Державний герб України
Справа№ 620/1051/14-а
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12.03.2015 року головуючий - суддя Зачепилівського районного суду Харківської області Яценко Є.І., при секретарі Гагаріній С.А., розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1 до Зачепилівської селищної ради Харківської області, третя особа на стороні відповідача КП «Зачепилівське ВКП» про визнання протиправним та скасування рішення LX сесії IV скликання депутатів Зачепилівської селищної ради Харківської області від 28.11.2014 року «Про затвердження тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення», визнання дій голови Зачепилівської селищної ради протиправним, -
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом в якому вказав, що 20.03.2014 року постановою Зачепилівського районного суду Харківської області було частково задоволено його адміністративний позов до Зачепилівської селищної ради та визнано нечинним рішення 18 сесії 5 скликання Зачепилівської селищної ради Харківської області від 31 липня 2008 року № 383 «Про затвердження тарифу водопостачання по водоканалу» на підставі постанови КМУ № 959 від 12 липня 2006 року «Про затвердження порядку формування тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення». Даною постановою було зобов»язано Зачепилівську селищну раду Харківської області переглянути тарифи на водопостачання населення КП «Зачепилівське ВКП», згідно норм діючого законодавства.
Позивач зазначає, що 28.11.2014 року відбулася сесія Зачепилівської селищної ради Харківської області про перегляд тарифів на послуги водоканалу, рішенням якої тарифи на водопостачання населення були підвищені.
ОСОБА_1 вважає, що вищевказане рішення Зачепилівської селищної ради є незаконним, тому що не було проведено громадських слухань з приводу перегляду послуг водоканалу відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування».
Позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення сесії депутатів Зачепилівської селищної ради Харківської області від 28.11.2014 року щодо підняття тарифів на послуги водоканалу. Визнати дії селищного голови ОСОБА_2 незаконними. Зобов»язати селищного голову ОСОБА_2 надати йому письмові відповіді на 19 питань, які були подані на його розгляд 01.10.2014 року.
Від Зачепилівської селищної ради надійшло заперечення проти позову ОСОБА_1, в якому зазначено, що розрахунок тарифів проводився відповідно до Порядку формування тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення, затвердженого Постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 року. Проект рішення в частині формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення був проаналізований Харківським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, зауважень в частині формування тарифів не було надано. Згідно протоколу №4 від 17 жовтня 2014 року засідання робочої групи з аналізу економічної обґрунтованості прийнятих тарифів на житлово-комунальні послуги, зауважень щодо розрахунків при формуванні тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення не виявлено. Інформація для населення про намір перегляду на водопостачання була розміщена в районній газеті «Горизонти Зачепилівщини» № 37 від 13 вересня 2014 року та на сайті Зачепилівської районної ради. Протягом 14 днів з дня публікації громадяни мали змогу висловити свої зауваження та пропозиції щодо перегляду тарифів. Три пропозиції які надійшли були враховані під час прийняття рішення. Рішення сесії від 28.11.2014 року, яке стосується підняття тарифів на послуги водоканалу, приймалось відповідно до порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 року та відповідно до постанови КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 17.07.2014 року № 269.
В судовому засіданні ОСОБА_1 підтримав вимоги зазначені в позові, наполягає на скасуванні рішення сесії Зачепилівської селищної ради від 28.11.2014 року про підняття тарифів на послуги водоканалу та визнання протиправним дій голови Зачепилівської селищної ради у зв'язку з ненаданням йому відповіді.
Представник Зачепилівської селищної ради Безчасна Л.М. та голова Зачепилівської селищної ради ОСОБА_2 в судовому засіданні заперечили проти позову ОСОБА_1, вказали, що рішення сесії щодо підвищення тарифів на водопостачання для населення було винесено законно та обґрунтовано, з врахуванням всіх існуючих рекомендацій та вимог. Відповідно до вимог діючого законодавства не передбачено обов'язкового порядку проведення громадських слухань. Відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 390 від 30.07.2012 р. «Про порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад» громаду селища було проінформовано про зміну розміру тарифу на водопостачання та водовідведення, від громадян та їх об'єднань надходили звернення, які були враховані при прийнятті рішення. Щодо ненадання відповіді пояснили, що звернення надійшло після закінчення строку визначеного для подання зауважень та пропозицій і тому ОСОБА_1 було запрошено до селищної ради на засідання бюджетної комісії де обговорювали викладені ним питання. Вказане звернення не відповідало вимогам Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Третя особа, директор КП «Зачепилівське ВКП» ОСОБА_4 в судовому засіданні повністю заперечив проти позовних вимог ОСОБА_1 та пояснив, що тарифи на воду були розраховані відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 869 від 01.06.2011 року «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», якою затверджено «Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення». Їх було своєчасно та в передбаченому порядку доведено до відому громадян.
