В Національний Банк УкраїниУ вкладеннях - файли з цим зверненням та відповіддю НБУ, а також фотокопія відносно недавнього звернення КП ГІОЦ КМДА до банківських установ та відділень Укрпошти.
Громадянин Куля Віктор Іванович
мешканець м. Києва,
вул. Індустріальна, 46-а, кв. 261,
поштовий індекс 03058,
тел. 457-40-72
28 липня 2003 р.
ЗАЯВА
про порушення КП ГІОЦ КМДА законодавства про фінансові послуги та платіжні системи
Звертаюся до Національного Банку України з заявою про необхідність усунення порушень комунальним підприємством "КП ГІОЦ", що утворене Київською міською державною адміністрацією, чинного законодавства відносно функціонування платіжних систем в Україні та надання фінансових послуг.
Одним з видів діяльності, якою займається КП ГІОЦ, є збір платежів від населення та організацій за надані третіми особами комунальні послуги. Отримані таким чином кошти розподіляються ("розщеплюються" - за термінологією КП ГІОЦ) на користь підприємств, які надають ці послуги, з використанням законодавчо не обгрунтованих платіжних систем. Підґрунтям для здійснення подібної діяльності керівництво КП ГІОЦ вважає відповідні розпорядження КМДА, які в свою чергу суперечать чинному законодавству. При цьому підміняються повноваження НБУ та інших органів влади у сфері функціонування платіжних систем.
Порушення вбачаються відносно наступних положень чинного законодавства:
1. Відповідно до ст.1, част.1, абзацу 5 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", фінансова послуга - операції з фінансовими активами, що здійснюються в інтересах третіх осіб. Діяльність з надання будь-яких фінансових послуг, що передбачають пряме або опосередковане залучення фінансових активів від фізичних осіб, може здійснюватись тільки після отримання відповідної ліцензії (ст. 34, частини 1 та 2 Закону).
2. Як свідчить моя переписка з керівництвом КП ГІОЦ, ліцензії на надання фінансових послуг з залученням активів від фізичних осіб це підприємство не отримало.
3. Відповідно до ст. 7, част. 7.1 Закону України "Про платіжні системи та переказ грошей в
Україні", банки мають право відкривати своїм клієнтам поточні рахунки. Свій поточний
рахунок №260013019 в ГУ Ощадбанку по м. Києву та області, МФО 322669, код ЄДРПОУ
040113755, КП ГЮЦ називає "розрахунковим" та "транзитним", що суперечить умовам
функціонування поточного рахунку суб'єкта підприємницької діяльності - небанківської і
нефінансової установи. Відповідно до ст. 6, част. 6.3 цього ж Закону, порядок відкриття
банками рахунків та їх режими визначаються НБУ, а не розпорядженнями КМДА.
4. Відповідно до ст. 10, част. 10.2.3 вищевказаного Закону, система масових платежів призначена для переказу грошей за операціями, що здійснюються юридичними та фізичними особами. Небанківські платіжні системи мають право здійснювати діяльність, пов'язану із переказом, виключно після їх реєстрації в НБУ та отримання відповідного дозволу НБУ (ст. 10, част. 10.3 Закону). КП ГІОЦ створило систему масових платежів для фізичних та юридичних осіб без дозволу НБУ.
5. Порядок приймання установами банків від фізичних осіб платежів готівкою на користь юридичних осіб регламентовано Інструкцією № 1 з організації емісійно-касової роботи в установах банків України, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 07.07,94 № 129 (із змінами). Вищезазначеною Інструкцією затверджено форми касових документів, якими оформляються операції з приймання установами банків платежів. Порушуючи Інструкцію, КП ГІОЦ надсилає через житлово-експлуатаційні організації "Рахунки на сплату комунальних послуг", які не відповідають вимогам до касових документів, передбачених Інструкцією, а установи Ощадбанку приймають ці рахунки для переказу грошей на користь КП ГІОЦ.
Вищенаведені факти є підтвердженням незаконної діяльності КП ГІОЦ у сфері надання фінансових послуг.
Порушення діючого законодавства у сфері фінансових послуг з боку КП ГІОЦ обмежує права споживачів комунальних послуг, передбачені Законом України "Про захист прав споживачів", а також негативно впливає на сплату податків з доходів КП ГІОЦ до бюджету, на отримання надавачами послуг оплати за надані ними послуги.
