'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Судові справи => Адміністративні справи => Тема розпочата: Перо від 20 Жовтня 2015, 13:26:22

Назва: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 20 Жовтня 2015, 13:26:22
Ухвалою ОАС від 18.09.2015 р. відкрито провадження у справі (тарифи на ЦО і ГВ з 08.05.2015 р., на ХВ з 12.05.2015 р. у м. Києві). Знову Аблов, але скоріше за все об'єднає цю справу з іншою.
(http://thumbnails105.imagebam.com/44181/b3d1b8441809826.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b3d1b8441809826)
http://reyestr.court.gov.ua/Review/51988635 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/51988635)
Судовий розгляд призначено на 22.10.2015 р. о 09-30.
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 22 Жовтня 2015, 14:13:22
Колегія суддів та ж саме, що у справі № 826/6347/15 (Аблов-Шулежко-Погрібніченко). Відповідачі, крім повісток, нічого від суду не отримали. Долучені до м/с копії судових рішень щодо незаконності (відсутності) тарифів на ЦО, ГВ, ХВ у м. Києві до травня 2015 р., щоб можна порівняти їхні розміри, встановлені оспорюваними актами з останнім чинним РКМДА № 1245 від 20.06.2002 р. Подано клопотання щодо необхідності звернення до ВСУ (буде розглянуте в наступному с/з). У зв'язку із необхідністю відправлення відповідачам текстів позову, підготовки заперечень та публікації оголошення розгляд справи відкладено на 17.11.2015 р. о 10-20.
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 17 Листопада 2015, 17:56:48
Кабмін знову не отримав від суду тексту позову, а також немає ухвали щодо зобов'язання зробити публікацію про розгляд справи. Крім того, колегіальні розгляди в ОАСК, як виявилося, лише по четвергах. Наступне с/з 19.11.2015 р. о 09-10 для розгляду клопотань.
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 19 Листопада 2015, 12:24:50
Сьогодні у моєму клопотанні про зупинення дії оспорюваних по справі актів відмовлено. Ухвалено зупинити провадження у справі до набрання законною силою рішення у справі № 826/9907/15 (за моїм клопотанням):
http://gro-za.org/forum/index.php?topic=9353.0.html (http://gro-za.org/forum/index.php?topic=9353.0.html)
та набрання законною силою рішення у справі № 826/6876/15 (за ініціативою суду):
http://gro-za.org/forum/index.php?topic=9279.0.html (http://gro-za.org/forum/index.php?topic=9279.0.html)
Повні тексти ухвал будуть виготовлені наступного тижня.
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 24 Грудня 2015, 23:25:13
Ухвали ОАСК від 19.11.2015 р.:
(http://thumbnails114.imagebam.com/45434/71868f454331889.jpg) (http://www.imagebam.com/image/71868f454331889) (http://thumbnails105.imagebam.com/45434/2c7a86454331890.jpg) (http://www.imagebam.com/image/2c7a86454331890) (http://thumbnails114.imagebam.com/45434/c00013454331891.jpg) (http://www.imagebam.com/image/c00013454331891) (http://thumbnails105.imagebam.com/45434/6474de454331892.jpg) (http://www.imagebam.com/image/6474de454331892) (http://thumbnails114.imagebam.com/45434/9a6bd9454331894.jpg) (http://www.imagebam.com/image/9a6bd9454331894)
http://reyestr.court.gov.ua/Review/54011011 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/54011011)
http://reyestr.court.gov.ua/Review/54011043 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/54011043)
http://reyestr.court.gov.ua/Review/54011101 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/54011101)
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 19 Лютого 2016, 13:07:31
Ухвала ОАСК від 22.12.2015 р. про виправлення описки в ухвалі від 19.11.2015 р.:
(http://thumbnails113.imagebam.com/46614/957ab5466138295.jpg) (http://www.imagebam.com/image/957ab5466138295) (http://thumbnails105.imagebam.com/46614/846b26466138296.jpg) (http://www.imagebam.com/image/846b26466138296)
http://reyestr.court.gov.ua/Review/55189506 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/55189506)
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 30 Березня 2018, 18:30:41
Оголошення про розгляд справи в "Офіційному віснику" (ОВ) від 30.10.2015 р., 13.11.2015 р.
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 30 Січня 2020, 20:12:14
Ухвала ОАСК від 22.01.2020 р. про розгляд моєї заяви про поновлення провадження:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/87104485 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/87104485)
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 14 Лютого 2020, 16:50:28
Ухвала ОАСК від 04.02.2020 р. про поновлення провадження:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/87448746 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/87448746)

