'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник
Судові справи => Адміністративні справи => Тема розпочата: Перо від 30 Листопада 2010, 15:41:26
-
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-9705/09/2670
Головуючий у 1-й інстанції: Келеберда В.І.
Суддя-доповідач: Лічевецький І.О.
У Х В А Л А
Іменем України
"18" листопада 2010 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого –судді Лічевецького І.О., суддів –Грищенко Т.М., Мацедонської В.Е., розглянувши в порядку письмового провадження за апеляційною скаргою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 серпня 2009 р. адміністративну справу за позовом Кабінету Міністрів України до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), комунального підприємства «Головний інформаційно-обчислювальний центр»про визнання бездіяльності протиправною та зобов’язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ
Кабінет Міністрів України звернувся до суду з позовом про визнання незаконною бездіяльності виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (надалі за текстом –«КМДА») та комунального підприємства «Головний інформаційно-обчислювальний центр»(надалі за текстом –«КП «ГІОЦ») щодо нездійснення розрахунку (перерахунку) вартості житлово-комунальних послуг для мешканців м. Києва за червень 2009 р. та про зобов’язання відповідачів здійснити такий розрахунок. Одночасно позивач просив за зобов’язати відповідачів при здійсненні розрахунків вартості комунальних послуг утриматись від застосування тарифів, передбачених розпорядженнями КМДА від 29.04.2009 р. за № 516 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення», № 518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», № 520 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та затвердження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення».
Позовні вимоги мотивовані тим, що дія згаданих розпоряджень зупинена розпорядженням Кабінету Міністрів України № 842-р від 17.07.2009 р. з підстав їх очевидної незаконності.
Позивач також звернувся з клопотанням про вжиття заходів забезпечення позову шляхом заборони КМДА та КП «ГІОЦ»при здійсненні нарахування споживачам за надані житлово-комунальні послуги за червень 2009 р. та майбутні періоди здійснювати розрахунки чи посилатись на тарифи запроваджені розпорядженнями № 516, № 518, № 520 від 29.04.2009 р.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 серпня 2009 р. клопотання позивача задоволено та вжито заходи забезпечення адміністративного позову шляхом заборони КМДА та КП «ГІОЦ»здійснювати розрахунки з урахуванням та посиланням на тарифи, що запроваджені розпорядженнями КМДА від 29.04.2009 р. за № 516 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення», № 518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», № 520 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та затвердження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення».
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу суду від 12.08.2009 р. Свої вимоги обґрунтовує тим, що судом першої інстанції порушено норми процесуального права, що призвело до неправильного вирішення питання.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та обставини, на які посилається апелянт, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Постановляючи ухвалу про забезпечення позову Окружний адміністративний суд м. Києва виходив з того, що очевидними є ознаки протиправності розпоряджень КМДА, а також з того, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам споживачів житлово-комунальних послуг у м. Києві.
Відповідно до ч. 1 ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі за текстом «КАС України») суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидним є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень.
Приймаючи до уваги, що дія розпоряджень КМДА № 516, № 518, № 520 від 29.04.2009 р. зупинена розпорядженням Кабінету Міністрів України № 842-р від 17.07.2009 р., колегія суддів поділяє позицію суду першої інстанцій про наявність підстав для вжиття заходів забезпечення позову з огляду на очевидну протиправність рішень відповідача.
Згідно з частиною першою статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, керуючись статтями 197, 199, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ
Апеляційну скаргу Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) залишити без задоволення, а ухвалу окружного адміністративного суду м. Києва від 12 серпня 2009 р. про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову –без змін.
