| Адміністративний позов Кличка В.В. до Київської міської ради та її секретаря про незаконність рішеньАналіз фактичних обставин справи та наданих по ній документів дають усі підстави стверджувати, що чергове пленарне засідання V сесії V скликання Київської міської ради від 01 жовтня 2007 року було проведено з кричуще грубими порушеннями норм Регламенту.
До Шевченківського районного суду м. Києва
позивача: Кличка Віталія Володимировича 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, буд. 24, кв. 8, тел. (044) 492-80-04 за позовом до відповідачів: Київської міської ради 01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36 тел. (044) 254 11 90
заступника міського голови – секретаря Київської міської ради Довгого Олеся Станіславовича 01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36 тел. (044) 278 19 30
по цивільній справі № 2а-1656/07 (суддя пані Ігнатченко Н.В.)
про визнання протиправними та недійсними рішень чергового пленарного засідання V сесії V скликання Київської міської ради від 01 жовтня 2007 року
ДОПОВНЕННЯ ДО РАНІШЕ ПОДАНОЇ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ (додаткові фактичні та правові підстави заявленого позову)
В провадженні суду знаходиться справа за позовом Кличка Віталія Володимировича до Київської міської ради та до заступника міського голови – секретаря Київської міської ради Довгого Олеся Станіславовича про визнання недійсними рішень чергового пленарного засідання V сесії V скликання Київської міської ради від 01 жовтня 2007 року.
Відповідно до ст. 51 КАСУ позивач має право змінити підставу або предмет адміністративного позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову в будь-який час до закінчення судового розгляду. Відповідно до ст. 137 КАСУ позивач може змінити позовні вимоги протягом всього часу судового розгляду, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. При розгляді цієї справи та при прийнятті по ній рішення, звертаємо увагу на те, що відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб\'єкта владних повноважень обов\'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Аналіз фактичних обставин справи та наданих по ній документів дають усі підстави стверджувати, що чергове пленарне засідання V сесії V скликання Київської міської ради від 01 жовтня 2007 року було проведено з кричуще грубими порушеннями практично всіх без виключення норм Регламенту, затвердженого рішенням Київради від 14.06.2006 року № 14/14, без будь-якої попередньої до нього підготовки та з такими ж грубими порушеннями щодо організації та процедури проведення самого пленарного засідання, порушення процедури голосування, встановлених законом прав депутатів, компетенції органів та посадових осіб ради, порядку розгляду та прийняття рішень, офіційного оприлюднення рішень тощо. Не зважаючи на наші неодноразові клопотання, ігноруючи вимоги суду, відповідачі по суті категорично відмовляються надати необхідні для судового розгляду документи. Так, до цього часу відповідачами не надано жодного необхідного додатку до будь-якого розглянутого сесією та проголосованого рішення з питань землекористування, жодного протоколу Президії міськради, жодного протоколу Секретаріату ради, жодного протоколу профільної Постійної комісії ради (з питань екології, з питань земельних відносин, з питань містобудування та архітектури, з питань правопорядку, регламенту та депутатської етики, з питань власності тощо). Відмова відповідачів у справі надати протоколи поіменної реєстрації депутатів на цьому пленарному засіданні та протоколи голосування з кожного питання, що голосувалося на цій сесії, свідчить про те, що таких документів просто не існує, оскільки, як вже вказувалося, сесія проведена в порушення вимог закону та регламенту Київміськради за відсутності необхідної кількості депутатів ради, з безумовним порушенням кворуму і результати таких голосувань відповідачами були сфабриковані. Відмова відповідачів надати такі документи свідчить також про те, що вони просто бояться їх оприлюднити, оскільки тоді буде дуже легко довести ще одну безумовну фальсифікацію. У будь-якому випадку закон не звільняє відповідачів від обов‘язку документально довести наявність необхідного кворуму при проведенні пленарного засідання. До цього часу відповідачами не надано жодного передбаченого чинним законодавством додатку до кожного із розглянутих та проголосованих рішень з питань землекористування. У той же час надана відповідачами документарна інформація носить неповний, дозований та вибірковий характер, оскільки суду надана тільки невелика частина рішень, що були розглянуті та проголосовані 01.10.2007 року з посиланням на те, що саме тільки вони після закінчення цієї скандальної сесії були начебто згодом «схвалені та підписані Київським міським головою». Під такий «гарнір» поданий і відповідний «соус» - повністю вихолощена та сфальсифікована «стенограма» сесії. При цьому робиться недолуга спроба не надати, приховати та втаємничити саме ті сотні рішень, відповідно до яких були роздані, точніше розкрадені на підставних фізичних та юридичних осіб тисячі гектарів заповідної київської землі.
