'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Перегляд Повідомлень

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - Леонід

Сторінок: [1] 2
1
Чи є різниця при сплаті земельного податку за земельну ділянку під будинком для ОСББ і ЖБК?

2
Стаття 38. Контроль за діяльністю кооперативних організацій
Контроль за діяльністю кооперативних  організацій  здійснюють відповідні  органи  державної  влади  в  межах  своєї компетенції, встановленої законом.

Питання
Які органи державної влади здійснюють контроль за додержанням ЖБК у своїй діяльності законів України (у тому числі ЗУ "Про кооперацію" від 10 липня 2003 року №1087, ПКМУ №630 від 25 липня 2005 року, ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" від 24 червня 2004 року №1875-IV, Конституції України, Цивільного кодексу України, ЗУ "Про захист прав споживачів", ЗУ "Про засади запобігання і протидії корупції" і т.д.) , статуту кооперативу? Куди звертатися у разі перевищення головою правління  своїх повноважень,неправомірних дій або фальсифікації рішень зборів або документів?

3
У відповідності до ст.9  ЗУ №417-VIII від 14.05.2015 року управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками, а ст.10 визначає порядок прийняття рішень щодо управління багатоквартирним будинком зборами співвласників. З формою управління співвласники ще не визначилися. Будинок обслуговувався і на цей час обслуговується кооперативом ЖБК Арсеналець-31, з якого були виключені 120 його членів. У складі кооперативу залишилося 136 власників квартир. Чи має право голова правління ЖБК призначати нові внески на обслуговування будинку та прибудинкової территорії, а також вирішувати інші питання (наприклад, визначення виконавців робіт або укладання договорів) виключно голосами членів кооперативу по правилам, що встановлені в кооперативі? Волевиявлення половини співвласників не враховується. А якщо говорити по факту, то Голова правління що хоче, те й робить. Сама призначає розмір внесків і посилається на збори, які, по-перше були неповноважними, а, по-друге, ніяких рішень не приймали. Кошторису немає і гроші вона витрачає на свій розсуд. Впливати на неї механізмів немає. Серед членів кооперативу переважна більшість людей поважного віку, які отримують субсидії. Але і їх думка не враховується. Голова сама друкує рішення і скріплює їх мокрою печаткою.


Будинок ЖБК. ЖБК обслуговує свій будинок. Будинок з формою правління не визначався.
Якщо діяльність ЖБК по визначенню виконавців і укладанню договорів поза законом (не входить до компетенції ЖБК), то що робити з договорами з ПАТ "Київенерго", ПАТ "АК "Київводоканал"", компаніями по обслуговуванню ліфтів, компаніями по обслуговуванню внутрішніх домових мереж, вивезенню твердих побутових відходів і т.д. ПАТ "АК "Київводоканал"" постійно подає позови до суду через несплату ЖБК "Арсеналець-31" рахунків за постачання холодної води і водовідведення. Якщо визначення виконавців послуг і укладання договорів належить до комптенції загальних зборів співвласників, то як це зробити на практиці? Як реалізувати рішення загальних зборів співвласників? Як заплатити за енергію, воду, інші послуги? 

4
А ось таку відповідь надала Деснянська РДА :

ДЕСНЯНСЬКА РАЙОННА В МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
пр-т Маяковського, 29, м. Київ, 02660, тел. (044) 515-77-75, факс 515-66-66 e-mail: desnyan@desn.gov.ua Код ЄДРПОУ 37415088


               102-102/Г-2210-283
10.12.13   № 102-ОП/Г-12192-284
на №   від



Голові правління ЖБК "Арсеналець-31 " Духлій С.П.
02097, м. Київ, вул. Лісківська, 7а, кв. 244

\/ Грищенко Л.М. м. Київ, вул. Лісківська, 7а, кв. 41

На виконання доручення першого заступника голови Київської міської державної адміністрації Голубченка А.К. від 28.11.2013 року № 002-ОП/Г-12192 у Деснянській районній в місті Києві державній адміністрації розглянуто звернення гр. Грищенко Л.М. з питання договірних відносин ЖБК "Арсеналець-31 ".
Згідно ч. 6 ст. 37 Закону України "Про кооперацію" забороняється втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування у фінансово-господарську діяльність кооперативних організацій, крім випадків прямо передбачених законом.
Згідно Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцеві державні адміністрації можуть здійснювати контроль за діяльністю ЖБК лише в певних сферах, до яких відносяться повноваження благоустрою, дотримання будівельних правил, дотримання земельного і природоохоронного законодавства.
Враховуючи вищевикладене, прошу Вас, як голову правління ЖБК "Арсеналець-31 ", надати запитувану інформацію з копіями відповідних документів гр. Грищенко Л.М.
Копія листа додається.
 
        Додаток: на 1-му арк.. в першу адресу.

        Заступник голови                   Підпис                     М. Порицький

Лукашевич
Ковалевська 546-76-58


________________________________________________________________



Жодної інформації від Духлій С. П. не надійшло.
 