Ухвала набирає законної сили через п’ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя І.О.Лічевецький
суддя Т.М.Грищенко
суддя В.Е.Мацедонська
-
Сьогодні сфотографував матеріали цієї справи. Загальне враження -КП ГІОЦ просто таки завалило суд клопотаннями (півпачки папіру є точно). Провадження у цій справі № 2а-9705/09/2670 ухвалою від 14.12.2010 р. зупинено до розгляду справ № 2а-57/09 (Кулі В. І.) і № 2а-2292/09 (Кличка В. В.) за клопотанням КМУ, що недивно після зміни влади. 8)
Матеріали справи у гілці:
http://gro-za.org/forum/index.php?topic=5561.0.html (http://gro-za.org/forum/index.php?topic=5561.0.html)
-
Адміністративний позов Кабінету міністрів України до КМДА, КП ГІОЦ щодо бездіяльності по нездійсненню перерахунків (справа № 2a-9705/09/2670), довіреність КМУ, клопотання про забезпечення позову:
(http://thumbnails26.imagebam.com/11728/c8cff1117276697.jpg) (http://www.imagebam.com/image/c8cff1117276697) (http://thumbnails28.imagebam.com/11728/235ce6117276699.jpg) (http://www.imagebam.com/image/235ce6117276699) (http://thumbnails28.imagebam.com/11728/810f5f117276702.jpg) (http://www.imagebam.com/image/810f5f117276702) (http://thumbnails26.imagebam.com/11728/1b28e9117276705.jpg) (http://www.imagebam.com/image/1b28e9117276705) (http://thumbnails26.imagebam.com/11728/50fabe117276711.jpg) (http://www.imagebam.com/image/50fabe117276711) (http://thumbnails9.imagebam.com/11728/6d4f82117276716.jpg) (http://www.imagebam.com/image/6d4f82117276716) (http://thumbnails32.imagebam.com/11728/7efa42117276720.jpg) (http://www.imagebam.com/image/7efa42117276720) (http://thumbnails33.imagebam.com/11728/76da75117276721.jpg) (http://www.imagebam.com/image/76da75117276721)
-
Заперечення на позов відповідачів КП ГІОЦ, КМДА:
(http://thumbnails35.imagebam.com/11728/e48bf6117277339.jpg) (http://www.imagebam.com/image/e48bf6117277339) (http://thumbnails37.imagebam.com/11728/71260f117277345.jpg) (http://www.imagebam.com/image/71260f117277345) (http://thumbnails37.imagebam.com/11728/971c24117277349.jpg) (http://www.imagebam.com/image/971c24117277349) (http://thumbnails28.imagebam.com/11728/49c081117277354.jpg) (http://www.imagebam.com/image/49c081117277354) (http://thumbnails34.imagebam.com/11728/eeb688117277358.jpg) (http://www.imagebam.com/image/eeb688117277358) (http://thumbnails29.imagebam.com/11728/0beef6117277364.jpg) (http://www.imagebam.com/image/0beef6117277364) (http://thumbnails16.imagebam.com/11728/5d3acc117277367.jpg) (http://www.imagebam.com/image/5d3acc117277367) (http://thumbnails33.imagebam.com/11728/9bb1f8117277370.jpg) (http://www.imagebam.com/image/9bb1f8117277370)
-
КМДА: економічне обгрунтування тарифів для населення, запроваджених у м. Києві з 01.06.2009 р.:
(http://thumbnails28.imagebam.com/11728/2db36c117277802.jpg) (http://www.imagebam.com/image/2db36c117277802) (http://thumbnails14.imagebam.com/11728/1a4043117277808.jpg) (http://www.imagebam.com/image/1a4043117277808) (http://thumbnails30.imagebam.com/11728/c4a204117277816.jpg) (http://www.imagebam.com/image/c4a204117277816) (http://thumbnails7.imagebam.com/11728/0eca04117277823.jpg) (http://www.imagebam.com/image/0eca04117277823) (http://thumbnails30.imagebam.com/11728/9f9b5a117277832.jpg) (http://www.imagebam.com/image/9f9b5a117277832) (http://thumbnails13.imagebam.com/11728/81718e117277840.jpg) (http://www.imagebam.com/image/81718e117277840) (http://thumbnails26.imagebam.com/11728/274776117277846.jpg) (http://www.imagebam.com/image/274776117277846)
