Тестові бали учасника тестування (тобто сума балів, які він отримав за правильно виконані завдання тесту ЗНО) спочатку повинні бути переведені в 12–бальну шкалу (відшкальовані за 12–бальною шкалою). Для цього спеціалізована предметна комісія визначає, яка мінімальна кількість тестових балів відповідає кожній оцінці від 1 до 12.
12–бальна шкала є простою і зрозумілою, проте вона не є найкращою для проведення відбору абітурієнтів для вступу до ВНЗ, адже ніхто не знає, скільки учасників можуть отримати найвищий бал – 12 балів.
Якщо така група абітурієнтів буде надто великою, то ВНЗ матимуть значні труднощі з відбором на навчання кращих абітурієнтів. У такому разі, зіткнувшись із великою кількістю добре підготовлених абітурієнтів з однаковими оцінками за тести, ВНЗ повинні проводити якісь додаткові іспити (тести) для того, щоб визначити найкращих.
З іншого боку, учасники ЗНО за тестовими балами вже були відрейтинговані на основі використання 12-бальної шкали з її 12 різними оцінками (кількість яких декілька разів менша за максимальну кількість тестових балів ЗНО). Це може призвести до того, що абітурієнти з різними тестовими балами отримають однакові оцінки за 12-бальною шкалою. З цього випливає, що шкала результатів для використання під час вступу до ВНЗ повинна мати більше категорій (позначок).
УЦОЯО вибрав 100-бальну шкалу для відображення результатів тестування учасників ЗНО, проте для уникнення непорозумінь з її інтерпретацією (кількість правильних відповідей, відсоток правильних відповідей тощо), було вирішено збільшити цю шкалу на 100 одиниць, установивши початкову точку цієї шкали на числі 100, щоб можливі бали учасників знаходилися в інтервалі від 100 до 200 балів. Причому результати за будь-яким тестом будуть виражатися за шкалою 100-200 балів незалежно від того, скільки завдань містить тест або яку максимальну кількість балів можна отримати за тест.
Університетам потрібно порівнювати успішність результатів тестування студентів. Метод шкалювання, який застосовує УЦОЯО, базується на тестових балах учасників тестування. За шкалою 100-200 балів найкращі результати будуть завжди дорівнювати 200 балам (навіть у тих випадках, коли тест був надто складним і не було можливості отримати всі бали за тест).
Учасник тестування, який знаходиться в середині рейтингової послідовності учасників за тестовими балами, повинен отримати 150 балів, оскільки це число є серединою шкали 100-200 балів. Такий метод шкалювання певною мірою нагадує поданий вище приклад щодо конвертування валюти.
УЦОЯО обрав теоретично ідеальний тест із розподілом балів учасників тестування за відомим Гаусовим законом (який повинен відігравати роль шкали Євро для валют), а потім перетворює розподіли результатів учасників тестування у цей ідеальний розподіл.
Метод, що використовується для такого перетворення, відповідає двом головним принципам, що були зазначені вище (учасник з більшою кількістю тестових балів отримає за шкалою 100-200 балів оцінку, яка не є нижчою за оцінку учасника з меншою кількістю тестових балів; усі учасники з однаковою кількістю тестових балів отримують однакові бали за шкалою 100-200 балів), перерахунок здійснюється на основі порівняння двох процентних рангів (спеціалісти називають цей спосіб методом еквіпроцентилів).
Процентний ранг учасника тестування визначається як процент учасників тестування, що мають тестові бали менші за тестовий бал конкретного учасника (процент обчислюється від кількості всіх учасників тестування з даного тесту). Наприклад, якщо результат Данила має процентиль, дорівнює 65%, то це означає, що він випередив 65% учасників даного тесту, а відповідно 35% учасників даного тесту (тобто 100% - 65%) отримали тестові бали такі або вищі за бали Данила.
Отже, процентний ранг учасника тестування виконує функцію «числової мітки» в довжелезній черзі учасників тестування, впорядкованій за їхніми тестовими балами. За допомогою комп'ютера вже розраховано такі числові мітки для ідеального тесту (який, можливо, ніколи не здійсниться на практиці). Ці мітки прив'язано до результатів за шкалою 100-200 балів. Такий зв’язок у вигляді таблиці перерахування процентилів за шкалою 100-200 балів залишається єдиним і незмінним для всіх тестувань.
Лише після того, як буде проведено реальне тестування, комп’ютерна програма УЦОЯО впорядкує учасників тестування за тестовими балами і присвоїть їм числові ранги (процентні ранги). Процентні ранги учасників тестування будуть порівняні з процентними рангами ідеального тесту, і на цій основі учасники тестування отримають свої результати за шкалою 100–200 балів.
