До Антимонопольного комітету України
Заявник: ………………)
3 травня 2012
ЗАЯВА
про системні порушення, зловживання монопольним становищем,
незаконну діяльність КП ГІОЦ КМДА
Оскільки комунальне підприємство "Головний інформаційно-обчислювальний центр" КМДА (ЄДРПОУ 04013755, вул. Космічна, 12-а, м. Київ, 02192, тел. 2388005, info@gioc-kmda.kiev.ua, далі - КП ГІОЦ) є монополістом на ринку фінансових послуг і цим безкарно користується, порушуючи низку Законів України, прошу Вас розглянути мою заяву по суті і на підставі п. 2 ст. 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді зловживання монопольним становищем шляхом встановлення таких цін чи інших умов придбання або реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування конкуренції на ринку відкрити справу за ознаками порушення антимонопольного законодавства.
Про незаконну діяльність КП ГІОЦ – здійснення діяльності без набуття статусу фінансової установи, відсутність інформації про КП ГІОЦ в Державному реєстрі фінансових установ Держфінпослуг та надання фінансових послуг без ліцензії говориться в листах Держфінпослуг (додаток 1, 2), а численні порушення зафіксовані під час перевірок з боку Держфінінспекції, про що свідчать відповіді з додатків 3, 4.
Про «НЕДІЙСНІСТЬ РАХУНКІВ» і «ВИЗНАТИ РАХУНКИ НА КОРИСТЬ КП ГІОЦ НЕДІЙСНИМИ І ТАКИМИ, ЩО НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ ОПЛАТІ» говориться в рішенні Солом’янського районного суду м. Києва від 29 червня 2006 р. у справі №2-45-1/06 (додаток 5). Також звертаю увагу на рішення по справі №2-166-1/07 від 29 травня 2007 року (додаток 6), в якому зазначається: «- розпорядження КМДА від 27.01.97 р. № 80 … не зареєстроване в Київському міському управлінні юстиції та не оприлюднене належним чином, а тому не може застосовуватися до правовідносин з фізичними особами», «- розпорядження НЕ ВІДПОВІДАЄ ЧИННОМУ ЗАКОНОДАВСТВУ», «- розпорядження носить тимчасовий характер, оскільки воно стосується проведення експерименту з 1 лютого по 1 травня 1997 р. в трьох районах м. Києва (Дарницькому, Ватутінському, Харківському) по впровадженню розрахунків з постачальниками житлово-комунальних послуг, ВТРАТИЛО ЧИННІСТЬ на дату завершення експерименту і не може застосовуватися при виконанні вимог Методики, затвердженої розпорядженням КМДА від 26.12.2002 р. № 2306, яке пройшло державну реєстрацію в КМУЮ 28 грудня 2002 р. за № 100/483». Ці рішення вступили в законну силу та підтверджують НЕЗАКОННУ діяльність ГІОЦ.
Укладання договорів КП ГІОЦ з житлово-експлуатаційними організаціями (ЖЕО) на розщеплення комунальних платежів є також НЕЗАКОННИМ, оскільки ст. 227 Цивільного кодексу України передбачає: «Правові наслідки укладення юридичною особою правочину, якого вона не мала права вчиняти п. 1. Правочин юридичної особи, вчинений нею без відповідного дозволу (ліцензії), може бути визнаний судом недійсним».
Отже, надані документи підтверджують незаконну діяльність КП ГІОЦ, яка має бути терміново припинена, а нижче наведені факти перевірені і по ним вжиті відповідні заходи.
