'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник
Форум => Запитання по ЖКП => Оплата ЖКП => Тема розпочата: Зорик від 29 Лютого 2012, 16:56:35
-
Шановні форумчани! Хочеться почути вашу думку, як розуміти закон про житлово-комунальні послуги, в саме ст.20
3. Споживач зобов'язаний:
5) оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом;
Договір не підписано, квартира приватизована. Яким тоді законом необхідно користуватися у даних правовдносинах для оплати наданих послуг.?
-
Правовідносини сьогодні одні - не правові та дерибан всього, що не так лежить (з посмішкою).
Кожен обирає для себе:
- платити "по-безпределу"
- боротися.
Незаважаючи на те, що у Вас з балансоутримувача/управителя будинку мають бути ТІЛЬКИ ДОГОВІРНІ ПРАВОВІДГОСИНИ - це не відповідає сьогоденню та БЛЄФ! Судам дана команда - СТЯГУВАТИ! Боротьба триває не на життя, а на смерть. Я борюся з цим 9 років, деякі поклали життя та здоровя... Сьогодні судова система себе просто ДИСКРЕДИТУВАЛА. Як сказав мені один суддя з Печерского суду, (він перейшов до Київського обласного апеляційного суду) який приймав законні та обгрунтовані рішення - суди сьогодні "НЕ-УПЕРЕДЖЕНІ", "ЗАКОННІ", "НЕ-ЗААНГАЖОВАНІ".....
-
На перший погляд якщо договірні відносини встановлені, то діє ЗУ Про ЖКП,
а якщо договірних відносин немає, то діє ст.1160 ЦК України
"дії в майнових інтересах іншої особи без її доручення".
Читайте і робіть висновки.
Є інший варіант, який стосується тільки утримання будинка. Будинок це майно.
В законодавсті розрізняють речі і речові права.
ЦК України встановлює - "власник зобов'язаний нести тягар утримання свого майна, якщо інше не встановлено договором або законом".
- Що стосується закону, то цивільний кодекс і інші НПА не мають законодавчих норм, які дозволяють примусово зняти тягар утримання майна з власника і покласти на іншу особу.
- Що стосується договору, то сторони можуть укласти договір, по якому власник передає іншій особі обов'язок утримання свого майна, але за грошові кошти власника.
Тобто треба визначити, хто власник будинку (будинок це річь ) і
треба визначити в кого є право власності на будинок (це річові права).
Це можуть бути різні особи (у одного власність, а у другого права власності),
а може бути й одна й таж особа (коли власник отримав ще й права власності).
І от той, хто власник будинку - той має платити гроші на утримання свого майна
той у кого права власності - той має право укладати договори на утримання будинку(роспоряджаясь майном- будинком)
а той кого визначить ОМС набуває статус Виконавця ЖК послуг і він стає другою стороною договору. Виконавець утримує будинок за кошти власника, на підставі договору з тим, у кого права власності на будинок.
УФ!
Нарешті, вперше сам зрозумів те, що написав. ;D
-
Так...ви не зрозуміли суть.....мене цікавить питання- приватизована кваритра, договір про надання послуг відсутній.послуга утримання будинку....коли настає обовязок (строк) власника квартири вносить кошти за надані послуги
оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом;
Який закон? Житловий кодекс? про приватизацію житлового фонду? який нормативний акт? в який строк вносить кошти? шомісячно? щорічно? щоденно?
-
Я ж Вам повідомив ст.1160 ЦК України. Читайте і робіть висновки коли платити. Там все ясно написано. Якщо немає договору діє ЗАКОН
Стаття 1160. Відшкодування витрат, понесених особою у зв'язку
із вчиненням нею дій в майнових інтересах іншої
особи без її доручення
1. Особа, яка вчинила дії в майнових інтересах іншої особи
без її доручення, має право вимагати від цієї особи відшкодування
фактично зроблених витрат, якщо вони були виправдані обставинами,
за яких були вчинені дії.