Прошу прийняти до КП ГІОЦ передбачені законодавством заходи для усунення вказаних порушень.
Заявник - В.І. Куля
Давай им поможем!
Кинь заявку о преступлении(в прокуратуру)... Они будут должны отреангировать, вот и посмотрим!
Можем от моего имени(если нужно так)!
По моему есть смысл сделать заявление, и дополнением к нему приложить ответ ДФП.
ПС: эта тема была самая читаемая. До сообщения ПЕРО ее просмотрело более 800 человек. (и это на 1 сообщение)
Держфінпослуг погодилося з моєю ...А вообще согласен, непорядок, исправим :)
Київська міська державна адміністрація покладає на населення не передбачені законодавством обов'язки щодо сплати вартості спожитих послуг з холодного та гарячого водопостачання на поточний рахунок комунального підприємства "Головний інформаційно-обчислювальний центр Київської міської державної адміністрації" (КП ГІОЦ), який не є виконавцем зазначених послуг для населення і не має з ним жодних договірних відносин.
Оприлюднюю повчальну переписку 7-річної давнини з цього приводу з НБУ. Її актуальність з часом аж ніяк не зменшилася.КП ГІОЦ и ныне работает.
Також є вірогідність, що їх заставляють приймати комунальні платежі тільки на рахунок ГІОЦу, бо на керівників банку є тиск з боку чиновників КМДА.А что делать в такой ситуации?
В Сбербанке квитанции за ГВП, ХВП, отопление и обслуживание дома не приняли.
Сказали: "Нам некуда показатели вносить".
Також є вірогідність, що їх заставляють приймати комунальні платежі тільки на рахунок ГІОЦу, бо на керівників банку є тиск з боку чиновників КМДА.
А что делать в такой ситуации?
Зовсім забула про Надра.Странно. Инструкции НБУ действуют для всех банков. А проводят платежи только некоторые.
Недарма в банках не приймають до оплати цидулки КП ГІОЦ, якщо в них містяться виправлення сум оплати в меншу сторону, ніж надруковано.Я виправляв квитанції КП ГІОЦ, (щляхом сканування їх, а потім внесення змін графічним редактором в зображення, та роздруківкою на лазерному принтері) залишав лише сплату за газ(5-7 грн.) та вносив оплату за електроенергію, і ощадбанк проводив оплату.
Ви можете перераховувати гроші самі з карткового рахунку, на будь який банківський рахунок, за допомогою послуг "інтернет банкінг", наприклад за допомогою сайту банку "Форум"(безкоштовно, 24 години на добу).Також є вірогідність, що їх заставляють приймати комунальні платежі тільки на рахунок ГІОЦу, бо на керівників банку є тиск з боку чиновників КМДА.А что делать в такой ситуации?
Ви можете перераховувати гроші самі з карткового рахунку, на будь який банківський рахунок, за допомогою послуг "інтернет банкінг", наприклад за допомогою сайту банку "Форум"(безкоштовно, 24 години на добу)Тоже самое Альфа-банк - бесплатно любая платежка по Украине.
Знайдіть інший банк. Без комісії можна сплачувати через деякі відділення банку "Надра" з 16 до 18 год.Витрати на транспорт та час - немає сенсу.
Принес в банк квитанции, чтобы платить напрямую балансодержателю [url]http://gro-za.org/forum/index.php?topic=6527.msg32608.html#msg32608[/url] ([url]http://gro-za.org/forum/index.php?topic=6527.msg32608.html#msg32608[/url])Я это делал при помощи квитанций Ощадбанка в 2008 году. Взяли конечно плату за это. Но самое интересное было потом, когда деньги пришли на счет КП "УЖГ" Дарницкого района - они их просто нагло перекинули на свою любимую статью "За утримання будинку та прибудинкової території" >:( ! С Вашими деньгами скорее всего будет то же самое (хотя начальник КП "УЖГ" - поменялся)...
В Сбербанке квитанции за ГВП, ХВП, отопление и обслуживание дома не приняли.
Сказали: "Нам некуда показатели вносить".
А можна "козу" зверння?
А можна "козу" зверння?
Ответили что-нибудь по персональным данным ?
