Отримав відповідь на запит: будинок віднесено до переліку об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва та сфери управління Адміністрації (див. повну відповідь). Перо раніше давав посилання. Що робити з цим самоуправством?
Чи відноситься будинок ХХХ по вул. ХХХ до переліку об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва, що розміщені в Дарницькому районі?
Якщо відноситься, то на якій підставі? Бо це протирічило б положенням ст. 41 Конституції України; ст. 356, ч. 1 ст. 358, ч. 2 ст. 369 та ч. 2 ст. 382 Цивільного кодексу України; ст. 1 та п. 2 ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» №2482-XII від 1992 року; ч. 2 п. 4.2 рішення Конституційного суду від 02.03.2004 року №4-рп/2004 у справі №1-2/2004.
Якщо ще не знайшли того, хто безкоштовно і, головне, без вивчення будь-яких документів витратить щонайменше кілька годин для підготовки та надання Вам письмової відповіді, то є Центри безоплатної правової допомоги:https://minjust.gov.ua/news/info/adresi-tsentriv-z-nadannya-bezoplatnoi-pravovoi-dopomogi Як правова позиція постанови ВСУ від 16.11.2016 р. враховується, в т. ч. у ПВС, -можете знайти в ЄДРСР пошуком 6-709цс16.
Знайдіть у законодавстві "член сім'ї власника квартири".... Підказую... Тут, навіть, аналогію застосовувати не треба. Є ст. 156
Цитувати
Стаття 156. Права і обов'язки членів сім'ї власника жилого будинку (квартири) Члени сім'ї власника жилого будинку (квартири), які проживають разом з ним у будинку (квартирі), що йому належить, користуються жилим приміщенням нарівні з власником будинку (квартири), якщо при їх вселенні не було іншої угоди про порядок користування цим приміщенням. За згодою власника будинку (квартири) член його сім'ї вправі вселяти в займане ним жиле приміщення інших членів сім'ї. На вселення до батьків їх неповнолітніх дітей згоди власника не потрібно. Члени сім'ї власника будинку (квартири) зобов'язані дбайливо ставитися до жилого будинку (квартири). Повнолітні члени сім'ї власника зобов'язані брати участь у витратах по утриманню будинку (квартири) і придомової території та проведенню ремонту. Спори між власником та членами його сім'ї про розмір участі в витратах вирішуються в судовому порядку. До членів сім'ї власника будинку (квартири) належать особи, зазначені в частині другій статті 64 цього Кодексу. Припинення сімейних відносин з власником будинку (квартири) не позбавляє їх права користування займаним приміщенням. У разі відсутності угоди між власником будинку (квартири) і колишнім членом його сім'ї про безоплатне користування жилим приміщенням до цих відносин застосовуються правила, встановлені статтею 162 цього Кодексу. ( Стаття 156 із змінами, внесеними згідно із Законом N 3187-12 від 06.05.93 )
Він вже перестав бути і його "автоматично" час виключити з комунальної власності та списати з балансу КП.
Цікаво, що з урахуванням змін від 2 жовтня 2018 року з ПЕРЕЛІКУ ОБ'ЄКТІВ КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ МІСТА КИЄВА, ЩО РОЗМІЩЕНІ В ДАРНИЦЬКОМУ РАЙОНІ зникли всі житлові будинки: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/MR10163A.html !!! Київрада після програшу у суді по одному будинку вирішила не чекати нових судових позовів і сама виключила багатоквартирні будинки з цього переліку?
Навіть у будинку "не комунальної власності" окремі статті глави 2 розділу ІІІ ЖКУ застосовуватимуться до співвласників, мешканців у випадках, передбачених ст. 8 ЦКУ.
Тобто, на Вашу думку, положення ч. 2 ст. 64 ЖКУ:
Цитувати
До членів сім'ї наймача належать дружина наймача, їх діти і батьки. Членами сім'ї наймача може бути визнано й інших осіб, якщо вони постійно проживають разом з наймачем і ведуть з ним спільне господарство.
можна застосовувати до будь-яких житлових будинків, навіть приватної власності?