5
Ось який лист я отримав з КМДА на запитання щодо внесків:

                               
ВИКОНАВЧИЙ ОРГАН КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ)
ДЕПАРТАМЕНТ ЕКОНОМІКИ ТА ІНВЕСТИЦІЙ
вул. Хрещатик, 36, м. Київ, 01044, тел. (044) 202-72-78, Call-центр (044) 15-51
E-mail: org@guekmda.govua  Код ЄДРПОУ 04633423


18.12.2013 № 050/20 -10129
На № ____від____________

                                                                                                                                    Грищенко Л. М.                                                                                                                   вул.Лісківська, 7 а, кв. 41,
м. Київ, 02232


Департаментом економіки та інвестицій на виконання доручення Київської міської державної адміністрації опрацьовано Ваше звернення та, в межах компетенції, повідомляємо наступне стосовно послуги з утримання будинків і споруд ТЕ прибудинкових територій.
Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги) повноваження щодо встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги надані органам місцевого самоврядування.
Враховуючи зазначене, певний час виконавчим органом Київської міської рад (Київською міською державною адміністрацією) встановлювались тарифи на послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і для житлові будівельних кооперативів, зокрема і для ЖБК «Арсеналець - 31».
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Мінрегіон України), відповідно до покладених на нього завдань, надає пропозиції Кабінету Міністрів України щодо порядку формування ці тарифів на житлово-комунальні послуги для населення, які підлягають регулюванню (крім цін і тарифів, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг); інформує та надає роз'яснення щодо здійснення державної політики у відповідних сферах.
Згідно з листами Мінрегіону України у разі, якщо утримання будинку і прибудинкової території здійснюється підприємством - виконавцем послуг утримання будинків і прибудинкових територій на підставі договору з ЖБК, то свої послуги підприємство повинно надавати за тарифами, встановленими органами місцевого самоврядування.
Житлово-будівельні кооперативи, які самостійно (власними силами та/а( залученням на договірній основі інших юридичних та фізичних осіб) забезпеч) утримання будинку і прибудинкової території, визначають розмір витрат з утримання будинку та прибудинкової території з урахуванням положень Примірного статуту житлово-будівельного кооперативу, затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР від 30.04.1985 № 186, тобто із затверджених на загальних зборах розмірів внесків.
Визначений загальними зборами житлово-будівельного кооперативу розмір внесків (платежів) на утримання будинку і прибудинкової території не потребує затвердження чи погодження органами державної влади чи місцевого самоврядування.
Відповідно до Примірного статуту житлово-будівельного кооперативу, затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР від 30.04.1985 № 186:
-   житлово-будівельний кооператив здійснює експлуатацію і ремонт належного йому жилого будинку (будинків) та утримання придомової території за рахунок коштів кооперативу на засадах самооплатності. Кошти житлово-будівельного кооперативу складаються з: внесків на проведення капітального ремонту жилого будинку (будинків); внесків на експлуатацію жилого будинку (будинків) і утримання придомової території; інших надходжень.
-   органами управління житлово-будівельного кооперативу є загальні збори членів кооперативу і правління кооперативу. Загальні збори членів житлово-будівельного кооперативу є вищим органом управління кооперативу.
Так, загальні збори:
-   приймають статут кооперативу;
-   обирають правління і ревізійну комісію кооперативу;
-   приймають громадян до членів кооперативу і виключають з кооперативу;
-   приймають рішення про порядок експлуатації, жилого будинку (будинків);
-   розглядають скарги на дії правління і ревізійної комісії кооперативу;
-   вирішують інші питання, що належать до відання кооперативу.
Повідомляємо, що Департамент, відповідно до покладених на нього функцій, не здійснює державний контроль за формуванням та застосуванням плати у вигляді внесків на утримання будинку і прибудинкової території, встановленої рішенням загальних зборів членів кооперативу та за діяльністю житлово-будівельних кооперативів.
Щодо наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.07.2012 № 390 «Про затвердження Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад» повідомляємо, що Порядок визначає механізм доведення суб'єктами господарювання, що виробляють або надають житлово-комунальні послуги (далі - суб'єкти господарювання), до відома споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та врахування відповідної позиції територіальних громад при встановленні уповноваженими органами тарифів на житлово-комунальні послуги.

Додаток : лист Мінрегіону України від 30.11.2012 № 7/10-19373 на 2 арк. в 1 прим.

Заступник директора   
Департаменту - начальник   
управління цінової політики                              Підпис                      В. Яструбинський



Бойко 529 95 53

________________________________________________________



 
МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ (МШРЕГІОН УКРАЇНИ)
вул. Велика Житомирська, 9, м. Київ, 01601; приймальня: (044) 226-22-08; загальний відділ: (044) 278-82-90. 284-05-54; факс 278-83-90 e-mail: minregion@minregion.gov.ua   Код ЄДРПОУ 37471928

             30.11.2012          № 7/10-19373     на №   від ________________________       

Раді міністрів Автономної
Республіки Крим, обласним,
Київській та Севастопольській
міським державним
адміністраціям



Щодо погодження/затвердження тарифів/ органами місцевого самоврядування внесків на житлово-комунальні послуги для ОСББ та ЖБК