КП ГІОЦ здійснює свою діяльність на підставі розпоряджень КМДА № 80 від 27.01.1997р., № 478 від 15.04.1997р. «Про порядок розрахунків за житлово-комунальні послуги» та № 1029 від 25.07.2008р. «Про удосконалення і впорядкування системи розрахунків за житлово-комунальні та інші послуги».
Рішенням Солом’янського райсуду м. Києва від 21.02.2006р. по справі № 2-91-1/06 рахунки КП ГІОЦ з реквізитами розподільчого рахунку 2603000018106 у банку «Хрещатик» визнані недійсними і такими, що не підлягають оплаті. Рішенням Солом’янського райсуду м. Києва від 06.12.2007р. по справі № 2-563-1/07 встановлено нечинність розпорядження КМДА № 80 від 27.01.1997р. Обидва судові рішення набрали законної сили: обставини, ними встановлені, не підлягають повторному доведенню в інших справах (ч. 1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства).
З набранням чинності законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» розпорядження КМДА № 1029 від 25 липня 2008 року не було приведено у відповідність до вимог Прикінцевих положень цього Закону (не пройшло процедури прийняття регуляторних актів).
Отже, розпорядження КМДА № 80 від 27.01.1997р., № 478 від 15.04.1997р. та № 1029 від 25.07.2008р. не пройшли державної реєстрації. Тому, згідно постанови Верховного суду України № 21-246а11 від 28.11.2011р., ці розпорядження є нечинними (такими, що не набрали законної сили), а тому не підлягають застосуванню і направленню на виконання. Не пройшли вони також і процедур, передбачених іншими законодавчими актами, відповідно до яких також вважаються нечинними; отже вони не потребують скасування в судовому порядку, оскільки відсутній предмет для скасування.
Крім того, за повідомленням Держфінпослуг (лист № 864/39-12 від 14.02.2011р.) фінансові послуги КП ГІОЦ здійснює без ліцензії, що підпадає під диспозицію ст. 202 КК України і повністю виключає використання цієї юридичної особи в якості розрахункового центру при договірних відносинах між споживачем і житлово-експлуатаційною організацією, оскільки ч. 1 ст. 227 ЦК встановлено, що правочин юридичної особи, вчинений нею без відповідного дозволу (ліцензії), може бути визнаний судом недійсним.
Про фактичне надання фінансових послуг з боку КП ГІОЦ без одержання ліцензії повідомляється листом Держфінпослуг № 864/39-12 від 14.02.2011 р.
Таки чином, КП ГІОЦ здійснює фінансове посередництво і надає фінансові послуги населенню з порушенням режиму функціонування розподільчого рахунку № 2603, з якого знімає посередницький відсоток на свій поточний рахунок (на підставі згаданих нечинних розпоряджень КМДА № 80 від 27.01.1997 р., № 478 від 15.04.1997 р., а також інших так само нечинних розпоряджень про затвердження/погодження тарифів на житлово-комунальні послуги), що підпадає під диспозицію ст. 202 КК України.
КП ГІОЦ щомісяця незаконно отримує приблизно 500-700 тис. грн. за свої посередницькі і нікому не потрібні послуги за господарськими договорами з ЖЕО, які споживачів згідно ст. 511 ЦК ні до чого не зобов'язують; а правочини згідно ст. 227 ЦК з перерахувань населення на розподільчий рахунок КП ГІОЦ № 2603000018106 у банку «Хрещатик» можуть бути визнані недійсними в судовому порядку.
Статутом КП ГІОЦ не передбачено надання фінансових і банківських послуг (КП ГІОЦ не відноситься до банківських установ або фінансово-кредитних організацій). Крім того, діяльність КП ГІОЦ у вказаних правовідносинах здійснюється всупереч вимогам Конституції України (ст. ст. 32, 57, 64), ЦК України (ст. ст. 511, 516, 517, що встановлено судом), Законів України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», «Про захист прав споживачів».
Відсутність дозволів і ліцензій повністю виключає використання КП ГІОЦ в якості розрахункового центру у договірних відносинах між споживачем і ЖЕО, оскільки ч. 1 ст. 227 ЦК встановлено, що правочин юридичної особи, вчинений нею без відповідного дозволу (ліцензії), може бути визнаний судом недійсним.