-
Графічні матеріали (очевидно на підтвердження "економічного обгрунтування"):
(http://thumbnails12.imagebam.com/11728/fb73b1117278346.jpg) (http://www.imagebam.com/image/fb73b1117278346) (http://thumbnails19.imagebam.com/11728/16fa37117278358.jpg) (http://www.imagebam.com/image/16fa37117278358) (http://thumbnails7.imagebam.com/11728/bc3812117278363.jpg) (http://www.imagebam.com/image/bc3812117278363) (http://thumbnails15.imagebam.com/11728/b0f01a117278369.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b0f01a117278369) (http://thumbnails13.imagebam.com/11728/88dfe7117278376.jpg) (http://www.imagebam.com/image/88dfe7117278376) (http://thumbnails27.imagebam.com/11728/3f35ce117278383.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3f35ce117278383) (http://thumbnails27.imagebam.com/11728/b151a2117278389.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b151a2117278389) (http://thumbnails35.imagebam.com/11728/b3d56b117278396.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b3d56b117278396) (http://thumbnails7.imagebam.com/11728/993a25117278403.jpg) (http://www.imagebam.com/image/993a25117278403) (http://thumbnails35.imagebam.com/11728/b6e7a2117278409.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b6e7a2117278409)
-
Заявлені клопотання відповідача КП ГІОЦ не викладаю, бо вони стосуються залучення юридичних осіб з їх переліками. Ось заявлене відповідачем КМДА клопотання:
(http://thumbnails29.imagebam.com/11728/5b3678117278873.jpg) (http://www.imagebam.com/image/5b3678117278873) (http://thumbnails30.imagebam.com/11728/d4a720117278877.jpg) (http://www.imagebam.com/image/d4a720117278877) (http://thumbnails16.imagebam.com/11728/ef15b6117278880.jpg) (http://www.imagebam.com/image/ef15b6117278880) (http://thumbnails32.imagebam.com/11728/016e06117278886.jpg) (http://www.imagebam.com/image/016e06117278886)
-
Ухвали ОАС м. Києва від 12.08.2009 р. і КААС від 18.11.2010 р. про забезпечення позову; ухвала ОАС м. Києва від 14.12.2010 р. про зупинення провадження у справі до набрання законної сили рішень по справам № 2а-57/09 (за позовом Кулі В. І.), № 2а-2292/09 (за позовом Кличка В. В.):
(http://thumbnails22.imagebam.com/11728/dd1433117279648.jpg) (http://www.imagebam.com/image/dd1433117279648) (http://thumbnails31.imagebam.com/11728/3a115a117279653.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3a115a117279653) (http://thumbnails22.imagebam.com/11728/df16f7117279663.jpg) (http://www.imagebam.com/image/df16f7117279663) (http://thumbnails28.imagebam.com/11728/bbaefd117279673.jpg) (http://www.imagebam.com/image/bbaefd117279673) (http://thumbnails32.imagebam.com/11728/7f89df117279678.jpg) (http://www.imagebam.com/image/7f89df117279678) (http://thumbnails30.imagebam.com/11728/2c0675117279686.jpg) (http://www.imagebam.com/image/2c0675117279686) (http://thumbnails33.imagebam.com/11728/670f41117279690.jpg) (http://www.imagebam.com/image/670f41117279690) (http://thumbnails33.imagebam.com/11728/8a2d44117279700.jpg) (http://www.imagebam.com/image/8a2d44117279700)
-
Рішення КААС по справі №2а-57/09 (за позовом Кулі В.І.) призупинено.
А як, по справі №2а-2292/09 (за позовом Кличка В.В.)