Суд, вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи:
копію заяви ОСОБА_1 від 02.12.2014 року до прокурора Зачепилівського району Харківської області про вчинене адміністративне правопорушення - щодо ненадання відповіді ОСОБА_2 на звернення від 01.10.2014 року,
відповідь прокурора Зачепилівського району на заяву ОСОБА_1,
копію заяви Зачепилівського селищного голови до Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 10.09.2014 року з проханням погодити розрахунки тарифів на водопостачання та водовідведення для населення,
копію протоколу сесії Зачепилівської селищної ради від 28.11.2014 року,
копію постанови Зачепилівського районного суду Харківської області від 04.07.2014 року, якою зобов»язано Зачепилівську селищну раду надати суду звіт про виконання судового рішення в частині перегляду тарифів на водопостачання для населення,
копію ухвали Зачепилівського районного суду Харківської області від 17.09.2014 року, відповідно до якої зобов»язано прокурора Зачепилівського району внести до ЄРДР відомості за фактом вчинення службовими особами КП «Зачепилівське ВКП» діянь за ч.1 ст. 366 КК України,
копію постанови Зачепилівського районного суду Харківської області від 20.03.2014 року якою було визнано нечинним рішення Зачепилівської селищної ради № 383 від 31.07.2008 року «Про затвердження тарифу водопостачання по водоканалу» та зобов»язано Зачепилівську селищну раду переглянути тарифи на водопостачання населення,
копію листа УДВС ГУЮ у Харківській області від 02.12.2014 року за результатами розгляду звернення ОСОБА_1 з приводу виконання виконавчого листа Зачепилівського районного суду від 14.08.2014 року,
копію протоколу №4 від 17.10.2014 року засідання робочої групи з аналізу економічної обґрунтованості прийнятих тарифів на житлово-комунальні послуги, згідно якого було рекомендовано Зачепилівському селищному голові винести на розгляд чергової сесії проект рішення про встановлення Зачепилівському ВКП тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення на підставі погодження, отриманого з Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України,
копію листа-погодження Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 13.10.2014 року, згідно якого зауважень в частині порядку формування тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення Зачепилівського ВКП у Відділенні Антимоновольного комітету не має,
копію оголошення опублікованого адміністрацією КП «Зачепилівське ВКП» в газеті «Горизонти Зачепилівщини» від 13.09.2014 року про зміну тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення Зачепилівського ВКП,
копію листа голови Зачепилівської селищної ради від 10-.09.2014 року до Диркетора Департаменту ЖКГ та розвитку інфраструкрути обласної державної адміністрації з прохання внести до розрахунків повної собівартості водопостачання рентабельність підприємства - Зачепилівського ВКП,
копію листа Зачепилівської селищної ради від 16.07.2014 року адресованого ОСОБА_1, згідно якого останньому повідомлено, що до надходження висновків Державної інспекції України з контролю за цінами щодо розрахунків економічно-обгрунтованих планових витрат під час формування тарифів розгляд цього питання на громадських слуханнях на сесії селищної ради неможливий,
довідку видану Зачепилівською селищною радою 03.03.2015 року, згідно якої тарифи на послуги централізованого водопостачання та водовідведення для населення, які надає КП «Зачепилівське ВКП» становить: водопостачання - 12,95 грн. за 1 м. куб., водовідведення - 24,55 грн. за 1 м. куб.,
копію листа Зачепилівської селищної ради від 20.10.2014 року, яким запрошено ОСОБА_1 взяти участь у засіданні бюджетної комісії з приводу перегляду тарифів на водопостачання,
копію протоколу засідання планово-бюджетної комісії від 27.11.2014 року про затвердження тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, згідно якого комісією було затверджено розглянути на сесії селищної ради питання про затвердження тарифів на водопостачання та водовідведення для населення в такому розмірі: водопостачання - 10,79 грн. за 1 м. куб., водовідведення - 32,95 грн. за 1 м. куб.,
копію висновку № 2588 від 08.04.2011 року наданого Державною інспекцією з контролю за цінами в Харківській області, згідно якого розрахунок планових витрат на послуги з централізованого водопостачання для населення сел.. Зачепилівка Харківської області у розмірі 7,89 грн. за 1 м. куб. води є економічно обґрунтованим,
копію висновку № 2589 від 08.04.2011 року наданого Державною інспекцією з контролю за цінами в Харківській області, згідно якого розрахунок планових витрат на послуги з централізованого водовідведення для населення сел.. Зачепилівка Харківської області у розмірі 20,46 грн. за 1 м. куб. стоків є економічно обґрунтованим,
копію повідомлення від 24.10.2014 року Зачепилівської селищної ради мешканців сел.. Зачепилівка, які є користувачами послуг Зачепилівської ВКП, про необхідність підвищення тарифів на подовостачання, які будуть запроваджені після отримання відповідних висновків,