Зазначу тільки, що на цій сесії незаконно, при відсутності належного кворуму, без проектів рішень та будь-яких додатків до них було роздано 36 ділянок у Голосіївському районі (всі під шифрами), 68 ділянок у Св‘ятошинському районі (всі під шифрами), 286 ділянок у Деснянському районі (всі під шифрами), 31 ділянка у Солом‘янському районі (всі під шифрами). За офіційними даними Постійної комісії Київміськради з питань екологічної політики при цьому були відсутні будь-які матеріали до 473 питань землекористування. Незаконно безоплатно було роздано понад 1400 га землі тільки фіктивно створеним кооперативам «Житлобуд», «Житлодар», «Житлосервіс», «Забудовник», «Залізничник», «Котміст», «Медтехнік», «Механізатор», «Містобудівник», «Освітянин», «Приладобудівник», «Соцбудівництво», «Тарасівець», «Текстильник», «Технолог», «Транспортник», «Харчомашовець» та іншим у заповідних зонах Києва – Феофанії, Пирогово, Голосіїво, Жуковому острові, Св‘ятошинському та Пуща-Водицькому лісництвах тощо. За фактом незаконної зміни цільового призначення сільськогосподарських земель та земель лісів (незаконного вилучення земель лісового фонду) грубо порушено чинне законодавство України.
При цьому можна стверджувати, що при підготовці до цього сесійного засідання та при самому його проведенні не було дотримано практично жодної норми Регламенту Київської міської ради.
1. ПОРУШЕННЯ ПРИ ПРИЗНАЧЕННІ СЕСІЙНОГО ЗАСІДАННЯ
1. Відповідно до п. 3.2. ст. 3 Регламенту забезпечення дотримання Регламенту покладається на головуючого на пленарному засіданні Київради. Контроль за дотриманням Регламенту покладається на відповідну комісію Київради. 2. Відповідно до п.п. 19.2, 19.3 ст. 19 Регламенту (скликання сесії Київради та її пленарних засідань) сесії Київради скликаються Київським міським головою. 3. Відповідно до п.п.19.8, 19.7 ст. 19 Регламенту рішення про скликання сесії Київради доводиться до відома депутатів Київради і населення міста Києва не пізніше, ніж за 10 днів до першого засідання Київради із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд Київради. Пленарні засідання сесії Київради проводяться не рідше одного разу на місяць, як правило, в останній четвер місяця. Рішення про пленарне засідання доводиться до відома депутатів Київради і населення міста Києва не пізніше, ніж за 10 днів до цього засідання Київради. У цьому зв‘язку звертаю увагу на те, що відповідачами по справі надано розпорядження Київського міського голови № 572 від 12 жовтня 2007 року, яким проведення третього пленарного засідання V сесії V скликання Київської міської ради визначено на 01 жовтня 2007 року заднім числом, що безумовно свідчить про те, що вказане засідання всупереч чинному на той час розпорядженню від 09.07.07 р. «Про затвердження календарного плану проведення V сесії V скликання Київради» було призначено несподівано для депутатів та громадськості
таким чином, порушення положень Регламенту проявилося у наступному: - сесія скликана не Київським міським головою; - рішення про скликання сесії не доведено до депутатів і населення в установлений строк; - день проведення сесії суперечить вимогам Регламенту; - розпорядження про визначення дати проведення сесії 01.10.2007 р. визначено заднім числом – 12.10.2007 року; - сесія не проведена Київським міським головою, а надана відповідачами стенограма у цій частині є сфальсифікованою
2. ГРУБІ ПОРУШЕННЯ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ДО ПЛЕНАРНОГО ЗАСІДАННЯ, ІГНОРУВАННЯ ПОВНОВАЖЕННЯМИ ТА НЕВИКОНАННЯ ВИМОГ ЗАКОНУ ОРГАНАМИ ТА ПОСАДОВИМИ ОСОБАМИ КИЇВРАДИ
1. Відповідно до п.11.2. ст. 11 Регламенту органами та посадовими особами Київради є: 1) постійні комісії Київради; 2) тимчасові контрольні комісії Київради; 3) заступник міського голови - секретар Київради; 4) Президія Київради; 5) секретаріат Київради; виконавчий орган Київради (Київська міська державна адміністрація) та його посадові особи. 