У зв'язку з численними зверненнями органів місцевого самоврядування, та керівників об'єднань співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельних кооперативів щодо необхідності погодження/затвердження тарифів/ органами місцевого самоврядування внесків на житлово-комунальні послуги для ОСББ та ЖБК для отримання пільг та субсидій в органах соціального захисту населення Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України надає наступні роз'яснення.
Відповідно до статті 10 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" до виключної компетенції загальних зборів членів об'єднання відноситься, зокрема, затвердження кошторису і балансу об'єднання, а також визначення розмірів внесків та платежів членами об'єднання.
Ні зазначеним законом, ні іншими законодавчими актами України не передбачено затвердження або погодження органами місцевого самоврядування розмірів внесків та платежів, визначених загальними зборами ОСББ.
Однак на практиці мають місце окремі випадки, коли органи місцевого самоврядування та місцеві органи виконавчої влади вимагають від ОСББ затвердити чи погодити визначений загальними  зборами ОСББ розмір внесків та платежів на утримання будинку та прибудинкової території (зокрема, при вирішенні питання про надання споживачам, які мешкають у будинках ОСББ, пільг та субсидій на оплату житлово-комунальних послуг). Нерідко це пов'язано із помилковим ототожненням внесків (зборів, платежів) на утримання будинку, визначених загальними зборами ОСББ, із тарифом на житлово-комунальну послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (який дійсно відповідно до статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та статті 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" підлягає встановленню органами місцевого самоврядування).
У зв'язку з цим звертаємо увагу на те, що ОСББ, як про це вже зазначалося у листі Мінрегіону від 26.04.2011 №7/15-4687, не є виробником або виконавцем житлово-комунальних послуг відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги". Тож ОСББ не надає і не виробляє таких послуг, а відтак і не формує цін чи тарифів на послуги, які би підлягали встановленню (затвердженню) органами місцевого самоврядування.
Слід враховувати, що утримання будинку і прибудинкової території ОСББ може забезпечуватися (і на практиці забезпечується) як самим ОСББ, так і відповідними суб'єктами господарювання (виконавцями послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій).
У разі, якщо утримання будинку і прибудинкової території ОСББ здійснюється відповідним підприємством - виконавцем послуг з утримання на підставі договору з об'єднанням, то свої послуги об'єднанню таке підприємство повинне надавати за тарифами, встановленими органами місцевого самоврядування. Провести розрахунок такого тарифу та надати його для встановлення органу місцевого самоврядування повинне відповідне підприємство згідно із Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869.
Ті ОСББ, які самостійно (власними силами та/або з залученням на договірній основі інших юридичних та фізичних осіб) забезпечують утримання будинку і прибудинкової території, при визначенні розміру внесків (платежів) на утримання будинку і прибудинкової території повинні виходити з розміру витрат на утримання будинку і прибудинкової території, передбачених кошторисом об'єднання, який відповідно до статті 10 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" затверджується загальними зборами. При цьому з метою безпечного та комфортного проживання людей у багатоквартирному житловому будинку чинним законодавством регламентовано процес обслуговування та утримання будинку як єдиного цілісного комплексу конструкцій та мереж. Отже, при визначенні складу витрат на утримання будинку і прибудинкової території, які включаються до кошторису ОСББ, слід керуватися Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими Наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 № 76.
 

Враховуючи викладене слід зазначити, що:
1)   визначений загальними зборами ОСББ розмір внесків (платежів) на утримання будинку і прибудинкової території не потребує затвердження чи погодження органами державної влади чи місцевого самоврядування;
2)   розмір внесків (платежів) на утримання будинку і прибудинкової території загальними зборами ОСББ повинен визначатися виходячи із затвердженого в кошторисі об'єднання розміру витрат на ці цілі;
3)   склад витрат на утримання будинку і прибудинкової території, які включаються до кошторису ОСББ, слід визначати згідно з Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій.
Таким чином, при дотриманні вимог Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій забезпечуватиметься об'єктивний підхід до визначення переліку складових витрат з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які мають здійснюватись у кожному конкретному будинку.
Також, з огляду на проблемні питання надання споживачам, які мешкають у будинках ОСББ, пільг і субсидій, слід зауважити, що чинне законодавство України не ставить право громадян на отримання пільг та субсидій на житлово-комунальні послуги в залежність від того, проживають громадяни в будинку, де створено ОСББ, чи будинку, де воно не створене, а так само і в залежність від того, сплачуються відповідні витрати безпосередньо виконавцям житлово-комунальних послуг чи через ОСББ.
 
Таким чином, за умови затвердження на загальних зборах ОСББ розміру внесків (платежів) на утримання будинку і прибудинкової території, який відповідає затвердженому в кошторисі об'єднання розміру витрат на такі цілі, що підтверджується документально (витяг з протоколу загальних зборів, копія кошторису об'єднання), відсутні правові підстави для відмови споживачам, які мешкають у будинках ОСББ, в наданні пільг і субсидій, чи об'єднанню - у відшкодуванні таких пільг і субсидій.     


Міністр                       Підпис                        А.М. Близнюк







Шаповаленко В.Г.
Саватєєва Олена Аноріївна 207-18-32


6
Спасибі thunderclap за відповідь. У разі можливості, прокоментуйте, будь ласка,  ст. 115 ЦК

Стаття 115. Майно господарського товариства
1. Господарське товариство є власником:
1) майна, переданого йому учасниками товариства у власність як вклад до статутного (складеного) капіталу;
2) продукції, виробленої товариством у результаті господарської діяльності;
3) одержаних доходів;
4) іншого майна, набутого на підставах, що не заборонені законом.
2. Вкладом до статутного (складеного) капіталу господарського товариства можуть бути гроші, цінні папери, інші речі або майнові чи інші відчужувані права, що мають грошову оцінку, якщо інше не встановлено законом.
Грошова оцінка вкладу учасника господарського товариства здійснюється за згодою учасників товариства, а у випадках, встановлених законом, вона підлягає незалежній експертній перевірці.


та останній абзац ст.19  ЗУ "Про кооперацію" від 10 липня 2003 року N 1087-IV


Кооператив є власником будівель, споруд, грошових та майнових
внесків його членів,  виготовленої продукції,  доходів,  одержаних
від її  реалізації  та  провадження  іншої  передбаченої  статутом
діяльності,  а  також  іншого майна,  придбаного на підставах,  не
заборонених законом.

     Володіння, користування та розпорядження  майном  кооперативу
здійснюють   органи   управління   кооперативу  відповідно  до  їх
компетенції, визначеної статутом кооперативу.

Статті 382 і 384 ЦК

Стаття 382. Квартира як об'єкт права власності
1. Квартирою є ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання.
2. Власникам квартири у дво- або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання за межами або всередині квартири, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир, а також власників нежитлових приміщень, які розташовані у житловому будинку.

