т.п. не может прийти в суд, обратиться к адвокату.
Це тільки неповнолітні, або померлі, або безвісно відсутні. А ст. 40 ЦПК взагалі - змінено:
Цитувати
3) до Цивільного процесуального кодексу України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2004, № 40-41, 42, ст.492). а) Частину першу статті 12 викласти у такій редакції: «1. Особа, яка бере участь у справі, має право на правову допомогу. Для надання правової допомоги при розгляді і вирішенні справ у судах в Україні діє адвокатура та система безоплатної вторинної правової допомоги.». б) Частину першу статті 38 викласти у такій редакції: «1. Сторона, третя особа, особа, яка відповідно до закону захищає права, свободи чи інтереси інших осіб, а також заявники та інші заінтересовані особи в справах окремого провадження (крім справ про усиновлення) можуть брати участь у цивільній справі особисто або через представника, яким може бути виключно адвокат України, відомості про якого внесені до Єдиного реєстру адвокатів України. Дія даного положення не стосується тих органів (установ) та осіб, які здійснюють представництво відповідно до діючих законів.». в) Частину першу статті 40 викласти у такій редакції: «1. Представником у суді може бути адвокат або інша особа, зазначена у статті 38 цього Кодексу.». г) Частину четверту статті 42 викласти у такій редакції: «4. Повноваження адвоката також можуть бути підтверджені або ордером, або договором про надання правової допомоги, або дорученням органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правової допомоги». д) Статтю 46 доповнити новою частиною сьомою такого змісту: «6. Представник, що має статус адвоката, має право залучати помічника. Помічник адвоката, дані про якого внесено до Єдиного реєстру адвокатів України, діє на підставі посвідчення помічника адвоката та довіреності, виданої та підписаної адвокатом в простій формі. Довіреність, зазначена в даній статті, не потребує додаткового посвідчення. Помічник адвоката має право робити витяги та копії з матеріалів справи з використанням власних технічних засобів, одержувати копії рішень, ухвал, знімати копії з журналу судового засідання та отримувати копії запису фіксування судового засідання технічними засобами, подавати до суду процесуальні документи повязані зі справою та отримувати інформацію про хід справи.». е). Статтю 56 виключити
Цитувати
4) до Кодексу адміністративного судочинства України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2005, № 35-36, № 37, ст.446). а) Частину другу статті 16 викласти у такій редакції: «2. Для надання правової допомоги при розгляді і вирішенні справ у судах в Україні діє адвокатура. Порядок і умови надання правової допомоги, права й обов'язки адвокатів, які беруть участь в адміністративному процесі і надають правову допомогу, визначаються цим Кодексом та іншими законами.». б) Частину другу статті 56 викласти у такій редакції: «2. Представником в адміністративному процесі може бути адвокат України, відомості про якого внесені до Єдиного реєстру адвокатів України. Дія даного положення не стосується тих органів (установ) та осіб, які здійснюють представництво відповідно до діючих законів.». в) Частину п’яту статті 58 викласти у такій редакції: «5. Повноваження адвоката як представника також можуть бути підтверджені або ордером, або договором про надання правової допомоги, або дорученням органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правової допомоги. Якщо представником є адвокат, то крім прав, визначених статтях 49 та 51, він має право залучати помічника. Помічник адвоката, дані про якого внесено до Єдиного реєстру адвокатів України, діє на підставі посвідчення помічника адвоката та довіреності, виданої та підписаної адвокатом. Довіреність, зазначена в даній статті, не потребує додаткового посвідчення. Помічник адвоката має право робити витяги та копії з матеріалів справи з використанням власних технічних засобів, одержувати копії рішень, ухвал, знімати копії з журналу судового засідання та отримувати копії запису фіксування судового засідання технічними засобами, подавати до суду процесуальні документи, повязані зі справою.».