нші частини цієї статті:
* Оцінювання і шкалювання результатів учасників ЗНО (І частина)
* Чому потрібне шкалювання? (ІІ частина)
* Головні принципи шкалювання (ІІІ частина)?
* Яку інформацію може отримати учасник тестування після шкалювання результатів? (V частина)
Результат | Кількість учасників зовнішнього оцінювання, які виявили результати в межах цих показників | Відсоток від загальної кількості учасників |
від 100 до 123,5 балів | 5 599 | 9,89 |
від 124 до 150 балів | 21 475 | 37,92 |
від 150,5 до 180 балів | 25 260 | 44,60 |
від 180,5 до 190 балів | 2 896 | 5,11 |
від 190,5 до 199,5 балів | 1 385 | 2,45 |
200 балів | 23 | 0,04 |
Результат | Кількість учасників зовнішнього оцінювання, які виявили результати в межах цих показників | Відсоток від загальної кількості учасників |
Тестовий бал від 0 до 11 | 5 599 | 9,89 |
Тестовий бал від 12 до 27 | 21 475 | 37,92 |
Тестовий бал від 28 до 45 балів | 25 260 | 44,60 |
Тестовий бал від 46 до 50 | 2 896 | 5,11 |
Тестовий бал від 51 до 57 балів | 1 385 | 2,45 |
Тестовий бал від 58 до 60 балів | 23 | 0,04 |
А чим моя таблиця, побудована на Ваших даних, була б гіршою?ОТВЕЧАЮ:
Результат | Кількість учасників зовнішнього оцінювання, які виявили результати в межах цих показників | Відсоток від загальної кількості учасників |
Тестовий бал від 0 до 11 | 5 599 | 9,89 |
Тестовий бал від 12 до 27 | 21 475 | 37,92 |
Тестовий бал від 28 до 45 балів | 25 260 | 44,60 |
Тестовий бал від 46 до 50 | 2 896 | 5,11 |
Тестовий бал від 51 до 57 балів | 1 385 | 2,45 |
Тестовий бал від 58 до 60 балів | 23 | 0,04 |
...А чому нікчемні методики ЗНО не повинні хвилювати вчених, та й абітурієнтів чи їх батьків? Якщо вони не мають ніяких юридичних наслідків, то тоді вони й не повинні застосовуватися. Але насправді все навпаки. Аргументи чиновників оприлюднені, я їх опублікував разом зі своїми запереченнями. Звісно, не для нігілістів, а для тих, хто має право опротестувати дії та бездіяльність суб'єктів владних повноважень.
В. И. не понимаю почему вы такое внимание уделяете этим тестам?
ЗЫ: еще нужно Вам чтото доказывать (например почему средний балл атестата перед плюсованиеам к баллам тестов нужно перевести в 200 бальную шкалу?!)
Про визначення результатів тестування з української мови та літератури, математики, історії України
У зв′язку з надходженням великої кількості звернень повідомляємо, що результати тестування з української мови та літератури, математики, історії України за рейтинговою шкалою визначатимуться за КОЖНОЮ СЕСІЄЮ ОКРЕМО.
Результати, отримані абітурієнтами під час різних сесій, порівнюватися НЕ БУДУТЬ.
В.И, простоите, но вы меня не слышите :(
Я Вам уже 1 раз обьяснил чем правильнее та система по сравнению с Вашей таблицей! Я Вам еще счас попробую графики нарисовать, может они Вас убедят.....
А на счет НЕПРОЗРАЧНОСТИ: как только будут проверены ВСЕ работы абитуриентов, компьютерная программа расчитает соответствие между кол-вом правильных ответов, и и полученным баллом . Точно так же как в прошлом году эту таблицу (преревода) выложат....
Скажу Вам больше: в этом году (не знаю как раньше) таблица перевода зависит даже от дня в который абитуриент проходил тестирование!!!!Цитата: [url]http://testportal.gov.ua/[/url]Про визначення результатів тестування з української мови та літератури, математики, історії України
У зв′язку з надходженням великої кількості звернень повідомляємо, що результати тестування з української мови та літератури, математики, історії України за рейтинговою шкалою визначатимуться за КОЖНОЮ СЕСІЄЮ ОКРЕМО.
Результати, отримані абітурієнтами під час різних сесій, порівнюватися НЕ БУДУТЬ.
Это правильно, ибо разной сложности могут быть задания!