'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник
Форум => Новини => Тема розпочата: Олександр_2015 від 30 Березня 2016, 18:46:46
-
З травня поточного року реєструвати права власності на нерухомість будуть не держреєстратори територіальних управлінь юстиції, як це було раніше, а нотаріуси або співробітники Центрів надання адміністративних послуг на місцях.
Новий механізм цього процесу прописано в Законі України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень», який набув чинності 1 січня 2016 року.
Всі дані про реєстрацію будь-якої нерухомості вносяться в електронний реєстр. Він знаходиться у відкритому доступі, і кожен зареєстрований користувач може переглянути інформацію, яка його цікавить.
Проте вносити зміни в реєстр можуть лиш ті, хто отримав спеціальний доступ. Для цього нотаріус використовує свій унікальний код – так званий ключ і електронний цифровий підпис. Програмне забезпечення знаходиться на комп'ютері нотаріуса або зберігається на флеш-карті.
Основна зручність нововведення – спрощення процедури реєстрації. Щоб зареєструвати право власності, тепер не потрібно з горою паперів вистоювати черги в різні інстанції. Все можна зробити у найближчого нотаріуса.
Водночас, право власності на нерухомість в Одесі можна зареєструвати зі Львова і навпаки – запроваджено принцип екстериторіальності, тобто кожен нотаріус може реєструвати власність не лише в своєму нотаріальному окрузі, а й по всій країні.
Наразі реєстр перебуває на стадії наповнення – інформація про нерухомість, оформлену до 2013 року, туди поки не потрапила. І в Мін'юсті, який відповідає за реєстр, активно агітують власників будь-яких об'єктів нерухомості – житлової чи комерційної – самостійно звертатися до нотаріусів для внесення своїх даних і майнових прав до реєстру.
Аргументують це зручністю, надійністю та вищим рівнем безпеки порівняно зі зберіганням даних у паперових папках на полицях Бюро технічної інвентаризації.
У міністерстві запевняють, що ступінь захисту бази даних високий і надалі його буде додатково покращено. І навіть якщо припустити несанкціоноване проникнення до реєстру, всі виконані дії легко можна буде відстежити та вжити контрзаходи.
Та й відкритий доступ до бази даних через сайт Мін'юсту дозволяє кожному власнику в будь-який момент проконтролювати, чи все гаразд з правами на нерухомість, і швидко виявити махінації.
З урахуванням зростання кількості кіберзлочинів питання ступеню захисту електронної бази держреєстру залишається відкритим.
http://ua1.com.ua/publications/na-dopomogu-reyderam-nevdachi-reformi-ministra-petrenko-18313.html (http://ua1.com.ua/publications/na-dopomogu-reyderam-nevdachi-reformi-ministra-petrenko-18313.html)
Поради від українців:
Yura Kai
Шляхи вирішення проблем:
1. Потрібно впровадити мінімум двофакторну авторизацію користувача для доступу до Реєстру речових прав з використання додатково наприклад телефону та смс. Тоді викрасти з компьютера облікові записи та ЕЦП буде не достатньо.
2. Потрібно впровадити автоматизоване сповіщення особи власника (на вибір на телефон та е-мейл та заказним листом) про те, що над його власністю в Реєстрі речових прав, були здійснені дії по переходу права власності.
Можливо людина добровільно доплачує за бажанням 20 грн при реєстрації за таку послугу (ціна заказного листа).
Що б людина не через 4 роки дізналася, що квартиру з неї вже переоформили.
3. Потрібно повернути видачу "Свідоцтва на право власності "на добре защищенному паперовому бланку, з печаткою та підписом.
Хай на добровільних засадах - хто хоче отримати такий документ, доплачує наприклад при реєстрації 90 грн й отримує його на руки.
Коли мова йде про нерухомість в десятки тисяч у. е. - це "копійки".
-
Фіктивна фірма ЗАТ «Житомирські ласощі»
Це не фіктивна фірма, це реальна кондитерьска фабрика.
-
Министерство юстиции Украины запускает сервис SMS-информирования граждан о регистрационных действиях, совершаемых с их недвижимостью (http://itc.ua/news/ministerstvo-yustitsii-ukrainyi-zapuskaet-servis-sms-informirovaniya-grazhdan-o-registratsionnyih-deystviyah-sovershaemyih-s-ih-nedvizhimostyu/)
В ходе очередного заседания Кабинет Министров Украины поддержал инициативу Минюста, которая дает возможность запустить систему информирования украинских граждан о любых регистрационных действиях, совершаемых с их недвижимостью, а также извещать владельцев о том, кто из пользователей реестра интересовался их имуществом...
...чтобы воспользоваться новой услугой надо сделать 3 шага. Первый из них заключается в получении регистрационного номера объекта недвижимости. Он указан в регистрационных документах и непосредственно в реестре. Второй шаг — открыть кабинет владельца имущества на сайте реестра, и поставить имущество на соответствующий контроль. Третий шаг — указать номер телефона, куда будут приходить сообщения.
-
Интересную информацию о путях решения проблемы рейдерства в Украине можно узнать из большого интервью с Дмитрием Дубилетом о рейдерстве, СБУ, таможне, Монобанке, политике, роли IT в государстве...
Смотрим раздел: ДУБИЛЕТ И РЕЙДЕРСТВО (https://tech.liga.net/technology/interview/dubilet-kogda-pokazyvaesh-privat24-ili-monobank-evropeytsam-oni-plachut-ot-umileniya)
-
Ми зробили ще один крок, який допоможе знизити рейдерство в Україні.
Одним із способів рейдерства нерухомості є злам комп'ютерів реєстраторів (наприклад, нотаріусів). Заразивши комп'ютер реєстратора, зловмисник від його імені переписує майно жертви.
(До речі, привіт всім, хто вважає, що цифрові підписи на "захищених носіях" — це надійно. Сподіваюся, до цих "флешек" ми ще доберемося).
Цікаво, що якщо ніякого зламу не було і реєстратор сам зробив незаконнe дію, він міг завжди сказати, що його комп'ютер зламали.
Для боротьби з цією проблемою держава планувала змусити реєстраторів купувати якийсь складний програмно-апаратний комплекс і встановлювати його на кожен комп'ютер... Це були б не аби-які витрати.
Мені ця ситуація нагадала Інтернет-банки 10-річної давнини. Тоді люди ставали жертвами вірусів і втрачали гроші, а банки постійно просили їх оновлювати антивіруси. Але потім відсоток шахрайств різко впав. Чому? Правильно, завдяки другому фактору авторизації, або, простіше, SMS-паролям.
Приблизно з такими аргументами ми переконали колег згорнути дорогу програму захисту та замість цього зробити другий фактор авторизації. Хіба що замість витрат грошей на SMS-паролі я запропонував Google Authentificator. На щастя, він безкоштовний.
Тепер для проведення будь-якої дії реєстратору потрібно буде скористатися не тільки своїм електронним підписом, а й ввести код зі свого смартфона. Зламати і комп’ютер, і смартфон одночасно фактично неможливо.
І ось, нарешті, ми виставили цю доробку у бій. Не минуло й трьох місяців! Хоч я у вересні, недосвідчений, думав, що можна це зробити за 2 тижні…
Поки що другий фактор є опцією (користуючись нагодою, запрошую всіх реєстраторів негайно її активувати!). Але я сподіваюся, що незабаром Мін'юст зробить його обов'язковим для всіх без винятку.
Дмитрий Дубилет: на своей страничке в facebook (https://www.facebook.com/dubilet?epa=SEARCH_BOX)