| Адмінпозов проти інспектора ДАІ.Мова йде про поліс обов’язкової цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.
___________ районний суд м. Кіровограда __________________, м.Кіровоград, _____
позивач: _________________________________________ вул. ________ буд. ____, кв. ____, м. Кіровоград, _______ Звільнений від судового збору ч.4, ст.288 КУпАП
відповідач: інспектор ДПС Кіровоградської роти ДПС УДАІ УМВС України в Кіровоградській області _________________________________________ вул. Панфіловців, 22-б, м. Кіровоград, 25030 інші засоби зв’язку невідомі
АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ про визнання протиправною та скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності серії ____ за № __________ від « _ » _ 20 10 року
3.01.10 року о 16 год. 30 хв., я, керуючи автомобілем _______, державний номер ХХХХХ, по вул. __________ в місті _______________, був зупинений інспектором ДПС Кіровоградської роти ДПС УДАІ УМВС України в Кіровоградській області ___________. Під час руху, я не порушував Правила дорожнього руху, тому запитав у інспектора ДПС ___________ про причину зупинки. Відповіді на своє запитання не отримав. Відповідно до пп. «в» п.2.14 Правил дорожнього руху водій має право «знати причину зупинки, перевірки та огляду транспортного засобу посадовою особою,... а також його прізвище та посаду». Замість пояснення причини зупинки, інспектор ДПС ___________, попросив мене надати для огляду реєстраційні документи на транспортний засіб та посвідчення водія з талоном до нього, які я надав. На повторне запитання про причину зупинки, інспектор ДПС ___________, запросив пройти до патрульної машини ДПС, в якій попросив видихнути повітря в його сторону («тест» на алкогольне сп’яніння), на що я не погодився, тому що огляд повинен проводиться за допомогою спеціальних технічних засобів (у тому числі засобів тест-контролю) працівниками міліції, а у разі незгоди водія з результатами, в закладах охорони здоров\'я. Після моєї відмови, від так званого тесту та суперечок на тему об’єктивності проведення його в такий спосіб, о 16год. 40 хв. інспектор ДПС ___________ почав складати протокол серії ___ за № ___________ (додається) про адміністративне правопорушення. Зазначаю, що права і обов’язки передбачені ст. 268 КпАП України і ст.63 Конституції України мені не були роз’яснені. На моє запитання, в якому адміністративному правопорушенні мене підозрюють, інспектор ДПС ___________ відповів: ознайомитесь, коли будете підписувати протокол. З пояснень інспектора в протоколі щодо обставин про адміністративне порушення, я зрозумів, що мова йде про поліс обов’язкової цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, а порушення передбачене пп..«ґ» п. 2.1 Правил дорожнього руху, що передбачає відповідальність згідно ч.1 ст.126 КУпАП. В графі «чим порушив пункт правил дорожнього руху», через нерозбірливість почерку, встановити який саме підпункт пункту 2.1 Правил дорожнього руху, нібито, мною був порушений – неможливо (в п.2.1 Правил дорожнього руху є пп.. «г» та «ґ»). Жодних вимог, відносно полісу страхування, інспектор ДПС ___________ після зупинки мого транспортного засібу, до мене не ставив. Страховий поліс, чинний на час зупинки, а крім нього і копія полісу, у мене були в наявності, номер та дату видачі якого я зазначив в протоколі. Також, на лобовому склі автомобіля, яким я керував, міститься стікер, виданий страховою компанією при укладенні страхового договору, номер якого я також зазначив у протоколі. Тому інспектор ДПС ___________, після спілкуванням зі своїм напарником сказав, що протокол він вже заповнив, а договір я нібито йому відразу не надав, тому він в будь-який спосіб долучить необхідні йому пояснення свідків до протоколу серед водіїв зупинених транспортних засобів. Так, під диктовку, інспектором ДПС ___________ були відібранні пояснення у свідка (водія таксі). Нажаль зміст пояснень свідка мені невідомий, оскільки мені не були надані для ознайомлення докази мого порушення. Таким чином, порушені мої права передбачені ч.1 ст. 268 КУпАП. Окремо, від викладених обставин протиправних дій інспектора ДПС ______________, прошу суд звернути увагу, що ч. 1 ст.126 КУпАП передбачає: керування транспортними засобами водіями, які не мають при собі або не пред\'явили чи не передали для перевірки посвідчення водія відповідної категорії, талона до нього, реєстраційних та інших документів, що підтверджують право користування чи розпорядження транспортним засобом, а у випадках, передбачених законодавством, належно оформленого дорожнього (маршрутного) листа або документів на вантаж, що перевозиться, ліцензійної картки на транспортний засіб, а так само поліса (договору) обов\'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка"), - тягне