2. Якщо особа, яка вчинила дії в майнових інтересах іншої
особи без її доручення, при першій нагоді не повідомила цю особу
про свої дії, вона не має права вимагати відшкодування зроблених
витрат.
Що незрозуміло?
Повідомили вчасно - заплатив.
Неповідомили при першій нагоді - не заплатив.
-
А що в цьому випадку вважати повідомленням?
Квитанцію, у якій написано: утр-ня буд. - 100 у.е, опалення - 500 у.е. і т.п.? ;)
-
Який закон? Житловий кодекс? про приватизацію житлового фонду? який нормативний акт? в який строк вносить кошти? шомісячно? щорічно? щоденно?
Ст. 68 ЖК УРСР (але не для приватного житлового фонду):
Стаття 68. Строки внесення квартирної плати та плати за
комунальні послуги
Наймач зобов'язаний своєчасно вносити квартирну плату та
плату за комунальні послуги.
Квартирна плата та плата за комунальні послуги в будинках
державного і громадського житлового фонду вносяться щомісяця в
строки, встановлені Радою Міністрів Української РСР.
Ст. 32 Закону № 1875-IV "Про ЖКП" визначено строки нарахування, а не оплати. Разом з тим, згідно ст. 26 порядок оплати віднесено до істотних умов договору, який має відповідати Типовому. А у Типових договорах, затвердженими ПКМУ визначено розрахункові періоди (календарний місяць), а тому відповідно до них мають бути визначені і строки внесення оплати у цей самий період.
-
Тобто треба визначити, хто власник будинку (будинок це річь ) і
треба визначити в кого є право власності на будинок (це річові права).
Це можуть бути різні особи...
Читая такое, "крыша едет неспеша"... :o
-
Тобто треба визначити, хто власник будинку (будинок це річь ) і
треба визначити в кого є право власності на будинок (це річові права).
Це можуть бути різні особи...
Читая такое, "крыша едет неспеша"... :o
Я это понял. ;D
Ну,... не все просто в этом мире.
Права власності без власності називається - повне хозяйствене відення.
Такі права наприклад, Рішенням ОМС
надані нашому ЖЕКу (володіння, користування і роспорядження будинком вцілому).
Прав у ЖЭКа - немеряно. И тогда понятно почему они выигрывают суды.
-
Який закон? Житловий кодекс? про приватизацію житлового фонду? який нормативний акт? в який строк вносить кошти? шомісячно? щорічно? щоденно?
Ст. 68 ЖК УРСР (але не для приватного житлового фонду):
Стаття 68. Строки внесення квартирної плати та плати за
комунальні послуги
Наймач зобов'язаний своєчасно вносити квартирну плату та
плату за комунальні послуги.
Квартирна плата та плата за комунальні послуги в будинках
державного і громадського житлового фонду вносяться щомісяця в
строки, встановлені Радою Міністрів Української РСР.
Ст. 32 Закону № 1875-IV "Про ЖКП" визначено строки нарахування, а не оплати. Разом з тим, згідно ст. 26 порядок оплати віднесено до істотних умов договору, який має відповідати Типовому. А у Типових договорах, затвердженими ПКМУ визначено розрахункові періоди (календарний місяць), а тому відповідно до них мають бути визначені і строки внесення оплати у цей самий період.
Дуже дякую за грунтовну відповідь форумчанину Перо.
Хотів би ще спитати. Є рішення ОМС для визначення виконавців у комунальному житловому фонді. Однак, рішення ОМС про визначення виконавців послуг у приватному фонді-відсутнє. Хто в такому випадку повинен визначати виконавця послуг робіт з утримання будинку приватного житлового фонду та на якій підставі? на підставі якогонормативного акту?
-
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Н А К А З 25.04.2005 N 60
Про затвердження Порядку визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді
...
1. Затвердити Порядок визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді (далі - Порядок), що додається.
Порядок....