Призначено на 20.02.2020 р. о 13-00.
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 03 Квітня 2020, 13:43:49
Недолюстрований Жека 20% у своєму репертуарі.
Ухвала ОАСК від 27.03.2020 р. про повернення без розгляду змін до позову:
(click to show/hide)
http://reyestr.court.gov.ua/Review/88493051 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/88493051)
Жека 20% застосовує ч. 2 ст. 167 КАС (в редакції КАС з 15.12.2017 р.) до правовідносин у березні 2017 р. і раніше, замість п. 12 ч. 1 ПП КАС. :o

Рішення ОАСК від 27.03.2020 р. про відмову у позові:
(click to show/hide)
http://reyestr.court.gov.ua/Review/88493047 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/88493047)

З позитиву -нарешті справа вийшла з цього гнилого "суду". :)
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 30 Квітня 2020, 13:41:29
Подано апеляційну скаргу.
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 04 Червня 2020, 23:27:24
Ухвали 6ААС від 29.05.2020 про вікриття а/п, призначення до розгляду на "07" липня 2020 р. о 14:05 годин.
http://reyestr.court.gov.ua/Review/89516240 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/89516240)
http://reyestr.court.gov.ua/Review/89516242 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/89516242)
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 07 Липня 2020, 15:30:33
Текст апеляційної скарги:

(click to show/hide)
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 07 Липня 2020, 15:47:29
Сьогодні апеляційну скаргу залишено без задоволення. Від суттєвого підвищення зарплати порожнє місце не стало незалежним суддею, на жаль. Сьогодні це підтвердили головуючий Кобаль та бокові Бужак і Костюк, яким все до лампочки:
(https://images.unian.net/pb/008/thumb_files/h_500/818306.jpg)

Далі ВС (можливо ВП ВС), де невідомо скільки часу чекати на скасування маячні двох інстанцій :(
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 16 Липня 2020, 11:28:36
Тупа як валянок постанова 6ААС від 07.07.2020 р. -1) застосування нечинної з 13.03.2014 р. редакції ст. 11 ЗУ № 1682-III; 2) відсутність мотивів чому погоджується з висновком Жеки 20% і не погоджується з аргументами позову і скарги:

Цитувати
Державний герб України

  ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 826/19820/15                                                   
Прізвище судді (суддів) першої інстанції: Аблов Є.В.,

                                                                                                                                    Суддя-доповідач Кобаль М.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 липня 2020 року                                                                                            м. Київ

         

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого                                   Кобаля М.І.,

суддів                                            Бужак Н.П., Костюк Л.О.,

при секретарі                                   Горяіновій Н.В.

за участю

позивача:                                       ОСОБА_1

представників відповідачів:       Усачової А.І., Пуленця А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2020 року в справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Кабінету Міністрів України, третя особа: ОСОБА_3 про визнання бездіяльності протиправною, визнання незаконними та нечинними постанов, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 та ОСОБА_2 (далі по тексту - позивачі) звернулися до суду з адміністративним позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Кабінету Міністрів України (далі по тексту - відповідачі, НКРЕКП, КМ України,) в якому просили:

1) визнати протиправною бездіяльність КМ України та НКРЕКП, у зв`язку з недотриманням під час прийняття постанови НКРЕКП № 970 від 31.03.2015 року та №1171 від 31.03.2015 року, встановленого пунктом 7 частини першої статті 30 Закону України «Про житлово - комунальні послуги» такого принципу державного регулювання цін/тарифів, як випередження зростання доходів населення над зростанням цін/тарифів на  житлово - комунальні послуги;

2) визнати незаконними і нечинними з моменту прийняття постанову НКРЕКП «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем) ПАТ «Акціонерна компанія «Київводоканал» від 31.03.2015 року № 970 та підпункти 94 і 95 пункту 1 постанови НКРЕКП «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення та послуги з централізованого постачання гарячої води, що надаються населенню суб`єктами господарювання, які є виконавцями цих послуг» від 31.03.2015 року № 1171 (далі по тексту - оскаржувані постанови).

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2020 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі з урахуванням змін.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Заслухавши суддю-доповідача, сторін, які з`явилися в призначене судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін, виходячи з наступного.