-
В цю справу мною 11.03.2011 р. було подано заяву про вступ третьою особою. Отримана відповідь судді:
(http://thumbnails37.imagebam.com/13273/609cd3132722974.jpg) (http://www.imagebam.com/image/609cd3132722974)
Сьогодні подав позов зі самостійними вимогами і клопотання (публікувати до вирішення питання про мій вступ у справу зарано). Поновлення провадження заплановано на 31 травня 2011 р. о 10-00.
-
Ждем 31 :)
ПС: Мне наверно тоже нужно вступить!
-
Зі самостійними вимогами чи на стороні КМУ? Питаю, оскільки якщо на стороні Кабміну, повністю підтримуючи вимоги в їх редакції, то потім КМДА використає це проти тебе у певній частині у справах щодо КП ГІОЦ.
-
Как я понял дело не стартовало...
Грама (юрист КМДА) сказал что "старт" перенесен на 0,5 литра тьфу года :)!
-
Новий № 2а-6917/11/2670
Ухвала станом на 20.05.2011 р.:
(http://thumbnails51.imagebam.com/13762/88a984137614346.jpg) (http://www.imagebam.com/image/88a984137614346) (http://thumbnails14.imagebam.com/13762/8299a7137614367.jpg) (http://www.imagebam.com/image/8299a7137614367)
Станом на вчорашній день ще не було відповіді на мій запит відносно стану розгляду справи -в ОАС не знають як реєструвати заяви в порядку ЗУ "Про доступ до публічної інформації".
-
ЗУ "Про захист до публічної інформації".
Когда приняли?
-
Ухвала ОАС м. Києва від 26.11.2012 р.:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/27968901 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/27968901)
Розгляд справи призначено на 21 січня 2013 р. о 10-00.
-
Ухвала ОАС м. Києва від 21.01.2013 р.:
(http://thumbnails108.imagebam.com/23634/3657cc236338879.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3657cc236338879) (http://thumbnails107.imagebam.com/23634/7ad3a9236338882.jpg) (http://www.imagebam.com/image/7ad3a9236338882)
У цій частині, залежно від майбутнього рішення суду, воно буде оскаржено або ні.
-
Ухвалою ОАС м. Києва від 05.04.2013 р. закрито провадження в частині вимог до КП ГІОЦ:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/30645796 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/30645796)
Постановою ОАС м. Києва від 05.04.2013 р. у позові Кабміну відмовлено:
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
05 квітня 2013 року № 2а-9705/09/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Келеберди В.І. при секретарі судового засідання Віруцькій О.В. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом Кабінету Міністрів України до Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) Комунального підприємства "Головний інформаційно-обчислювальний центр" про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Кабінет Міністрів України звернувся до суду з вимогами про визнання незаконною бездіяльності Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) та КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» КМДА щодо нездійснення розрахунку (перерахунку) вартості житлово-комунальних послуг для мешканців м. Києва за червень 2009 року за тарифами без врахування зупинених розпоряджень Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №516 від 29.04.2009 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення», №518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій», №520 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та затвердження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води» для населення»; зобов'язання Виконавчий орган Київської міської ради (КМДА) та КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» КМДА здійснити розрахунок (перерахунок) вартості житлово-комунальних послуг для мешканців за червень 2009 року з тарифами без врахування вказаних розпоряджень та утриматись при здійсненні розрахунків вартості житлово-комунальних послуг від застосування тарифів передбачених зазначеними розпорядженнями.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 №842-р «Про зупинення дії деяких розпоряджень голови Київської міської державної адміністрації з питань встановлення (погодження) тарифів на житлово-комунальні послуги в м. Києві» зупинено дію розпоряджень від 29.04.2009 №516, №518, №520, внаслідок чого на думку позивача відповідач зобов'язаний забезпечити розрахунок житлово-комунальних послуг мешканцям Києва за червень 2009 року без врахування зупинених розпоряджень. Чого відповідачем зроблено не було. На думку позивача така бездіяльність відповідача є протиправною та підпадає під дію ст. 19 Закону України «Про захист прав споживачів».