...1.4. Виконавець житлово-комунальних послуг визначається органами місцевого самоврядування, крім випадків коли власник (власники) житлових будинків бажає (бажають) визначити виконавця житлово-комунальних послуг самостійно.
1.5. Органи місцевого самоврядування чи власник (власники) житлових будинків може (можуть) визначати виконавців всіх або окремих житлово-комунальних послуг.
Власник (власники) житлових будинків може (можуть) уповноважити на визначення виконавців житлово-комунальних послуг виконавця послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків.
1.6. Якщо органом місцевого самоврядування житлово-комунальні послуги, визначені у пункті 1.1 Порядку, включено до переліку послуг, право на здійснення яких виборюється на конкурсних засадах, виконавці таких послуг визначаються за конкурсом відповідно до статей 27, 28 Закону України "Про житлово-комунальні послуги"
....
3. Визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій
3.1. Виконавцем послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій може бути виконавець послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків чи інший суб'єкт господарювання, з яким дійшли домовленості про надання таких послуг, та який відповідає вимогам пункту 1.3 Порядку.
3.2. Якщо органом місцевого самоврядування послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій не включено до переліку послуг, право на здійснення яких виборюється на конкурсних засадах, виконавець таких послуг може бути визначений
виконавцем послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків згідно з умовами договору без проведення конкурсу, за згодою суб'єкта господарювання, який відповідає вимогам пункту 1.3 Порядку, або за результатами конкурсу, проведеного відповідно до
статей 27, 28 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" ( 1875-15 ) за згодою власників житлових будинків.
Якщо виконавець послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків не може визначити виконавця інших комунальних послуг, він надає ці послуги власними силами.
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0541-05 (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0541-05)
У приватному житловому фонді виконавців може визначити власник ( власники). Реально це можливо в ОСББ. Теоретично, без створення ОСББ, виконавців можно визначити якщо у Вас є діючий будинковий комітет (реально це майже з області фантастики). Якщо власники не визначили виконавців, то це зробить ОМС.
-
У приватному житловому фонді виконавців може визначити власник ( власники). Реально це можливо в ОСББ. Теоретично, без створення ОСББ, виконавців можно визначити якщо у Вас є діючий будинковий комітет (реально це майже з області фантастики). Якщо власники не визначили виконавців, то це зробить ОМС.
У нас будинок, побудований за кошти інвесторів, рішенням районної держадміністрації передали на обслуговування ЖЕЦі, отже, РДА діяла в межах компетенції ОМС. Але коли я звернулася до них із запитом про затвердження тарифів у відповідності да законодавства, вони рекомендували мені звернутися до ОМС, тобто до Київради. Тобто як передавати будинок на обслуговування, то вони ОМС, а як надати документи про затвердження тарифів, то не вони ОМС, а Київрада. >:(
-
Права власності без власності називається - повне хозяйствене відення.
Такі права наприклад, Рішенням ОМС
надані нашому ЖЕКу (володіння, користування і роспорядження будинком вцілому).
Прав у ЖЭКа - немеряно. И тогда понятно почему они выигрывают суды.
Ну это может у Вашего ЖЕКа. Нашему ЖЕО никто никаких прав не передавал, то есть они не только не исполнители услуг, но и не балансосодержатели дома. Для жильцов они - "ненавязчивые" представители монополиста. Кроме жильцов-собственников квартир нет никаких других владельцев дома, никто не имеет права им "распоряжаться". Но в реальности все по-другому... >:(
-
У приватному житловому фонді виконавців може визначити власник ( власники). Реально це можливо в ОСББ. Теоретично, без створення ОСББ, виконавців можно визначити якщо у Вас є діючий будинковий комітет (реально це майже з області фантастики). Якщо власники не визначили виконавців, то це зробить ОМС.
Виконавців - можливо і важко, а от балансоутримувача - реально без усяких об'єднань.
-
Дуже дякую за грунтовну відповідь форумчанину Юрій Васильович!