2. Відповідно до п. 13.2. ст.13 Регламенту заступник міського голови - секретар Київради: 1) організовує підготовку сесій Київради та її пленарних засідань, питань, що вносяться на розгляд Київради; 2) забезпечує своєчасне доведення рішень Київради до виконавців і населення, організовує контроль за їх виконанням; 3) за дорученням Київського міського голови координує діяльність постійних комісій Київради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій; 4) сприяє депутатам Київради у здійсненні їхніх повноважень; 6) забезпечує зберігання офіційних документів Київради та забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку, в тому числі до електронних носіїв, на яких зафіксована інформація про проведення пленарних засідань Київради; 6) відає внутрішнім розпорядком роботи Київради; 7) за посадою очолює секретаріат Київради; 9) повідомляє депутатам Київради і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії Київради та її пленарних засідань, питання, які передбачається внести на розгляд Київради;
3. Відповідно до ст. 14 Президія Київради є дорадчим органом, який попередньо готує узгоджені пропозиції і рекомендації з усіх питань, які передбачається внести на розгляд ради. Президія діє на основі Положення про неї, її рішення носять рекомендаційний характер. Відповідно до ст. 15 Регламенту Секретаріат Київради здійснює організаційне, правове, інформаційне, аналітичне матеріально-технічне забезпечення діяльності Київради, її органів, депутатів, депутатських груп та фракцій. Секретар за посадою очолює заступник міського голови - секретар Київради. Секретаріат Київради діє згідно з Положенням про нього. 4. Відповідно до п. 16.5. ст.16 Регламенту постійні комісії Київради є органами Київради, що обираються з числа її депутатів для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, розробляють проекти рішень та готують висновки з цих питань. Відповідно до п. 18.3. ст. 18 Регламенту (організація роботи Київради) план роботи на наступний рік затверджується на пленарному засіданні Київради на початку року і в десятиденний строк доводиться до відома всіх депутатів Київради, виконавчих органів, зацікавлених організацій і посадових осіб. На основі плану роботи Київради Президія та секретаріат Київради розробляють плани підготовки та проекти порядків денних чергових пленарних засідань Київради. Відповідно до п. 18.7. ст. 18 Регламенту плани роботи постійних комісій Київради складаються на поточний рік та на поточний сесійний період і затверджуються на засіданні постійних комісій Київради. Відповідно до п.п. 18.8., 18.9 ст. 18 Регламенту зведений план роботи постійних комісій Київради надається кожному депутату Київради.
таким чином, порушення положень Регламенту проявилося у наступному: - заступник міського голови – секретар Київради не організував належно підготовку сесії; - дорадчий орган Київради – її Президія не готувала узгоджених пропозицій і рекомендацій з усіх питань, які вносилися на розгляд ради; - дорадчий орган Київради – її Президія не розробляла план підготовки до сесійного засідання та не затверджувала в установленому порядку порядок денний сесійного засідання; - Секретаріат міськради не розробляв план підготовки до сесійного засідання та не затверджував в установленому порядку порядок денний сесійного засідання; - Президією та Секретаріатом міськради не був розроблений та затверджений план роботи Київміськради на 2007 рік; - оскільки до цього часу відповідачами не надано жодного протоколу засідань Президії та Секретаріату міськради – Президія та Секретаріат не приймали попередньо будь-яких рішень чи рекомендацій напередодні сесійного засідання; - Президією та Секретаріатом не розроблявся та не надавався депутатам та членам постійних комісій зведений план роботи постійних комісій на поточний (2007 рік) та на поточний сесійний період
У той же час, при абсолютній відсутності будь-якої передбаченої Регламентом документарної підготовки до проведення цього сесійного засідання, підготовка до нього окремими посадовими особами ради на користь заінтересованих третіх осіб не тільки велася, але й проводилася на подив вкрай ударними темпами. Так, тільки 06.07.2007 р. співвідповідачем по справі, Заступником Київського міського голови – секретарем Київради було підписано 7 рішень – Згод на розроблення документації із землеустрою по Голосіївському району м. Києва лжекооперативам «Житлосервіс», «Житлобуд», «Житловий Рай», «Текстильник», «Медтехнік», «Харчомашовець», «Освітянин», всього на 588,914 га у заповідній лісовій зоні, при цьому відповідні клопотання були подані 04.07.07 р., позитивний висновок комісії Київради з питань земельних відносин датований 05.07.2007 р. Членами таких «житлових кооперативів» в один день стали сотні київських студентів, які за грошову винагороду надали зацікавленим особам свої паспортні дані (пояснення (на 20 арк.);
