Повiдомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта– проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування нарахування плати за житлово-комунальні послуги в м.Києві»
дповідно до статей 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з метою одержання зауважень та пропозицій від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань Головне управління житлового господарства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) повідомляє про оприлюднення проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування нарахування плати за житлово-комунальні послуги в м.Києві».
Головними розробниками проекту регуляторного акта є Головне управління житлового господарства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Головне управління цінової політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування нарахування плати за житлово-комунальні послуги в м.Києві» розміщено в мережі Інтернет за адресою
www.kmv.gov.ua.
Мета проекту розпорядження:
Основною метою проекту регуляторного акта є визначення умов застосування тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим) та створення додаткових умов для заохочення населення своєчасно та в повному обсязі вносити плату за спожиті комунальні послуги.
Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування нарахування плати за житлово-комунальні послуги в м.Києві» підготовлено з метою
Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акта приймаються від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань протягом одного місяця з дня оприлюднення (з 24.12.2010 по 24.01.2011) у письмовому або в електронному вигляді за адресами:
- 01001, м.Київ, вул. Б.Хмельницького, 3, Головне управління житлового господарства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (тел.: 235-87-21, тел.\факс: 235-87-28);
- 03150, м.Київ, вул.. Лабораторна, 1, Головне управління цінової політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (тел.: 529-91-99, тел.\факс: 529-96-33).
Змiст проекту регуляторного акта
– розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
Про впорядкування нарахування
плати за житлово-комунальні
послуги в м.Києві
Відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги», «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії», «Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію», розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.12.2010 № 1221 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та їх структури» та від 29.12.2010 № 1222 «Про встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води виконавцям цих послуг усіх форм власності для здійснення розрахунків з населенням, згідно з тарифами на теплову енергію, затвердженими Національною комісією регулювання електроенергетики України», з метою вжиття додаткових заходів для заохочення населення своєчасно та в повному обсязі вносити плату за спожиті житлово-комунальні послуги, впорядкування питань розрахунків з населенням за житлово-комунальні послуги в залежності від терміну оплати та в межах функцій органу місцевого самоврядування:
1. Взяти до відома, що виконавці житлово-комунальних послуг (послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, централізованого постачання гарячої води, централізованого опалення) застосовують тарифи для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим) починаючи з лютого 2011 року.
2. Для переходу на розрахунки з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим) рекомендувати виконавцям житлово-комунальних послуг:
2.1. Забезпечити здійснення моніторингу термінів оплати населенням спожитих у розрахунковому місяці житлово-комунальних послуг;
2.2. Здійснити нарахування населенню плати за спожиті у лютому 2011 року житлово-комунальні послуги в залежності від терміну оплати останнім послуг у лютому 2011 року за попередній розрахунковий місяць;
2.3. У разі оплати населенням житлово-комунальних послуг, спожитих у розрахунковому місяці, до 20 числа місяця, наступного за розрахунковим включно, не залежно від святкових та вихідних днів, нарахування за житлово-комунальні послуги за наступний за розрахунковим місяць здійснювати за тарифами, встановленими для розрахунків з населенням, з оплатою останнім до 20 числа місяця, що настає за розрахунковим.
2.4. У разі оплати населенням житлово-комунальних послуг, спожитих у розрахунковому місяці після 20 числа місяця, наступного за розрахунковим, нарахування за житлово-комунальні послуги за наступний за розрахунковим місяць здійснювати за тарифами, встановленими для розрахунків з населенням, з оплатою останнім після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим.
2.5. Застосовувати тарифи для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим):
2.5.1. У разі внесення авансових платежів за житлово-комунальні послуги;
2.5.2. Незалежно від нарахування пільг на оплату житлово-комунальних послуг.
2.6. Не застосовувати тарифи для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим) у разі:
2.6.1. Надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг;
2.6.2. Несвоєчасної і не в повному обсязі оплати спожитих у розрахунковому місяці житлово-комунальних послуг;
2.6.3. Наявності заборгованості за спожиті житлово-комунальні послуги, на яку не укладено договір про її реструктуризацію;
2.6.4. Невиконання умов договору про реструктуризацію заборгованості на житлово-комунальні послуги.
2.7. Комунальному підприємству «Головний інформаційно-обчислювальний центр» щомісячно надавати Головному управлінню праці та соціального захисту населення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та виробникам комунальних послуг інформацію про застосування тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим).
2.8. При наявності негативних фінансових результатів та збитків від застосування тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим), подавати виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) обґрунтовані розрахунки для приведення тарифів на житлово-комунальні послуги до економічно обґрунтованих витрат.
3. Комунальному підприємству «Головний інформаційно-обчислювальний центр» щомісячно готувати інформацію про застосування тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим) по кожному виду житлово-комунальних послуг для Головного управління праці та соціального захисту населення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Головного управління житлового господарства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Головного управління цінової політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
4. Головному управлінню цінової політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надавати методичну допомогу виконавцям житлово-комунальних послуг у вирішенні питань, пов’язаних із застосуванням тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим).
5. Головному управлінню цінової політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) спільно з Головним управлінням житлового господарства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Головним управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) і районними в місті Києві державними адміністраціями опрацювати питання необхідності створення в районних в місті Києві державних адміністраціях комісій для розгляду спірних питань, пов’язаних із застосуванням тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим).
6. Заступнику голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов’язків забезпечити висвітлення в засобах масової інформації змісту цього розпорядження.
7. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов’язків.
Голова О.Попов
Аналiз регуляторного впливу
проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування нарахування плати за житлово-комунальні послуги в м.Києві»
Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування нарахування плати за житлово-комунальні послуги в м.Києві» підготовлений з метою визначення умов застосування тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим) та створення додаткових умов для заохочення населення своєчасно та в повному обсязі вносити плату за спожиті комунальні послуги.