Стаття 384. Права житлово-будівельного (житлового) кооперативу та їх членів на квартиру в будинку кооперативу
1. Будинок, споруджений або придбаний житлово-будівельним (житловим) кооперативом, є його власністю.
2. Член житлово-будівельного (житлового) кооперативу має право володіння і користування, а за згодою кооперативу - і розпоряджання квартирою, яку він займає в будинку кооперативу, якщо він не викупив її.
3. У разі викупу квартири член житлово-будівельного (житлового) кооперативу стає її власником.
_______________________________

Можливо, через те, що  ЖБК вважається власником будинку він і стає його балансоутримувачем.
Але як бути з тими власниками, які проживають у будинку, але не є членами кооперативу? Як здійснюється балансоутримання цієї частини будинку.
Буду вдячний за відповідь. Якщо це можливо, конкретизуйте, будь ласка, місце в ЦК, де говориться про те, що за стан будинку відповідає власник/співвласники. Шукав, але не знайшов.
У випадку відсутності законодавчо закріпленої відповідальності і при відсутності договорів (а кооператив відмовляється укладати договори посилаючись на те, що не є виконавцем послуг) правління кооперативу, взагалі, може збирати кошти, нічого не робити і ні за що не відповідати.

7
http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=246577968

Відтепер питання розміру на утримання будинку мешканці ОСББ зможуть вирішувати самостійно
08.08.2013 | 16:43
Київська МДА

Якщо раніше ОСББ і ЖБК доводилося проходити складну та довготривалу процедуру затвердження тарифів на утримання будинків і прибудинкових територій, то відтепер мешканці цих будинків зможуть вирішувати питання розміру і складових витрат самостійно. Відповідні міністерства надали роз’яснення.

 Так, відповідно до статті 10 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» до виключної компетенції загальних зборів членів об’єднання відноситься, зокрема, затвердження кошторису і балансу об’єднання, а також визначення розмірів внесків та платежів членами об’єднання. Зауважимо, що ні зазначеним Законом України, ні іншими законодавчими актами не передбачено затвердження або погодження органами місцевого самоврядування розмірів внесків та платежів, визначених загальними зборами ОСББ.

Слід враховувати, що утримання будинку і прибудинкової території ОСББ може забезпечуватися як самостійно, так і відповідними суб’єктами господарювання (виконавцями послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій).

У разі, якщо весь комплекс послуг з утримання будинку і прибудинкової території ОСББ здійснюється відповідним підприємством – виконавцем послуг з утримання на підставі договору з об’єднанням, то свої послуги об’єднанню таке підприємство повинно надавати за тарифами, встановленими органами місцевого самоврядування. Провести розрахунок такого тарифу та надати його для встановлення органу місцевого самоврядування повинне відповідне підприємство згідно із Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України вiд 01.06.2011 № 869.

ОСББ і ЖБК, які самостійно (власними силами або із залученням на договірній основі інших юридичних та фізичних осіб) забезпечують утримання будинку і прибудинкової території, при визначенні розміру платежів на утримання будинку і прибудинкової території повинні виходити з розміру витрат на утримання будинку і прибудинкової території, передбачених кошторисом об’єднання, який відповідно до статті 10 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» затверджується загальними зборами.

При цьому з метою безпечного та комфортного проживання людей у багатоквартирному житловому будинку чинним законодавством регламентовано процес обслуговування та утримання будинку як єдиного цілісного комплексу конструкцій та мереж.

 Отже, при визначенні складу витрат на утримання будинку і прибудинкової території, які включаються до кошторису ОСББ, слід керуватися правилами утримання житлових будинків та прибудинкових територій, затвердженими Наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 № 76.

Також з огляду на проблемні питання надання споживачам, які мешкають у будинках ОСББ, пільг і субсидій, слід зауважити, що чинне законодавство України не ставить право громадян на отримання пільг та субсидій на житлово-комунальні послуги в залежність від того, проживають громадяни в будинку, де створено ОСББ, чи в будинку, де воно не створено, і в залежність від того, сплачуються відповідні витрати безпосередньо виконавцям житлово-комунальних послуг чи через ОСББ.

Тарифи, які були затверджені раніше, припиняють свою дію за відповідними розпорядженнями КМДА і власники квартир самостійно на загальних зборах мають визначити суму внесків, яку вони сплачуватимуть на утримання свого будинку. При цьому мешканці можуть вирішити витрачати більше коштів на утримання будинку, ніж вони витрачали раніше. Це дозволить більш якісно утримувати будинок, а можливість відшкодування пільг та субсидій, відповідно, розміру затверджених рішенням загальних зборів внесків, дозволить не постраждати при цьому соціально незахищеним верствам населення.

Слід зазначити, що вказані вище зміни стосуються виключно витрат на утримання будинку і прибудинкової території і не стосуються тарифів на газ, теплову енергію, централізоване опалення, гаряче та холодне водопостачання.

Отже, у зв’язку з наведеними змінами керівнику ЖБК та ОСББ необхідно провести загальні збори, затвердити нову назву витрат на утримання будинку – внески. Копія протоколу зборів подається в управління соціального захисту населення відповідного району для забезпечення прав мешканців на отримання пільг та субсидій. Разом з копією протоколу потрібно надати розрахунок затверджених витрат. Такий розрахунок замовляється у комунальному підприємстві «Головний інформаційно-обчислювальний центр». За умови, якщо розрахунок витрат проведено згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року № 869 і розмір витрат не змінюється, роздрукувати форми щодо нормативних витрат для ОСББ та ЖБК можна безкоштовно.