У цьому зв‘язку звертаю увагу також і на наступне. На запити представника позивача Постійна комісія Київської міської ради з питань екологічної політики листом від 29.01.2008 року № 29/288-37 повідомила, що Комісії не було попередньо надано для погодження всі проекти рішень з усіма необхідними додатками до них, що були проголосовані на пленарному засіданні від 01.10.2007 року та які мають безпосереднє відношення до компетенції та повноважень Комісії (вилучення територій визначених для збереження та розвитку Програмою зеленої зони м. Києва до 2010 року та Концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста, затвердженої рішенням Київради від 19.07.2005 року № 19.07.05 р. №806/3381. При цьому точна кількість проектів рішень, до яких екологічна комісія не надавала своїх висновків, не встановлена. У зв’язку з відсутністю проектів рішень, є неможливим визначення кількості питань, які стосуються компетенції екологічної комісії (передбачають зменшення територій зелених насаджень загального користування та внесення змін до Програми розвитку зеленої зони м. Києва до 2010 року та Концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста, затвердженої рішенням Київради від 19.07.2005 року № 19.07.05 р. №806/3381. В розданих депутатам, членам комісії документах напередодні голосування були відсутні матеріали майже до 473 питань землекористування. За власною ініціативою постійна комісія розглянула лише 35 проектів рішень, які були включені для розгляду на засіданні 01.10. 07 р. та які Комісією були відхилені. Проекти рішень, з яких у Комісії були зауваження, не були з цими зауваженнями поставлені на голосування, що є порушенням норм п. 20.5 ст. 20 Регламенту. На розгляд пленарного засідання не було винесено жодного проекту рішення, завізованого головою та секретарем Комісії. У зв’язку із порушенням норм чинного законодавства та Регламенту Комісією 12.10.2007 року за № 29/288-494 було направлено звернення на ім`я прокурора м. Києва щодо грубих порушень під час голосування, при цьому Комісія окремо відзначила факт відсутності 286 проектів рішень щодо відведення земельних ділянок громадянам у Деснянському районі м. Києва. 1. Ненадання проектів рішень на погодження Комісії є порушенням норм Положення про постійні комісії Київської міської ради V скликання, затвердженого рішенням Київської міськради від 08.11.2007 р. № 1158/3991 та Положення про постійні комісії Київради, затвердженого рішенням Київради від 27.03.2003 р. №325/485 (діяло до вступу в силу нового положення). 2. Ненадання проектів рішень на погодження комісії є порушенням норм п.п. 20.6-20.9 с. 20 Регламенту. 3. Не включення зауважень Комісії до окремих проектів рішень та не оприлюднення їх під час пленарного засідання є порушенням п.20.5 Регламенту. Як вбачається із наданої цією Постійною комісією узагальненої Таблиці рішень Київради, які були прийняті з порушенням природоохоронного законодавства на пленарному засіданні 1 жовтня 2007 року і, зокрема з порушенням рішення Київради від 19.07.05 р. № 806/3381 (Концепція формування зелених насаджень в центральній частині міста Києва), до вказаної профільної Постійної комісій Київради з питань екологічної політики не надавалися будь-які матеріали (проекти рішень, всі необхідні додатки до них) з усіх питань, які були незаконно проголосовані та яким незаконно у власність чи у постійне користування були передані земельні ділянки у межах м. Києва загальною площею 1445,8101 га (додається до цієї заяви, арк.14 Таблиці). При цьому: 1. при передачі землі житловим кооперативам у Голосіївському районі міста «Котміст» (66,39 га), «Механізатор» (106,91), «Соцбудівництво» (90,54 га), «Житлосервіс» (51,18 га), «Житлодар» (99,74 га), «Транспортник» (121,47 га), «Медтехнік» (79,54 га), «Залізничник» (98,04 га), «Житлобуд» (86,63га), «Харчомашовець» (105,46 га), «Технолог» (103,73 га) було незаконно змінене цільове призначення сільськогосподарських земель під землі малоповерхової житлової забудови. Незаконно при цьому були внесені зміни до Програми розвитку земельної зони міста, Генерального плану, Схеми планування південної частини Голосіївського району (п.