копію листа ОСОБА_1 від 01.10.2014 року адресованого Зачепилівській селищній раді з переліком питань для розгляду на сесії з питань підвищення тарифів на водопостачання та водовідведення,
копію довідки щодо розміру діючих тарифів на послуги водопостачання та водовідведення, які надаються підприємствами ЖКГ Харківської області,
копію статуту територіальної громади сел.. Зачепилівка, сіл Нагірне та Скалонівка Зачепилівської селищної ради, затвердженого рішенням сесії Зачепилівської селищної ради від 08.04.2011 року,
копію рішення сесії Зачепилівської селищної ради № 946 від 28.11.2014 року, яким було затверджено тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення, які надає КП «Зачепилівське ВКП»: водопостачання - 10,79 грн. за 1 м. куб., водовідведення - 20,46 грн. за 1 м. куб.,
довідку Зачепилівської селищної ради від 11.03.2015 р. згідно якої звернень громадян про проведення громадських слухань стосовно підняття тарифів не надходило,
приходить до наступного :
В силу ч. 2 ст. 70 КАС України сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог, а відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
У позовній заяві ОСОБА_1 посилається на порушення вимог ст.13 Закону України «Про місцеве самоврядування» в частині не проведення громадських слухань під час прийняття рішення про підвищення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, однак суд вважає, що в даному випадку слід враховувати вимоги Закону України «Про житлово-комунальні послуги», яким обґрунтовано керувалась Зачепилівська селищна рада при прийнятті оскаржуваного рішення, так як саме ним передбачено порядок формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги органами місцевого самоврядування.
Відповідно до ч.2 ст.31 даного Закону виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів. Порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад розробляється і затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
На виконання вимог даного Закону Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України видано наказ № 390 від 30.07.2012 р. «Про порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад.» Відповідно до п.2.3. даного Порядку суб'єктами господарювання, що виробляють теплову енергію, надають комунальні послуги (послуги централізованого опалення, холодного та гарячого водопостачання, водовідведення) до відома споживачів доводиться така інформація: загальний розмір тарифу та його структура (плановані витрати за елементами, прибуток, податок на додану вартість); обґрунтування причин зміни тарифу. Зазначена інформація доводиться до відома споживачів шляхом розміщення на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування в мережі Інтернет (за наявності), у друкованому засобі масової інформації місцевої сфери розповсюдження (перевага надається друкованим засобам масової інформації органу місцевого самоврядування), веб-сайті суб'єкта господарювання (за наявності) та шляхом розміщення на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування в населених пунктах, де споживачі отримують відповідні послуги. Відповідно до п. 2.7. інформація повинна бути повною, змістовною та достовірною. Згідно з п.2.8. у процесі доведення до відома споживачів інформації усі зауваження і пропозиції фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань підлягають реєстрації та обов'язковому розгляду суб'єктом господарювання. Зауваження і пропозицій, які отримані органом місцевого самоврядування, надсилаються для розгляду суб'єкту господарювання. За результатами такого розгляду суб'єкт господарювання приймає рішення про їх урахування чи відхилення. П.2.12. вказує, що строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження і пропозиції, встановлюється суб'єктом господарювання, але він не може бути меншим за 14 календарних днів та більшим ніж 20 календарних днів з дня повідомлення споживачів про намір здійснити зміну тарифів на житлово-комунальні послуги. П.2.14. передбачено, що контроль за дотримання суб'єктами господарювання порядку доведення до відома споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад здійснюється органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених чинним законодавством.
З урахуванням вимог Закону України «Про житлово-комунальні послуги», враховуючи наказ № 390 від 30.07.2012 р. Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України суд вважає, що жодним з вказаних актів, які регламентують діяльність органів місцевого самоврядування в частині підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги не передбачено проведення саме громадських слухань з даного питання, а передбачено лише процедуру доведення вказаної інформації до громадян із зазначенням строку, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження і пропозиції з подальшим врахуванням відповідної позиції територіальних громад.
