Досудовий етап врегулювання спору. Пакет документів.
КОЛЕКТИВНА ЗАЯВА про згоду укласти договір, але на інших умовах
Повідомляємо, що починаючи з 05.06.2011 року посадові особи Вашого підприємства почали надавати нам для підписання проекти договорів без номера від 17.05.2011 року на надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій між ВСП Чоколівський (відокремлений структурний підрозділ Комунального підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду») та споживачами-мешканцями нашого будинку.
Згідно статті 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», споживач зобов’язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.
На виконання вимог Прикінцевих положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» Кабінетом міністрів були розроблені типові договори, передбачені цим Законом. На сьогодняшній день чинною є Постанова Кабінету міністрів № 529 від 20.05.2009 року, якою затверджений «ТИПОВИЙ ДОГОВІР про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій».
Згідно статті 648 ЦК України, зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.
Ми маємо намір укласти договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з балансоутримувачем багатоквартирного будинку або уповноваженою ним особою відповідно до вимог статей 19 та 29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Однак у запропонованому нам проекті договору ми вбачаємо безліч порушень вимог чинного законодавства України, наших цивільних прав та прав споживачів житлово-комунальних послуг. Тому на підставі статті 646 ЦК України, ми повідомляємо про свій намір укласти такий договір з КП Дирекція, але на інших умовах. Згоду укласти договір на інших, ніж було запропоновано, умовах просимо вважати відмовою від одержаної пропозиції і водночас новою пропозицією.
В запропонованому нам проекті договору містяться умови, які звужують права споживачів та зменшують відповідальність виконавця, не відповідають по формі та за змістом Типовому договору, затвердженому Постановою КМУ № 529 від 20.05.2009 р., не відповідають нормам чинного законодавства.
Повідомляємо, що для успішного укладання договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій проект договору повинен по формі та за змістом відповідати Типовому договору, затвердженому Постановою Кабінету міністрів України № 529, містити всі істотні умови, передбачені статтею 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», відповідати іншим нормам чинного законодавства.
Повідомляємо перелік невідповідностей проекту договору вимогам Постанови КМУ № 529.
1. Преамбула проекту договору.
1. 1. Відсутній блок «Затверджено Постановою КМУ № 529».
1. 2. Виконавцем безпідставно зазначено ВСП Чоколівський в особі Ядаменко О.В., який діє на підставі Статуту.
ВСП Чоколівський є підрозділом КП Дирекція, не є юридичною особою, не має власного Статуту, не уповноважений укладати договори зі споживачами від власного імені. Нічим не підтверджені повноваження фізичної особи Ядаменко О.В. укладати договори зі споживачами від імені відокремленого підрозділу.
1.3. Не зазначено, ким видано, номер і дата затвердження Статуту Виконавця.
2. Пункт 2 проекту договору.
До проекту договору не додана копія рішення органу місцевого самоврядування з затвердженням тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг. Додана до проекту договору таблиця «КП «Чоколівське» Адреса будинку вул. Вулиця буд.№ " з непідтвердженими нічим цифрами складових тарифу невідомого походження не повинна прийматись до уваги.
3. Пункт 3 проекту договору.
Розмір щомісячної плати за надані послуги невідомого походження і нічим не підтверджений. Не відповідає вимогам статті 30 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» щодо відкритості, доступності та прозорості структури цін/тарифів для споживачів та суспільства.
4. Пункт 7 проекту договору.
Вимога сплачувати за ЖКП на рахунок КП ГІОЦ суперечить нормам чинного законодавства. Споживач не встановив і не має наміру встановлювати правовідносини з КП ГІОЦ. Відповідно до ст. 511 ЦК, зобов'язання не створює обов'язку для третьої особи. Тому правовідносини між КМДА і КП ГІОЦ, між КП ГІОЦ і ЖЕО не створюють для споживача ЖКП жодних обов'язків, а породжують лише права щодо вказаних осіб.
5. Пункт 8 проекту договору.
Не відповідає по формі Типовому договору. Не зазначено розмір пені.
6. Ч. 7 пункту 11 проекту договору.
Не відповідає Типовому договору. Безпідставно на споживача покладаються додаткові зобов`язання.