п. 1-8, 10-12) 2. рішення про передачу 10,77 га землі садовому товариству «Пуща-Водиця», окрім наведеного, пов‘язано також із незаконним вилученням землі із лісового фонду (п.9) 3. з тих же причин незаконно передана у Оболонському районі міста земля площею 16,44 га ТОВ «Архітектурно-будівельний альянс» (п.13). 4. з тих же причини незаконно надана земля площею 4,83 га ТОВ «Урал» у Печерському районі (п.14); 5. з тих же причин незаконно надана земля площею 66,14 га для будівництва житлових, котеджних, офісних та торгово-розважальних комплексів ВАТ «Київрибгосп» у Голосіївському районі (п.15); 6. з тих же причин незаконно виділена земельна ділянка площею 43,52 га ТОВ «Галерна затока» у Голосіївському районі м. Києва (стор. 8 Таблиці); 7. з тих же причин незаконно виділена земельна ділянка, у тому числі і за фактом незаконного вилучення із земель лісового фонду (Св‘ятошинське лісництво), для будівництва в районі вул. Михайла Чалого (загальна площа 6,5 га, по 0,10 га на 65 підставних фізичних осіб, що були приховані за кодами 583/3417,568/3402,603/3437 і т.д. (п.18, а.10 Таблиці); З грубим порушенням Генплану міста та незаконною зміною цільового призначення землі ( переведення земель с/г призначення під багатоповерхову забудову, виведення територій зелених насаджень загального користування до територій забудови, у тому числі багатоповерховими будинками та спорудами, без попереднього надання Комісії проектів рішень, необхідних до них додатків тощо) були також прийняті рішення про передачу земельних ділянок загальною площею 326,0216 га (розділ Таблиці «Зміни до Генплану та цільового призначення землі», а.14-16), а саме: 1. про передачу житловому кооперативу «Приладобудівник» земельної ділянки площею 77,64 га У Деснянському районі м. Києва; 2. про передачу ТОВ «Центр-Інвест» земельної ділянки площею 1,09 га у Солом‘янському районі м. Києва; 3. про передачу житловому кооперативу «Освітянин» земельної ділянки площею 92,42 га у Голосіївському районі м. Києва; 4. про передачу кооперативу «Текстильник» земельної ділянки площею 90,02 га у Голосіївському районі м. Києва; 5. про передачу кооперативу «Забудовник» земельної ділянки площею 95,79 га у Деснянському районі м. Києва; 6. про передачу кооперативу «Тарасівець» земельної ділянки площею 42,98 га у Голосіївському районі м. Києва; 7. про зміну цільового призначення з спортивно-досугового на будівництво ТОВ «Явір – Плюс» на земельній ділянці площею 7,1616 у Оболонському районі м. Києва (біля затоки Собаче гирло). Окрім того, з другої Таблиці, що надана позивачу Постійною комісією Київради вбачається, що перед розглядом інших питань землекористування (більш ніж 50 питань) щодо надання сесією земельних ділянок загальною площею 352,5106 га, Постійній комісії будь-які документи взагалі для розгляду не надавалися (пп.3-5, 11-14, 16-33,38 і т.д.), або по ним не надавалися необхідні документи (п.34 т.і), або комісія взагалі такі питання відхилила чи надала власний письмовий негативний висновок (п.п. 1-2,6-9,15,34,35,36,3738), додається до цієї заяви. Насамкінець, у цій частині зазначу, що одразу ж після проведення цієї сесії, 12.10.2007 року (вих. № 29/288-494) голова Постійної комісії Київради звернувся до заступника генерального прокурора – прокурора м. Києва із заявою про порушення на пленарному засіданні сесії Київради 01.10.2007 року під час розгляду питань відведення земельних ділянок за рахунок територій, які визначені Програмою розвитку зеленої зони та Концепцією формування зелених насаджень в центральній частині міста, в якій вказав, що до порядку денного цього пленарного засідання було включено проекти рішень Київради стосовно відведення земельних ділянок, підготовлених з порушенням пп.5,6,7,12 рішення Київради від 19.07.2005 року №806/3381 «Про затвердження Програми розвитку зеленої зони м. Києва до 2020 року та Концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста» та без погодження з постійною комісією Київради з питань екологічної політики, на яку