за собою накладення штрафу від двадцяти п\'яти до п\'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ці випадки в законодавстві передбачені: У відповідності до п. 21.2 ст.21 Закону України «Про обов\'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» вiд 01.07.2004 № 1961-IV: Контроль за наявністю договорів обов\'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів здійснюється: Державтоінспекцією МВС України під час проведення державного технічного огляду, реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів, а також при складанні протоколів щодо порушень правил дорожнього руху та оформленні матеріалів дорожньо-транспортних пригод; органами Державної прикордонної служби України під час перетинання транспортними засобами державного кордону України. Пунктом 2.4 Постанови Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. N 1306 «Про Правила дорожнього руху» на вимогу працівника міліції водій повинен зупинитися з дотриманням вимог цих Правил, а також: а) передати для перевірки документи, зазначені в пункті 2.1; Пункт 2.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. N 1306 «Про Правила дорожнього руху» водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі: а) посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії і талон, що додається до посвідчення; б) реєстраційний документ на транспортний засіб (для транспортних засобів Збройних Сил - технічний талон), а у разі відсутності в транспортному засобі його власника, крім того, - свідоцтво про право спільної власності на цей транспортний засіб або реєстраційний чи інший засвідчений в установленому порядку документ, що підтверджує право керування, користування чи розпорядження таким транспортним засобом; в) у разі встановлення на транспортних засобах проблискових маячків і (або) спеціальних звукових сигнальних пристроїв - дозвіл, виданий Державтоінспекцією МВС, у разі розміщення реклами, - погодження, що видається підрозділами Державтоінспекції МВС; г) у встановлених законодавством випадках дорожній лист і документацію на вантаж, що перевозиться; на маршрутних транспортних засобах - схему маршруту та розклад руху; на великовагових і великогабаритних транспортних засобах та транспортних засобах, що здійснюють дорожнє перевезення небезпечних вантажів, - документацію відповідно до вимог спеціальних правил ґ) поліс (сертифікат) обов\'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Водії, які відповідно до законодавства звільняються від обов\'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на території України, повинні мати при собі відповідні підтвердні документи (посвідчення). ( Підпункт "ґ" пункту 2.1 в редакції Постанови КМ N 16 ( 16-2005-п ) від 06.01.2005 ) Ст. 16 Закону України «Про дорожній рух» вiд 16.11.2008, яка регламентує права та обов’язки водія під час керування транспортним засобом: Водій має право: керувати транспортним засобом і перевозити пасажирів або вантажі на дорогах, вулицях та в інших місцях, де рух транспорту не заборонено у встановленому порядку; довіряти у встановленому порядку право користування і розпорядження приватним транспортним засобом іншій особі, яка має відповідне право на керування; знати причину зупинки транспортного засобу посадовою особою державного органу, яка здійснює нагляд за дорожнім рухом, а також прізвище і посаду цієї особи; відступати від вимог цього розділу Закону в умовах дії непереборної сили або коли іншими засобами неможливо запобігти власній загибелі чи каліцтву громадян; на відшкодування витрат у разі надання транспортного засобу працівникам міліції та охорони здоров\'я у випадках, передбачених цим Законом; на відшкодування збитків, завданих внаслідок невідповідності стану автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів вимогам безпеки руху; одержувати необхідну допомогу від посадових осіб, організацій, що беруть участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху. Водій зобов\'язаний: мати при собі та на вимогу працівників міліції, а водії військових транспортних засобів на вимогу посадових осіб військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України передавати для перевірки посвідчення, реєстраційні та інші документи, що підтверджують право на керування транспортним засобом, а також дорожні (маршрутні) листи і документи на вантаж, що перевозиться (крім власників транспортних засобів, які використовують їх в індивідуальних некомерційних цілях), а у випадках, передбачених законодавством, страховий поліс (сертифікат) про укладання договору обов\'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та ліцензійну картку на автомобільний транспортний засіб у разі надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів… Таким чином, Законом