Відповідач - виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - заперечував проти задоволення позовних вимог оскільки Київська міська державна адміністрація є єдиним в організаційному відношенні органом, який виконує функції виконавчого органу Київської міської ради та паралельно функції місцевого органу виконавчої влади. З питань віднесених до відання місцевого самоврядування КМДА підзвітна та підконтрольна Київській міській раді. Київська міська державна адміністрація при виданні розпоряджень від 29.04.2009 №516, №518, №520 діяла як орган місцевого самоврядування відповідно до наданих повноважень передбачених ст.. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст.. 7, 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Також, відповідач зазначив, що позивач зупиняючи дію вказаних вище розпоряджень вийшов за межі наданих повноважень.
Відповідач - КП Головний інформаційно-обчислювальний центр» (далі - КП ГІОЦ) - заперечував проти задоволення позовних вимог з підстав викладених у письмових запереченнях та зазначив, що твердження позивача, що тарифи за червень 2009 року затверджені розпорядженнями від 29.04.2009 №516, №518, №520 не відповідають справжній вартості послуг є безпідставним. Також відповідач зазначив, що з питань встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги Київська міська державна організація підзвітна київській міській раді, а не Кабінету Міністрів України, а відтак на думку відповідача Кабінет Міністрів України не мав повноважень своїм розпорядження зупиняти дію розпоряджень від 29.04.2009 №516, №518, №520.
Ухвалами суду від 14.12.2010, від 31.05.2011, від 12.11.2012, від 26.11.2012 неодноразово зупинялось провадження у справі № 2а-9705/09/2670 за обґрунтованим клопотанням сторін до набрання законної сили рішень суду в адміністративних справах № 2а-57/09 за позовом ОСОБА_2 до Київського міського голови Черновецького Л. М., Виконавчого органу Київської міської ради, Київської міської ради про визнання невідповідним законодавству нормативно-правових актів та № 2а-2292/09 за позовом ОСОБА_4 до Київської міської державної адміністрації про визнання дій неправомірними, нечинними розпоряджень.
11.02.2013 ухвалено про продовження вирішення справи у письмовому провадженні за клопотанням представника позивача, у зв'язку з неявкою в судове засідання представника відповідача КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» КМДА, відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 КАС України.
В подальшому ухвалою від ___ закрито провадження у справі №2а-9705/09/2670 в частині позовних вимог про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити дії в частині позовних вимог щодо визнання незаконною бездіяльності КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» КМДА щодо нездійснення розрахунку (перерахунку) вартості житлово-комунальних послуг для мешканців м. Києва за червень 2009 року за тарифами без врахування зупинених розпоряджень Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.04.2009 №516, №518, №520; зобов'язання КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» КМДА здійснити розрахунок (перерахунок) вартості житлово-комунальних послуг для мешканців за червень 2009 року за тарифами без врахування вказаних розпоряджень та утриматись при здійсненні розрахунків вартості житлово-комунальних послуг від застосування тарифів передбачених зазначеними розпорядженнями.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва,
ВСТАНОВИВ:
Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.04.2009 №516 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення», яким погоджено ВАТ «Київводоканал» тарифи на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води, в тому числі холодної води, що використовується для вироблення/створення комунальних послуг з централізованого постачання гарячої води та водовідведення холодної і гарячої води, для здійснення розрахунків виробника послуг ВАТ «АК «Київводоканал» з виконавцями послуг усіх форм власності та погоджено тарифи на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для проведення розрахунків виробника ВАТ «АК «Київводоканал» з виконавцями цих послуг усіх форм власності (при відсутності відповідних будинкових засобів обліку).
Також, розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.04.2009 №518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій» встановлено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій, які надаються житлово-експлуатаційними організаціями комунальної форми власності (далі ЖЕО) по кожному будинку окремо та погоджено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій, які надаються житлово-будівельними кооперативами (далі ЖБК), об'єднаннями співвласників багатоквартирних будинків (далі ОСББ), іншими балансоутримувачами жилих будинків, що не відносяться до комунальної форми власності,, уповноваженими ними особами або управителями жилих будинків по кожному будинку окремо.