покладено контроль за виконанням зазначеного рішення Київради. Без погодження з постійною комісією були прийняті рішення з питань: 1. Розділ «Надання» : п.8 (ВАТ «Київрибгосп», Голосіївський район, Д 2845), п.10 (ТОВ «Архітектурно-будівельний альянс», Оболонський район, Д -2592); п. 11 (ТОВ «Галерна Затока», Голосіївський район, Д 2843); п.12. (ТОВ «Енергоресурс-Україна», Дарницький район, Д2705; п.21 (ТОВ «Лібра», Шевченківський район, Д3132); п.26 (ВАТ «Асфальтобетонний завод АБ «Столичний», Голосіївський район, А 6294); п.27(ВАТ «Асфальтобетонний завод АБ «Столичний», Голосіївський район, А 6293); п. 40 (гр.. Кулинич, Шевченківський район, Д 2758); п. 51 (ПП «Райдуга», Дніпровський район, А 8223). 2. Розділ «Громадяни», незаконно розглянуті питання (без проектів рішень, додатків, висновків тощо): п. 3 (рішення щодо передачі громадянам земельних ділянок у Дарницькому районі, А 9394, А 9407 і т.д.); п. 7 (рішення щодо передачі громадянам земельних ділянок у Голосіївському районі, А 9751 і т.д.); п. 14. (рішення щодо передачі громадянам земельних ділянок у Святошинському районі, всього 67 рішень). 3. З грубими порушеннями прийняті також рішення по розділу «Надання»: п.8,9,26; по розділу «Ведення садівництва» - п.34. 4. Комісія вважає, що з відсутніх у її розпорядженні матеріалів значна частина передбачає вилучення територій з Програми розвитку зеленої зони м. Києва, а саме: Розділ «Надання»: п. 42 (ТОВ «Мак», Святошинський район, Д 2836); п. 50 (землі Пуща-Водицького лісництва, Д3131); п. 52 (землі острова Жуків у Голосіївському районі, Д 3040); п. 70 (землі острова Труханова у Дніпровському районі, А 8941) і т.д. 5. У розділі «Громадяни» без проектів рішень незаконно виділено 286 земельних ділянок у Деснянському районі м. Києва.
таким чином, порушення положень Регламенту проявилося у: - не наданні попередньо профільним Постійним комісіям Київради для відповідного аналізу та погодження проектів рішень, що були незаконно розглянуті та проголосовані; - не наданні попередньо профільним Постійним комісіям Київради для відповідного аналізу та погодження необхідних додатків до проектів рішень, що були незаконно розглянуті та проголосовані; - відсутності будь-яких матеріалів до 473 рішень з питань землекористування; - розгляді сесією та незаконне голосування питань землекористування, які були відхилені на засіданні Постійної комісії або по яким був наданий негативний висновок; - жоден проект рішення не був завізований Головою та секретарем Постійної комісії: - грубе порушення норм Положення про постійні комісії Київміськради; - незаконній зміні цільового призначення земель сільськогосподарського призначення під землі житлової забудови; - незаконному вилученню земель лісового фонду; - незаконному виведенню територій зелених насаджень загального користування киян до територій забудови; - незаконних змінах до Програми розвитку земельної зони міста, Генерального плану м. Києва, Концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста, Схем планування окремих частин міста, зокрема Голосіївського району м. Києва; - незаконній безоплатній передачі без будь-яких проектів рішень землі житловим кооперативам у Голосіївському районі міста: «Котміст» (66,39 га), «Механізатор» (106,91), «Соцбудівництво» (90,54 га), «Житлосервіс» (51,18 га), «Житлодар» (99,74 га), «Транспортник» (121,47 га), «Медтехнік» (79,54 га), «Залізничник» (98,04 га), «Житлобуд» (86,63га), «Харчомашовець» (105,46 га), «Технолог» (103,73 га) тощо з незаконною зміною цільового призначення сільськогосподарських земель під землі житлової забудови; - незаконного вилучення без будь-яких проектів рішень територій з Програми розвитку зеленої зони м. Києва, зокрема безоплатне надання великих земельних ділянок у Св‘ятошинському, Пуща-Водицькому лісництвах, на острові Жуків у Голосіївському районі, на острові Труханов у Дніпровському районі тощо; - незаконному безоплатному наданню земельних ділянок фізичним особам – студентам (тільки у Деснянському районі м. Києва – 286 земельних ділянок); - втаємничене шифрування рішень по безоплатній передачі земельних ділянок під шифрами та кодами
