'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник
Матеріали сайтів gro-za.io.ua та viki1234.io.ua => Форум gro-za => Тема розпочата: Олександр від 19 Грудня 2008, 20:12:05
-
Дякую за відповідь. Але ж можна змінити порядок оплати і платити напряму виробнику послуг?
-
А як бути з договірними відносинами? Той, хто отримує оплату за надані послуги, повинен відповідати за кількісні та якісні показники. У відсутності договірних відносин при виникненні спорів важко буде застосувати ЦК України, ЗУ "Про захист прав споживачів" та інші акти законодавства. Тому намагатися змінити порядок оплати не має сенсу. А встановити договірні відносини з теплопостачальною організацією не дозволяє ЗУ "Про теплопостачання". Крім того, вона в цьому і не зацікавлена, тобто лобіювати внесення змін до законодавства не буде.
-
Так саме такі зміні в ЗУ "Про теплопостачання" і ініціював КМ України, як я чув по ТБ. Це ми побачимо, думаю, скоро - ВР іх прийме. А сенс буде у двох випадках: 1) якщо встановлять на кожний дім теплолічильники, або 2) уповноважений представик від дому буде перевіряти загальний лічильник ЖЕО (він є у кожній ЖЕО) і, можливо, - інші головні показники/розрахунки і ставити свій підпис також у актах звірки. Тобто, платити ми будемо по факту отриманих Гкал на дома ЖЕО в середньому, поки всі дома не будуть мати своїх лічильників. А ЖЕО будуть відповідати за якість послуг - ремонтувати, обслуговувавти і т.ін.
-
Для цього слід вносити суттєві зміни до ЗУ "Про житло-комунальні послуги", в постанову КМУ від 21.07.2005 р. № 560. Не вірю я у ці казки. Програма оснащення житлового фонду на 2002-2007 роки успішно провалена. Для встановлення будинкового теплолічильника потрібні великі кошти, пов\\\'язані з необхідністю приведення внутрішньобудинкових мереж теплопостачання у належний стан. Крім того, теплолічильник потребує постійного нагляду, аби ніхто не вкрав або не зіпсував. Уповноважений представник від будинку - які його повноваження, яка відповідальність - знову утопія. Мало того, у відсутності договорів з конкретним мешканцем ніякої відповідальності теплопостачальної організації не буде. На даний час мені вдалося з велетенським труднощами тричі укладати Типові договори, зокрема на надання послуг з ЦО та ГВП. Укладання/переукладання пов\\\'язане зі скасуванням постанови КМУ № 1497 та набранням чинності постановою № 630, а потім ще з реформуванням комунальних підприємств у районі. І кожного разу через суд та ВДВС. Не вірю, що будуть внесені такі суттєві зміни, а тим більше - на користь мешканців. На мою думку, у сфері законодавства про ЖКП нічого міняти не потрібно, але слід підвищити рівень контролю та відповідальності з боку держави. Штрафувати потрібно за кожен випадок порушення прав споживачів, по аналогії з ДАІ. І забути про утопічні програми реформування ЖКГ, які ніхто не буде виконувати.
-
Ви пишите: "На мою думку, у сфері законодавства про ЖКП нічого міняти не потрібно, але слід підвищити рівень контролю та відповідальності з боку держави. Штрафувати потрібно за кожен випадок порушення прав споживачів, по аналогії з ДАІ."
Але ж тоді ЖЕО, райадміністрації, та КМДА треба ПОСТІЙНО штрафувати у розмірі тарифів, а штрафи направляти виробникам послуг у якості сплати за послуги. Тільки за те, що існує ГІОЦ треба штрафувати кожен місяць на мільони гривень.