Державний герб України
Справа №752/14341/15-ц
Провадження № 2/752/547/16
Р І Ш Е Н Н Я
Іменем України
30.05.2016 року Голосіївський районний суд міста Києва в складі:
головуючого судді - Колдіної О.О.
з участю секретаря - Овдій А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Новобудова», третя особа без самостійних вимог: Публічне акціонерне товариство «Київенерго» про зобов»язання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
позивач звернувся до суду з позовом до ТОВ «Новобудова» і відповідно до заяви про зміну предмету позову просив суд зобов»язати відповідача здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок НОМЕР_1) помісячний перерахунок за період часу з 01 грудня 2006 року по 31 травня 2011 р. включно і з 01 листопада 2013 р. по 30 червня 2014 р. включно за послугу з утримання будинку і прибудинкової території відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації № 748 від 19.05.2000 р. «Про встановлення розмірів тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій в м.Києві», зобов»язати ТОВ «Новобудова» здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок НОМЕР_1) помісячний перерахунок за період часу з 01 грудня 2006 р. по 31 травня 2011 р. включно і з 01 листопада 2013 р. по 30 червня 2014 р. включно за послуги з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води і водовідведення, централізованого постачання холодної води і водовідведення відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації № 1907 від 14.10.2003 р., зобов»язати ТОВ «Новобудова» зарахувати у рахунок майбутніх платежів, починаючи з 01 липня 2014 року суму в розмірі 20671,53 гривні і надати позивачу примірник помісячного перерахунку за комунальні послуги утримання будинку і прибудинкової території, централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води і водовідведення, централізованого постачання холодної води і водовідведення за період з 01 грудня 2006 р. по 31 травня 2011 р. включно і з 01 листопада 2013 р. по 30 червня 2014 р. включно.
В обґрунтування заявленого позову ОСОБА_1 зазначає, що він є власником квартири АДРЕСА_1. Між сторонами у спорі був укладений Договір про надання житлово-комунальних послуг та послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкової території, відповідно до умов якого він щомісячно вносить платежі в рахунок оплати за надані житлово-комунальні послуги у розмірах, встановлених договором, відповідно до положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Однак, відповідач, починаючи з 01 грудня 2006 р. нараховує до сплати суми за надані житлово-комунальні послуги за завищеними тарифами, які в судовому порядку визнані незаконними і нечинними з моменту прийняття.
В обґрунтування свого позову позивач зазначає, що за спірний період, виходячи із показників лічильників спожитих ним послуг та тарифів на зазначені послуги, які діяли, до прийняття тих, що в подальшому були скасовані в судовому порядку, ним повинно було бути сплачено кошти в розмірі 8536,90 гривень, хоча фактично за даний період ним сплачено 29208,43 гривні.
Однак, на думку відповідача, у позивача наявна заборгованість за квартплату та житлово-комунальні послуги в сумі 27559,39 гривень.
Зазначені дії відповідача порушують права позивача, як споживача послуг з утримання будинку і прибудинкової території, а також житлово-комунальних послуг, оскільки інформація про наявність заборгованості, яка фактично відсутня, постійно доводиться відповідачем до відома всіх мешканців будинку.
Позивач, посилаючись на положення ч.2 ст.393 ЦК України та ст.601 ЦК України просить захистити його порушене право в судовому порядку, зобов»язавши відповідача здійснити перерахунок плати за утримання будинку та житлово-комунальні послуги за період з 01 грудня 2006 р. по 31 травня 2011 р. включно і з 01 листопада 2013 р. по 30 червня 2014 р. включно, надати йому помісячний розрахунок та зарахувати суму переплати в розмірі 20691,53 гривні в рахунок майбутніх платежів за надані послуги.
В ході судового розгляду позивач та його представник підтримали позовні вимоги і обґрунтування позову в повному обсязі та просили суд його задовольнити, з підстав, зазначених в позовній заяві, посилаючись на те, що відповідач у спірний період з 01 грудня 2006 р. по 31 травня 2011 р. включно і з 01 листопада 2013 р. по 30 червня 2014 р. включно при нарахуванні плати за послуги з утримання будинку і прибудинкової території на житлово-комунальні послуги не дотримувався умов укладеного між сторонами Договору та нараховував плату, виходячи з тарифів, встановлених розпорядженнями Київської міської державної адміністрації, які в судовому порядку визнані незаконними і нечинними з моменту прийняття, а тому зазначені нарахування та внесена оплата підлягає перерахунку.