Згідно із ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Частиною 1 ст. 242 КАС України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, НКРЕКП прийнято постанову «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем) ПАТ «Акціонерна компанія «Київводоканал» від 31 березня 2015 року №970 (далі по тексту - Постанова № 970).

Пунктом 1 вказаної постанови, відповідно до статей 5, 6 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг2, Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого Указом Президента України від 10 вересня 2014 року № 715, Порядку формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо-будинкових систем), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 532, Процедури встановлення тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо-будинкових систем), затвердженої постановою НКРЕКП від 15 січня 2015 року №13, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2015 року за № 136/26581, НКРЕКП встановлено тарифи на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо-будинкових систем) ПАТ «Акціонерна компанія «Київводоканал» зі структурою, наведеною в додатку до цієї постанови:

тариф на послугу з централізованого постачання холодної води - 5,42 грн. за 1 куб. м (з податком на додану вартість);

тариф на послугу з централізованого водовідведення - 4,82 грн. за 1 куб. м (з податком на додану вартість).

Також, 31.03.2015 року НКРЕКП прийнято постанову № 1171  «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення та послуги з централізованого постачання гарячої води, що надаються населенню суб`єктами господарювання, які є виконавцями цих послуг» (далі по тексту - Постанова № 1171).

Підпунктами 94 та 95 пункту 1 Постанови №1171, відповідно до статей 5, 6 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого Указом Президента України від 10 вересня 2014 року № 715, Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року №869 (зі змінами), розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2015 року №129-р «Про схвалення проекту Листа про наміри Уряду України і Національного банку України до Міжнародного валютного фонду та проекту Меморандуму про економічну та фінансову політику» та з урахуванням листа Міністерства фінансів України від 28 лютого 2015 року № 31-12240-03/6404 і положень Меморандуму про економічну та фінансову політику (Лист про наміри від 27.02.2015 року № 3080/0/2-15 Уряду України і Національного банку України до Міжнародного валютного фонду) НКРЕКП встановлено тарифи на послуги з централізованого опалення та послуги з централізованого постачання гарячої води, що надаються населенню такими суб`єктами господарювання, які є виконавцями цих послуг:

94) ПАТ «Київенерго» зі структурою, наведеною в додатку 94 до цієї постанови:

з централізованого опалення:

для абонентів житлових будинків з будинковими та квартирними приладами обліку теплової енергії - 657,24 грн/Гкал (з податком на додану вартість);

для абонентів житлових будинків без будинкових та квартирних приладів обліку теплової енергії - 16,14 грн за 1 кв. м за місяць протягом періоду надання послуги з централізованого опалення (з податком на додану вартість);

з централізованого постачання гарячої води:

за умови підключення рушникосушильників до систем гарячого водопостачання - 40,92 грн за 1 куб. м (з податком на додану вартість);

за відсутності рушникосушильників - 37,91 грн за 1 куб. м (з податком на додану вартість);

95) ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» зі структурою, наведеною в додатку 95 до цієї постанови:

з централізованого опалення:

для абонентів житлових будинків з будинковими та квартирними приладами обліку теплової енергії - 639,18 грн/Гкал (з податком на додану вартість);

для абонентів житлових будинків без будинкових та квартирних приладів обліку теплової енергії - 16,91 грн. за 1 кв. м за місяць протягом періоду надання послуги з централізованого опалення (з податком на додану вартість);

з централізованого постачання гарячої води:

за умови підключення рушникосушильників до систем гарячого водопостачання - 39,89 грн. за 1 куб. м (з податком на додану вартість);

за відсутності рушнико-сушильників - 36,97 грн. за 1 куб. м (з податком на додану вартість).

Позивачі, вважаючи спірні постанови такими, що прийняті не уповноваженим органом та без дотримання принципу державного регулювання цін/тарифів, як випередження зростання доходів населення над зростанням цін/тарифів на житлово - комунальні послуги, до яких віднесені централізоване опалення і гаряче водопостачання, звернулися до суду з даним позовом для захисту своїх прав та законних інтересів.