Цілі державного регулювання
Розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.12.2010 № 1221 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та їх структури» та від 29.12.2010 № 1222 «Про встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води виконавцям цих послуг усіх форм власності для здійснення розрахунків з населенням, згідно з тарифами на теплову енергію, затвердженими Національною комісією регулювання електроенергетики України» встановлені та введені в дію з 01.02.2011 тарифи на житлово-комунальні послуги для розрахунків з населенням за спожиті послуги з диференціацією в залежності від строків внесення останнім нарахованих сум за спожиті житлово-комунальні послуги.
В зв’язку з прийняттям зазначених розпоряджень виникла необхідність впорядкування питань застосування тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим). Проект є актом нормативно-правового характеру, який спрямований на впорядкування зазначеного питання та створення додаткових умов для заохочення населення своєчасно та в повному обсязі вносити плату за спожиті комунальні послуги.
Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Альтернативою запропонованому регуляторному акту може бути внесення відповідних змін до чинного законодавства.
Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми
Питання переходу на розрахунки з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим) планується розв’язати шляхом затвердження рекомендацій для виконавців житлово-комунальних послуг по застосуванню тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим).
Можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту
Досягнення визначених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта, надасть можливість виконавцям житлово-комунальних послуг застосовувати тарифи для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим).
Визначення очікуваних результатів прийняття актів
Прийняття Проекту дозволить:
- створити умови для застосування тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим);
- зменшити фінансове навантаження на споживачів при приведенні своєчасних розрахунків за спожиті послуги в умовах приведення тарифів на житлово-комунальні послуги до економічно обґрунтованого рівня;
- створити додаткові умови для заохочення населення своєчасно та в повному обсязі вносити плату за спожиті комунальні послуги.
Обґрунтування запропонованого строку дії акта
Строк дії регуляторного акта не обмежено.
Визначення показників результативності акта
За результатами видання запропонованого проекту регуляторного акта має бути досягнуто визначених цілей, а саме: створення умов для застосування тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим) та покращення стану розрахунків населення за спожиті житлово-комунальні послуги.
Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття
Залучення суб’єктів підприємництва та громадськості до відстеження виконання вказаного розпорядження.
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведено до набрання чинності запропонованого проекту регуляторного акта або набрання чинності більшістю його положень.
Повторне відстеження результативності дії акта буде проведено через рік з дня видання регуляторного акта.
Періодичні відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватися раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Вiдстеження результативностi регуляторного акта
З В І Т
про здійснення базового відстеження результативності регуляторного акта– проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування нарахування плати за житлово-комунальні послуги в м.Києві»
Виконання заходів з відстеження результативності регуляторного акта проводились з урахуванням положень Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308.
Базове відстеження результативності проводилось до дня набрання чинності регуляторним актом - в січні 2011 року.
Головними розробниками регуляторного акта є Головне управління житлового господарства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) та Головне управління цінової політики виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
Заходи з відстеження результативності регуляторного акта - розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування нарахування плати за житлово-комунальні послуги в м.Києві» (далі по тексту – Розпорядження) проведено Головним управлінням житлового господарства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснювалось на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.
1. Мета прийняття регуляторного акта:
Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування нарахування плати за житлово-комунальні послуги в м.Києві» підготовлено з метою визначення умов застосування тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим) та створення додаткових умов для спонукання населення своєчасно та в повному обсязі вносити плату за спожиті комунальні послуги
2. Строк виконання заходів з відстеження: січень 2011 року.
3. Тип відстеження : базове.
4. Методи одержання результативності відстеження.
Шляхом опитування виконавців житлово-комунальних послуг, що здійснюють нарахування населенню плати за житлово-комунальні послуги.
5. Дані та припущення, на основі яких було проведено відстеження результативності, а також способи одержання даних.
З метою одержання кількісних та якісних показників результативності регуляторного акта було проаналізовано інформацію, яка надійшла від виконавців житлово-комунальних послуг, що здійснюють нарахування населенню плати за житлово-комунальні послуги
6. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.
Запроваджені проектом розпорядження рекомендації щодо застосування тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим), сприятимуть: врегулюванню спірних питань при застосуванні тарифів для здійснення розрахунків з населенням за спожиті послуги в залежності від терміну оплати останнім (не пізніше або після 20 числа місяця, що настає за розрахунковим); створенню додаткових умови для заохочення населення своєчасно та в повному обсязі вносити плату за спожиті комунальні послуги.
7. Оцінка результатів реалізації акта та ступеня досягнення визначення цілей.
Результатом реалізації запропонованого регуляторного акта є запровадження рекомендацій для виконавців житлово-комунальних послуг, визначених проектом розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування нарахування плати за житлово-комунальні послуги в м.Києві».
8. Основні зовнішні фактори, що впливають на дію запропонованого регуляторного акта:
- заохочення добросовісних платників. При прийнятті проекту розпорядження створяться додаткові заохочувальні фактори для своєчасного та в повному обсязі внесення плати за спожиті житлово-комунальні послуги;
- зменшення соціальної напруги серед населення в умовах підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги. Прийняття проекту розпорядження дозволить частково зменшити фінансове навантаження на споживачів при підвищенні тарифів на житлово-комунальні послуги за умови своєчасних розрахунків за спожиті житлово-комунальні послуги.
9. Заходи, за допомогою яких будуть здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись через рік після набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.
Періодичні відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватися раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Повторне та періодичні відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватися згідно з планами заходів та графіками по відстеженню, які затверджуються розробником цього регуляторного акта.
Контроль за виконанням вимог регуляторного акта покладено на виконавчий орган Київської міської ради (Київську міську державну адміністрацію).
http://www.kmv.gov.ua/rpolicyprj.asp?Id=495