Представник відповідача заперечувала проти задоволення позову в повному обсязі, посилаючись на те, що плата мешканцям будинку АДРЕСА_1 за надані послуги з утримання будинку і прибудинкової території та житлово-комунальні послуги нараховувалась відповідно до встановлених уповноваженим органом - Київською міською державною адміністрацією, тарифами, і зазначені кошти, в подальшому, на підставі укладених договорів перераховувались на рахунок виробників - ПАТ «Київенерго» та ПАТ АК «Київводоканал». Плата за надані послуги за період з 01.12.2006 р. по 31.05.2011 р. в розмірі 8516,61 гривень була стягнута з позивача на підставі рішення Голосіївського районного суду м.Києва від 16.07.2012 р., яке не скасовано у встановленому законом порядку, а тому підстави для здійснення перерахунку відсутні. Вимоги позивача про зарахування в рахунок майбутніх платежів коштів в розмірі 20671,53 гривні за період з 01.07.2014 р. представник відповідача вважає необґрунтованими і недоведеними належними доказами, в зв»язку з чим у їх задоволенні просила відмовити. Крім того, представник відповідача подала заяву про застосування судом наслідків пропуску позивачем строків позовної давності.
Представник третьої особи в ході судового розгляду зазначив, що АТ «Київенерго» є виконавцем послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води в будинку АДРЕСА_1 лише з 01.01.2015 р. До зазначеного періоду послуги надавались ТОВ «Новобудова», яке і здійснювало нарахування плати за надані послуги.
Вислухавши сторони та представника третьої особи, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є власником квартири АДРЕСА_1, що підтверджується Свідоцтвом про право власності на квартиру, виданого 28.03.2002 р. Головним управлінням житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації.
Експлуатацію та обслуговування будинку АДРЕСА_1 здійснює ТОВ «Новобудова».
Відповідно до положень ст. 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
В силу ст.20 зазначеного Закону споживач зобов»язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору, оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.
Як вбачається з матеріалів справи 01.02.2006 р. між ОСОБА_1 та ТОВ «Новобудова» укладено Договір про надання житлово-комунальних послуг та послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкової території та Договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.
Відповідно до укладених Договорів сторони погодили, що позивач здійснює оплату за надані послуги за діючими розцінками і тарифами відповідно до умов, передбачених діючими нормативними документами в м.Києві та Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Також сторони узгодили, що невід»ємною частиною договорів є перелік затверджених відповідними рішеннями Київської міської державної адміністрації тарифів, а саме: за послуги з утримання будинку і прибудинкової території ОСОБА_1 зобов»язався сплачувати за тарифом 0,58 гривень за 1 кв.м., встановленим розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 748 від 19.02.2000 р., та за послуги з центрального опалення, постачання холодної води і гарячого водопостачання і водовідведення за тарифами, встановленими розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 20.06.2002 р. № 1245 гривень.
Саме виходячи із узгоджених сторонами тарифів позивач, починаючи з 01.02.2006 р. здійснює оплату за надані послуги з утримання будинку та прибудинкової території, а також послуг з централізованого опалення, водопостачання гарячої і холодної води і водовідведення.
Судом встановлено, що ТОВ «Новобудова» з грудня 2006 р. без внесення відповідних змін до умов укладених між сторонами Договорів, здійснює нарахування оплати в наступному порядку: відповідно до укладеного Договору про надання житлово-комунальних послуг та послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкової території від 01 лютого 2006 року тариф за утримання будинку та прибудинкової території складав 0,58 грн. за 1 кв.м. загальної площі квартири з урахуванням площі балконів та лоджій відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 19.05.2000 року № 748.
Даний тариф застосовувався з лютого 2006 року по грудень 2006 року.
З 01 грудня 2006 року введено коефіцієнт підвищення розмірів тарифів в розмірі 1,9 (1,10 грн.) (на будинки більше 12 поверхів), у відповідності до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 19.05.2000 року № 748, зокрема за формулою: 0,58 х 1,9 = 1,10 грн.
Нарахування за даним тарифом здійснювалось до 01 червня 2009 року.
Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 29.04.2009 року № 518 з 01 червня 2009 року розрахований тариф погоджено на рівні -2,22 грн./кв.м., що діяв у червні-липні 2009 року.
З 01 серпня 2009 року згідно розпорядження Київської міської державної адміністрації № 979 від 31.08.2009 року тариф на послуги з утримання будинку і прибудинкової території було зменшено та погоджено на рівні -2,11 грн./кв.м. площі квартири, який діяв у серпні-вересні 2009 року. Тариф у розмірі 2,11 грн./кв.м. діяв з серпня 2009 року по січень 2011 року включно і застосовувався при нарахування позивачу плати з надані послуги.