Приймаючи рішення про відмову в задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що НКРЕКП при прийняті оскаржуваних постанов № 970 та № 1171, діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з яких ці повноваження їй надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). В іншій частині позовних вимог судом під час розгляду справи не встановлено факт порушення прав, свобод чи інтересів позивачів з боку відповідачів, а тому воно не може бути захищено (поновлено) судом. Відсутність порушеного права є підставою для відмови у задоволенні адміністративного позову.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції, оскільки він знайшов своє підтвердження під час апеляційного розгляду справи.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України «Про Кабінет Міністрів України», Законом України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» Законом України «Про природні монополії» (усі нормативно-правові акти у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 3 статті 116 Конституції України проведення політики соціального захисту, як і цінової політики, віднесено до повноважень Кабінету Міністрів України.

Положеннями статті 20 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України у сфері економіки та фінансів, зокрема, забезпечує проведення державної політики цін та здійснює державне регулювання ціноутворення.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» тарифи на комунальні послуги - це тарифи на теплову енергію (крім тарифів на виробництво теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії, а також тарифи на послуги централізованого водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, а також тарифи на послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньо-будинкових систем) для суб`єктів, які є виконавцями цих послуг.

Згідно з положеннями статті 2 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» органом державного регулювання у сфері комунальних послуг є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг.

У відповідності до частин 2 та 3 статті 8 Закону України «Про житлово - комунальні послуги» стандарти, нормативи, норми, порядки і правила у сфері житлово-комунальних послуг розробляють і затверджують Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері технічного регулювання, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах їхніх повноважень та згідно із законодавством.

Інші центральні органи виконавчої влади затверджують нормативно-правові акти у сфері житлово-комунальних послуг, що видаються в межах їхніх повноважень після погодження або спільно з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, і реєструються в установленому законодавством порядку.

Частиною 1 статті 4 Закону України «Про природні монополії» встановлено, що державне регулювання діяльності суб`єктів природних монополій у сферах, визначених у статті 5 цього Закону, здійснюється національними комісіями регулювання природних монополій, які утворюються і функціонують відповідно до цього Закону.

Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України «Про природні монополії» (з урахуванням внесених змін рішенням Конституційного Суду України від 08 липня 2008 року № 14-рп/2008, у редакції Закону від 07 жовтня 2010 року №2592-VI), національні комісії регулювання природних монополій (далі - комісії) є державними колегіальними органами, які утворюються та ліквідуються Президентом України.

Комісії підпорядковуються Президенту України, підзвітні Верховній Раді України та діють на підставі положень, що затверджуються Президентом України.


На виконання Законів України «Про природні монополії» та «;Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», указом Президента України від 27 серпня 2014 року № 694/2014 утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Відповідно до статті 106 Конституції України, Президент України на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і розпорядження, які є обов`язковими до виконання на території України.

Так, указом Президента України від 10 вересня 2014 року №715/2014 затверджено Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі по тексту - Положення про НКРЕКП).

Правовими положеннями пункту 3 Положення про НКРЕКП, основними завданнями НКРЕКП, зокрема, є забезпечення проведення цінової і тарифної політики у сферах електроенергетики, теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, у нафтогазовому комплексі, сприяння впровадженню стимулюючих методів регулювання цін.

Пунктом 4 Положення про НКРЕКП передбачено, що Комісія відповідно до покладених на неї завдань, серед іншого, бере участь у регулюванні платіжно - розрахункових операцій у сферах електроенергетики, теплопостачання, централізованого водопостачання і водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, на ринку природного газу відповідно до законодавства; установлює тарифи на комунальні послуги для суб`єктів природних монополій та суб`єктів господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП.

Пунктом 6 Положення НКРЕКП регламентовано, що для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій Комісія має право: приймати у межах своєї компетенції рішення, що є обов`язковими до виконання суб`єктами природних монополій; звертатися до суду з метою захисту інтересів держави, споживачів, суб`єктів природних монополій та суб`єктів господарювання на суміжних ринках з підстав, передбачених законодавством; приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій (штрафів) до суб`єктів природних монополій та суб`єктів господарювання на суміжних ринках у випадках і розмірах, передбачених законом; складати відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення протоколи про порушення посадовими особами суб`єктів природних монополій та суб`єктів господарювання на суміжних ринках законодавства про природні монополії, електроенергетику, ринок природного газу, про теплопостачання, централізоване водопостачання і водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів; приймати в межах своєї компетенції рішення, що є обов`язковими для виконання суб`єктами природних монополій; приймати з питань, що належать до компетенції НКРЕКП, нормативно-правові акти, контролювати їх виконання; створювати та ліквідовувати територіальні органи як структурні підрозділи апарату НКРЕКП, що не мають статусу юридичної особи.

