Не зовсім так. Зовнішня стіна - сумісна власність. А балкон - приватна. Його площа входить до загальної площі квартири, що відображається у тех. паспорті, документі на право власності. Таким чином відбувається утеплення всередині приватної власності.
Зовсім не так! Несуча стіна будинку між площею квартири та площею балкону є сумісною власністю. У Вас приватна площа квартири по периметру теж стінами "огороджена" але ж це не означає, що вони Ваші приватні. .. Конструктивні елементи будинку стінові панелі (блоки), плити перекриття, балконні плити, ґрати та огорожі балконів і т.д. і т.п. є сумісною власністю. Витрати на роботи з утримання та ремонту балконів входять до витрат на утримання та ремонт будинку і відповідний тариф...
Доречі, Ви можете вимагати і в межах свого балкону виконати всі ті роботи, що й на інших. Із принципу...
До відома. До переліку робіт з утримання будинків входить:
Цитувати
1.1.9.5. Укріплення ґрат та огорож балконів. 1.2.3.5. Укріплення ґрат та огорож на балконах будівель, ремонт штукатурки балконів. 1.2.7.8. Ремонт бетонних плит та штукатурки балконів. 2.3.6. Заміна або улаштування нових ґрат та огорож на дахах і балконах будівель. 2.3.7. Заміна або підсилення усіх несучих та захисних конструкцій балконів та еркерів. 2.7.8. Великий ремонт та заміна балконів.
... утеплюється зовні стіна між кімнатою та балконом. Балкон є частиною квартири. Сайдингом обшивається балкон зовні. Можливо якось ремонтується і з середини. Наприклад, в мене відремонтований і зовні, і з середини балкон з рамою. Немає потреби обшивати утеплювачем, штукатурити, фарбувати стіну всередині мого балкону.
Тобто у Вас потреби в утепленні нема і Ви від проведення таких робіт відмовляєтесь? І вважаєте, що Ваш внесок у сплату кредиту повинен бути меншим? Теоретично це можливо, але це повинно було оформлятися рішенням загальних зборів співвласників. А так Всі співвласники є співвласниками (вибачте за вимушену тавтологію) усіх конструктивних елементів будинку і повинні брати участь у їх утриманні та ремонті. Простою мовою - Ви, як співвласник, повинні брати участь у витратах по ремонту усіх балконів. А виконання Вами ремонту свого своїми слами і раніше просто зменшує розмір загальної суми витрат на утеплення будинку, яка розподіляється між усіма співвласниками шляхов встановлеення розміру внеску на погашення кредиту. Ви протокол зборів про участь кредитуванні бачили? Що там врішено?
Не зовсім так. Зовнішня стіна - сумісна власність. А балкон - приватна. Його площа входить до загальної площі квартири, що відображається у тех. паспорті, документі на право власності. Таким чином відбувається утеплення всередині приватної власності.
Кошторис не змінювався, бо ціна за 1 м кв. стара. У рахунку додалася строчка- тех. обслуговування домофону. Сумма однакова для всіх не залежно від площі квартири та наявності "трубки".
Вимагайте (письмовою заявою) надати копію протоколу про встановлення цього додаткового "збору". Якщо такого нема - просто не платіть. Якщо є, то треба його оскаржувати. Як - говоритимемо, коли його побачимо.
... утеплюється зовні стіна між кімнатою та балконом. Балкон є частиною квартири. Сайдингом обшивається балкон зовні. Можливо якось ремонтується і з середини. Наприклад, в мене відремонтований і зовні, і з середини балкон з рамою. Немає потреби обшивати утеплювачем, штукатурити, фарбувати стіну всередині мого балкону.
Тобто у Вас потреби в утепленні нема і Ви від проведення таких робіт відмовляєтесь? І вважаєте, що Ваш внесок у сплату кредиту повинен бути меншим? Теоретично це можливо, але це повинно було оформлятися рішенням загальних зборів співвласників. А так Всі співвласники є співвласниками (вибачте за вимушену тавтологію) усіх конструктивних елементів будинку і повинні брати участь у їх утриманні та ремонті. Простою мовою - Ви, як співвласник, повинні брати участь у витратах по ремонту усіх балконів. А виконання Вами ремонту свого своїми слами і раніше просто зменшує розмір загальної суми витрат на утеплення будинку, яка розподіляється між усіма співвласниками шляхов встановлеення розміру внеску на погашення кредиту. Ви протокол зборів про участь кредитуванні бачили? Що там вирішено?
З ОСББ. Я ніколи ні з ким ніяких договорів стосовно домофону не підписувала.