Після продовження дії розпорядження Київської міської державної адміністрації № 979 від 31.08.2009 року розпорядженнями Київської міської державної адміністрації, а саме: № 1141 від 30.09.2009 року дія тарифу подовжена на жовтень 2009 року; № 1193 від 15.10.2009 року дія тарифу подовжена на жовтень -грудень 2009 року; № 1335 від 30.11.2009 року дія тарифу подовжена на січень -березень 2010 року; розпорядженням № 191 від 30.03.2010 року подовжено дію розпорядження Київської міської державної адміністрації № 979 від 31.08.2009 року на квітень-грудень 2010 року. З 01 лютого 2011 року тариф затверджений розпорядженням КМДА № 1164 від 24.12.2010 року складає 3,85 грн./кв.м.
В подальшому розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 607 від 26.04.2011 року затверджений тариф: до 20 числа місяця -3,64 грн., після -20 числа місяця -3,85 грн.
Нарахування оплати за централізоване опалення, постачання холодної і гарячої води і водовідведення також здійснювалось відповідачем відповідно до тарифів, встановлених розпорядженнями Київської міської державної адміністрації і з 01 грудня 2006 року діяв тариф на холодне водопостачання - 1,48 грн. за 1 куб.м; постачання гарячої води -7,38 грн. за 1 куб.м., затверджений розпорядженнями № № 86, 141,142, 143, 144.
З 01 червня 2009 року розпорядженнями Київської міської державної адміністрації від 29.04.2009 року № 516,518, 520 були впроваджено нові тарифи на житлово-комунальні послуги, а саме: холодне водопостачання та водовідведення -3,02 грн. за 1 куб. м.; гаряче водопостачання та водовідведення -13,69 грн. за 1 куб. м; централізоване опалення -194,12 грн. за 1 Гкал.
З 01.08.2009 року розпорядженнями Київської міської державної адміністрації від 31.08.2009 році №№ 978, 980, 981 встановлено 5% знижку на тарифи по житлово-комунальних послугах: холодне водопостачання та водовідведення -2,87 грн. за 1 куб. м.; гаряче водопостачання та водовідведення -13,00 грн. за 1 куб. м; централізоване опалення -184,41 грн. за 1 Гкал.
З 01 жовтня 2009 року розпорядженнями Київської міської державної адміністрації від 15.10.2009 року №№ 1192, 1193 подовжено зміну тарифів на холодну воду і водовідведення та затверджено тарифи, які діяли в жовтні-грудні, а саме: на опалення в розмірі -130,60 грн. за Гкал.; гаряче водопостачання -10,05 грн. за 1 куб.м.; холодне водопостачання -2, 87 грн. за 1 куб.м.
З 01 липня 2010 року розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 31.05.2010 року № 392 встановлено тарифи на холодне водопостачання -2,87 грн. за 1 куб.м.; водопостачання гарячої води -13,00 грн. за 1 куб. м.
З 01 лютого 2011 року розпорядженнями Київської міської державної адміністрації від 27.01.2011 року № 101, № 1222 від 29.12.2010 року встановлено тарифи на: холодне водопостачання -2,87 грн. за 1 куб.м.; гаряче водопостачання -до 20 числа місяця 15,93 грн. за 1 куб.м., після 20 числа місяця -16,78 грн. за 1 куб.м.
З 01 березня 2011 року розпорядженнями Київської міської державної адміністрації від 29.12.2010 року № 1222, №№ 99, 101 від 27.01.2011 року встановлено тарифи на: холодне водопостачання -до 20 числа місяця 3,18 грн. за 1 куб.м., після 20 числа місяця -3,50 грн. за 1 куб.м. гаряче водопостачання -до 20 числа місяця 16,24 грн. за 1 куб.м., після 20 числа місяця -17,41 грн. за 1 куб.м.
Нарахування позивачу оплати за послуги з утримання будинку і прибудинкової території, а також за централізоване опалення, постачання холодної і гарячої води та водовідведення відповідно до зазначених розпоряджень встановлено рішенням Голосіївського районного суду м.Києва від 16.07.2012 р. у справі за позовом ТОВ «Новобудова» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за надані послуги і за зустрічним позовом ОСОБА_1 до ТОВ «Новобудова» про зобов»язання здійснити перерахунок оплати за надані послуги за чинними тарифами, а тому в силу положень ч.3 ст.61 ЦПК України не підлягають доказуванню у даній справі.
