Вікторе Івановичу! З третьої спроби Смілянський міськрайонний суд все-таки прийняв до розгляду адмінистративний позов про визнання нечинним акту органу місцевого самоврядування. Засідання призначене на 5 лютого. Якщо у Вас є час, прокоментуйте будь-ласка та вискажіть зауваженя. Дякую!
Витяг із позовної заяви:
Зміст позовних вимог.
1. Визнати відсутність повноважень та компетенції в Смілянської міської ради Черкаської області на затвердження та введення в дію з 15.04.2005 року розміру квартирної плати з утримання будинків та прибудинкових територій ( п.8) ч.2 ст.162 КАС України).
2. Визнати нечинними частини 1 і 2 рішення Смілянської міської ради Черкаської області за № 25-4/IV від 14 квітня 2005 р. « Про затвержедження тарифів на житлово-комунальні послуги для I групи споживачів ( населення)»
( п.1) ч.2 ст.162 КАС України).
3. У разі відкриття провадження у справі зобов\\\\\'язати відповідача опублікувати оголошення про це у газеті «Сміла» з викладенням вимог позивача щодо оскаржуваного рішення Смілянської міської ради Черкаської області за № 25-4/IV від 14 квітня 2005 р.
4. Зупинити дію частин 1 і 2 оскаржуваного рішення Смілянської міської ради Черкаської області за № 25-4/IV від 14 квітня 2005 р.
Я ознайомився та детально, грунтовно вивчив вказане рішення. Після цього прийшов до висновку, що частини 1 і 2 рішення рішення Смілянської міської ради Черкаської області за № 25-4/IV від 14 квітня 2005 р. « Про затвержедження тарифів на житлово-комунальні послуги для I групи споживачів (населення)» прийняті без відповідних на те повноважень та компетенції, закріплених :
1.Ст. 144 Конституції України;
2.Ст. ст. 25, 26 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні »;
3.П. 2) ч.1 ст. 7 та ст.14 Закону України « Про житлово-комунальні послуги».
Повноваження та компетенція закріплені відповідно цих доказів, не дають підстав Смілянській міській раді Черкаської області для вирішення питань по затвердженню та введенню в дію розміру квартирної плати з утримання будинків та прибудинкових територій (ч.1;2 рішення № 25-4/IV від 14 квітня 2005 р.) тому, що затверджувати і вводити в дію розмір квартирної плати не віднесено до компетенції міської ради.
Згідно абз.1 ст.144 Конституції України «Органи місцевого самоврядування в межах повноважень визначених законом приймають рішення…».
Затверджувати та вводити в дію розмір квартирної плати Законами України « Про місцеве самоврядування в Україні»( ст.ст. 25, 26) та « Про житлово-комунальні послуги» (ст.ст. 7, 14, 31) не віднесено до компетенції міської ради.
Тому, відповідно до абз. 2 ст.144 Конституції України - « Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду».
Також, згідно ст. 59 ЗУ « Про місцеве самоврядування в Україні» - « Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування» ч. 10. - « Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку».
Докази.
Згідно ст.69 КАС України «Поняття доказів» ч.1 – «…доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані…».
Згідно ст.79 КАС України «Письмові докази» ч.1 – « Письмовими доказам є … акти …». А, відповідно до статті 4 ЦК України актами цивільного законодавства України є : Конституція України (ч.1), Цивільний Кодекс та інші закони України (ч.2), рішення Смілянської міської ради Черкаської області за № 25-4/IV від 14 квітня 2005 р.(ч.5).
В позовній заяві наведено докази, якими є ст. 144 Конституції України, ст. ст. 25, 26, 59 ЗУ « Про місцеве самоврядування в Україні », п. 2) ч.1 ст. 7 та ст.14 ЗУ« Про житлово-комунальні послуги», рішення Смілянської міської ради Черкаської області за № 25-4/IV від 14 квітня 2005 р., лист № 734 від 16 жовтня 2007 р. На підставі цих доказів я зробив висновок про відсутність повноважень та компетенції Смілянської міської ради Черкаської області на затвердження та введення в дію з 15.04.2005 року розміру квартирної плати з утримання будинків та прибудинкових територій.
Мотиви.
Згідно принципу законності ( ч.1 ст.9 КАС України) при прийнятті рішення рада зобов\\\\\'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до наведених обставин, частини 1 і 2 рішення Смілянської міської ради Черкаської області за № 25-4/IV від 14 квітня 2005 р. « Про затвержедження тарифів на житлово-комунальні послуги для I групи споживачів (населення)» є незаконним з мотивів їх невідповідності Конституції та законам України.
Порушення прав.
Враховуючи викладені обставини я вважаю, що порушені мої конституційні права : 1) право на законність рішення Смілянської міської ради Черкаської
області за № 25-4/IV від 14 квітня 2005 р. в частинах 1 і 2;
2) право на відповідність рішення Смілянської міської ради Черкаської
області за № 25-4/IV від 14 квітня 2005 р. в частинах 1 і 2 Конституції
і законам України.
Згідно з ч.2 ст.55 Конституції України я оскарджую в суді частини 1 і 2 рішення Смілянської міської ради Черкаської області за № 25-4/IVвід 14.04.05р.
Звернення до суду для захисту конституційних прав громамадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується (ч.3 ст.8 Конституції України ).