5. Відповідно до п. 20.2, 20.3. ст. 20 Регламенту (підготовка питань до розгляду на пленарному засіданні Київради) усі проекти рішень подаються на реєстрацію до управління організаційної роботи секретаріату Київради у двох екземплярах у паперовому та в електронному вигляді. При цьому проект рішення має містити: - назву документа; - преамбулу з посиланням на відповідні законодавчі та нормативні акти із зазначенням номерів статей, частин, пунктів та підпунктів; - додатки (якщо вони є); - рішення Київради про внесення змін чи доповнень до рішень Київради подаються до управління організаційної роботи суб\'єктами подання у вигляді порівняльних таблиць з викладенням тексту рішення (його структурних частин), який підлягає зміні чи доповненню; - назву суб\'єкта подання, його підпис. Якщо суб\'єктом подання є виконавчий орган Київради (Київська міська державна адміністрація), то проект рішення Київради підписує Київський міський голова, який очолює виконавчий орган Київради (Київську міську державну адміністрацію), або його заступники відповідно до розподілу функціональних обов\'язків; - пояснювальну записку з обгрунтуванням необхідності прийняття рішення; - у випадку внесення проекту рішення Київради, що передбачає матеріальні чи інші витрати міського бюджету, мають додаватись фінансово- економічне обгрунтування та пропозиції щодо джерел покриття цих витрат; - службову адресу та контактні телефони розробників проекту рішення та осіб, відповідальних за його супроводження. Відповідно до п. 20.4 ст. 20 Регламенту за відсутності зазначеної в п. 20.3. інформації працівник управління організаційної роботи секретаріату Київради усно пояснює суб\'єкту подання зауваження до проекту рішення та повертає проект рішення суб\'єкту подання на доопрацювання. 6. Відповідно до Регламенту (п.п. 20.7. – 20.10 ) постійні комісії Київради в строк не більше трьох тижнів розглядають проект рішення, за результатами розгляду проекту рішення профільна постійна комісія Київради у разі його підтримання направляє завізований головою та секретарем постійної комісії проект рішення до управління правового забезпечення секретаріату Київради, яка протягом п\'яти робочих днів з дня надходження проекту рішення візує проект рішення чи його відхиляє. | 7. Відповідно до п. 20.11. ст. 20 Регламенту опрацьований відповідно до вимог Регламенту проект рішення, завізований головою і секретарем Профільної постійної комісії Київради та управлінням правового забезпечення секретаріату Київради, не пізніше ніж за 13 днів до пленарного засідання Київради передається постійною комісією до управління організаційної роботи для формування порядку денного пленарного засіданні. Не пізніше ніж у дводенний строк після проведення засідання Президії Київради проекти рішень та матеріали для розгляду на пленарному засіданні Київради передаються депутатам Київради. Проекти рішень, завірені печаткою секретаріату Київради, направляються у депутатські групи ї фракції. Контрольний примірник проекту порядку денного пленарного засідання Київради, завірений підписом заступника міського голови – секретаря Київради та відповідні проекти рішень Київради, завірені печаткою секретаріату Київради, направляються у депутатські групи і фракції. 8. Відповідно до п. 20.12. ст. 20 Регламенту проект рішення Київради має бути поданий та оформлений відповідно до Регламенту Київради. Відповідно до ст. 21 Регламенту (внесення питань до порядку денного пленарного засідання) Київради засідання Президії Київради, на якому розглядається порядок денний чергового пленарного засідання Київради, проводиться не пізніше ніж за 8 днів до самого пленарного засідання Київради. Членам Президії Київради повідомляють про час і місце засідання Президії Київради не пізніше ніж за 3 дні. На засіданні Президії Київради члени Президії заслуховують пропозиції до проекту порядку денного чергового пленарного засідання Київради, розглядають проекти рішень та висновки щодо них постійних комісій Київради та управління правового забезпечення секретаріату Київради, формують проект порядку денного пленарного засідання Київради та розглядають пропозиції щодо порядку денного пленарного засідання Київради, У порядку денному пленарного засідання Київради визначаються доповідачі і співдоповідачі з кожного окремого питання (п. 21.6 ст. 21 Регламенту).
