Нашвидкоруч підготував позовну заяву. Поради вітаються.
Позовна заява
про захист прав споживача
Я, ___ (в подальшому — Позивач), проживаю в квартирі __ будинку за адресою: м. Київ, вул ___, виконавцем послуг з централізованого опалення в якому, починаючи з опалювального сезону 2016-2017, є ПАТ “Київенерго” (в подальшому — Відповідач).
1. 15 січня 2017 року мною було отримано квитанцію ПАТ “Київенерго” на оплату послуги централізованого опалення за грудень 2016 року на суму 4090,06 грн. (Додаток №1)
З невідомих причин, на відміну від попередніх квитанцій, в квитанцію включено дві позиції щодо оплати місць загального користування (надалі — МЗК). Одна на 1,4678 Гкал, інша — на 0,3517 Гкал. Таким чином ПАТ “Київенерго” вимагає з мене сплатити за МЗК сумарно 1,8195 Гкал, в той час, як опалення всієї моєї квартири потребувало лише 1,0670 Гкал! Тобто на опалення МЗК, за “розрахунками” Відповідача “витрачено” майже вдвічі більше тепла, чим на опалення квартири?!
На гарячій лінії Київенерго 0-800-50-1588 повідомили про два лічильники в нашому будинку, хоча завжди був один будинковий лічильник тепла. Та й попередня квитанція ПАТ “Київенерго” (Додаток 2) була також з одним МЗК.
Крім того, інформація про два лічильники знаходилась в моєму особовому кабінеті (
https://ok-te-home.kyivenergo.ua/personal_account/oborot_info/____) на сайті ПАТ “Київенерго”.
17 січня 2017 року я подав Заяву до Відповідача через центр обслуговування на вул. Мельникова, 31 (Додаток 3), яким вимагав надати пояснення щодо нарахувань оплати послуги централізованого опалення за грудень 2016 року.
Однак, в порушення ст. 20 Закону України "Про звернення громадян" та ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів” я не отримав відповіді на цей лист до цього часу.
В той же час Відповідач вчиняв певні дії по приховуванню інформації щодо надання власних послуг. Так з особового кабінету на сайті ПАТ “Київенерго” взагалі зникла інформація щодо встановлених в нашому будинку теплолічильників та зник розділ щодо мого встановленого квартирного лічильника тепла. Про що також був направлений 22 січня 2017 року електронний запит до ПАТ “Київенерго”(Додаток 4).
Однак, в порушення ст. 20 Закону України "Про звернення громадян" та ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів” я не отримав відповіді на цей запит до цього часу.
Наступна квитанція за січень 2017 прийшла знову з одним МЗК(Додаток 5).
2. Відповідно до статті 1 Закону України Про житлово-комунальні послуги “споживач - фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу;”, отже я є споживачем житлово-комунальних послуг, а Відповідач – виконавцем.
Відповідно до підпункту 5 пункту 1 статті 21 Закону України Про захист прав споживачів:
“Крім інших випадків порушень прав споживачів, які можуть бути встановлені та доведені виходячи з відповідних положень законодавства у сфері захисту прав споживачів, вважається, що для цілей застосування цього Закону та пов'язаного з ним законодавства про захист прав споживачів права споживача вважаються в будь-якому разі порушеними, якщо:
будь-яким чином (крім випадків, передбачених законом) обмежується право споживача на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про відповідну продукцію;”.
Отже, не надаючи мені інформації стосовно характеристик житлово-комунальних послуг, які я споживаю, Відповідач грубо порушує мої права споживача.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 3, 15, 118-120 ЦПК, ст. 20 Закону України "Про звернення громадян"; ст. 1 Закону України «Про житлово–комунальні послуги», ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів”, ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України “Про державне мито”,
ПРОШУ:
1) Зобов’язати ПАТ “Київенерго” усунути порушення прав споживача комунальних послуг та надати інформацію стосовно послуг централізованого опалення з наданням підтверджуючих документів, а саме:
1. Надати пояснення наявності у квитанції за грудень 2016 року двох позицій на оплату МЗК;
2. Повідомити якою методикою розрахунку кількості тепла на опалення МЗК користується ПАТ “Київенерго” та надати мені цю методику;
3. Надати повний розрахунок кількості тепла на опалення МЗК, що припадає на мою квартиру в опалювальному сезоні 2016-2017 років з розбивкою по місяцям;
4. Повідомити номери і дати встановлення будинкових лічильників обліку тепла і який саме лічильник обліковує опалення МЗК, за яке я сплачую;
5. Надати показники будинкових лічильників тепла та розрахунок спожитого будинком тепла в опалювальному сезоні 2016-2017 років з розбивкою по місяцям.
2) Звільнити Позивача від сплати державного мита на підставі ч. 10 ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України “Про державне мито” та ст. 24 Закону України “Про захист прав споживачів”.