Крім того, розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.04.2009 №520 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та затвердження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення», яким затверджено тарифи на теплову енергію, що виробляється АК «Київенерго» та ЗАТ «ЕК ДАРтеплоцентраль» для відпуску балансоутримувачам теплових пунктів, в тому числі житлово-експлуатаційним організаціям, житлово-будівельним кооперативам, об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків, іншим балансоутримувачам жилих будинків усіх форм власності для вироблення/створення комунальних послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води населенню, за виключенням теплової енергії, що відпускається ЗАТ «ЕК ДАРтеплоцентрль» через теплові пункти, які знаходяться на балансі АК «Київенерго» та встановлено тарифи на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води виконавцям цих послуг комунальної форми власності для здійснення розрахунків з населенням та погоджено на цьому рівні тарифи на зазначені послуги виконавцям цих послуг інших форм власності.
Вказані тарифи зазначеними розпорядженнями введено в дію з 01.06.2009.
В подальшому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 №842-р «Про зупинення дії деяких розпоряджень голови Київської міської державної адміністрації з питань встановлення (погодження) тарифів на житлово-комунальні послуги в м. Києві» зупинено дію розпоряджень голови Київської міської державної адміністрації від 29.04.2009 №516, №518, №520.
Проте, судом встановлено, що КП ГІОЦ здійснено розрахунок вартості житлово-комунальних послуг для мешканців м. Києва за червень 2009 року з врахуванням тарифів встановлених розпорядженнями від 29.04.2009 №516, №518, №520.
Оскільки розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 №842-р зупинено дію розпоряджень від 29.04.2009 №516, №518, №520, на думку позивача, є протиправною бездіяльність відповідача щодо проведення розрахунку (перерахунку) вартості житлово-комунальних послуг для мешканців м. Києва за червень 2009 року за тарифами без врахування зупинених розпоряджень 29.04.2009 №516, №518, №520.
Конституцією України визначені засади здійснення виконавчої влади в областях і районах місцевими державними адміністраціями, а також засади місцевого самоврядування, зокрема, в населених пунктах (села, селища, міста). Відповідні конституційні положення конкретизовані в законах України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про місцеві державні адміністрації", "Про службу в органах місцевого самоврядування" тощо.
Виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації (частина перша статті 118 Конституції України).
У частині другій статті 118 та частині другій статті 140 Конституції України встановлено, що особливості здійснення виконавчої влади і місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі, які відповідно до частини третьої статті 133 мають спеціальний статус, визначаються окремими законами України, і до прийняття таких законів виконавчу владу в цих містах здійснюють відповідні державні адміністрації (пункт 10 розділу XV "Перехідні положення").
Отже, при здійсненні повноважень у сфері виконавчої влади Київська міська державна адміністрація є підзвітною та підконтрольною Кабінету Міністрів України. При здійсненні повноважень місцевого самоврядування Київська міська державна адміністрація як виконавчий орган є підконтрольною, підзвітною і відповідальною перед Київською міською радою (частина сьома статті 118 Конституції України, частина друга статті 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Крім того, рішенням Київської міської ради від 11.03.1999 №161/262 «По виконавчий орган Київської міської ради» сформовано власний виконавчий орган Київської міської ради на базі Київської міської державної адміністрації.
З аналізу викладеного вбачається, що створення в місті Києві єдиного в організаційному відношенні органу, який виконує функції виконавчого органу Київської міської ради та паралельно функції місцевого органу виконавчої влади і який з питань, віднесених до відання місцевого самоврядування, є підзвітним і підконтрольним відповідній раді, а з питань здійснення повноважень у сфері виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади (Кабінету Міністрів України).
Аналогічна правова позиція викладена в рішенні Конституційного суду України від 25.12.2003 № 21-рп/2003.