У приватному житловому фонді виконавців може визначити власник ( власники). Реально це можливо в ОСББ. Теоретично, без створення ОСББ, виконавців можно визначити якщо у Вас є діючий будинковий комітет (реально це майже з області фантастики). Якщо власники не визначили виконавців, то це зробить ОМС.
А хто тоді визначає балансоутримувача у багатоквартирному будинку. Якшо, ОМС, то чому ОМС має діло до багатоповерхового будинку. чи його це компетенція?
-
А хто тоді визначає балансоутримувача у багатоквартирному будинку. Якшо, ОМС, то чому ОМС має діло до багатоповерхового будинку. чи його це компетенція?
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про житлово-комунальні послуги
...балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або
комплексу будинків і споруд (далі - балансоутримувач) - власник
або юридична особа, яка за договором з власником утримує на
балансі відповідне майно,
-
Питання щодо строків внесення грошових коштів за надані поссулги з утримання будинку
чи регулються ці правовідносини між виконавцем послуг і власником квартири нормами Житлового кодексу, зоокрема ст.162 ? Обгрунтуйте?
Стаття 162. Плата за користування жилим приміщенням і за
комунальні послуги в будинку (квартирі),
що належить громадянинові
Плата за користування жилим приміщенням в будинку (квартирі),
що належить громадянинові на праві приватної власності,
встановлюється угодою сторін.
Плата за комунальні послуги береться крім квартирної плати за
затвердженими в установленому порядку тарифами.
Строки внесення квартирної плати і плати за комунальні
послуги визначаються угодою сторін. Наймач зобов'язаний своєчасно
вносити квартирну плату і плату за комунальні послуги.
між ким повинна бути в даному випадку угода?
-
Між власником будинку та його балансоутримувачем, виконавцем, або управителем (ЗУ "Про ЖКП").
Про строки оплати - читайте істотни умови типових договорів: про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (http://file:///D:/Alex2004/DOC/Letter/Flat/%D0%97%D0%90%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%AB/!%D0%9F%D0%9E%D0%A1%D0%A2%20%D0%9A%D0%9C%D0%A3%20N%20630%20%D0%B2%D1%96%D0%B4%2021.07.2005%20(%D1%96%D0%B7%20%D0%B7%D0%BC%D1%96%D0%BD%20%D0%B4%D0%BE%202012%D1%80)_1.htm):
та
про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (http://file:///D:/Alex2004/DOC/Letter/Flat/%D0%97%D0%90%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%AB/!%D0%9F%D0%9E%D0%A1%D0%A2%20%D0%9A%D0%9C%D0%A3%20N%20529%20%D0%B2%D1%96%D0%B4%2020.05.2009%20(%D0%B2%D0%BC%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BE%20560%20%D0%BE%D1%82%2012.07.2005).htm)
Розрахунковим періодом є календарний місяць.
У разі застосування щомісячної системи оплати послуг платежі
вносяться не пізніше ____ числа місяця, що настає за
розрахунковим.
-
Статтею ст.20 зу про ЖКП передбачено зобовязання споживача:
10) у разі несвоєчасного здійснення платежів за
житлово-комунальні послуги сплачувати пеню у встановлених законом
чи договором розмірах.
якшо договір відсутній, то як визначається пеня і в якому розмірі для квартири, яка знаходиться у приватному фонді? Який нормативний акт це регулює?
-
якшо договір відсутній, то як визначається пеня і в якому розмірі для квартири, яка знаходиться у приватному фонді? Який нормативний акт це регулює?
Якщо договірвідсутній або у договорі не прописано розмір пені, то розмір пені визначається законом.
На сьогдні ромір пені на законодавчому рівні не встановлений. За час дії закону про заборону стягнення пені старі НПА ( ще радянських часів) було змінено на нові. В нових розмір пені не визначений ( теж фраза у встановлених законом чи договором розмірах). Тобто скасування заборони на стягнення пені є ( крім послуг зв`язку - там окремий закон і про нього забули), але розміру пені нема.