Крім того суд вважає, що відповідно до п.12 ч.2 ст.3 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» дія даного Закону не поширюється на здійснення регуляторної діяльності, пов'язаної з прийняттям актів, якими встановлюються ціни/тарифи на житлово- комунальні послуги, тобто рішення сесії Зачепилівської селищної ради не є регуляторним актом і тому оприлюднення проекту вищевказаного рішення про розмір тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, проведення з цього приводу громадських слухань і його обговорення не є обов'язковим.
В зв'язку з цимсуд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 про визання рішення сесії Зачепилівської селищної ради від 28.11.2014 р. протиправним з підстав, вказаних в позові задоволенню не підлягають.
Однак відповідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди зобов'язані перевірити оскаржене рішення на предмет прийняття його на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо; добросовісно; розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів осіб і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. Таким чином, під час розгляду спорів щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень, суд зобов'язаний незалежно від підстав, наведених у позові, перевіряти оскаржувані рішення на їх відповідність усім зазначеним вимогам.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.
Згідно з ч.ч. 1, 3 ст. 10 Закону України № 280 від 21.05.1997 року «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами; представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.
У відповідності до ч. 1 ст. 11 цього Закону виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Відповідно до ч. 1 ст. 52 зазначеного Закону виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради.
Згідно зі ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:
ч.1 п. 1) власні (самоврядні) повноваження: п. 2 встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), транспортні та інші послуги;
Згідно п.2 ч.1 ст.7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.
П.4 ч. 1 ст. 30 вищевказаного Закону вказує, що державне регулювання цін/тарифів базується на таких основних принципах: відкритості, доступності та прозорості структури цін/тарифів для споживачів та суспільства.
Відповідно до ст. 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів. Згідно із ч3. даної статті органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання). А ч.6 передбачає, що встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво без відповідного відшкодування не допускається.
В судовому засіданні встановлено ряд порушень вимог законодавства під час доведення до громадян інформації про зміну тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення та при прийнятті рішення LX сесії IV скликання депутатів Зачепилівської селищної ради Харківської області від 28.11.2014 року про затвердження тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, у зв'язку з чим дане рішення слід визнати протиправним та скасувати.
Так відповідно до наказу № 390 від 30.07.2012 р. «Про порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад.» п.2.3. передбачено, що суб'єктами господарювання, що … надають комунальні послуги … до відома споживачів доводиться така інформація: загальний розмір тарифу та його структура (плановані витрати за елементами, прибуток, податок на додану вартість), однак в судовому засіданні при дослідженні копії публікації в газеті «Горизонти Зачепилівщини» з розміщеною інформацією про зміну тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення було встановлено, що розрахунок витрат повної собівартості не включає в свою структуру податок на додану вартість, що на думку суду суттєво зменшує реальну вартість послуг та вводить територіальну громаду в оману стосовно їх вартості. Пояснення голови Зачепилівської селищної ради та директора КП «Зачепилівське ВКП» стосовно того факту, що з детальними розрахунками в повному обсязі можливо ознайомитись на сайті Зачепилівської районної ради, в приміщенні селищної ради та комунального підприємства суд не враховує, так як інформація, яка доводиться до відома громадян, повинна бути достовірною та єдиною в усіх засобах доведення її до відома.
Крім того суд вважає, що порушена процедура надання відповіді на звернення громадян з питань підвищення тарифів. Так, відповідно до відповіді Зачепилівської селищної ради та пояснень голови Зачепилівської селищної ради ОСОБА_2, саме Зачепилівська селищна рада надавала відповіді на звернення громадян, однак відповідно до п.2.8. вищевказаного Порядку у процесі доведення до відома споживачів інформації усі зауваження і пропозиції фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань підлягають реєстрації та обов'язковому розгляду суб'єктом господарювання. Зауваження і пропозицій, які отримані органом місцевого самоврядування, надсилаються для розгляду суб'єкту господарювання. За результатами такого розгляду суб'єкт господарювання приймає рішення про їх урахування чи відхилення. У разі врахування зауважень і пропозицій суб'єкт господарювання здійснює перерахунок тарифу та передає його органу місцевого самоврядування листом з висловленою позицією та відповідними обґрунтуваннями. Тобто саме КП «Зачепилівське ВКП» повідомляє споживача, який надав свої пропозиції та зауваження, про їх урахування або відхилення. При цьому у разі відхилення пропозицій і зауважень споживачеві надаються обґрунтовані пояснення.