Щодо Вас, то це було зрозуміло. Питання про тих у кого є "трубки" (як Ви висловилися). Як правило "домофонщики" укладають договори індвідуально. І громадянам так зручніше, хто має - платить, хто не має - ні. Якщо договір з ОСББ і платить ОСББ, то ці витрати враховують у кошторисі ОСББ. Тобто розподіляють на всіх, якщо розмір внесків у ОСББ однаковий. Або треба робти розрахунок внесків окремо для тих, хто користується та тих, хто не користується. Це зайвий клопіт і дурна робота. В цьому впадку Вам треба дивтися протоколи загальних зборів співвласників, якими затверджувалися кошторис та внески. Інакше ще нема що обговорювати...
Кошторис не змінювався, бо ціна за 1 м кв. стара. У рахунку додалася строчка- тех. обслуговування домофону. Сумма однакова для всіх не залежно від площі квартири та наявності "трубки".
З ОСББ. Я ніколи ні з ким ніяких договорів стосовно домофону не підписувала.
Щодо Вас, то це було зрозуміло. Питання про тих у кого є "трубки" (як Ви висловилися). Як правило "домофонщики" укладають договори індвідуально. І громадянам так зручніше, хто має - платить, хто не має - ні. Якщо договір з ОСББ і платить ОСББ, то ці витрати враховують у кошторисі ОСББ. Тобто розподіляють на всіх, якщо розмір внесків у ОСББ однаковий. Або треба робти розрахунок внесків окремо для тих, хто користується та тих, хто не користується. Це зайвий клопіт і дурна робота. В цьому впадку Вам треба дивтися протоколи загальних зборів співвласників, якими затверджувалися кошторис та внески. Інакше ще нема що обговорювати...
Наприклад, зараз відбувається утеплення будинку. Є невідремонтовані та незастелені балкони (у тому числі балкон голови). Вони утеплюються та обшиваються сайдингом разом з утепленням загальної зовнішньої стіни. Виходячи з ситуації з домофоном - я десять років буду сплачувати кредит за чужі балкони.
Мабуть незасклені? А що, вже раніше засклені не утеплюються?
Так незасклені, вибачте. Некоректно висловилась, утеплюється зовні стіна між кімнатою та балконом. Балкон є частиною квартири. Сайдингом обшивається балкон зовні. Можливо якось ремонтується і з середини. Наприклад, в мене відремонтований і зовні, і з середини балкон з рамою. Немає потреби обшивати утеплювачем, штукатурити, фарбувати стіну всередині мого балкону.
У вересні були загальні збори, на яких інші під'їзди разом з нашим перейшли на обслуговування у ТОВ "Домофон". Та загальні збори прийняли рішення за обслуговування сплачувати всім однакову суму. Протокол не бачила.
Уточніть, ТОВ "Домофон" уклало договір з ОСББ чи з кожною квартирою окремо?
З ОСББ. Я ніколи ні з ким ніяких договорів стосовно домофону не підписувала.
Наприклад, зараз відбувається утеплення будинку. Є невідремонтовані та незастелені балкони (у тому числі балкон голови). Вони утеплюються та обшиваються сайдингом разом з утепленням загальної зовнішньої стіни. Виходячи з ситуації з домофоном - я десять років буду сплачувати кредит за чужі балкони.
Мабуть незасклені? А що, вже раніше засклені не утеплюються?
Нещодавно в мене прорвало стояк опалення, голова відмовилась цим займатися, відмовляється відшкодовувати мої витрати на ремонт, бреше, що я не зверталася, і найголовніше, намагалася завадити цьому ремонту - не дати ключі від підвалу для зливу води зі стояка. Дослівно:"Ви отказываетесь платить за домофон, принципиальная! Так я тоже пойду на принцип!"
Так не варто було самій ремонтувати. Треба було подати письмову заяву-повідомлення про аварію на стояку. Стояки входять до внутрішньобуднкової системи і обслуговуються та ремонтуються ОСББ. Посиділи б усі поверхи по стояку пару днів без опалення - швидко б голові "мізки вправили". А якби когось ще й залило, то він міг би позиватися до ОСББ. Зараз же, якщо на відрізку стояка, де Ви робили ремонт, станеться ще аварія, то відповідальність вже можна буде покласти на Вас...
У вересні були загальні збори, на яких інші під'їзди разом з нашим перейшли на обслуговування у ТОВ "Домофон". Та загальні збори прийняли рішення за обслуговування сплачувати всім однакову суму. Протокол не бачила.