Таким чином, НКРЕКП, як національна Комісія регулювання природних монополій, що утворена та функціонує відповідно до Закону України «Про природні монополії» наділена повноваженнями по встановленню тарифів на комунальні послуги для суб`єктів природних монополій та суб`єктів господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП та встановленням роздрібних цін на природний газ, що використовується для потреб населення.

Подібний правовий висновок викладений у постановах Великої Палати Верховного Суду від 19 березня 2019 року в справі № 826/16994/15 та Верховного Суду від 07 жовтня 2019 року в справі № 826/15733/15.

Правовими положеннями ч.5 ст. 242 КАС України передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Разом з тим, необґрунтованими є доводи позивачів стосовно того, що НКРЕКП є неповноважним органом, у зв`язку з тим, що її утворено указом Президента України з посиланням, зокрема, на статтю 11 Закону України «Про природні монополії», яка визнана Конституційним Судом України неконституційною, оскільки указ Президента України від 27 серпня 2014 року № 694/2014 прийнято, у тому числі на підставі статті 11 Закону України «Про природні монополії», у редакції Закону від 07 жовтня 2010 року №2592-VI, прийнятого з урахуванням рішення Конституційного Суду України від 08 липня 2008 року № 14-рп/2008.

Зазначена правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 21 грудня 2019 року в справі №826/9907/15.

З огляду на вище викладене, колегія суддів апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції, що постанови НКРЕКП «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем) ПАТ «Акціонерна компанія «Київводоканал» від 31.03.2015 року № 970 та підпункти 94 і 95 пункту 1 постанови НКРЕКП «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення та послуги з централізованого постачання гарячої води, що надаються населенню суб`єктами господарювання, які є виконавцями цих послуг» від 31.03.2015 року №1171 прийняті повноважним суб`єктом владних повноважень, у відповідності до вимог чинного законодавства, тобто, а тому є правомірними та не підлягають скасуванню.

Аналіз матеріалів справи підтверджує, що НКРЕКП при прийняті оскаржуваних постанов № 970 та № 1171, в частині підпунктів 94 та 95 пункту 1, діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з яких ці повноваження їй надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Таким чином, суд апеляційної інстанції доходить висновку, що бездіяльність НКРЕКП відсутня, а оскаржувані постанови є правомірними, а тому не підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності КМУ у зв`язку з недотриманням під час прийняття оскаржуваних постанов НКРЕКП № 970 від 31 березня 2015 року та №1171 від 31 березня 2015 року встановленого пунктом 7 частини першої статті 30 Закону України «Про житлово - комунальні послуги», принципу державного регулювання цін/тарифів, як випередження зростання доходів населення над зростанням цін/тарифів на житлово - комунальні послуги, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Згідно з ч.1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси

Тобто, завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи у публічно-правових відносинах.

У справі за конституційним поданням щодо офіційного тлумачення окремих положень ч. 1 ст. 4 Цивільного процесуального кодексу України (справа про охоронюваний законом інтерес) Конституційний Суд України в Рішенні від 1 грудня 2004 року N 18-рп/2004 дав визначення поняттю «охоронюваний законом інтерес», який вживається в ряді законів України, у логічно-смисловому зв`язку з поняттям «право» (інтерес у вузькому розумінні цього слова), який розуміє як правовий феномен, що: а) виходить за межі змісту суб`єктивного права; б) є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони; в) має на меті задоволення усвідомлених індивідуальних і колективних потреб; г) не може суперечити Конституції і законам України, суспільним інтересам, загальновизнаним принципам права; д) означає прагнення (не юридичну можливість) до користування у межах правового регулювання конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом; є) розглядається як простий легітимний дозвіл, тобто такий, що не заборонений законом. Охоронюваний законом інтерес регулює ту сферу відносин, заглиблення в яку для суб`єктивного права законодавець вважає неможливим або недоцільним.

<...> поняття «охоронюваний законом інтерес» у всіх випадках вживання його у законах України у логічно-смисловому зв`язку з поняттям «право» має один і той же зміст.

Отже, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених права чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Гарантоване ст. 55 Конституції України й конкретизоване у звичайних законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб стверджувальне порушення було обґрунтованим.

З наведеного слідує, що суд під час розгляду справи повинен встановити факт або обставини, які б свідчили про порушення прав, свобод чи інтересів позивача з боку відповідача - суб`єкта владних повноважень, створення перешкод для їх реалізації або мають місце інші порушення прав та свобод позивача.