Свідоцтво на будинок начебто не передбачено. В реєстр права на нерухоме майно може вноситись приватний багатоквартирний будинок?Якщо нема ні свідоцтва, ні запису в реєстрі, то що заважає ОМС оголосити будинок, побудований на кошти мешканців/інвесторів будівництва - комунальною власністю, або оголосити державою - державною власністю?
ЗУ "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень":
Цитувати
Стаття 5. Нерухоме майно, щодо якого проводиться державна реєстрація прав 1. У Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об’єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення. 2. Якщо законодавством передбачено прийняття в експлуатацію нерухомого майна, державна реєстрація прав на таке майно проводиться після прийняття його в експлуатацію в установленому законодавством порядку, крім випадків, передбачених статтею 31 цього Закону. 3. Право власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду, а також їх окремі частини може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності чи інше речове право на земельну ділянку, на якій вони розташовані. Право власності на квартиру, житлове та нежитлове приміщення може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності на житловий будинок, будівлю, споруду, а також їх окремі частини, в яких вони розташовані.
Цікавить також питання - коли сталося розмежування права державної, та комунальної власності на споруди, будинки? Адже був час, коли все було державним....
Цитувати
Прийнятий Верховною Радою Української РСР 7 лютого 1991 року закон "Про власність"...
Цитувати
Р о з д і л V ПРАВО ДЕРЖАВНОЇ ВЛАСНОСТІ
Стаття 31. Державна власність в Українській РСР До державної власності в Українській РСР належать загальнодержавна (республіканська) власність і власність адміністративно-територіальних одиниць (комунальна власність).
Стаття 32. Суб'єкти права державної власності 1. Суб'єктом права загальнодержавної (республіканської) власності є держава в особі Верховної Ради Української РСР. 2. Суб'єктами права комунальної власності є адміністративно-територіальні одиниці в особі обласних, районних, міських, селищних, сільських Рад народних депутатів.
Стаття 35. Об'єкти права комунальної власності 1. Об'єктами права комунальної власності є майно, що забезпечує діяльність відповідних Рад і утворюваних ними органів; кошти місцевих бюджетів, державний житловий фонд, об'єкти житлово-комунального господарства; майно закладів народної освіти, культури, охорони здоров'я, торгівлі, побутового обслуговування; майно підприємств; місцеві енергетичні системи, транспорт, системи зв'язку та інформації, включаючи націоналізоване майно, передане відповідним підприємствам, установам, організаціям; а також інше майно, необхідне для забезпечення економічного і соціального розвитку відповідної території. 2. У комунальній власності перебуває також майно, передане у власність області, району чи іншої адміністративно-територіальної одиниці іншими суб'єктами права власності.
Багатоповерховий будинок, співвласниками якого давно вже стали 100% власників всіх його квартир (які були ними приватизовані), було побудовано у 1985 році у м. Києві, але Київрада досі вважає його комунальною власністю ПИТАННЯ: 1) Чи це законно? 2) Що треба, щоб цей будинок перестав бути комунальною власністю територіальної громади м. Києва? Його треба списати з балансу відповідного КП? Якщо так, то від чого це залежить? 3) Поки такий будинок буде вважатись комунальною власністю територіальної громади міста, чи буде на нього розповсюджуватись положення глави 2 ЖКУ "КОРИСТУВАННЯ ЖИЛИМИ ПРИМІЩЕННЯМИ В БУДИНКАХ ДЕРЖАВНОГО І ГРОМАДСЬКОГО ЖИТЛОВОГО ФОНДУ"? Якщо так, то чому? Адже співвласники будинку не користуються, а володіють ним!
1. НІ. 2. Він вже перестав бути і його "автоматично" час виключити з комунальної власності та списати з балансу КП. Будь-який співвласник може як оскаржити рішення Київради, так і ініціювати процедуру списання. 3. Навіть у будинку "не комунальної власності" окремі статті глави 2 розділу ІІІ ЖКУ застосовуватимуться до співвласників, мешканців у випадках, передбачених ст. 8 ЦКУ. -- Ви не дочитали
Цитувати
РІШЕННЯ 02.12.2010 N 284/5096 Про питання комунальної власностітериторіальної громади міста Києва (Додатков див. Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва N 826/10086/14 від 01.08.2014)
Цитувати
Адміністративний позов задовольнити частково. Визнати протиправним та скасувати рішення Київської міської ради від 02.12.2010 року №284/5096 «Про питання комунальної власності територіальної громади міста Києва» - в частині включення до Переліку об'єктів комунальної власності міста Києва житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1.