Уточніть, ТОВ "Домофон" уклало договір з ОСББ чи з кожною квартирою окремо?
Доброго дня! Дуже прошу допомогти захиститись від ОСББ. Боргів по внесках не маю. (Прошу пробачення за дуже великий текст). Розпочну з домофону. В моїй квартирі абонентського пристрою немає та ніколи не було. Років 15 тому всі 3 під'їзди нашого будинку встановили домофони. У кожному під'їзді більш ніж 50% бажаючих повністю сплатили вартість домофону на вхідних дверях, самі двері, пристрої у їх квартирах, потім сплачували обслуговування. Ті, хто не бажав (я у тому числі) - отримали 1 ключ безкоштовно, їнші ключі придбали. На цьому мої відношення з фірмою та сусідами з приводу домофону припинилися, що мене повністю влаштовувало. 4 роки тому в нашому будинку було створено ОСББ. Голова відразу розірвала договір на обслуговування домофону у нашому під'їзді мотивуючи тим, що фірма не ремонтує доводчик дверей, який зламався. Зібрала гроші з усіх квартир, придбала та встановила новий. Особисто мені вона збрехала, що договір розірвав весь будинок і це рішення загальних зборів (насправді інші під'їзди договір не розривали). Гроші я здала, бо дверима користуюся та вважала, що так буде по "добросусідському". Потім домофон ще раз ламався, ще здавала гроші, але сума була меншою, ніж у квартир із абонентським пристроєм. Потім домофон нібито зламався безнадійно (у цьому маю дуже великі сумніви). Нібито були збори нашого під'їзду, на яких вирішили придбати та встановити новий. Чесно кажучі, мені навіть не спало на думку, що мене це стосується: я не є співвласником старого домофону. Після "зборів під'їзду" зі мною теж ніхто не розмовляв. Після встановлення нового домофону голова ОСББ повідомила, що вартість розділена на всі квартири під'їзду порівну включаючи тих, в кого немає домофону. З того моменту вона всіма способами намагається змусити мене оплачувати комфорт чужих мені людей. Навіть на загальних зборах піднімала питання, що я відмовляюся платити за домофон. Я подивилася на реакцію співвласників, кожен сидів та рахував, що якщо підтримати мене, то особисто він буде змушений платити майже в 2 рази більше. Надала голові письмове звернення: Голові ОСББ
У зв'язку із ситуацією, що склалася з встановленням та оплатою нового домофону вважаю за необхідне повідомити наступне. Тому що лише один під'їзд відмовився від послуг компанії по обслуговуванню домофона, ситуація не має ніякого відношення до ОСББ. Крім того власники квартир першого під'їзду у межах свого під'їзду ніякої організації не створювали, не реєстрували та відповідно не обирали керівника не існуючої юридичної особи. Таким чином Ви особисто не можете виступати у даних правовідносинах в якості голови ОСББ, тільки як один із власників квартир першого під'їзду. Можливо, як член ініціативної групи. Згідно ч. 2 ст.369 ЦКУ розпорядження домофоном, який знаходиться у спільній сумісній власності власників квартир першого під'їзду, в яких є переговорні пристрої («трубки»), здійснюється за згодою всіх співвласників цього домофону. Власники квартир без «трубок» не є та ніколи не були власниками старого домофону, тому не мали нести витрати на його обслуговування ( ст.322 ЦКУ Власник зобов'язаний утримувати майно, що йому належить.) Власники всіх квартир під’їзду мають рівні права: і ті, які хочуть користуватися домофоном, і ті, які хочуть користуватися лише замком з електронними ключами, і ті, які хочуть просто мати безперешкодний доступ до своїх квартир. (ч.3,5 ст. 319 ЦКУ Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав. Власник не може використовувати право власності на шкоду правам та свободам інших громадян). Враховуючи вищенаведене, всі власники квартир під’їзду мають знайти розумний компроміс. Всі власники старого домофона мали провести збори та могли вирішити придбати та встановити новий домофон. Вони могли: 1. Залишити з власниками квартир без «трубки» старі правовідносини, а саме: самі придбати та у подальшому обслуговувати новий домофон, забезпечивши за допомогою електронних ключів безперешкодний доступ до своїх квартир власникам без «трубок». 