Як встановлено судом, і зазначене підтверджується копіями судових рішень, які містяться в матеріалах справи згідно з постановою Шевченківського районного суду м.Києва від 30.09.2014 р. у справі № 761\8760\14-а, яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 15.01.2015 р., визнано незаконними і нечинними з моменту прийняття розпорядження Київської міської державної адміністрації: № 640 від 30 травня 2007 року «Про погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води»; № 641 від 30 травня 2007 року «Про впорядкування розмірів тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій та внесення змін до розпорядження Київської міської держави адміністрації від 19.05.2000 № 748»; № 642 від 30 травня 2007 року «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення постачання гарячої води»; № 643 від 30 травня 2007 року «Про затвердження тарифів на теплову енергію».
Постановою Шевченківського районного суду м. Києва від 21.03.2014 р. у справі № 2а-118/11 (2а/761/4/14), яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 10.07.2014 р. визнано незаконними і нечинними з моменту прийняття розпорядження Київської міської державної адміністрації: № 978 від 31 серпня 2009 р. «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»; № 979 від 31 серпня 2009 р. «Про погодження тарифів на послуги утримання будинків і споруд та при будинкових територій»; № 980 від 31 серпня 200 року «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги централізованого постачання холодної води і водовідведення, холодної та гарячої води для населення»; № 981 від 31 серпня 2009 року «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги централізованого опалення і постачання гарячої води для населення»; № 1141 від 30 вересня 2009 року «Про продовження дії розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2009 № 978, № 979, N 980 та №981»; № 1192 від 15 жовтня 2009 року «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення»; № 1193 від 15 жовтня 2009 року «Про продовження дії розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2009 № 978, № 979, № 980»; № 1292 від 17 листопада 2009 року «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»; № 1332 від 30 листопада 2009 року «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення»; № 1333 від 30 листопада 2009 року «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення»; № 1334 від 30 листопада 2009 року «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»; № 1335 від 30 листопада 2009 року «Про продовження дії розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2009 № 978, № 979»; № 191 від 30 березня 2009р. «Про подовження дії розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2009 N 978, N 979»; № 392 від 31 травня 2010 року «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення»; № 1164 від 24 грудня 2010 р. «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та їх структури і внесення змін до розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2009 №978, № 979, від 14.08.2009 №902, від 02.03.2010 №114»; № 1221 від 29 грудня 2010 р. «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та їх структури»; № 1222 від 29 грудня 2010 р. «Про встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води виконавцям цих послуг усіх форм власності для здійснення розрахунків з населенням, згідно з тарифами на теплову енергію, затвердженими Національною комісією регулювання електроенергетики України»; № 1241 від ЗО грудня 2010 р. «Про подовження дії розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2009 №978 та від 31.08.2009 №979»; № 75 від 25 січня 2011 р. «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.12.2010 № 1221»; № 80 від 25 січня 2011 р. «Про внесення змін та доповнень до розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.06.2009 №758 та від 29.12.2010 №1220»; № 99 від 27 січня 2011 р. «Про встановлення тарифів на теплову енергію та встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання гарячої води виконавцям цих послуг усіх форм власності для здійснення розрахунків з населенням»; № 101 від 27 січня 2011 р. «Про встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення та тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються Київським квартирно-експлуатаційним управлінням Міністерства оборони України» (із змінами і доповненнями, внесеними розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 22 лютого 2011 року № 234); № 857 від 31.05.2011 «Про встановлення тарифів на теплову енергію та встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання гарячої води виконавцям цих послуг усіх форм власності для здійснення розрахунків з населенням»; № 858 від 31 травня 2011 р. «Про встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення та тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення»; № 859 від 31 травня 2011 р. «Про встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води виконавцям цих послуг усім форм власності для здійснення розрахунків з бюджетними та іншими споживачами».
Постановою Шевченківського райсуду м. Києва від 10.12.2010 р. у справі № 2а -1888/10, яку залишено без змін ухвалою Вищого адміністративного суду України від 19.06.2014 р. визнано неправомірними дії Київського міського голови щодо прийняття розпоряджень № 1332 від 30.11.2009 року про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення, N 1333 від 30.11.2009 року (далі - Розпорядження № 1333) щодо затвердження тарифів н теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги централізованого опалення і постачання гарячої води для населення, № 1335 від 30.11.2009 року «Про подовження дії розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 978 та № 979 від 31.08.2009 року про встановлення тарифі на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій, № 191 від 30.03.2010 року щодо продовження дії розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 978 та N 979 від 31.08.2009 року, № 392 від 31.05.2010 року «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення», а зазначені розпорядження визнані незаконними та нечинними з момент прийняття.