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Солом'янської районної у місті Києві державної адміністрації на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 серпня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 26 листопада 2014 року.
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Київської міської ради на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 серпня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 26 листопада 2014 року.
2) Що треба, щоб цей будинок перестав бути комунальною власністю територіальної громади м. Києва? Його треба списати з балансу відповідного КП? Якщо так, то від чого це залежить?
до 1 липня 2015 року розробити порядок списання з балансу міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними підприємствами та органами місцевого самоврядування багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності;
Мабуть треба написати запит до райадміністрації щодо того, чи розроблено "порядок списання з балансу багатоквартирних будинків" і які там терміни...
Цікавить також питання - коли сталося розмежування права державної, та комунальної власності на споруди, будинки? Адже був час, коли все було державним.... А якщо якийсь будинок вважається у державній власності, то він все одно знаходиться на території якогось органу місцевого самоврядування, і хто має вирішувати у якій він власності?Як, і де має вирішуватись спір між державою і ОМС, якщо такий станеться стосовно будинків, споруд? Також не зрозуміло - яким чином довести, що будинок наприклад побудований на кошти мешканців/інвесторів будівництва цього будинку - є у приватній власності?
Цитувати
Прийнятий Верховною Радою Української РСР 7 лютого 1991 року закон "Про власність" виділив у складі державної власності загальнодержавну (республіканську) і власність адміністративно-територіальних одиниць (комунальну), при цьому передбачивши, що державний житловий фонд належить до комунальної власності. Втім, на практиці частина державного житлового фонду так і залишилася в загальнодержавній (нині - державній) власності. Цей же закон передбачив можливість набуття громадянами (членами житлово-будівельних кооперативів, наймачами в будинках державного та громадського житлового фонду) права власності на займані ними квартири (житлові приміщення).
Положення Закону УРСР "Про власність" були розвинені в прийнятому 19 червня 1992 року Законі України "Про приватизацію державного житлового фонду", який надав право громадянам України приватизовувати квартири у будинках державного житлового фонду місцевих Рад народних депутатів та державних підприємств, організацій, установ. Прийняття цього закону стало поворотним пунктом в історії багатоквартирних житлових будинків не лише тому, що дав можливість безоплатної приватизації державного житла, але й тому, що він – разом із пізнішими змінами до Житлового кодексу Української РСР – остаточно закріпив квартиру як окремий, самостійний об'єкт права власності.
Таким чином багатоквартирний будинок фактично перестав існувати як самостійний цілісний об'єкт права власності. З моменту приватизації (чи викупу, повної виплати паю, якщо мова йде про ЖБК) першої квартири в багатоквартирному будинку він, з юридичної точки зору, перетворювався на набір квартир, хоч і об'єднаних спільними огороджувальними конструкціями і комунікаціями, але цілком самостійних в розумінні права власності.
Цитувати
РІШЕННЯ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ від 2 березня 2004 року
Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Ярового Сергія Івановича та інших громадян про офіційне тлумачення положень пункту 2 статті 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" та за конституційним поданням 60 народних депутатів України про офіційне тлумачення положень статей 1, 10 цього Закону (справа про права співвласників на допоміжні приміщення багатоквартирних будинків)
Конституційний Суд України вирішив:
1. В аспекті конституційного звернення і конституційного подання положення частини першої статті 1, положення пункту 2 статті 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" треба розуміти так: 1.1. Допоміжні приміщення (підвали, сараї, кладовки, горища, колясочні і т.ін.) передаються безоплатно у спільну власність громадян одночасно з приватизацією ними квартир (кімнат у квартирах) багатоквартирних будинків. Підтвердження права власності на допоміжні приміщення не потребує здійснення додаткових дій, зокрема створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, вступу до нього. 1.2. Власник (власники) неприватизованих квартир багатоквартирного будинку є співвласником (співвласниками) допоміжних приміщень нарівні з власниками приватизованих квартир. 1.3. Питання щодо згоди співвласників допоміжних приміщень на надбудову поверхів, улаштування мансард у багатоквартирних будинках, на вчинення інших дій стосовно допоміжних приміщень (оренда тощо) вирішується відповідно до законів України, які визначають правовий режим власності.