При цьому позивач на власний розсуд визначає чи порушені його права, свободи чи інтереси рішенням суб`єкта владних повноважень. Водночас, задоволення відповідних позовних вимог можливе лише в разі об`єктивної наявності порушення, тобто встановлення, що рішення протиправно породжує, змінює або припиняє права та обов`язки саме позивача у сфері публічно-правових відносин.

Якщо особа не довела факту порушення особисто своїх прав чи інтересів, то навіть у разі, якщо рішення суб`єкта владних повноважень є протиправними, підстав для задоволення позову немає.

У даному випадку, колегія суддів апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції, що позивачами не надано належних доказів наявності бездіяльності КМ України, яка безпосередньо порушує їх права, свободи чи інтереси.

З огляду на зазначене, в цій частині позовні вимоги також не підлягають задоволенню.

Інших аргументованих доводів і доказів, які б свідчили про порушення прав позивачі суду не надали, у зв`язку з чим та з огляду на вищевикладене, колегія суддів апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про помилковість доводів позивачів.

Аналіз наведених положень дає підстави колегії суддів апеляційної інстанції дійти висновку, що даний адміністративний позов не підлягає задоволенню, а доводи апеляційної скарги не заслуговують на увагу суду.

Відповідно до ч.1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Колегія суддів апеляційної інстанції доходить до висновку, що інші доводи апелянта не знайшли свого підтвердження під час апеляційного розгляду, а тому судом до уваги не приймаються.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам, прийнято законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.

Обставини, викладені в апеляційній скарзі, до уваги не приймаються, оскільки є необґрунтованими та не є підставами для скасування рішення суду першої інстанції.

В зв`язку з цим, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 242, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -     

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2020 року - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 328-331 КАС України.

Головуючий суддя:                                                                      М.І. Кобаль

Судді:                                                                                          Н.П. Бужак

                                                                                                             Л.О. Костюк

Повний текст виготовлено 13.07.2020 року
   
http://reyestr.court.gov.ua/Review/90347065 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/90347065)
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 22 Липня 2020, 18:04:55
Подано касаційну скаргу.
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 06 Листопада 2020, 15:17:21
Ухвала ВС від 02.11.2020 р. про повернення скарги:

Цитувати
Державний герб України

УХВАЛА

02 листопада 2020 року

м. Київ

справа № 826/19820/15

адміністративне провадження № К/9901/20463/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Мартинюк Н.М.,

суддів - Жука А.В., Мельник-Томенко Ж.М.,

перевіривши касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2020 року і постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 липня 2020 року у справі №826/19820/15 за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Кабінету Міністрів України, третя особа - ОСОБА_3 , про визнання бездіяльності протиправною, визнання незаконними та нечинними постанов,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулися до суду з позовом, в якому просили:

- визнати протиправною бездіяльність КМУ та НКРЕКП у зв`язку з недотриманням під час прийняття постанови НКРЕКП №970 від 31 березня 2015 року та №1171 від 31 березня 2015 року встановленого пунктом 7 частини першої статті 30 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" такого принципу державного регулювання цін/тарифів, як випередження зростання доходів населення над зростанням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги;

- визнати незаконними і нечинними з моменту прийняття постанови НКРЕКП "Про встановлення тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем) ПАТ "Акціонерна компанія "Київводоканал" від 31 березня 2015 року №970 та підпункти 94 і 95 пункту 1 постанови НКРЕКП "Про встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення та послуги з централізованого постачання гарячої води, що надаються населенню суб`єктами господарювання, які є виконавцями цих послуг" від 31 березня 2015 року №1171.

Окружний адміністративний суд міста Києва своїм рішенням від 27 березня 2020 року, яке залишене без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 липня 2020 року, у задоволенні позову відмовив. 

У своїй касаційній скарзі ОСОБА_1 просить скасувати ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2020 року, рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2020 року і постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 липня 2020 року у справі №826/19820/15. Також просить поновити строк на касаційне оскарження.

