'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник
Матеріали сайтів gro-za.io.ua та viki1234.io.ua => Форум gro-za => Тема розпочата: stas_ukraina від 23 Липня 2009, 19:08:29
-
Доброго здоров\\\'я, Вікторе Івановичу! Постійно слідкую за Вашими думками на форумі. Приємно, що є небайдужі люди.
Якось я Вам писав, що подав адмінпозов до місцевого суду, в якому оскаржую рішення міської ради "Про встановлення тарифів на утримання будинків і прибудинкових територій". Попереднє слухання вже двічі переноситься. Про строки розгляду справи, визначені КАСУ, можна забути. Певно, суддя йде у відпустку. В принципі, подавав позов за аналогією до того, яикй викладений у Вас на сайті - Адмінпозов на захист прав споживачів ж/к послуг Про визання невідповідним рішення міської ради... Суддя ухвалою відкрила провадження в адмінсправі, а сьогодні почала говорити, що позов якийсь нелогічний у назві. Мовляв, права споживачів треба захищати в порядку цивільного судочинства. Сказала, щоб я над цим подумав. Моє пояснення, що я оскаржую рішення суб\\\'єкту владних повноважень, на суддю враження не справило. Цікаво, на що натякала суддя? Про що мені треба подумати? Міняти підсудність я не збираюся.
-
Не звертайте уваги на балачки судді, особливо поза межами залу судового засідання. Реагувати слід на її процесуальні дії. А по суті - захист прав споживачів, у тому числі ЖКП - це обов\\\'язок держави і органів влади на місцях. А якщо суб\\\'єкти владних повноважень самі порушують, то для того й запроваджене адміністративне судочинство, щоб цього їм не дозволяти. Споживачі - теж громадяни України, як не дивно декому.
-
Дякую, Вікторе Івановичу, за оперативну відповідь. Якщо дозволете, ще запитання. Коли мова йде про Постанову КМУ №560 в площині розрахунку тарифу на прибирання прибудинкової території чи утримання споруд, які на ній знаходяться, там усе залежить від квадратного метру житла. І сама формула це прописує. Але я ніяк не можу зрозуміти, як з\\\'єднати методику розрахунку тарифу з розмірами прибудинкової території. Як довести в суді, що без визначення меж і площі прибудинкової території не можна розрахувати й сам тариф? На які нормативно-правові документи необхідно посилатися і які докази можна витребувати?
-
Межі прибудинкової території визначаються відповідно до Положення про склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження проекту розподілу території кварталу (мікрорайону), затвердженого наказом Держбуду від 19 березня 2001 р. N 59, у генеральному плані населеного пункту, який затверджується рішенням органу місцевого самоврядування.
Прибудинкова територія може бути, за відповідним рішенням органу місцевого самоврядування, передана у власність або надана в користування власникам приміщень у багатоквартирному житловому будинку лише в разі створення ними об’єднання співвласників багатоквартирного житлового будинку (ст. 42 Земельного кодексу України). В іншому разі прибудинкова територія не належить власникам приміщень у житловому будинку.
-
Ті документи, на які Ви посилаєтеся, я вже опрацьовував. Але щодо самого розрахунку тарифа, то та сама постанова КМУ №560, яка діяла на час ухвалення тарифів, ніде не прописує необхідність визначення прибудинкової території. Тобто сам тариф розраховується без урахування меж і площ прибудинкової території?
-
Постанова не може прописувати все на світі. Витрати на обслуговування прибудинкової території повинні ґрунтуватися на закріпленні її меж, а далі нормами на обслуговування. Такі норми існують, включаючи полив водою у літній час, прибирання снігу зимою тощо. Якщо межі не визначені, то розраховувати нічого. Тоді ця територія залишається у власності громади відповідного населеного пункту, подібно до тротуарів, стадіонів тощо.
-
ДОДАТКОВО:
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ У СПРАВАХ МІСТОБУДУВАННЯ І АРХІТЕКТУРИ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОМУ ГОСПОДАРСТВУ
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА
Н А К А З
N 31/30/53/396 від 05.04.96 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
м.Київ 26 квітня 1996 р.
vd960405 vn31/30/53/396 за N 203/1228
Про затвердження Положення про порядок встановлення та закріплення меж прибудинкових територій існуючого житлового фонду та надання їх у спільне користування або спільну сумісну власність земельних ділянок для спорудження житлових будинків
============================================================
Михайло Березовчук, заступник голови Спілки власників житла України:
Приватизація прибудинкової території у нас в країні дуже трудомісткий процес. З одного боку, кожен громадянин отримав право безкоштовної приватизації своєї квартири. А з іншого боку, на відміну від всього цивілізованого світу, наші квартири юридично як би висять в повітрі, тому що земля, на якій розташовані житлові будинки, не є власністю мешканців.
