Солом’янський районний суд м. Києва,
вул. Шутова, м. Київ, 03113
Суддя – Демидовська А.І.
Позивач:
Хижняк Олена Іванівна, вул. Постова, 6, кв. 1,
м. Київ, 03061, тел. 408-84-13
Представник позивача:
Куля Віктор Іванович,
вул. В. Гетьмана, 46-А, кв. 261, м. Київ, 03055, тел./факс 457-40-72,
http://gro-za.io.ua ,
http://gro-za.orgВідповідач:
Київська міська рада, вул. Хрещатик, 36,
м. Київ, 01001
06 травня 2010 р.
Адміністративний позов
про зобов’язання передати у власність земельну ділянку для обслуговування існуючого житлового будинку1. Зміст позовних вимогЗобов’язати Київську міську раду передати Хижняк Олені Іванівні у власність земельну ділянку для обслуговування належного їй житлового будинку у Солом’янському районі м. Києва за адресою
вул. Постова, 6.2. Обставини справиПозивачка є власником ¾ житлового будинку, розташованого за адресою вул. Постова, 6 у м. Києві на земельній ділянці площею 815,19 кв.м, зареєстрованій в системі «Кадастр» під кадастровим номером 69:193:0019. Право власності на будинок та господарські побутові будівлі та споруди підтверджується Свідоцтвом про право на спадщину, виданим 11.01.1994 р. Першою київською державною нотаріальною конторою і зареєстрованим у КМБТІ 05.03.1994 р. за № 74-375. Згідно з листом Головного управління (ГУ) земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації (КМДА) від 01.10.2009 р. за № 07-387/27475 на адресу судді Солом’янського районного суду Мельника В.В. на його запит № 2-359-1/09 від 21.09.2009 р., документи, що посвідчують право власності або право користування вищезазначеною земельною ділянкою, в управлінні не зареєстровані.
Статтею 81 Земельного Кодексу України (ЗКУ) визначені підстави набуття права власності громадянами на землю. Серед таких підстав є: безоплатна передача у власність земельних ділянок із земель державної і комунальної власності та приватизація земельних ділянок, що були раніше надані громадянам у користування.
Порядок безоплатної приватизації громадянами земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні, врегульовано статтею 118 ЗКУ, а також нормами розділу 6 Порядку набуття права на землю юридичними особами та громадянами в м. Києві, затвердженим рішенням Київради від 14.03.2002 №313/1747.
Позивачка зверталася до Київради з заявою про приватизацію земельної ділянки за адресою вул. Постова, 6, але відповіді не отримала. Замість Київради відповідь від 03.08.2009 р. за № 03-16/212/7 надіслало ГУ земельних ресурсів КМДА з переліком документів, які повинні додаватися до заяви про вибір місця розташування земельної ділянки.
Однак, з огляду на те, що позивачка зверталася з заявою про приватизацію чітко визначеної земельної ділянки, де розташований її будинок, а не про вибір місця розташування земельної ділянки для майбутнього будівництва, і не до ГУ земельних ресурсів КМДА, а до Київради, причому до заяви були додані документи, які посвідчують право на приватизацію, бездіяльність Київради та її структурного підрозділу у вирішенні цього питання є очевидною.
Відповідно до ч.ч. 2, 5 ст. 158 ЗКУ органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, та додержання громадянами правил добросусідства (Глава 17 ЗКУ). І лише у разі незгоди власників землі або землекористувачів з рішенням органів місцевого самоврядування, органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів спір вирішується судом. Порядок розгляду земельних спорів органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади з питань земельних ресурсів регламентований ст.ст. 159-161 ЗКУ. Земельні спори зазначеними органами розглядаються на підставі заяви однієї із сторін у місячний термін з дня подання заяви. Земельні спори розглядаються за участю зацікавлених сторін, які повинні бути завчасно повідомлені про час і місце розгляду спору. У рішенні органу місцевого самоврядування або органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів визначається порядок його виконання.
Конституційний Суд України 7 квітня 2010 р. оприлюднив Рішення у справі № 1-6/2010 за конституційним поданням Вищого адміністративного суду України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 143 Конституції України, пунктів „а“, „б“, „в“, „г“ статті 12 Земельного кодексу України, пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України.
В аспекті конституційного подання Конституційний суд України вирішив, що положення частини першої статті 143 Конституції України та положення пунктів „а“, „б“, „в“, „г“ статті 12 Земельного кодексу Україн, у частині повноважень сільських, селищних, міських рад вирішувати питання щодо розпорядження землями територіальних громад, треба розуміти так, що при вирішенні таких питань ці ради діють як суб’єкти владних повноважень, що реалізують розпорядчі та інші функції. Стосовно поширення компетенції адміністративних судів на „спори фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності“, Конституційний суд України вирішив, що до публічно-правових спорів, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів, належать і земельні спори фізичних чи юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб’єктом владних повноважень, пов’язані з оскарженням його рішень, дій чи бездіяльності.
Кодекс адміністративного судочинства України (КАСУ) у ст. 17 визначає, що компетенція адміністративних судів поширюється зокрема на спори фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності. У даному позові йдеться про оскарження бездіяльності Київської міської ради.
Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 18 КАСУ місцевим загальним судам як адміністративним підсудні адміністративні справи, у яких однією з сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування. Частиною 2 ст. 19 КАСУ встановлено, що адміністративні справи з приводу правових актів індивідувальної дії, а також дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, які стосуються інтересів конкретної особи, вирішуються адміністративними судами за місцем проживання (перебування, знаходження) позивача. Згідно з частиною 1 ст. 20 цього Кодексу місцеві адміністративні суди (місцеві загальні суди) вирішують адміністративні справи як суди першої інстанції.
На підставі викладеного слід дійти до висновку про те, що даний спір з органом місцевого самоврядування стосується інтересів конкретної особи і повинен вирішуватися місцевим загальним судом як адміністративним судом, тобто Солом’янським районним судом м. Києва.
До цього адміністративного позову додаються документи, що підтверджують правомірність звернення до суду з метою вирішення земельного спору.
У відповідності до ч. 3 ст. 107 КАСУ прошу відкрити провадження в адміністративній справі за даним позовом, розглянути його і вирішити згідно з нормами законодавства України.
Додатки:1. Квитанція про сплату державного мита.
2. Копія довіреності Хижняк О.І. на представництво Кулею В.І. її інтересів.
3. Копія Свідоцтва про право на спадщину.
4. Копія листа ГУ земельних ресурсів КМДА від 01.10.2009 р. № 07-387/27475.
5. Копія листа ГУ земельних ресурсів КМДА від 03.08.2009 р. № 03-16/21217.
6. Копія позовної заяви для відповідача.
Представник позивача Куля В.І.