Ухвалою від 21 вересня 2020 року Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду постановив:

- відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою ОСОБА_1 на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2020 року у справі №826/19820/15;

- визнати поважними підстави пропуску строку ОСОБА_1 на касаційне оскарження рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2020 року і постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 липня 2020 року у справі №826/19820/15 і поновити його;

- касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2020 року і постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 липня 2020 року у справі №826/19820/15 за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Кабінету Міністрів України, третя особа - ОСОБА_3 , про визнання бездіяльності протиправною, визнання незаконними та нечинними постанов залишити без руху;

- надати особі, яка подала касаційну скаргу, строк у десять днів з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліків касаційної скарги, зазначених у мотивувальній частині ухвали.

Уточнена касаційна скарга ОСОБА_1 надійшла на адресу Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду 13 жовтня 2020 року.

З 8 лютого 2020 року набрали чинності норми Закону України від 15 січня 2020 року №460-IХ "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ", якими внесено зміни щодо визначення підстав касаційного оскарження судових рішень та порядку їхнього розгляду, викладені у розділі 3 Глави 2 "Касаційне оскарження".

Згідно із частиною четвертою статті 328 КАС України (в чинній редакції) підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно в таких випадках:

1) якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку;

2) якщо скаржник вмотивовано обґрунтував необхідність відступлення від висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду та застосованого судом апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні;

3) якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах;

4) якщо судове рішення оскаржується з підстав, передбачених частинами другою і третьою статті 353 цього Кодексу.

Підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права.

Відповідно до пункту 4 частини другої статті 330 КАС України у касаційній скарзі зазначається підстава (підстави), на якій (яких) подається касаційна скарга з визначенням передбаченої (передбачених) статтею 328 цього Кодексу підстави (підстав).

Верховний Суд зазначає про те, що викладені у касаційній скарзі доводи не відповідають вимогам пункту 4 частини другої статті 330 КАС України, оскільки не містять передбачені статтею 328 цього Кодексу підстави, а мотивування касаційної скарги про порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального чи процесуального права не мають правового підґрунтя та фактично свідчать про незгоду скаржника із наданою судом оцінкою доказів у справі.

Так, у касаційній скарзі в новій редакції скаржник вказує, що касаційну скаргу подано на підставі пунктів 1, 2, 3, 4 частини четвертої статті 328 КАС України.

Як на підставу, передбачену пунктом 1 частини четвертої статті 328 КАС України, скаржник посилається у касаційній скарзі на те, що в оскаржуваному судовому рішенні суд апеляційної інстанції застосував норму права без урахування висновку Верховного Суду, викладеного у постанові від 8 квітня 2020 року у справі №826/25373/15, що стосувався оскарження розпорядження Державної регуляторної служби України в частині зобов`язання переоформити Товариству з обмеженою відповідальністю «Станіславська теплоенергетична компанія» ліцензію серії АЕ №180697 від 11 вересня 2012 року на підставі заяви останнього.

Водночас, колегія суддів зауважує, що у разі подання касаційної скарги на підставі пункту 1 частини четвертої статті 328 КАС України недостатньо самого лише зазначення постанови Верховного Суду. Скаржник повинен зазначити висновок щодо застосування якої норми права в ній викладено, а також обов`язковою умовою є те, що правовідносини у справах (у якій викладено висновок Верховного Суду і у якій подається касаційна скарга) мають бути подібними.

Подібність правовідносин означає, зокрема, тотожність суб`єктного складу учасників відносин, об`єкта та предмета правового регулювання, а також умов застосування правових норм (зокрема, часу, місця, підстав виникнення, припинення та зміни відповідних правовідносин). Зміст правовідносин з метою з`ясування їх подібності в різних рішеннях суду (судів) визначається обставинами кожної конкретної справи.

Одночасно обставини, які формують зміст правовідносин і впливають на застосування норм матеріального права, та оцінка судами їх сукупності не можна визнати як подібність правовідносин.

Так, зі змісту судового рішення у справі №826/25373/15 слідує, що предметом позову у цій справі є визнання незаконним та скасування розпорядження Державної регуляторної служби України №44 від 23 жовтня 2015 року в частині зобов`язання переоформити Товариству з обмеженою відповідальністю «Станіславська теплоенергетична компанія» ліцензію серії АЕ №180697 від 11 вересня 2012 року на підставі заяви останнього від 25 серпня 2015 року №13/2993.

Водночас, у справі №826/19820/15 позивачі звернулися до суду з позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Кабінету Міністрів України щодо визнання протиправною бездіяльності КМУ та НКРЕКП у зв`язку з недотриманням під час прийняття постанов НКРЕКП №970 від 31 березня 2015 року та №1171 від 31 березня 2015 року встановленого пунктом 7 частини першої статті 30 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" такого принципу державного регулювання цін/тарифів, як випередження зростання доходів населення над зростанням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, а також просили скасувати ці постанови.

