| Чому пробуксовує "Комунальний двигун"?Районна влада у м. Києві через свою газету "Солом\'янка" погрожує санкціями та створенням бази даних з конфіденційною інформацією про фізичних осіб.
Чому пробуксовує "Комунальний двигун"? Під таким гаслом у газеті "Солом\'янка" опубліковане офіційне звернення до мешканців району невідомого автора від імені Солом\'янської районної державної адміністрації, текст якого повністю наведений нижче. З якою метою? Я постараюсь дати вичерпну відповідь на поставлене питання та прокоментувати загалом безграмотну з економічної та юридичної точок зору цю публікацію. Зрозуміло, що заангажована районною владою газета не наважилась би викласти точку зору, яка є альтернативною до позиції анонімного автора. Слава Богу, живемо у вік косметики, освоєння космічного простору та Інтернету. Тому є можливість посперечатися з анонімом у цьому Форумі. ===========================Цитата:============================= Публікація газети "Солом\'янка",№ 12 (115) серпень 2008 р., стор. 3, у рубриці "Офіційно. Чому пробуксовує "Комунальний двигун"? Шановні мешканці Солом\'янського району! Згідно з чинним законодавством України наймачі (власники) житлового приміщення зобов\'язані своєчасно та у повному обсязі вносити квартирну плату (плату за утримання житла) та плату за користування комунальними послугами. Заборгованість населення за житлово-комунальні послуги є однією з найбільш актуальних проблем української економіки. Масові неплатежі призводять до того, що житлове господарство країни занепадає. У цілому в Солом\'янському районі м. Києва станом на 01.07.2008 року громадяни заборгували комунальним службам майже 44 мільйони гривень, і цей борг дедалі більшає. Більшість мешканців, що мають заборгованість за житлово-комунальні послуги, живуть у достатку, отримують гідну зарплату, їздять відпочивати за кордон, а квартирну плату та плату за спожиті комунальні послуги розуміють «як останню справу». Тому до такого «прошарку» злісних боржників будуть вжиті жорсткі заходи примусового характеру щодо стягнення з них заборгованості, зокрема звернення стягнень на нерухоме та рухоме майно, тимчасові обмеження у праві виїзду за кордон, письмові повідомлення за місцем роботи із зазначенням суми заборгованості та проханням вплинути на сумління боржника. _ Також при розгляді справи у судовому засіданні представники житлово-експлуатаційних організацій Солом\'янського району м. Києва змушені подавати клопотання до суду про забезпечення позову, а саме: арешт майна, що належить боржнику на праві приватної власності, для подальшої реалізації цього майна в примусовому порядку за державними цінами в рахунок погашення заборгованості за житлово-комунальні послуги. На даний час в житлово-експлуатаційних організаціях Солом\'янського району м. Києва розробляється база, де буде розгорнута інформація про кожного боржника та його діяльність (адреса реєстрації; фактична адреса (місцезнаходження); вид діяльності; керівний склад підприємства, в якому працює боржник; наявність банківських рахунків; фінансові показники), яка буде використовуватися для більш прискореного та ефективнішого стягнення боргу. Одночасно постачальники та виконавці житлово-комунальних послуг припинятимуть їх надання споживачам, які мають заборгованість з оплати таких послуг (газопостачання, гаряче та холодне водопостачання тощо). Всі ці заходи будуть запроваджені найближчим часом. Сьогодні працівники житлово-експлуатаційних організацій Солом\'янського району м. Києва не сидять склавши руки, зокрема вони: — проводять роз\'яснювальну роботу серед боржників щодо необхідності добровільної сплати заборгованості за житлово-комунальні послуги; — вручають повідомлення про наявність боргу за житлово-комунальні послуги мешканцям Солом\'янського району м. Києва; — застосовують метод поетапного погашення заборгованості за житлово-комунальні послуги (реструктуризація заборгованості) за умови неможливості одноразової сплати боргу; — готують до ДПІ списки власників кварти\'р, які здають в найм (оренду) свої житлові приміщення; — подають до суду позовні заяви про примусове стягнення існуючої заборгованості у разі відмови боржника добровільно сплатити борг; — проводять спільні рейди з виконавчою службою Солом\'янського районного управління юстиції м. Києва з метою примусового стягнення заборгованості методом арешту майна боржника, що належить йому на праві приватної власності та продажу його через «Укрспецюст» за державними розцінками, що в перспективі призведе до залишення боржників без даху над головою. Хочеться сподіватися, що мешканці із розумінням поставляться до порушеного питання, погасять борги та будуть своєчасно вносити поточні платежі. Це надасть можливість підприємствам, що надають послуги, своєчасно та якісно забезпечувати комфорт і затишок у ваших оселях. Солом\'янська районна у м. Києві державна адміністрація =============================Кінець цитати=========================== А тепер мої коментарі:
Зауваження 1. "Згідно з законодавством наймачі (власники) зобов\'язані ..." Правильно, зобов\'язані. Але згідно з законодавством балансоутримувачі будинків, виконавці послуг, органи місцевого самоврядування також зобов\'язані ... Не буду перелічувати всі їх обов\'язки. Скажу коротко - вони всіляко уникають виконання своїх обов\'язків. І єдина надія примусити їх до цього - звернення до суду. Як правило, справедливі вимоги суд задовольняє, але потім ті ж суб\'єкти відмовляються добровільно виконувати судові рішення. Виручає, однак не завжди, державна виконавча служба. Як приклад, чи відомо аноніму, яку суму заборгувало КП УЖГ мешканцям будинку за адресою вул. Боткіна, 4 лише за надмірне нарахування за послуги з ЦО? На даний час більше 300 тис. грн. І що, добровільно повертає? Ні, тільки через суд. То що ви очікуєте від мешканців, коли самі подаєте приклад нехтування законодавством?