-
Я привально зрозумів, що коли Ви говорите про "норми обслуговування", то маєте на увазі необхідність первірки калькуляції тарифу? Тобто в суді я маю клопотати витребування доказів саме в частині методики розрахунку тарифу, де згадується прибудинкова територія?
-
Справа в тому, що спільний наказ, на який Ви посилаєтеся, уже втратив чинність :-( Ось лінк http://zakon.nau.ua/doc/?code=z0203-96
-
Ви праві, спільний наказ скасований. Залишається лише наказ Держбуду від 19 березня 2001 р. N 5. Щодо утримання прибудинкової території слід вимагати:
1) доказ про загальну площу прибудинкової території у виді правовстановлюючого документу;
2) розрахунок витрат на її утримання нормативним методом;
2) підтвердження фактичних витрат на її утримання.
-
Вікторе Івановичу, чи немає у Вас прямого лінку, де є повний зміст цього наказу. А то я всюди його читаю частинами.
-
І ще, вимагати правовстановлюючі документи про площу прибудинкової території необхідно по конкретному будинку, де я живу?
-
Уважаемый ,Стас, не пренебрегайте этими закидонами суда, формулировка в тексте действительна не так важна, а вот если в "процессе" т.е. в ходе судебного заседания будет задан судом вопрос в порядке какой отрасли права подается иск (или что-то в этом роде) тогда будьте начеку - отвечайте правильно, т.е как вам надо.,т.к. порядок оплаты судебных расходов и др. правила в гражданском праве и процессе и процессе в порядке административного судопроизводства иногда сильно отличаются
-
І ще, вимагати правовстановлюючі документи про площу прибудинкової території необхідно по конкретному будинку, де я живу?
-
Вікторе Андрійовичу, дякую за слушну пораду. Але, як і писав Віктор Іванович, натяки судді були вже після ухвали про перенесення попереднього слухання. Тобто поза судовим процесом
-
Додам, що суддя сьогодні навіть вигнала із зали засідань людей, які прийшли мене підтримати на суді. Іще до того, як ввімкнули всю записувальну техніку. Сказала, що звичайним громадянам треба приходити на саме слухання справи. От і думайте про кваліфікацію і незаангажованість суду
-
Додам, що суддя сьогодні навіть вигнала із зали засідань людей, які прийшли мене підтримати на суді. Іще до того, як ввімкнули всю записувальну техніку. Сказала, що звичайним громадянам треба приходити на саме слухання справи. От і думайте про кваліфікацію і незаангажованість суду
-
Вікторе Івановичу, Ви маєте на увазі Положення про склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження проекту розподілу території кварталу (мікрорайону), затверджене наказом Держбуду від 19 березня 2001 р. N 59?
Я також не можу знайти його в жодній базі.
-
Дивіться, наприклад, тут: http://genplan.donetsk.ua/base.php?chapter=mlcat_ofsup&id=110&mlcat_show=mlcat_show_description
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ ТА ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Держбуду України від 16 вересня 1999 р. N 228
Правила та порядок розподілу території житлового кварталу (мікрорайону)
введені в дію з 1 жовтня 1999 року Із змінами і доповненнями, внесеними наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України
від 19 березня 2001 року N 59
-
Нажаль цей наказ теж втратив чинність
"ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ
НАКАЗ
від 26 серпня 2005 року N 146
Про скасування наказу від 16.09.99 N 228
На виконання статті 3 Указу Президента України від 01.06.2005 р. N 901 "Про деякі заходи щодо забезпечення здійснення регуляторної політики" та з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до законодавства наказую:
1. Вважати таким, що втратив чинність, наказ Держбуду України від 16.09.99 N 228 "Про затвердження Правил та порядку розподілу території житлового кварталу (мікрорайону)". "
-
Тоді посилатися залишається лише на Земельний кодекс України. Наприклад, пунктом (в) ч. 1 ст 186 ЗК передбачено, що "проекти відведення земельних ділянок із земель державної чи комунальної власності ЗАТВЕРДЖУЮТЬСЯ органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які надають і вилучають земельні ділянки". (Кінець цитати).
Якщо земельна ділянка не виділена у якості прибудинкової території, то вона залишається у розпорядженні органу місцевого самоврядування. А відтак у мешканців багатоквартирного будинку немає ні права, ні обов\\\'язку її утримувати. Немає цього обов\\\'язку і у балансоутримувача. Тобто, висимо у повітрі.