Таким чином суми витрат на утримання будинків та прибудинкових територій в ЖБК та ОСББ будуть безпосередньо пов’язані з бажанням власників квартир таких будинків отримувати більш якісні послуги, поліпшувати технічний стан будинку, а реалізація вказаних дій звільнена від зайвих бюрократичних процедур.
http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=246577968
_________________________________________________________________
                                                                             
                        КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
                                   ПОСТАНОВА
від 13 листопада 2013 р. N 860
Київ
Про надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи)
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Установити, що для надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи), застосовується розмір внесків, що спрямовуються на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (з розрахунку на 1 кв. метр загальної площі квартири), визначений загальними зборами об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельного кооперативу), але не більше найвищого тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування для будинків такої самої поверховості, а у разі їх відсутності - не більше найвищого тарифу на такі послуги, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування.
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям забезпечити у встановленому порядку надання мешканцям житлових будинків, у яких створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи), пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням пункту 1 цієї постанови.
3. Рекомендувати органам місцевого самоврядування подавати щомісяця інформацію про встановлені ними найвищі тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в розрізі поверховості будинків управлінням праці та соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій, структурним підрозділам з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі створення) рад.
Прем'єр-міністр України   М. АЗАРОВ
Інд. 70

8

http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=246577968 

Відтепер питання розміру на утримання будинку мешканці ОСББ зможуть вирішувати самостійно
08.08.2013 | 16:43
Київська МДА

Якщо раніше ОСББ і ЖБК доводилося проходити складну та довготривалу процедуру затвердження тарифів на утримання будинків і прибудинкових територій, то відтепер мешканці цих будинків зможуть вирішувати питання розміру і складових витрат самостійно. Відповідні міністерства надали роз’яснення.

 Так, відповідно до статті 10 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» до виключної компетенції загальних зборів членів об’єднання відноситься, зокрема, затвердження кошторису і балансу об’єднання, а також визначення розмірів внесків та платежів членами об’єднання. Зауважимо, що ні зазначеним Законом України, ні іншими законодавчими актами не передбачено затвердження або погодження органами місцевого самоврядування розмірів внесків та платежів, визначених загальними зборами ОСББ.

Слід враховувати, що утримання будинку і прибудинкової території ОСББ може забезпечуватися як самостійно, так і відповідними суб’єктами господарювання (виконавцями послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій).

У разі, якщо весь комплекс послуг з утримання будинку і прибудинкової території ОСББ здійснюється відповідним підприємством – виконавцем послуг з утримання на підставі договору з об’єднанням, то свої послуги об’єднанню таке підприємство повинно надавати за тарифами, встановленими органами місцевого самоврядування. Провести розрахунок такого тарифу та надати його для встановлення органу місцевого самоврядування повинне відповідне підприємство згідно із Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України вiд 01.06.2011 № 869.

ОСББ і ЖБК, які самостійно (власними силами або із залученням на договірній основі інших юридичних та фізичних осіб) забезпечують утримання будинку і прибудинкової території, при визначенні розміру платежів на утримання будинку і прибудинкової території повинні виходити з розміру витрат на утримання будинку і прибудинкової території, передбачених кошторисом об’єднання, який відповідно до статті 10 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» затверджується загальними зборами.

При цьому з метою безпечного та комфортного проживання людей у багатоквартирному житловому будинку чинним законодавством регламентовано процес обслуговування та утримання будинку як єдиного цілісного комплексу конструкцій та мереж.

 Отже, при визначенні складу витрат на утримання будинку і прибудинкової території, які включаються до кошторису ОСББ, слід керуватися правилами утримання житлових будинків та прибудинкових територій, затвердженими Наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 № 76.

Також з огляду на проблемні питання надання споживачам, які мешкають у будинках ОСББ, пільг і субсидій, слід зауважити, що чинне законодавство України не ставить право громадян на отримання пільг та субсидій на житлово-комунальні послуги в залежність від того, проживають громадяни в будинку, де створено ОСББ, чи в будинку, де воно не створено, і в залежність від того, сплачуються відповідні витрати безпосередньо виконавцям житлово-комунальних послуг чи через ОСББ.

Тарифи, які були затверджені раніше, припиняють свою дію за відповідними розпорядженнями КМДА і власники квартир самостійно на загальних зборах мають визначити суму внесків, яку вони сплачуватимуть на утримання свого будинку. При цьому мешканці можуть вирішити витрачати більше коштів на утримання будинку, ніж вони витрачали раніше. Це дозволить більш якісно утримувати будинок, а можливість відшкодування пільг та субсидій, відповідно, розміру затверджених рішенням загальних зборів внесків, дозволить не постраждати при цьому соціально незахищеним верствам населення.

Слід зазначити, що вказані вище зміни стосуються виключно витрат на утримання будинку і прибудинкової території і не стосуються тарифів на газ, теплову енергію, централізоване опалення, гаряче та холодне водопостачання.

Отже, у зв’язку з наведеними змінами керівнику ЖБК та ОСББ необхідно провести загальні збори, затвердити нову назву витрат на утримання будинку – внески. Копія протоколу зборів подається в управління соціального захисту населення відповідного району для забезпечення прав мешканців на отримання пільг та субсидій. Разом з копією протоколу потрібно надати розрахунок затверджених витрат. Такий розрахунок замовляється у комунальному підприємстві «Головний інформаційно-обчислювальний центр». За умови, якщо розрахунок витрат проведено згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року № 869 і розмір витрат не змінюється, роздрукувати форми щодо нормативних витрат для ОСББ та ЖБК можна безкоштовно.