2. Рішення Конституційного Суду України є обов'язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржене.
+
Цитувати
ЦКУ: Стаття 380. Житловий будинок як об'єкт права власності
1. Житловим будинком є будівля капітального типу, споруджена з дотриманням вимог, встановлених законом, іншими нормативно-правовими актами, і призначена для постійного у ній проживання.
Також не зрозуміло - яким чином довести, що будинок наприклад побудований на кошти мешканців/інвесторів будівництва цього будинку - є у приватній власності? Свідоцтво на будинок начебто не передбачено. В реєстр права на нерухоме майно може вноситись приватний багатоквартирний будинок?Якщо нема ні свідоцтва, ні запису в реєстрі, то що заважає ОМС оголосити будинок, побудований на кошти мешканців/інвесторів будівництва - комунальною власністю, або оголосити державою - державною власністю?
спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія;
Цікавить також питання - коли сталося розмежування права державної, та комунальної власності на споруди, будинки? Адже був час, коли все було державним.... А якщо якийсь будинок вважається у державній власності, то він все одно знаходиться на території якогось органу місцевого самоврядування, і хто має вирішувати у якій він власності?Як, і де має вирішуватись спір між державою і ОМС, якщо такий станеться стосовно будинків, споруд? Також не зрозуміло - яким чином довести, що будинок наприклад побудований на кошти мешканців/інвесторів будівництва цього будинку - є у приватній власності? Свідоцтво на будинок начебто не передбачено. В реєстр права на нерухоме майно може вноситись приватний багатоквартирний будинок?Якщо нема ні свідоцтва, ні запису в реєстрі, то що заважає ОМС оголосити будинок, побудований на кошти мешканців/інвесторів будівництва - комунальною власністю, або оголосити державою - державною власністю?
Багатоповерховий будинок, співвласниками якого давно вже стали 100% власників всіх його квартир (які були ними приватизовані), було побудовано у 1985 році у м. Києві, але Київрада досі вважає його комунальною власністю територіальної громади м. Києва: http://kmr.ligazakon.ua/SITE2/l_docki2.nsf/alldocWWW/78A9620D3D3B1932C22579060068919C ПИТАННЯ: 1) Чи це законно? Адже будинок є співвласністю його власників! Як він може бути одночасно у власності його співвласників та територіальної громади міста? 2) Що треба, щоб цей будинок перестав бути комунальною власністю територіальної громади м. Києва? Його треба списати з балансу відповідного КП? Якщо так, то від чого це залежить?
3) Поки такий будинок буде вважатись комунальною власністю територіальної громади міста, чи буде на нього розповсюджуватись положення глави 2 ЖКУ "КОРИСТУВАННЯ ЖИЛИМИ ПРИМІЩЕННЯМИ В БУДИНКАХ ДЕРЖАВНОГО І ГРОМАДСЬКОГО ЖИТЛОВОГО ФОНДУ"? Якщо так, то чому? Адже співвласники будинку не користуються, а володіють ним!
А хіба в Житловому Кодексі Української РСР(чинному на сьогодні) є поняття житлового фонду комунальної власності?
(click to show/hide)
Цитувати
Стаття 4. Житловий фонд
Жилі будинки, а також жилі приміщення в інших будівлях, що знаходяться на території Української РСР, утворюють житловий фонд.
Житловий фонд включає:
жилі будинки і жилі приміщення в інших будівлях, що належать державі (державний житловий фонд);
жилі будинки і жилі приміщення в інших будівлях, що належать колгоспам та іншим кооперативним організаціям, їх об'єднанням, профспілковим та іншим громадським організаціям (громадський житловий фонд);
жилі будинки, що належать житлово-будівельним кооперативам (фонд житлово-будівельних кооперативів);
жилі будинки (частини будинків), квартири, що належать громадянам на праві приватної власності (приватний житловий фонд);
квартири в багатоквартирних жилих будинках, садибні (одноквартирні) жилі будинки, а також жилі приміщення в інших будівлях усіх форм власності, що надаються громадянам, які відповідно до закону потребують соціального захисту (житловий фонд соціального призначення).