Рішенням Солом’янської районної у місті Києві Ради від 19.12.07р. № 218 було утворено “Дирекцію з управління та обслуговування житлового фонду” Солом’янської районної у м. Києві ради – вул. Соціалістична, 6, м. Київ, 03186, тел. 2494696 та Комунальне підприємство “Залізничне” Солом’янської районної у м. Києві ради – вул. Єреванська, За, м. Київ, 03087, тел. 2422353 на території мікрорайону ДЕЖ-901 та ДЕЖ-902. Крім того було створено відокремлений структурний підрозділ (ВСП) «Залізничний» – Повітрофлотський проспект 40-A, тел. 2480835, який начеб то мав би контролювати якість виконання робіт КП «Залізничне», укладати договори на утримання будинків та прибудинкової території та вести облік (нарахувань за спожиті послуги). Насправді якість виконаних робіт не контролюється, а послуги за утримання будинків надаються іншим підприємством – КП «Залізничне», з яким споживачі мають укладати договори на комунальні послуги (централізоване опалення, гаряче та холодне водопостачання), і сплачувати за них, але не на його власний рахунок, а на рахунок третьої особи – КП ГІОЦ. Тобто один договір споживачі мають укладати з КП «Залізничне», другий з ВСП «Залізничний» але кошти сплачувати все одно на рахунок КП ГІОЦ. Отже, схема роботи цих підприємств навмисно заплутана, а платежі за комунальні послуги, які насправді НАДАЄ ЛИШЕ КП «ЗАЛІЗНИЧНЕ», ЗБИРАЮТЬСЯ НЕ НА КОРИСТЬ НАДАВАЧА ПОСЛУГ, а на корись КП ГІОЦ, щоб ще більше заплутати як споживачів, так і контролюючі структури. Отже три КП («Дирекція …", її ВСП «Залізничний» та ГІОЦ) отримують грошові кошти (кожен свої відсотки) за комунальні послуги, при цьому не надаючи жодних послуг і за це змушені розплачуватися споживачі. Крім того ці паразитуючі КП зацікавлені у підвищенні тарифів для населення, тому незаконну діяльність КП ГІОЦ взагалі слід припинити, адміністративний штат «Дирекція …» слід зменшити, а її працівників ВСП (паспортистів) повернути до КП «Залізничне». Звернення до СРДА (додаток 8) закінчилося відпискою.
Також прошу АМК звернути увагу на постанову Верховного Суду України від 28 листопада 2011 року (додаток 9), якою ОСТАТОЧНО визнано, що розпорядження КМДА підлягають державній реєстрації але «спірні розпорядження КМДА не пройшли державної реєстрації та прийняті з порушенням вимог статті 58 Конституції України». Отже всі централізовані нарахування комунальних платежів з боку КП ГІОЦ були незаконними та робилися за нечинними або скасованими розпорядженнями КМДА. Перерахунки та повернення зайво сплачених коштів (зарахування в якості майбутніх платежів) та скасування неіснуючих боргів теж слід здійснити централізовано але цього не зроблено. Звернення до СРДА (додаток 10) також закінчилося відпискою.
Таким чином «Дирекція …», ВСП «Залізничний», КП «Залізничне» та КП «ГІОЦ» порушують ст. 19 Конституції України, яка зазначає: «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством». Це підтверджує ВИСНОВОК № 2/33 Київського міського управління юстиції від 8 червня 2005 року (додаток 7): «Київська міська державна адміністрація покладає на населення НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ ОБОВ'ЯЗКИ щодо сплати вартості спожитих послуг з холодного та гарячого водопостачання на поточний рахунок комунального підприємства "Головний інформаційно-обчислювальний центр Київської міської державної адміністрації" (КП ГІОЦ), який не є виконавцем зазначених послуг для населення і не має з ним жодних договірних відносин»
Також слід зазначити, що збирання грошових коштів від населення на розподільчий рахунок КП ГІОЦ, а потім непрозорий перерозподіл цих коштів між виробниками та виконавцями унеможливлює контроль громадськості за правильністю їх використання.
Звертаю увагу АМК на факт отримання коштів за централізоване опалення від населення (споживачів) за квадратні метри та розрахунків з СВП «Енергозбут Київенерго» за гігакалорії, але обов’язкові щорічні перерахунки ніколи не здійснювалися, як це передбачається розпорядженням КМДА №2306 від 26.12.2002, згідно «Методики проведення перерахунків за надані населенню послуги центрального опалення та централізованого гарячого водопостачання», а зайво сплачені кошти з боку КП ГІОЦ, як це передбачається Методикою, населенню не поверталися і не зараховувалися в якості майбутніх платежів.
На підставі вищевикладеного, прошу порушити справу проти КП ГІОЦ за ознаками порушення антимонопольного законодавства, здійснити відповідні заходи реагування та ПРИПИНИТИ НЕЗАКОННУ ДІЯЛЬНІСТЬ КП ГІОЦ, а також заборонити вказаним ЖЕО використовувати незаконні розрахунки за комунальні послуги через КП ГІОЦ.
Про результати розгляду цієї заяви прошу повідомити заявника за адресою