Таким чином суми витрат на утримання будинків та прибудинкових територій в ЖБК та ОСББ будуть безпосередньо пов’язані з бажанням власників квартир таких будинків отримувати більш якісні послуги, поліпшувати технічний стан будинку, а реалізація вказаних дій звільнена від зайвих бюрократичних процедур. http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=246577968
__________________________________________________________
Тобто, те що робиться на місцях, робиься з ініціативи влади та при її активному сприянні. Основне платіжне навантаження по оплаті ЖКУ переноситься на обслуговування будинків та прибудинкових територій. Внески будуть  "визначені загальними зборами" на рівні максимального тарифу на аналогічні послуги, що затверджені місцевими органами самоврядування (приклад - наш будинок).  І нести це навантаження буде весь житловий фонд. ОСББ і ЖБК в тому числі.

9
Якщо ЖБК, ОСББ не є виконавцями послуг, то хто надає в будинках, де створені ЖБК, ОСББ, послугу з управління будинками? Хто відповідає за стан будинку і на чиєму балансі знаходяться такі будинки?

10
 
                        КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
                                   ПОСТАНОВА
від 13 листопада 2013 р. N 860
Київ
Про надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи)
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Установити, що для надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи), застосовується розмір внесків, що спрямовуються на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (з розрахунку на 1 кв. метр загальної площі квартири), визначений загальними зборами об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельного кооперативу), але не більше найвищого тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування для будинків такої самої поверховості, а у разі їх відсутності - не більше найвищого тарифу на такі послуги, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування.
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям забезпечити у встановленому порядку надання мешканцям житлових будинків, у яких створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи), пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням пункту 1 цієї постанови.
3. Рекомендувати органам місцевого самоврядування подавати щомісяця інформацію про встановлені ними найвищі тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в розрізі поверховості будинків управлінням праці та соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій, структурним підрозділам з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі створення) рад.
Прем'єр-міністр України   М. АЗАРОВ
Інд. 70

Буду вдячний  за коментарі до цієї постанови

11
Дякую focus за змістовну інформацію. Мешканці ЖБК "Арсеналець-31" ніколи не мали і по цей час не мають договорів на надання житлово-комунальних послуг, в тому числі і на управління будинками. Перелік же виконавців і їх тарифи (по договорам попередніх років) тримаються в секреті. Спробуємо прояснити ситуацію з виконавцями та їх тарифами у Деснянській РДА, або в КМДА. Обов'язок виконавців довести тарифи на свої послуги до споживачів. Але через відсутність укладених договорів ми не є споживачами, а вони виконавцями житлово-комунальних послуг. Ось у чому парадокс. І "правління" не несе відповідальності за стан будинків - нема договорів на послугу по управлінню будинками. "Правління" не має права проводити роботи (вести господарську діяльність) або укладати договори на виконання ремонтних робіт через відсутність договору на управління. Частина коштів, що поступають на рахунки, витрачаються на оплату раніш укладених договорів, решта витрачається на свій розсуд. Повернути переплачені кошти за опалення, або збори на капітальний ремонт(який неможливо зробити без договору на управління будинками), або за невідомо які послуги ООО "Аврора-Терм" мешканцям ЖБК буде вкрай важко - знову ж таки через відсутність договорів. Єдино можливий шлях - направити хід подій у законне русло. Якщо цього не зробити - нас чекає коллапс.

12
Велике спасибі всім, хто відгукнувся на мої запитання. Буду вдячний за коментарі (критику, корегування)  моїх наступних тверджень:
1.   Мешканці  ЖБК (у разі сплати повної ціни помешкання ) і ОСББ є  приватними власниками  своїх помешкань і  всіх допоміжних приміщень, опорних конструкцій, обладнання, тощо в таких  будинках і оформлюють своє право власності шляхом утворення юридичної особи -  підприємства ЖБК, або ОСББ  з приватною формою власності з реєстрацією у відповідній сфері діяльності (наприклад, управління нерухомим майном, або надання в оренду нерухомого майна, тощо).
2.   ЖБК і ОСББ  є неприбутковими організаціями, утримуються за рахунок членських внесків, але мають право вести комерційну діяльність для задоволення потреб ЖБК, ОСББ або своїх членів.
3.   На надання послуги з управління будинком, спорудою, або групою будинків  ОБОВ’ЯЗКОВО   потрібен договір з власниками, що мешкають у ЖБК або ОСББ, тому що:     

Згідно ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» :

балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - балансоутримувач) - власник або юридична особа, яка 
за договором з власником
утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом;

Відповідно до пп.1.1. і 2.2. Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 25 квітня 2005 року N 60, Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України   19 травня 2005 р. за N 541/10821:

1.1. Порядок визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді (далі - Порядок) розроблено відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

Відповідно до Порядку органами місцевого самоврядування, власниками житлових будинків визначаються виконавці таких житлово-комунальних послуг:

з управління будинком, спорудою або групою будинків;

з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій;

з ремонту приміщень, будинків, споруд, передбачених пунктом 4 частини першої статті 13 Закону України "Про житлово-комунальні послуги";

з централізованого опалення, централізованого постачання холодної та гарячої води, централізованого водовідведення.

2.2. З виконавцем послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків укладається договір на надання послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків згідно з вимогами статей 21, 23, 24, 25, 26, 28 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

Протягом 30 календарних днів після укладення зазначеного договору виконавець послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків укладає зі споживачами, які є власниками квартир, орендарями чи квартиронаймачами у багатоквартирному будинку, договори на надання житлово-комунальних послуг, визначених у пункті 1.1 Порядку.

4.   Причиною появи оголошень щодо  зміни тарифів на внески, можливо, є неспроможність правлінь ЖБК та ОСББ укладати договори на надання житлово-комунальних послуг в установленому законом порядку через відсутність договорів з мешканцями будинків на надання послуг з управління будинками.