До житлового фонду включаються також жилі будинки, що належать державно-колгоспним та іншим державно-кооперативним об'єднанням, підприємствам і організаціям. Відповідно до Основ житлового законодавства Союзу РСР і союзних республік до цих будинків застосовуються правила, встановлені для громадського житлового фонду.
До житлового фонду не входять нежилі приміщення в жилих будинках, призначені для торговельних, побутових та інших потреб непромислового характеру. { Стаття 4 із змінами, внесеними згідно із Законами N 3187-12 від 06.05.93, N 3334-IV ( 3334-15 ) від 12.01.2006 } http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5464-10
Немає. Але є в ЗАКОНі УКРАЇНИ "Про місцеве самоврядування в Україні". Я так розумію, що на будинки комунальної власності територіальної громади не повинні розповсюджуватись положення глави 2 ЖКУ. Цікаво побачити коментарі юристів...
Багатоповерховий будинок, співвласниками якого давно вже стали 100% власників всіх його квартир (які були ними приватизовані), було побудовано у 1985 році у м. Києві, але Київрада досі вважає його комунальною власністю територіальної громади м. Києва: http://kmr.ligazakon.ua/SITE2/l_docki2.nsf/alldocWWW/78A9620D3D3B1932C22579060068919C ПИТАННЯ: 1) Чи це законно? Адже будинок є співвласністю його власників! Як він може бути одночасно у власності його співвласників та територіальної громади міста? 2) Що треба, щоб цей будинок перестав бути комунальною власністю територіальної громади м. Києва? Його треба списати з балансу відповідного КП? Якщо так, то від чого це залежить?
3) Поки такий будинок буде вважатись комунальною власністю територіальної громади міста, чи буде на нього розповсюджуватись положення глави 2 ЖКУ "КОРИСТУВАННЯ ЖИЛИМИ ПРИМІЩЕННЯМИ В БУДИНКАХ ДЕРЖАВНОГО І ГРОМАДСЬКОГО ЖИТЛОВОГО ФОНДУ"? Якщо так, то чому? Адже співвласники будинку не користуються, а володіють ним!
А хіба в Житловому Кодексі Української РСР(чинному на сьогодні) є поняття житлового фонду комунальної власності?
(click to show/hide)
Цитувати
Стаття 4. Житловий фонд
Жилі будинки, а також жилі приміщення в інших будівлях, що знаходяться на території Української РСР, утворюють житловий фонд.
Житловий фонд включає:
жилі будинки і жилі приміщення в інших будівлях, що належать державі (державний житловий фонд);
жилі будинки і жилі приміщення в інших будівлях, що належать колгоспам та іншим кооперативним організаціям, їх об'єднанням, профспілковим та іншим громадським організаціям (громадський житловий фонд);
жилі будинки, що належать житлово-будівельним кооперативам (фонд житлово-будівельних кооперативів);
жилі будинки (частини будинків), квартири, що належать громадянам на праві приватної власності (приватний житловий фонд);
квартири в багатоквартирних жилих будинках, садибні (одноквартирні) жилі будинки, а також жилі приміщення в інших будівлях усіх форм власності, що надаються громадянам, які відповідно до закону потребують соціального захисту (житловий фонд соціального призначення).
До житлового фонду включаються також жилі будинки, що належать державно-колгоспним та іншим державно-кооперативним об'єднанням, підприємствам і організаціям. Відповідно до Основ житлового законодавства Союзу РСР і союзних республік до цих будинків застосовуються правила, встановлені для громадського житлового фонду.
До житлового фонду не входять нежилі приміщення в жилих будинках, призначені для торговельних, побутових та інших потреб непромислового характеру. { Стаття 4 із змінами, внесеними згідно із Законами N 3187-12 від 06.05.93, N 3334-IV ( 3334-15 ) від 12.01.2006 } http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5464-10