Зауваження 2: "Масові неплатежі призводять до того, що житлове господарство країни занепадає. У цілому в Солом\'янському районі м. Києва станом на 01.07.2008 року громадяни заборгували комунальним службам майже 44 мільйони гривень, і цей борг дедалі більшає." Житлове господарство країни занепадає зовсім не від цього. І масових неплатежів також немає. Згідно з офіційною статистикою, лише біля 10 відсотків населення не сплачує за (ненадані) ЖКП. Насправді причиною занепаду є недофінансування і геть нікудишнє утримання житлового фонду. А ще розкрадання коштів чиновниками з застосуванням різного роду "тендерів", "відкатів", фінансуванням програм типу "Мій двір, моє подвір\'я" тощо. Треба чесно визнати, що коштів, які збирають від населення, ледь вистачає на зарплату чиновникам, яких розвелася неймовірна кількість. А підняти тарифи до економічно обгрунтованого рівня практично неможливо - платоспроможність основної маси населення недостатня. Крім того, скільки коштів не вкладай в утримання будинків чи прибудинкових територій - все одно не вистачить. Наш народ в основній своїй масі - бидло. Нівечить все навкруги. Під\'їзди будинків, навіть недавно відремонтовані, через місяць перетворюються у катакомби. Бо все "колгоспне", тобто нічиє. А якщо нічиє, то його можна плюндрувати. Тому під\'їзди та подвір\'я наших будинків перетворилися на катакомби. За винятком елітних, де проживають дуже заможні, для яких платити за комфорт по 1000 і більше гривень щомісяця - не проблема.
Зауваження 3: "...громадяни заборгували комунальним службам майже 44 мільйони гривень, і цей борг дедалі більшає." А за який період? Якщо поза межами трирічної позовної давності, то ніякий суд ці борги не стягне. А про що ви думали раніше? Крім того, ця сума майже дорівнює заборгованості КП УЖГ, яке тепер втратило повноваження балансоутримувача, перед АЕК "Київенерго". Однак, ця заборгованість є штучною. Бо влада потурала, і продовжує це робити, саме апетитам Київенерго. Мешканці платили за послуги з ЦО та ГВП згідно з нормами споживання чи показами лічильників гарячої води і, як виняток, теплолічильників. А Київенерго нараховувало борги житлово-експлуатаційним організаціям за теплову енергію, хоч такої послуги у законодавстві не передбачено. Крім того, обидві сторони уникали і продовжують уникати проведення перерахунків за Методикою, затвердженою Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 26 грудня 2002 року № 2306, зареєстрованим в Київському міському управлінні юстиції 28 грудня 2002 р. за N 100/483. А поодинокі результати перерахунків виявилися плачевними для Київенерго. Нарахування за ці послуги, які проводило КП ГІОЦ та пераховувало на рахунок Київенерго, перевищували вартість фактично спожитих послуг, у півтора-два рази, залежно від стану утеплення будинку та квартир. Якби були проведені перерахунки згідно з затвердженою Методикою, то заборгованість мешканців у більшості випадків була б скасована. Що й доведено численними судовими рішеннями за моїми позовами.