7. Ч. 3 пункту 15 проекту договору.
Не відповідає Типовому договору.
8. Ч. 2 пункту 21 проекту договору.
Не відповідає Типовому договору. Включена умова, не передбачена Типовим договором.
9. Пункт 23 проекту договору.
Звужує права споживача. Суперечить ч.5 пункту 12 проекту договору.
10. Розділ Адреса і підписи сторін.
Не заповнені реквізити Виконавця. Не розшифрований підпис посадової особи Виконавця.
11. Розділ Довідкові відомості.
Не заповнений взагалі.
Звертаємо Вашу увагу, що запропонований нам проект договору не містить всіх істотних умов договору між виконавцем/виробником та споживачем, які передбачені статтею 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», чим порушуються права споживачів.
1. Відсутній вичерпний перелік житлово-комунальних послуг, тарифи та їх складові на кожну з цих послуг.
2. Не встановлено порядок перерахунків розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості.
3. Не встановлено порядок контролю та звіту сторін.
4. Не встановлено порядок вимірювання обсягів та визначення якості наданих послуг.
5. Не встановлено порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо їх експлуатації та відновлення (ремонту).
6. Не встановлено порядок здійснення ремонтів (відповідно до нормативів зазначених у Правилах утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених Наказом Держжитлокомунгоспу України № 76 від 17.05.2005 р .)
Запропонований проект договору безпідставно покладає на споживача обов`язок оплати за житлово-комунальні послуги на користь незаконно створеного КП ГІОЦ, що займається протиправною діяльністю по здійсненню фінансового посередництва без отримання відповідних ліцензій. Зазначена вимога суперечить нормам чинного законодавства. Оплата за послуги не на рахунок виконавця послуг звужує права споживачів та утруднює в подальшому для споживачів судове вирішення спірних питань щодо повернення коштів за ненадані послуги чи послуги неналежної якості.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» на виконавця житлово-комунальних послуг покладено обов`язок підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором.
Виходячи з всього зазначеного, ми вимагаємо:
- усунути перераховані вище недоліки у запропонованому нам проекті договору;
- надати новий проект договору нам на узгодження.
Тільки після проходження процедури узгодження нового проекту договору, у разі відповідності нового проекту договору нормам чинного законодавства, договір з Вашим підприємством буде укладеним.
Повідомляємо, що у разі Вашої незгоди з нашими законними вимогами питання укладання договорів зможе бути вирішене виключно в судовому порядку.
Відповідь на цю колективну заяву, нові проекти договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з усунутими недоліками просимо надати кожному власнику квартир, зазначеному в цій колективній заяві, окремо в строк відповідно до вимог чинного законодавства.
З повагою, власники квартир будинку за адресою:03151, м.Київ, вул.Вулиця, буд. №
Ця заява підписана ____ особами, складена в двох екземплярах та містить ____ аркушів.
Список особистих підписів власників квартир додається.
№ п/п № квартири Прізвище, ім‘я, по-батькові Підпис власника квартири
Запит до балансоутримувача щодо прибудинкової території.
ЗАПИТ щодо прибудинкової території
Відповідно до законів України “Про інформацію”, “Про доступ до публічної інформації”, “Про звернення громадян”, Земельного кодексу України прошу надати:
1. Копію державного акту про право власності (чи право постійного користування) на земельну ділянку, на якій розташовано будинок № по вулиці Вулиця в місті Києві та його прибудинкова територія.
2. Інформацію про схему прибирання прибудинкової території для будинку № по вулиці Вулиця в місті Києві з зазначенням її площі та меж.
Заявник ____________________ ________________________________
Аналогічний запит до КМДА.
Запит до Солом`янської РДА щодо виконавців, балансоутримувачів та інших суб`єктів господарювання.
На підставі законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про житлово-комунальні послуги»
Згідно статті 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є: власник, споживач, виконавець, виробник. Виробник послуг може бути їх виконавцем. Особливими учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є балансоутримувач та управитель, які залежно від цивільно-правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником.
Згідно статті 29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», договір на надання житлово-комунальних послуг у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та балансоутримувачем або уповноваженою ним особою.
Порядок визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді затверджений наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 25 квітня 2005 року № 60, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19 травня 2005 р. за № 541/10821.