України «Про обов\'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» визначений чіткий перелік випадків, коли працівник міліції має право вимагати, а водій зобов\'язаний надати страховий поліс. Склалась правова колізія, в якій Закон України «Про обов\'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» та Правила дорожнього руху, суперечать один одному в частині випадків пред’явлення працівникам Державтоінспекції страхового полісу (договору) на перевірку. У разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, Закону України, ... , або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу відповідно до ч. 4 ст. 9 КАСУ. На мою думку, пп.. «ґ» п. 2.1 Правил дорожнього руху, можливо застосовувати у постанові про адміністративне правопорушення тільки в сукупності з доказами, які свідчать про порушення або підозру у порушенні Правил дорожнього руху або даних про проведення оперативних заходів (орієнтування на розшук, угон, тощо). Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов\'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Під час розгляду справи про адміністративне правопорушення, яку інспектор ДПС ___________ призначив до розгляду на місці скоєння правопорушення 3.01.10 року о 16 год. 45 хв., я надав докази, які підтвердили наявність полісу, а саме оригінал та копію полісу обов’язкового цивільного страхування наземних транспортних засобів. Копію полісу відповідач відмовився долучати до матеріалів справи. Замість цього відповів: вже пізно. Чому пізно – незрозуміло? Відмовою долучити докази до матеріалів справи, знов порушені мої права передбачені ч.1 ст. 268 КУпАП України. 3.01.10 року приблизно о 16 год. 50 хв., посадовою (службовою) особою - інспектором ДПС Кіровоградської роти ДПС УДАІ УМВС України в Кіровоградській області ___________ , винесено постанову у справі про адміністративне правопорушення серії ____ № __________, з накладанням відповідальності передбаченою ч. 1 ст. 126 КУпАП щодо мене. Відповідно до ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами. Докази, у вигляді пояснень, мною були надані у протоколі. Пунктом 24 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 23 грудня 2005 року № 14 «Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті» зазначено, що зміст постанови має відповідати вимогам, передбачених ст.. 283, 284 КУпАП. У ній, зокрема, потрібно навести докази, на яких ґрунтується висновок про вчинення особою адміністративного правопорушення, та зазначити мотиви відхилення інших доказів, на які посилався правопорушник, чи висловлених останнім доводів. Інспектором ДПС ___________, у прийнятій постанові не наведено будь-якої оцінки моїм доказам, що призвело до спрощеного підходу розгляду справи про адміністративне правопорушення та ігноруванню моїх прав. При винесені інспектором ДПС ___________ рішення про адміністративне правопорушення, до постанови не долучені протокол та жодного доказу по справі, через що порушено положення ст. 280 КУпАП, а саме, виконати зобов’язання з’ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом\'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з\'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. З огляду на викладене вважаю, що дії інспектора ДПС ___________ були незаконними. За таких умов у моїх діях немає складу правопорушення, у якому мене визнано винним зазначеною постановою. До того ж, слід вказати, що відповідно до ст.71 ч.2 КАС України, обов’язок доказування правомірності своїх дій в даному випадку покладено на інспектора ДПС ___________. Із зазначеною постановою не погоджуюсь, оскільки вона винесена з порушенням норм права, суперечить вимогам закону, у зв’язку з чим підлягає скасуванню. Враховуючи все вищевикладене, керуючись ст.ст. 2, 18, 19, 104-106, 162 КАСУ
ПРОШУ:
1. Прийняти адміністративний позов до розгляду та відкрити провадження у справі. 2. Визнати дії інспектора ДПС ___________, при винесені постанови серії ___ №_________ від « ___ » _____ 2010 року, протиправними. 3. Визнати протиправною та скасувати Постанову про притягнення до адміністративної відповідальності серії ___ № _______ від « ___ » ___ 2010 року. 4. Закрити провадження по справі про адміністративне правопорушення.
Додатки: 1. копія протоколу про вчинення адміністративного правопорушення серії ____ № ______ від «03» січня 2010 року; 2. копія постанови про притягнення до адміністративної відповідальності серії ___ № ______ від «03» січня 2010 року; 3. копії адміністративного позову та доданих матеріалів у відповідності до кількості відповідачів у справі; 4. Копія страхового полісу про укладання договору обов\'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.
«____» січня 20 10 року ________________ __________________ Підпис П.І.Б
2010-01-11 |