Отже, правовідносини у цій справі та справі №826/25373/15 не є подібними.

Крім того, як убачається із змісту касаційної скарги в новій редакції, вона фактично дублює зміст первісної касаційної скарги, не містить належних обґрунтувань наявності підстав для відкриття касаційного провадження, визначених пунктами 2, 3, 4 частини четвертої статті 328 КАС України.

В контексті пункту 2 частини четвертої статті 328 КАС України скаржник не обґрунтував необхідності відступлення від висновку, викладеного в постанові Верховного Суду від 21 грудня 2019 року у справі №826/9907/15, а посилання касаційної скарги зводяться виключно до того, що висновок Верховного Суду в зазначеній постанові сформовано в ході аналізу статті 11 попередньої редакції Закону України «Про природні монополії». Одночасно скаржник наголошує, що НКРЕКП є незаконно створеним державним органом, однак відповідна позовна вимога не була ним заявлена у справі №826/19820/15 під час звернення із позовом до суду першої інстанції. Це, в свою чергу, також унеможливлює посилання позивача на відсутність правового висновку Верховного Суду щодо застосування статті 11 Закону України «Про природні монополії» з приводу питання законності утворення НКРЕКП.

Крім того, відповідних обґрунтувань порушення судами попередніх інстанцій норм процесуального права, визначених частинами другою і третьою статті 353 цього Кодексу, уточнена касаційна скарга не містить.

Посилання скаржника щодо неперегляду апеляційним судом ухвали Окружного адміністративного суду від 27 березня 2020 року не підтверджені будь-якими доказами. Натомість, як убачається із змісту первісної касаційної скарги, позивач оскаржив цю ухвалу суду одразу до Верховного Суду разом із рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2020 року і постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 липня 2020 року у справі №826/19820/15. Цей факт підтверджується ухвалою Верховного Суду від 21 вересня 2020 року, якою відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою ОСОБА_1 на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2020 року у справі №826/19820/15.

З огляду на викладене, вимоги ухвали Верховного Суду від 21 вересня 2020 року не виконано, уточнена касаційна скарга не містить підстав для касаційного оскарження, а тому підстави для відкриття касаційного провадження відсутні.

Враховуючи те, що станом на день постановлення цієї ухвали інших документів на виконання вимог ухвали Верховного Суду від 21 вересня 2020 року не надійшло, касаційну скаргу слід повернути особі, яка її подала.

Відповідно до частини другої статті 332 КАС України, до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.

Згідно з пунктом першим частини четвертої статті 169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.

Відповідно до частини сьомої статті 332 КАС України копія ухвали про повернення касаційної скарги надсилається учасникам справи у порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу. Скаржнику надсилається копія ухвали про повернення касаційної скарги разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами. Копія касаційної скарги залишається в суді касаційної інстанції.

Керуючись статтями 169, 248, 330, 332 КАС України  Суд,

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2020 року і постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 липня 2020 року у справі №826/19820/15 за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Кабінету Міністрів України, третя особа - ОСОБА_3 , про визнання бездіяльності протиправною, визнання незаконними та нечинними постанов повернути особі, яка її подала.

Копію ухвали про повернення касаційної скарги надіслати учасникам справи. Скаржнику надіслати копію ухвали про повернення касаційної скарги разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами.

Повернення касаційної скарги не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання є остаточною та оскарженню не підлягає.

...........................

...........................

...........................

Н.М.          Мартинюк

А.В.          Жук

Ж.М.          Мельник-Томенко,

Судді          Верховного Суду
https://reyestr.court.gov.ua/Review/91884150

Маячню судді Мартинюк Наталії Миколаївни виділив червоним кольором. Нехай пишається. Далі ЄСПЛ та повідомлення про кримінальне правопорушення. А цей "Верховний Суд" закінчився. Давайте інший.
Назва: Re: 826/19820/15: ПНКРЕКП № 970, пп.94-95 п. 1 ПНКРЕКП № 1171 від 31.03.2015 р.
Відправлено: Перо від 17 Березня 2021, 19:31:09
Ухвала ВС від 23.02.2021 про відкриття к/п після численних перипетій:
https://reyestr.court.gov.ua/Review/95076409