Зауваження 4: "Більшість мешканців, що мають заборгованість за житлово-комунальні послуги, живуть у достатку, отримують гідну зарплату, їздять відпочивати за кордон, а квартирну плату та плату за спожиті комунальні послуги розуміють «як останню справу». Ті, хто живуть у достатку, не викидають, як правило, гроші на вітер, та вміють рахувати власні кошти. А влада та створені нею комунальні підриємства цього не вміють і не хочуть. Чи відомо аноніму, що у м. Києві до цього часу не існують легітимні тарифи на утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, бо ні влада, ні комунальні підприємства за три роки, починаючи з дати прийняття постанови КМУ від 12.07.2005 р. № 560, так і не освоїли премудрості Порядку формування трифів по кожному будинку окремо, затвердженого цією постановою. Максимум, до чого додумався "мер усіх киян" - це механічно підвищити тарифи в 1,8-2 рази, що повністю суперечить вказаній постанові. І такі тарифи були визнані незаконними низкою судових рішень. То чого тоді ви бажаєте від мешканців? Нехай вони, дурні, платять за незаконними тарифами, а ми будемо їх грошики прикарманювати? Ясно, що мешканці "голосують ногами" проти намагання влади їх обдурити.
Зауваження 5: "Тому до такого «прошарку» злісних боржників будуть вжиті жорсткі заходи примусового характеру щодо стягнення з них заборгованості". Однак, якщо "злісні боржники" будуть мати кращу фахову підготовку, ніж позивачі, то останні програють усі судові справи, та ще й залишаться самі боржниками. Я це практично довів на прикладі десятка сімей, які вважалися "боржниками". Влетіло це все КП УЖГ в копієчку. До цього часу повертають борги мешканцям, і ще остаточно не розрахувалися. Крім того, наша районна влада додумалася до "реформування" підприємств ЖКГ, утворивши нові підприємства без правонаступництва по відношенню до дебіторів та кредиторів КП УЖГ. А тепер стягувати навіть справжню заборгованість нікому, бо нові КП не є правонаступниками майнових прав та обов\'язків попередника. Юристам зрозуміло, що стягувати заборгованість у такому випадку проблематично. Суддям також, бо вони зобов\'язані керуватися нормами законодавства, а не забаганками чиновників.
Зауваження 6: "... розробляється база, де буде розгорнута інформація про кожного боржника та його діяльність (адреса реєстрації; фактична адреса (місцезнаходження); вид діяльності; керівний склад підприємства, в якому працює боржник; наявність банківських рахунків; фінансові показники), яка буде використовуватися для більш прискореного та ефективнішого стягнення боргу. Одночасно постачальники та виконавці житлово-комунальних послуг припинятимуть їх надання споживачам, які мають заборгованість з оплати таких послуг (газопостачання, гаряче та холодне водопостачання тощо)." А це вже пряме порушення особистих немайнових прав громадян, яке заборонено Коституцією України та Цивільним Кодексом. Ініціатори можуть бути покарані, та ще й доведеться платити за нанесену майнову шкоду. Колись газета "Солом\'янка" практикувала оприлюднення списків боржників з усіма реківзитами, але потім схаменулася, бо побоялася судових позовів за незаконне розголошення конфіденційної інформації про фізичних осіб. І правильно поступила! А тепер гарячі голови намагаються заробити на іншій незаконній авантюрі подібного роду.
Зауваження 7: "Сьогодні працівники житлово-експлуатаційних організацій Солом\'янського району м. Києва не сидять склавши руки ..." І займаються не своїми обов\'язками. Було б краще, якби вони зосередили увагу на належному утриманні будинків та прибудинкових територій. Маються на увазі навіть такі випадки, які не вимагають фінансових зусиль. Ось приклад - скоро буде рік, як газони прибудинкової території за адресою вул. Гетомана, 46-А, корпус 2 сплюндровані постачальниками води і тепла, перетворені на пустелю, на якій незаконно паркуються приватні автомобілі сусідніх будинків. І нічого не робиться для усунення цього неподобства. На всі скарги чиновники від районної влади та комунальних підприємств обмежуються безвідповідальними відписками, ба, навіть у порушення Закону України "Про звернення громадян" взагалі не відповідають.
І після цього ми, громадяни, повинні бути законослухняними? А може почекаємо, коли влада дасть приклад. Для мене критерієм буде поведінка "мера усіх киян" Черновецького, який біля року ухиляється від виконання судових рішень за моїми позовами, причому виконавчі провадження відкриті не у районних ВДВС, не у міському департаменті, а в департаменті Мін\'юсту!
Резюме: РИБА ЗАВЖДИ ГНИЄ З ГОЛОВИ! _________________ За Ваші права!
2008-08-28 |