Постановою Шевченківського районного суду м. Києва від 05.07.2007 р. у справі N 2а-1бб/07, що залишена без змін відповідно до ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 23.13.2008 р. скасовано розпорядження Київської міської державної адміністрації № 641 від 30.05.2007 р.
Постановою Шевченківського райсуду м. Києва від 06.03.2007 р. справі № 2а-412/07, що залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 17.07.2008 р., скасовано розпорядження Київської міської державної адміністрації № 1574 від 30.10.2006 р.
Також судом встановлено, що дію розпоряджень голови Київської міської державної адміністрації від 29.04.2009 р. № 516 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення», № 518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», № 520 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та затвердження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення» зупинено розпорядженням Кабінету Міністрів України № 842-р від 17.07.2009 р., а Київській міській державній адміністрації відповідно до ухвали Окружного адміністративного суду м.Києва від 12.08.2009 р. у справі № 2а-9705/09/2670, заборонено здійснювати розрахунки з урахуванням та посиланням на тарифи, що запроваджені цим розпорядженням.
Згідно з ст.393 ЦК України правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.
Власник майна, права якого порушені внаслідок видання правового акта органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, має право вимагати відновлення того становища, яке існувало до видання цього акта. У разі неможливості відновлення попереднього становища власник має право на відшкодування майнової та моральної шкоди.
В ході судового розгляду знайшло своє підтвердження, що внаслідок прийняття Київською міською державною адміністрацією актів щодо встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги, які в подальшому були скасовані у встановлений законом спосіб, були порушені права позивача, як власника квартири АДРЕСА_1 і споживача цих послуг, оскільки йому нараховувалась і стягувалась плата у розмірах встановлених цими розпорядженнями, а тому, на думку суду, він має право на відновлення свого права, яке існувало до його порушення, тобто до прийняття розпоряджень Київської міської державної адміністрації у сфері житлово-комунальних послуг, які визнані незаконними з моменту їх прийняття.
Обраний позивачем спосіб захисту про зобов»язання відповідача здійснити перерахунок плати за надані послуги з утримання будинку і прибудинкової території, а також послуг з централізованого опалення, постачання гарячої і холодної води та водовідведення відповідає способам захисту, визначеним ст.16 ЦК України та Законом України «Про житлово-комунальні послуги».
Однак, позивач просить здійснити перерахунок оплати за надані послуги за період з 01 грудня 2006 р. по 31 травня 2011 р. включно і з 01 листопада 2013 р. по 30 червня 2014 р. включно.
Відповідно до положень ст.257 ЦК України загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.
Перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.
Пропуск строку позовної давності при зверненні до суду є підставою для відмови у задоволенні позову.
Згідно з ст. 264 ЦК України позовна давність переривається у разі пред'явлення особою позову до одного із кількох боржників, а також якщо предметом позову є лише частина вимоги, право на яку має позивач.
Після переривання перебіг позовної давності починається заново.
Час, що минув до переривання перебігу позовної давності, до нового строку не зараховується.
В силу ст.267 ЦК України позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення ним рішення.
Представник відповідача заявила про застосування судом наслідків пропуску позивачем строків позовної давності за даними позовними вимогами, про що подала відповідну заяву.
Судом встановлено, що позивач звернувся до суду з даним позовом 31.08.2015 р.
Як вбачається з матеріалів справи ОСОБА_1 звертався до суду в липні 2011 р. з позовом до ТОВ «Новобудова» про визнання дій відповідача щодо нарахування плати за утримання будинку та прибудинкової території та плати за комунальні послуги за період з 01.08.2008 р. по 01.11.2011 р. незаконними та зобов»язання провести щомісячний перерахунок квартирної плати та лати за житлово-комунальні послуги за вказаний період відповідно до чинних нормативно-правових актів, у задоволенні якого судом було відмовлено відповідно до рішення Голосіївського районного суду м.Києва від 16.07.2012 р., яке залишено без змін згідно з ухвалою Апеляційного суду м.Києва від 18.09.2012 р.