В ЖБК «Арсеналець-31» на житлово-комунальні послуги  діють договори (на тепло, воду, обслуговування ліфтів, вивозу сміття), що були укладені до 2008 року, тобто до перереєстрації ЖБК.

Буду вдячний за коментарі або корегування тверджень.

13
В дополнение к предыдущему сообщению

Вывешивать они могут выписки из протоколов №2,3........99,100 , но юридической силы они никакой не имеют, потому, что решения принимаются не голосованием на общем полномочном собрании, а за глаза и достоверность их сомнительна.

14
Что касается собрания, то на нем ни один вопрос не обсуждался и не голосовался. Я присутствовал на этом собрании. О том, что собрание не состоялось Деснянська РДА была уведомлена сразу же с просьбой не утверждать никаких протоколов. Они и не утверждались и в деле ЖСК "Арсеналец-31" в РДА их нет (во всяком случае пока). Ответным письмом они посоветовали собрать самим новое собрание или обратиться в суд. Бумажка, которую вывесили, появилась более чем через месяц после проведения собрания, чтобы она не могла быть обжалована в соответствии с ЗУ "Про звернення громадян". Да и обжаловать можно решения, принятые законным образом, общим собранием при наборе соответствующего количества голосов. Если обжаловать эту бумажку, то де-факто будет признана ее легитимность. То, что в ней написано, вероятнее всего, есть чистой воды фальсификация. И правление сейчас смотрит, как на нее будет реагировать народ. Если понесет деньги и начнет платить, то протокол они оформят и задним числом. Если народ начнет возмущаться, как в случае со збором на капитальный ремонт, или пойдет в суд или еще куда-нибудь, они скажут, что они тут ни причем и инициатива исходит от народа - никаких решений по этому поводу не принималось. Но если кто-то не платит по объявлениям в такого рода бумажках, они аккуратно записывают это в долг. А выяснить за что заплачено, а за что нет - сложно, т.к. в правой части платежки все платежи слиты в один.
По поводу прокуратуры. У нас прокуратура сейчас следит за соблюдением законности в сфере прав человека. Нарушениями в сфере хозяйственной деятельности они заниматься не будут.

По поводу сторонников. Сторонники есть, но они сидят по квартирам и никто ничего не делает.
90% жителей избрали тактику игнорирования чтения всякого рода бумажек и участия в собраниях, на которых никакие вопросы не решаются, а потом появляются объявления с содержанием, приведенным в предыдущем сообщении.

По поводу членства в кооперативе. Да, я член кооператива с момента его основания. Принимать всерьез сообщение в бумажке о том, что меня исключили из членов кооператива я не стану. Общее собрание кооператива такое решение никогда бы не приняло. Собрание было неполномочным и более того - никаких решений не принимало. Всерьез воспринимать то, что кто-то за глаза принял какое-то решение нельзя.

15
Огромное спасибо всем, кто откликнулся на мой вопрос.
У нас в кооперативе ЖСК "Арсеналец -31" ситуация следующая:
Общие полномочные собрания кооператива не собирались более 17 лет. Ревизионной комиссии и каких либо контролирующих органов в кооперативе нет. Финансово-хозяйственных отчетов (в том числе и годовых) никто не предоставляет, они не заслушиваются и не утверждаются 14 лет (с 2000 года). Общее количество квартир в доме 256. Членов кооператива по неизвестным мне причинам осталось 236. На последнее общее собрание 06.10.2013 пришло 22 человека вместе с членами правления (4 человека). Из оставшихся 18 человек, по крайней мере 3 живут и прописаны в других домах и членами кооператива не являются. На собрании никакие вопросы не обсуждались и никакие решения не принимались. Спустя более чем месяц, 08.11.2013 появилось вот такое сообщение:

06 жовтня 2013 року   м. Київ

ВИТЯГ з ПРОТОКОЛУ№2

Загальних зборів ЖБК «Арсеналець-31»
Присутні члени кооперативу та запрошені жителі будинку (власники квартир). Головуючий на засіданні: Духлій С.П. Секретар зборів: Чайка Н.і.
Порядок денний:
1.   Доповідь голови правління про стан справ в ЖБК на 01 жовтня 2013 року.
2.   Затвердження нормативних витрат з утримання будинку та прибудинкової території розрахованих згідно з постановою КМУ від 1 червня 2011 року № 869 та скасування спеціального внеску на капітальний ремонт. Згідно розпорядження «1227 від 19.07.2013р. заміняємо слово «тариф», на слово «внески».
Внесок на утримання будинку та прибудинкової території становитиме: 2,98 грн./кв.м 2-16 поверхи і 2,50 грн/кв.м 1-й поверх з 01 жовтня 2013року.

«ЗА» -152 голоси = більше 51 % «ПРОТИ» - 0 голосів «УТРИМАЛИСЬ» - 6 голосів

3.   Кошти із спеціалізованого фонду «Капітальний ремонт» використати на :