Також, Європейська хартія місцевого самоврядування визначає місцеве самоврядування як право і спроможність органів місцевого самоврядування як право і спроможність органів місцевого самоврядування в межах закону здійснювати регулювання і управління суттєвою часткою державних справ, які належать до їхньої компетенції, в інтересах місцевого населення (п. 1 ст. 3).
Основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки регулюються Законом України "Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.2004 № 1875-IV.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить, зокрема, встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до Закону.
Згідно ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" органі місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
Згідно п. 2 ч. "а" ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (в даному випадку - Київської міської ради) віднесено встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності.
Таким чином, виходячи з приписів вищевказаних норм законодавства, суд дійшов висновку, що встановлення цін/тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії тарифів на житлово-комунальні послуги, зокрема розпорядженнями від 29.04.2009 №516, №518, №520, віднесено саме до повноважень Київської міської державної адміністрації як виконавчого органу Київської міської ради згідно п. 2 п. 1 ст. 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", ст. 20 Закону України "Про теплопостачання", та п. 2 ч. "а" ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Київського апеляційного адміністративного суду від 10.03.2011 та ухвалі Вищого адміністративного суду України від 11.12.20012 у справі № 2-а-2292/09 за позовом ОСОБА_4 до Київської міської державної адміністрації про визнання дій неправомірними, нечинними розпоряджень.
Як вбачається з матеріалів справи (т. 1 а.с. 123-132) зазначені у вказаних розпорядженнях тарифи розраховані на підставі висновків наданих Державною інспекцією з контролю за цінами щодо розрахунку економічно обґрунтованих планових витрат на виробництво теплової енергії. Комунальних послуг з урахуванням рівня рентабельності та ПДВ. Також, на виконання вимог Закону України «Про житлово-комунальні послуги» тарифи на зазначені послуги були надані на затвердження виконавцям послуг - житловим організаціям, ЖБК, ОСББ та іншим виконавцям, що обслуговують будинки.
Відповідно до ст. 24 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України розглядає питання щодо подання Президенту України пропозицій щодо скасування актів місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції та Законам України, іншим актам законодавства з одночасним зупиненням їх дії.
У Конституції України зазначено, що рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду (частина друга статті 144). Цьому конституційному положенню відповідають Закон, у частині десятій статті 59 якого визначено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку, та інші закони України, зокрема "Про столицю України - місто-герой Київ", згідно з частиною третьою статті 8 якого рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції або законам України зупиняються в установленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.
Як зазначено вище, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 №842-р зупинено дію розпоряджень голови Київської міської державної адміністрації з питань встановлення (погодження) тарифів на житлово-комунальні послуги в м. Києві від 29.04.2009 №516, №518, №520 та прийнято рішення щодо звернення до Президента України з пропозицією щодо скасування вказаних розпоряджень.
Також, судом встановлено, що розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 №842-р набрало чинності з 17.07.2009.
Частиною першою статті 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
У Рішенні Конституційного Суду України від 9 лютого 1999 року № 1-рп/99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) зазначено, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Положення частини першої статті 58 Конституції України про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб.
Враховуючи, що розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 №842-р набрало чинності з 17.07.2009, тобто дія розпоряджень від 29.04.2009 №516, №518, №520 фактично зупинена з 17.07.2009, відтак, на думку суду, відсутні правові підстави для проведення розрахунку (перерахунку) вартості житлово-комунальних послуг для мешканців м. Києва за червень 2009 року за тарифами без врахування зупинених розпоряджень Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.04.2009 №516, №518, №520, а отже позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Постанова набирає законної сили у порядку і строки, що визначені ч.1 ст.254 КАС України.
Суддя В.І. Келеберда
http://reyestr.court.gov.ua/Review/30645779 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/30645779)
-
Ухвала ОАС від 10.04.2013 р. про скасування заходів забезпечення адміністративного позову:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/30828007 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/30828007)