В серпні 2014 р. ОСОБА_1 звернувся до Голосіївського районного суду м.Києва з заявою про перегляд рішення Голосіївського районного суду м.Києва від 16.07.2012 р. за нововиявленими обставинами в зв»язку з визнанням незаконними розпоряджень Київської міської державної адміністрації у сфері житлово-комунальних послуг, на підставі яких позивачу нараховувалась плата за надані послуги з утримання будинку і прибудинкової території та житлово-комунальні послуги.
У задоволенні зазначеної заяви ОСОБА_1 було відмовлено, оскільки скасування зазначених розпоряджень не є нововиявленими обставинами, в силу того, що вони виникли після ухвалення судового рішення і не могли бути враховані судом при ухваленні судового рішення, однак вони є новими обставинами і можуть бути підставою для пред»явлення новим вимог, у т.ч. про здійснення перерахунку вартості житлово-комунальних послуг за період з серпня 2008 р. по вересень 2011 року.
З врахуванням викладених обставин, суд вважає, що, в даному випадку, строк позовної давності повинен відраховуватись з липня 2008 року (три роки з моменту звернення ОСОБА_1 до суду з позовом в липні 2011 р.), а тому підлягають задоволенню вимоги про зобов»язання ТОВ «Новобудова» здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок НОМЕР_1) помісячний перерахунок за період часу з липня 2008 р. по 31 травня 2011 р. включно і з 01 листопада 2013 р. по 30 червня 2014 р. включно за послугу з утримання будинку і прибудинкової території відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації № 748 від 19.05.2000 р. «Про встановлення розмірів тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій в м.Києві» та зобов»язання відповідача здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок НОМЕР_1) помісячний перерахунок за період часу з липня 2008 р. по 31 травня 2011 р. включно і з 01 листопада 2013 р. по 30 червня 2014 р. включно за послуги з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води і водовідведення, централізованого постачання холодної води і водовідведення відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації № 1907 від 14.10.2003 р.
За період з 01 грудня 2006 р. по липень 2008 р. зазначені позовні вимоги не підлягають задоволенню в зв»язку з пропуском позивачем строків звернення до суду.
Також, на думку суду, не підлягають задоволенню вимоги позивача про зобов»язання ТОВ «Новобудова» зарахувати у рахунок майбутніх платежів, починаючи з 01 липня 2014 року суму в розмірі 20671,53 гривні і надати позивачу примірник помісячного перерахунку за комунальні послуги - утримання будинку і прибудинкової території, централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води і водовідведення, централізованого постачання холодної води і водовідведення за період з 01 грудня 2006 р. по 31 травня 2011 р. включно і з 01 листопада 2013 р. по 30 червня 2014 р. включно, оскільки сума, яка підлягає зарахування в рахунок плати за надані послуги може бути визначена лише після здійснення перерахунку внесеної оплати, з врахування показників спожитих послуг, інформація про які за спірний період не міститься в матеріалах справи, в зв»язку з чим суд позбавлений можливості зробити висновок про правильність проведеного позивачем розрахунку.
А вимоги щодо зобов»язання надати позивачу помісячний перерахунок є передбаченими, оскільки, на момент розгляду справи право позивача на отримання інформації про проведений перерахунок не є порушеним, в зв»язку з чим не підлягає захисту в судовому порядку.
З врахуванням викладеного позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню частково.
Питання щодо судових витрат суд вирішує на підставі положень ст.88 ЦПК України і вважає за необхідне стягнути з відповідача судові витрати у справі, пропорційно до задоволених вимог.
Керуючись ст.ст.3, 10, 60, 88, 209, 213-215 ЦПК України, суд
в и р і ш и в:
позов ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Новобудова», третя особа без самостійних вимог: Публічне акціонерне товариство «Київенерго» про зобов»язання вчинити дії задовольнити частково.
Зобов»язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Новобудова» здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок НОМЕР_1) помісячний перерахунок за період часу з липня 2008 р. по 31 травня 2011 р. включно і з 01 листопада 2013 р. по 30 червня 2014 р. включно за послугу з утримання будинку і прибудинкової території відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації № 748 від 19.05.2000 р. «Про встановлення розмірів тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій в м.Києві».
Зобов»язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Новобудова» здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок НОМЕР_1) помісячний перерахунок за період часу з липня 2008 р. по 31 травня 2011 р. включно і з 01 листопада 2013 р. по 30 червня 2014 р. включно за послуги з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води і водовідведення, централізованого постачання холодної води і водовідведення відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації № 1907 від 14.10.2003 р.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом 10 днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Суддя
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/58136821 (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/58136821)