таким чином, порушення положень Регламенту проявилося у: - не наданні попередньо у двох екземплярах у паперовому та електронному вигляді усіх проектів рішень на реєстрацію до Секретаріату Київради (управління організаційної роботи) з усіма зазначеними у Регламенті необхідними даними; - не наданні проектів всіх рішень профільним Постійним комісіям у строк не пізніше, ніж за три тижні до пленарного засідання; - не наданні Секретаріату Київради у свою чергу за вже вказаних причин у строк не пізніше ніж за 13 днів до пленарного засідання завізованих головою і секретарем постійних комісій проектів рішень; - не наданні депутатам не пізніше ніж у дводенний строк після проведення засідання Президії Київради всіх проектів рішень, що завірені печаткою Секретаріату; - не підписанні контрольного проекту порядку денного пленарного засідання, завіреного заступником міського голови – секретарем ради; - не направлення всіх проектів рішень, що завірені печаткою Секретаріату, у депутатські групи і фракції; - не проведення засідання Президії Київради щодо розгляду порядку денного пленарного засідання у строк не пізніше ніж за 8 днів до засідання; - не визначення у порядку денному пленарного засідання доповідачів і співдоповідачів з кожного окремого питання
3. ГРУБІ ПОРУШЕННЯ ПРИ ПРОВЕДЕННЯ РЕЄСТРАЦІЇ ДЕПУТАТІВ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ НАЯВНОСТІ КВОРУМУ
Відповідно до ст. 11 Регламенту Київрада складається з 120 депутатів. Відповідно до ст. 22 Регламенту пленарне засідання Київради є правомочним, якщо в ньому бере участь більше половини депутатів Київради від загального складу Київради. Головуючий на пленарному засіданні перед початком розгляду питань порядку денного підтверджує правомочність пленарного засідання Київради, про що робиться відповідна відмітка в протоколі пленарного засідання Київради. Депутат Київради зобов\'язаний зареєструватись і бути присутнім на пленарних засіданнях Київради. За пропозицією головуючого або депутата Київради, підтриманою не менш як однією третиною депутатів Київради, під час засідання може проводитися поіменна реєстрація за процедурою поіменного голосування, в тому числі шляхом опитування. Засвідчення особи депутата Київради із видачею йому картки для роботи з системою "РАДА-КИЇВ" проводиться біля столу для реєстрації при пред\'явленні посвідчення. Поіменна реєстрація депутатів Київради проводиться в залі засідань. Пленарне засідання Київради починається з повідомлення головуючого на засіданні Київради про кількість присутніх депутатів Київради згідно з реєстрацією або інформацією системи "РАДА" або лічильної комісії (п. 23.1 Регламенту).
З наданої відповідачами стенограми пленарного засідання вбачається, що поіменне голосування депутатів проводилося 01.10.2007 року о 10 год.21 хв. (стор. 2, абзац 5), о 10 год. 24 хв. (стор. 3, абз. 3), об 11 год. 21 хв. (стор. 17, абз. 13), о 14 год. 48 хв. (стор. 68, абз. 3). До цього часу протоколи поіменного голосування як при реєстрації депутатів, так і при голосуванні окремих питань з порядку денного, відповідачами не надані таким чином, порушення положень Регламенту проявилося у: - відсутності кворуму під час проведення пленарного засідання; - не проведенні поіменного голосування, в т.ч. шляхом опитування, не зважаючи на вимоги більш ніж третини присутніх на сесії депутатів; - порушення порядку засвідчення особи депутата; - відсутність протоколу пленарного засідання (не наданий суду до цього часу) - відсутності протоколів поіменної реєстрації депутатів
4. ГРУБІ ПОРУШЕННЯ ПРИ ПРОВЕДЕННІ СЕСІЙНОГО ЗАСІДАННЯ ТА ПРИЙНЯТТІ НА НЬОМУ РІШЕНЬ
1. Відповідно до п. 23.2. Регламенту після підтвердження головуючим правомочності пленарного засідання Київради затверджується порядок денний пленарного засідання, запропонований Президією Київради. Проект порядку денного пленарного засідання Київради, сформований відповідно до вимог цього Регламенту, обговорюється і затверджується в цілому більшістю голосів депутатів від загальної кількості депутатів Київради (п. 23.4.). Після затвердження порядку денного пленарного засідання Київради відводиться час для оголошення депутатських запитів, заяв, оголошень, відповідей на депутатські запити, прийняття рішень Київради щодо депутатських запитів. Оголошення депутатських запитів, заяв, оголошень та відповідей на депутатські запити проводить головуючий на пленарному засіданні Київради (п.23.5.). За наявності вимоги депутата - автора запиту (яка має бути подана в письмовій формі до секретаріату Київради не пізніше ніж за два дні до пленарного засідання Київради), головуючий зобов\'язаний зачитати відповідь на депутатський запит. 2. Відповідно до п. 23.6. головуючий на пленарному засіданні Київради: - відкриває, закриває та неупереджено веде пленарне засідання; - виносить на обговорення проекти рішень Київради, оголошує їх повну назву, редакцію та ініціаторів внесення; інформує про матеріали, щ
Записаний
|