-
Юрій Васильович! Дякую Вам за відповіді!
У мене ще таке питання у сфері житлово-комунальних послуг.
Є надання послуг, споживання, нарахування і оплата.
Скажіть, чим відрізняється заборгованість за надані послуги і заборгованість по оплаті наданих послуг.
Природа створення цієї заборгованості одинакова? тобто це однакові поняття? чи різні?
-
Мають на увазі одне. Але "заборгованість по оплаті наданих послуг" це більш правильно.
-
Чи може більш правильніше "збитки внаслідок неоплати наданих послуг".
-
Чи може суд у справі про стягнення заборгованості самостійно здійснити перерахунок заборгованості, яким нормативним актом це передбачено?
-
Чи може суд у справі про стягнення заборгованості самостійно здійснити перерахунок заборгованості, яким нормативним актом це передбачено?
Що мається на увазі під терміном "перерахунок"?
-
Мається на увазі "перерахунок" це те що суд стягує. Бере розрахунок боргу і пише своє., тобто іншу суму "заборгованості" (у розрахунку неправдиві дані). Стягує заборгованість в сумі, ....
-
Може.
-
Може.
Повністю з Вами згоден. Щиро дякую!
-
Але суд не буде цим займатись.
-
Суд не може вийти за межі позовних вимог сторін.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається.
Перевіркою походження сумми нараховонаго боргу суд не буде займатись якщо Ви її не спростовуєте Вашими доказами.
Якщо Ви самі зробите Вашу версію розрахунку боргу, то суд може її перевірити на відповідність Вашим письмовим доказам і постановити рішення згідно Вашого розрахунку.
Інакше в судовому рішення буде та сума, яку нарахував Вам позивач - а хоч і мільон до неба. ;D
-
Але суд не буде цим займатись.
Повністю з Вами згідний. Щиро Вам дякую!
-
Можу навести приклад як колегія апеляційного суду в судовому засіданні на калькуляторах своїх мобільних телефонів рахувала яку суму потрібно стягувати. Бо суд першої інстанції маячню написав. І з 1500 грн. боргу залишилося 300 грн.
-
Потрясающе.
Ну, наверно апелянтом был генеральный прокурор или кто-то рангом повыше.
-
Потрясающе.
Ну, наверно апелянтом был генеральный прокурор или кто-то рангом повыше.
Апелянтом був звичайний громадянин.
-
Юрій Васильович!
Квартира приватизована, є три співласника, квартира їм належить на праві спільної сумісної власності, тобто частки не виділені.
Договір відсутній. У яких частинах повинен стягуватися заборгованість і відповідно як визначити правильно суму заборгованості у такому випадку. обгрунтуйте, як суд може визначить заборгованість кожного співласника?
-
Як розуміти поняття солідарної відповідальності у сфері оплати житлово-комунальних послуг. Де можна прочитати про солідарну відповідальність?
-
Як розуміти поняття солідарної відповідальності у сфері оплати житлово-комунальних послуг. Де можна прочитати про солідарну відповідальність?
Ст. ст. 543, 1190 (шкода). НПК до ЦК України:
http://radnuk.info/komentar/chky/chky-knuga5/chky-knuga5-pozd1/142-tsk-glava48/2234--543---.html (http://radnuk.info/komentar/chky/chky-knuga5/chky-knuga5-pozd1/142-tsk-glava48/2234--543---.html)
-
Як розуміти поняття солідарної відповідальності у сфері оплати житлово-комунальних послуг. Де можна прочитати про солідарну відповідальність?
Ст. ст. 543, 1190 (шкода). НПК до ЦК України:
[url]http://radnuk.info/komentar/chky/chky-knuga5/chky-knuga5-pozd1/142-tsk-glava48/2234--543---.html[/url] ([url]http://radnuk.info/komentar/chky/chky-knuga5/chky-knuga5-pozd1/142-tsk-glava48/2234--543---.html[/url])
Щиро дякую!