Цитувати
5) до Закону України «Про виконавче провадження» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1999, N 24, ст.207). а) . У статті 9: Частину першу доповнити новим реченням такого змісту: «Представником фізичної особи може бути адвокат, відомості про якого внесені до Єдиного реєстру адвокатів України.». Частину п’яту доповнити новим реченням такого змісту: «Повноваження адвоката також можуть бути підтверджені або ордером, або договором про надання правової допомоги, або дорученням органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правової допомоги.».
Вимоги, передбачені цією частиною не поширюється на: 4) законних представників у випадках, передбачених законодавством;
Вот норма закона о законных представителях. Возможно есть и еще что-то.
Цитувати
Стаття 39. Законні представники
1. Права, свободи та інтереси малолітніх осіб віком до чотирнадцяти років, а також недієздатних фізичних осіб захищають у суді відповідно їхні батьки, усиновлювачі, опікуни чи інші особи, визначені законом. 2. Права, свободи та інтереси неповнолітніх осіб віком від чотирнадцяти до вісімнадцяти років, а також осіб, цивільна дієздатність яких обмежена, можуть захищати у суді відповідно їхні батьки, усиновлювачі, піклувальники чи інші особи, визначені законом. Суд може залучити до участі в таких справах неповнолітню особу чи особу, цивільна дієздатність якої обмежена. 3. Права, свободи та інтереси особи, яка визнана безвісно відсутньою, захищає опікун, призначений для опіки над її майном. 4. Права, свободи та інтереси спадкоємців особи, яка померла або оголошена померлою, якщо спадщина ще ніким не прийнята, захищає виконавець заповіту або інша особа, яка вживає заходів щодо охорони спадкового майна. 5. Законні представники можуть доручати ведення справи в суді іншим особам.
Стаття 40. Особи, які можуть бути представниками
1. Представником у суді може бути адвокат або інша особа, яка досягла вісімнадцяти років, має цивільну процесуальну дієздатність і належно посвідчені повноваження на здійснення представництва в суді, за винятком осіб, визначених у статті 41 цього Кодексу.
Вообще печальная судебная перспектива с этим законом. Очень интересно как это будет на практике. Сколько пожилых людей, людей со слабым здоровьем или просто малоимущих просто не смогут прийти в суд. Родственников или знакомых послать вместо себя нельзя. И что дальше...
19. Назву Розділу ІІІ Закону викласти у такій редакції: «РОЗДІЛ ІІІ. АДВОКАТСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ЇЇ ГАРАНТІЇ. ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ АДВОКАТА» 20. У статті 19: Пункт шостий частини першої викласти у такій редакції: «6) представництво інтересів фізичних і юридичних осіб у судах під час здійснення цивільного, господарського, адміністративного та конституційного судочинства, у третейських судах, у виконавчому провадженні, під час виконання та відбування кримінальних покарань, а також в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами». Доповнити частину першу новими пунктами дев’ять-дванадцять такого змісту: «9) надання інформації, консультацій і роз’яснень з питань медіації, забезпечення правового супроводу процедури медіації та її завершення; 10) участь в організації та проведенні процедури медіації у якості медіатора; 11) представництво інтересів фізичних і юридичних осіб у виконавчому провадженні. 12) фідуціарна діяльність». Доповнити частиною другою такого змісту: «2. Представництво інтересів фізичних та юридичних осіб у судах під час здійснення цивільного, господарського, адміністративного та кримінального судочинства, а також під час розгляду справ про адміністративні правопорушення, мають право здійснювати виключно адвокати. Вимоги, передбачені цією частиною не поширюється на: 1) працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, які представляють інтереси вказаних органів; 2) працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних установ, які відповідно до закону та в межах своєї компетенції здійснюють захист прав і свобод людини і громадянина; 3) працівників підприємств, організацій, установ, інтереси яких вони представляють; 4) законних представників у випадках, передбачених законодавством; 5) органи (установи), уповноважені законом на надання безоплатної правової допомоги, їх посадових та службових осіб».
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=53817 А що будуть робити юристи-не адвокати? Вони взагалі не зможуть представляти інтереси громадян в судах? З якого часу? Сподіваюсь, послуги адвоката в суді залишаються по бажанню людини?