2. Або запропонувати власникам квартир без «трубок» прийняти участь в придбанні та подальшому обслуговуванні нового домофону. - Власники без «трубок», які вважають, що домофон порушує їх право вільного доступу до свого житла, отримують ключ. Правовідносини з ними такі, які в них були з компанією по встановленню та обслуговуванню домофонів. - Власники без «трубок», які вважають що під'їзд має закриватися, приймають пропозицію про участь. На загальних зборах всього під'їзду вирішується, яку частину від загальної вартості домофону становить вартість тих модулів та обладнання, яким користуються власники квартир без «трубок». Саме ця частина ділиться на всіх: власників з «трубками» та власниками без «трубок», які вважають, що під'їзд має закриватися. Так власники без «трубок» не сплачують за те, чим не користуються та не можуть ні яким чином скористатися: основною функцією домофону - відкриванням дверей безпосередньо із своєї квартири. Наприклад, Загальна вартість = вартість модуля відкривання з квартири+вартість модуля відкривання ключом 1 квартира без «трубки» сплачує = вартість модуля відкривання ключом / загальну кількість квартир 1 квартира з «трубкою» сплачує = (вартість модуля відкривання ключом / загальну кількість квартир) + (вартість модуля відкривання з квартири / кількість квартир з «трубками») Стосовно особисто моєї ситуації. На збори під'їзду мене не запрошували, я ніяким чином не замовляла новий домофон та послугу з його встановлення. Мені не пропонували прийняти в цьому участь, а я, в свою чергу, не надавала згоди. До цього часу навіть не розрахована сума, яку пропонується сплатити тим, хто не має «трубки». Особа сплачує лише за ті товари та послуги, які замовляла. Особисто я не проти прийняти участь лише в оплаті модуля відкривання ключом, яким я користуюся, але не можу сплачувати за те, чим не користуюся та взагалі не можу скористатися: модуль відкривання з квартири, переговорний пристрій та інше – в мене нема і ніколи не було «трубки». Запропонувати прийняти участь в оплаті та безпідставно вирішити, що хтось має сплатити якісь кошти, поставити його перед фактом і вимагати ці кошти – є різні речі.(ст.189,190 ККУ Вимагання, шахрайство.) Тим більш, мені до цього часу не відомо, яку загальну суму Ви хочете з мене отримати. Тому, що Ви виступили ініціатором придбання нового домофону та збору коштів на нього, звертаюся до Вас. 1. Вимагаю припинити протиправні дії. 2. Розрахувати, нарешті, суму, яку пропонується сплатити власникам квартир без «трубок». 3. Повідомляю, що надалі буду захищати свої права всіма законними способами. Дата Підпис
Не отримала ніякої реакції. Вирішила сплатити третину від суми, яку мають сплатити квартири з абонентськими пристроями. Загальна сума невідома до цього часу. На словах: сума розділена на 12 місяців, та відображена окремою строчкою у щомісячних рахунках на внески. Я сплачувала 4 місяці. Домофон не на балансі ОСББ, а кошти на нього йдуть через банківський рахунок ОСББ. Наступні місяці голова то нараховувала мені борг за встановлення домофону, то він зникав, то незважаючи на призначення платежу «внески на утримання будинку» відмінусовувала за домофон, таким чином утворився борг по внесках, наступного місяця повернула внески назад і так далі. Це триває з початку року. У вересні були загальні збори, на яких інші під'їзди разом з нашим перейшли на обслуговування у ТОВ "Домофон". Та загальні збори прийняли рішення за обслуговування сплачувати всім однакову суму. Протокол не бачила.
Ігнорувати надалі вже неможна, цілком можлива ситуація, що вона заблокує мої ключі від під'їзду. Дуже не хочеться пізно ввечері будити сусідів, викликати поліцію… Тим більше вона скаже, що якійсь збій, а ремонтувати – «вона ж не сплачує за обслуговування». Нещодавно в мене прорвало стояк опалення, голова відмовилась цим займатися, відмовляється відшкодовувати мої витрати на ремонт, бреше, що я не зверталася, і найголовніше, намагалася завадити цьому ремонту - не дати ключі від підвалу для зливу води зі стояка. Дослівно:"Ви отказываетесь платить за домофон, принципиальная! Так я тоже пойду на принцип!" Як це припинити? Заяву про вимагання - занадто маленькі суми. Позов, щоб скасувати протокол, буду позиватися після кожних загальних зборів. Наприклад, зараз відбувається утеплення будинку. Є невідремонтовані та незастелені балкони (у тому числі балкон голови). Вони утеплюються та обшиваються сайдингом разом з утепленням загальної зовнішньої стіни. Виходячи з ситуації з домофоном - я десять років буду сплачувати кредит за чужі балкони. Що робити по ситуації з домофоном? Як взагалі захиститися від ОСББ? Дякую.