Суд також вважає, що рішення прийнято з порушенням процедури його прийняття, передбаченого ст.31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ч. 3 якого вказує, що органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання), а в судовому засіданні було достовірно встановлено, що економічно обґрунтованими тарифами, які було погоджено на засіданні робочої групи з аналізу економічної обґрунтованості Департаменту ЖКГ Харківської ОДА, та з Харківським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України є : з водопостачання - 10,79 грн за 1 м.куб (без ПДВ), та з водовідведення - 32,95 грн за 1 м.куб (без ПДВ), а відповідно до рішення LX сесії IV скликання депутатів Зачепилівської селищної ради Харківської області від 28.11.2014 року про затвердження тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення було затверджено наступні тарифи : з водопостачання - 10,79 грн за 1 м.куб (без ПДВ), та з водовідведення - 20,46 грн за 1 м.куб (без ПДВ), при цьому, всупереч вимог вищевказаної статті, не було вирішено питання про відшкодування з відповідного місцевого бюджету виконавцям/виробникам різницю між встановленим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг, що відповідно до ч.6 даної статті не допускається.
Позовні вимоги ОСОБА_1 в частині визнання протиправними дій голови Зачепилівської селищної ради ОСОБА_2 у зв'язку із ненаданням відповіді на його звернення від 01.10.2014 р. суд вважає не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Так в судовому засіданні позивач пояснив суду, що після ознайомлення на сайті Зачепилівської районної ради з інформацією про зміну тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення ним 01.10.2014 року на адресу Зачепилівської селищної ради було направлено звернення яке містило в собі 19 питань, які на його думку слід було вирішити перед розглядом питання про підвищення тарифів. Однак, як вказав позивач, на день розгляду справи в суді відповіді ним отримано не було. Він вважає, що ненаданням відповіді були порушені вимоги Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Голова Зачепилівської селищної ради пояснив суду, що письмової відповіді на лист ОСОБА_1 надано не було у зв'язку із надходженням звернення після закінчення строку, який було встановлено для подання зауважень та пропозицій під час публікації в газеті «Горизонти Зачепилівщини». Посилання позивача, щодо не надання відповіді в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації», вважає необґрунтованим у зв'язку із тим, що дане звернення не відповідає вимогам вищевказаного Закону стосовно змісту запиту, які пред'являються до інформаційного запиту.
Суд, дослідившипублікацію в газеті «Горизонти Зачепилівщини» № 37 від 13.09.2014 року, згідно якої вказано, що «Зауваження та пропозиції в письмовому вигляді приймаються протягом 14 календарних днів з дня публікації в газеті «Горизонти Зачепилівщини», вважає, що строк звернень з пропозиціями сплинув 27.09.2014 року, тому на думку суду звернення ОСОБА_1 подане 01.10.2014 р. правомірно було залишено без відповіді.
При дослідженні звернення ОСОБА_1 було встановлено, що останній не відповідає вимогам Ст..19 Закону України «Про доступ до публічної інформації». Так, в відповідно до ч.1. даного Закону запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Однак ОСОБА_1 не було зазначено яку саме інформацію він просить надати, а було лише поставлено ряд питань, на які він бажав отримати відповідь. Крім того ним було порушено і вимоги змістовного наповнення передбачені ч.5 вищевказаного Закону, відповідно до якої запит на інформацію має містити:
1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;
2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Таким чином в судовому засіданні встановлено, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню в частині визнання рішення сесії Зачепилівської селищної ради від 28.11.2014 р. протиправним, однак не з підстав, вказаних в позові, а в зв'язку з порушенням КП «Зачепилівське ВКП» порядку доведення до громади інформації про зміну тарифів та порушенням Зачепилівською селищною радою порядку прийняття вищевказаного рішення LX сесії IV скликання депутатів Зачепилівської селищної ради Харківської області від 28.11.2014 року «Про затвердження тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення». В частині визнання протиправним дій голови Зачепилівської селищної ради у зв'язку з ненаданням відповіді слід залишити без задоволення з вищенаведених підстав.
На підставі викладеного, керуючись ст..ст. 5,10,11,13,28,31,52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст..ст. 7,30,31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст.. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», ст.. 3 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, Наказом Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 390 від 30.07.2012 р. «Про порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад», ст.ст.2,7-12,70,71,111,159,162,163,171 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Зачепилівської селищної ради Харківської області, третя особа на стороні відповідача КП «Зачепилівське ВКП» рро визнання протиправним та скасування рішення сесії від 28.11.2014 року, визнання дій голови Зачепилівської селищної ради протиправним - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення LX сесії IV скликання депутатів Зачепилівської селищної ради Харківської області від 28.11.2014 року «Про затвердження тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення».
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Зачепилівський районний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий, суддя Є.І. Яценко
позов задоволено частково
http://reyestr.court.gov.ua/Review/43128480 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/43128480)