а)   заміна запорної арматури ЦО, ГВП, ХВП у підвалі та на техповерсі;
б)   герметизація стиків на бокових стінах та ремонт дахів балконів 16-их
поверхів;
в)   капітальний ремонт сміттєзбірників;
г)   ремонт ліфтових холів перших поверхів.
По необхідності взяти безпроцентну розстрочку у ТОВ «Аврора-Терм» на
виконання ремонтних робіт.
«ЗА» -151 голос
«ПРОТИ» - 0 голосів
«УТРИМАЛИСЬ» - 5 голосів
«ІНША ПРОПОЗИЦІЯ» - 2 голоси
4.   В зв’язку з тим, що сміттєпровід та сміттєзбірник знаходиться в
антисанітарному стані, з’явилося багато мишей та тарганів і щоб не
витрачати кошти на їх капітальний ремонт, запропоновано заварити
сміттєпровід зовсім, а сміття виносити самостійно.
Виготовити «опитувальники» з цим питанням та вкинути в поштові скриньки, щоб кожна квартира була опитана
«ЗА» -126 голосів
«ПРОТИ» - 20 голосів
«УТРИМАЛИСЬ» -12 голосів
5.   Суму економії по ЦО використовувати для внутрішніх потреб ЖБК, а саме
перекриття перевитрат по ГВП, на ремонтні роботи систем
водопостачання, повірку лічильників та манометрів.
«ЗА» -152 голоси «ПРОТИ» - 0 голосів «УТРИМАЛИСЬ» - 6 голосів

6.   Зобов’язати власників квартир у яких відсутні лічильники обліку ГВП та
ХВП, поставити їх до 31.12.2013 року. Запропонувати безпроцентний
кредит. З 01.01.2014 року всі перевитрати по воді списувати на рахунок
тих, хто відмовиться поставити лічильники, а це приблизно 1000 куб.
«ЗА» -153 голоси
«ПРОТИ» - 0 голосів «УТРИМАЛИСЬ» - 5 голосів

7.   Мешканців, які вже збудували і хто планує збудувати комірчини на
прохідних балконах, зобов’язати провести світло на сходах свого
поверху. За користування загальними площами ЖБК укласти угоди про
оренду.
«ЗА» -147 голосів «ПРОТИ» - 2 голоси «УТРИМАЛИСЬ» - 9 голосів
8. За нетактовність у своїй поведінці, за багаторічні перешкоджання проведенню зборів, як злісного неплатника за отримані комунальні послуги виключити власника кв.№41 Грищенко Л. з членів кооперативу.

«ЗА» -119 голосів «ПРОТИ» -12 голосів «УТРИМАЛИСЬ» - 27 голосів

9. Теперішньому  складу   правління   висловити  довіру  та   подовжити повноваження ще на один термін, згідно Статуту.

«ЗА» -152 голоси «ПРОТИ» - 0 голосів «УТРИМАЛИСЬ» - 6 голосів




Ухвалили: Так, як на загальні збори прийшло 22 мешканці, а питання діяльності ЖБК треба вирішувати, то присутні постановили: скласти додаток та пройти по квартирам і зібрати підписи за вирішення питань.
 

Голова правління
 

С. Духлій
 

Счетчики тепла в кооперативе установлены в 1996 году, а в ноябре 1999 года с ПАО "Киевэнерго" заключен соответствующий договор. Но до настоящего времени начисление платы производится по тарифам, установленным для домов, где нет счетчиков тепла. Перерасчеты в конце отопительного сезона не производятся. Переплата согласно двухсторонним актам между ЖСК "Арсеналец-31" и ПАО "Киевэнерго" составляет 145 000-150000 гривен. Деньги не возвращаются и исчезают со счетов кооператива. Кроме этого придумали плату на капитальный ремонт и на 06.10.2013 с жителей домов собрали более 60 000 гривень. Теперь объясняют необходимость траты этих денег на запорную аппаратуру (вентили, краны и т.д.). На эту самую аппаратуру деньги тратят последние три года, но купили ли что-нибудь - неизвестно. И вот теперь, вместо тарифов на ЖКУ предлагают платить взносы. Естественно, что контролировать расходование взносов никто не сможет- в кооперативе для этого нет возможностей (нет ни контролирующих органов ни ревизионной комиссии). Бумажку, которую вывесили можно проконтолировать только если обойти квартиры с опросом. С очень высокой вероятностью эта бумажка является подделкой.  Примерно год назад, правление терроризировало жителей кооператива "юридической фирмой" -вышибалами. Их присылали к тем, кто не желал летом оплачивать услуги по отоплению дома. И очень маленькая вероятность того, что жители кооператива поддерживают идею очередного расходования личных средств под каким бы то ни было предлогом.
Стоимость услуг ООО "Аврора - Терм" за последние несколько месяцев увеличилась более чем в два раза и сейчас составляет, примерно 9 000 гривен в месяц. В чем  состоит их обслуживание - неизвестно. Теперь еще собираются брать неизвестно какие услуги у этой организации в долг.
В доме 17 лет течет крыша и при осадках жильцы верхних этажей ставят тазы, чтобы вода по лестничным ступеням не текла вниз. А нам рассказывают о каких-то ямах, которые якобы заасфальтировали, хотя эти самые ямы находятся на территории, не принадлежащей ЖСК. Говорят о строительстве каких-то детских площадок. Но это только разговоры. Дел никаких не было. Лавочки и почтовые ящики, правда, покрасили, но не больше.
Интернет завален сообщениями о сдаче квартир в нашем доме, но перерасходы по холодной и горячей воде по неизвестным причинам списывают на жильцов дома. Я не знаю закона, который не был бы нарушен правлением кооператива. Реакция же на обращения, практически одна и та же - собирайтесь и решайте свои вопросы сами и ссылка на ЗУ "Про кооперацію": "Забороняється втручання органів державної  влади  та  органів місцевого   самоврядування   у   фінансово-господарську   та  іншу діяльність  кооперативних  організацій,   крім   випадків,   прямо передбачених законом." У разі виникнення спірних питань звертайтесь до суду. Но, прежде чем идти в суд, необходимо проверить деятельность правления и в суд идти с результатами проверки. Те же, кто проверяет, делают это по заявкам проверяемых. Вот так мы и живем, а чтобы хоть как-то понимать в каком направлении двигаться, я и вышел на Ваш сайт.

Сторінок: [1] 2

Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email