Повідомляю, що я маю намір отримувати житлово-комунальні послуги, тобто користуватися результатами господарської діяльності виконавців по наданню житлово-комунальних послуг, які відповідають нормативам, нормам, стандартам, порядкам і правилам.
З метою вирішення виникаючих питань щодо якості надання мені житлово-комунальних послуг прошу надати наступну інформацію (з посиланням на рішення органу місцевого самоврядування, розпорядження виконавчого органу, договори тощо).
Які суб’єкти господарювання визначені у відповідності до закону:
1. Балансоутримувачем будинку за адресою мого проживання;
2. Управителем будинку за адресою мого проживання;
3. Особами, уповноваженими балансоутримувачем укладати із власниками квартир договори з:
- управління будинком, спорудою або групою будинків;
- утримання будинків, споруд та прибудинкових територій;
- централізованого опалення, централізованого постачання холодної та гарячої води, централізованого водовідведення.
4. Виконавцем послуг з:
- управління будинком, спорудою або групою будинків;
- утримання будинків, споруд та прибудинкових територій;
- ремонту приміщень, будинків, споруд
- централізованого опалення, централізованого постачання холодної та гарячої води, централізованого водовідведення.
5. Виробником послуг з:
- холодного водопостачання,
- гарячого водопостачання,
- водовідведення,
- центрального опалення,
- утримання будинків, споруд та прибудинкових територій.
Прошу надати копії всіх документів (рішення органу місцевого самоврядування, розпорядження виконавчого органу, договори тощо), якими були визначені повноваження учасників правовідносин у сфері житлово-комунальних послуг за адресою мого проживання. Для підтвердження повноважень зазначених підприємств прошу надати копії їх статутів.
Заявник ____________________ ________________________________
Аналогічний запиту до ЖКІ в м. Києві.
Запит до балансоутримувача щодо нарахувань, оплат, укладених договорів та здійснених перерахунків.
На підставі законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про житлово-комунальні послуги»
Прошу надати довідку про здійснені нарахування та оплату за житлово-комунальні послуги за адресою мого проживання протягом періоду з 01.05.2002 року до 01.06.2011 року.
Прошу надати довідку про наявність чи відсутність укладених та чинних договорів на надання житлово-комунальних послуг між споживачами за адресою мого проживання та виконавцем послуг або балансоутримувачем або уповноваженою ним особою (вказати дати та номери договорів) починаючи з 01.05.2002 року.
Прошу щодо періоду з 01.05.2002 року до 01.06.2011 року надати довідку (з зазначенням періоду дії конкретного тарифу) про:
- розмір тарифу на житлово-комунальні послуги (для кожної з послуг: гарячого водопостачання, холодного водопостачання, водовідведення, центрального опалення, утримання будинків і споруд та прибудинкових територій окремо);
- якими пунктами укладених договорів було передбачено застосування цих тарифів;
- на підставі яких нормативно-правових актів були застосовані зазначені тарифи.
Прошу щодо періоду з 01.05.2002 року до 08.10.2010 року надати довідку про перерахунок оплати за центральне опалення та гаряче водопостачання з зазначенням розміру зайво сплачених коштів, які підлягають поверненню за кожний розрахунковий опалювальний період згідно розпорядження КМДА № 2306 від 26.12.2002 року. Прошу надати копії «Повідомлень про проведення перерахунків за надані послуги центрального опалення та гарячого водопостачання» за розрахункові опалювальні періоди 2002 – 2003, 2003-2004, 2004-2005, 2005-2006, 2006-2007, 2007-2008, 2008-2009, 2009-2010, 2010-2011 роки за типовою формою, встановленою «Методикою проведення перерахунків за надані населенню послуги з центрального опалення та централізованого гарячого водопостачання».
Нагадую, що відповідь згідно закону "Про звернення громадян", надається протягом 1 місяця незалежно від зовнішніх факторів (як-то наявність заборгованості тощо). У разі ненадання відповіді у встановлений законом термін я буду змушена звернутися до правоохоронних органів з метою притягнення винних осіб до відповідальності.
Заявник ____________________ ________________________________
Ще - заява про скасування зайвих нарахувань за незаконними тарифами.
Далі буде.