'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Справа № 2a-9705/09/2670: Кабмін до КМДА, КП ГІОЦ (по РКМДА №№ 516,518,520)  (Прочитано 9100 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Ухвала ОАС м. Києва від 26.11.2012 р.:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/27968901

Розгляд справи призначено на 21 січня 2013 р. о 10-00.
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Ухвала ОАС м. Києва від 21.01.2013 р.:



У цій частині, залежно від майбутнього рішення суду, воно буде оскаржено або ні.
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Ухвалою ОАС м. Києва від 05.04.2013 р. закрито провадження в частині вимог до КП ГІОЦ:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/30645796

Постановою ОАС м. Києва від 05.04.2013 р. у позові Кабміну відмовлено:

Цитувати
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

05 квітня 2013 року                      № 2а-9705/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Келеберди В.І. при секретарі судового засідання Віруцькій О.В. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом Кабінету Міністрів України до  Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація)   Комунального підприємства "Головний інформаційно-обчислювальний центр" про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Кабінет Міністрів України звернувся до суду з вимогами про визнання незаконною бездіяльності Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) та КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» КМДА щодо нездійснення розрахунку (перерахунку) вартості житлово-комунальних послуг для мешканців м. Києва за червень 2009 року за тарифами без врахування зупинених розпоряджень Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)  №516  від 29.04.2009 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення», №518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій», №520 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та затвердження  тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води» для населення»; зобов'язання Виконавчий орган Київської міської ради (КМДА) та КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» КМДА здійснити розрахунок (перерахунок) вартості житлово-комунальних послуг для мешканців за червень 2009 року з тарифами без врахування вказаних розпоряджень та утриматись при здійсненні розрахунків вартості житлово-комунальних послуг від застосування тарифів передбачених зазначеними розпорядженнями.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 №842-р «Про зупинення дії деяких розпоряджень голови Київської міської державної адміністрації з питань встановлення (погодження) тарифів на житлово-комунальні послуги в м. Києві» зупинено дію розпоряджень від 29.04.2009 №516, №518, №520, внаслідок чого на думку позивача відповідач зобов'язаний забезпечити розрахунок житлово-комунальних послуг мешканцям Києва за червень 2009 року без врахування зупинених розпоряджень. Чого відповідачем зроблено не було. На думку позивача така бездіяльність відповідача є протиправною та підпадає під дію  ст. 19 Закону України «Про захист прав споживачів».

Відповідач - виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - заперечував проти задоволення позовних вимог оскільки Київська міська державна адміністрація є єдиним в організаційному відношенні органом, який виконує функції виконавчого органу Київської міської ради та паралельно функції місцевого органу виконавчої влади. З питань віднесених до відання місцевого самоврядування КМДА підзвітна та підконтрольна Київській міській раді.  Київська міська державна адміністрація при виданні розпоряджень від 29.04.2009 №516, №518, №520 діяла як орган місцевого самоврядування відповідно до наданих повноважень передбачених ст.. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст.. 7, 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Також,  відповідач зазначив, що позивач зупиняючи дію вказаних вище розпоряджень вийшов за межі наданих повноважень.

Відповідач - КП  Головний інформаційно-обчислювальний центр» (далі - КП ГІОЦ) - заперечував проти задоволення позовних вимог з підстав викладених у письмових запереченнях та зазначив, що твердження позивача, що тарифи за червень 2009 року затверджені розпорядженнями від 29.04.2009 №516, №518, №520 не відповідають справжній вартості послуг є безпідставним. Також відповідач зазначив, що з питань встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги Київська міська державна організація підзвітна київській міській раді, а не Кабінету Міністрів України, а відтак на думку відповідача Кабінет Міністрів України не мав повноважень своїм розпорядження зупиняти дію розпоряджень від 29.04.2009 №516, №518, №520.

          Ухвалами  суду від 14.12.2010,  від 31.05.2011, від 12.11.2012, від 26.11.2012 неодноразово зупинялось провадження у справі № 2а-9705/09/2670  за обґрунтованим клопотанням сторін до набрання законної сили рішень суду в адміністративних справах № 2а-57/09 за позовом ОСОБА_2 до Київського міського голови Черновецького Л. М., Виконавчого органу Київської міської ради, Київської міської ради про визнання невідповідним законодавству нормативно-правових актів та № 2а-2292/09 за позовом ОСОБА_4 до Київської міської державної адміністрації про визнання дій неправомірними, нечинними розпоряджень.

           11.02.2013 ухвалено про продовження вирішення справи у письмовому провадженні за клопотанням представника позивача, у зв'язку з неявкою в судове засідання представника відповідача  КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» КМДА, відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 КАС України.

В подальшому ухвалою від ___ закрито провадження у справі №2а-9705/09/2670 в частині позовних вимог про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити дії  в частині позовних вимог щодо визнання незаконною бездіяльності КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» КМДА щодо нездійснення розрахунку (перерахунку) вартості житлово-комунальних послуг для мешканців м. Києва за червень 2009 року за тарифами без врахування зупинених розпоряджень Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)  від 29.04.2009 №516, №518, №520; зобов'язання КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» КМДА здійснити розрахунок (перерахунок) вартості житлово-комунальних послуг для мешканців за червень 2009 року за тарифами без врахування вказаних розпоряджень та утриматись при здійсненні розрахунків вартості житлово-комунальних послуг від застосування тарифів передбачених зазначеними розпорядженнями.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва,

ВСТАНОВИВ:

Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.04.2009 №516 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення», яким погоджено ВАТ «Київводоканал» тарифи на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води, в тому числі холодної води, що використовується для вироблення/створення комунальних послуг з централізованого постачання гарячої води та водовідведення холодної і гарячої води, для здійснення розрахунків виробника послуг ВАТ «АК «Київводоканал» з виконавцями послуг усіх форм власності та погоджено тарифи на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для проведення розрахунків виробника ВАТ «АК «Київводоканал» з виконавцями цих послуг усіх форм власності (при відсутності відповідних будинкових засобів обліку).

Також, розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.04.2009 №518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій» встановлено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій, які надаються житлово-експлуатаційними  організаціями комунальної форми власності (далі ЖЕО) по кожному будинку окремо та погоджено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій, які надаються житлово-будівельними кооперативами (далі ЖБК), об'єднаннями співвласників багатоквартирних   будинків (далі ОСББ), іншими балансоутримувачами жилих будинків, що не відносяться до комунальної форми власності,, уповноваженими ними особами або управителями жилих будинків по кожному будинку окремо.

Крім того, розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.04.2009 №520 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та затвердження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення», яким затверджено тарифи на теплову енергію, що виробляється АК «Київенерго» та ЗАТ «ЕК ДАРтеплоцентраль» для відпуску балансоутримувачам теплових пунктів, в тому числі житлово-експлуатаційним організаціям, житлово-будівельним кооперативам, об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків, іншим  балансоутримувачам жилих будинків усіх форм власності для вироблення/створення комунальних послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води населенню, за виключенням теплової енергії, що відпускається ЗАТ «ЕК ДАРтеплоцентрль» через теплові пункти, які знаходяться на балансі АК «Київенерго» та встановлено тарифи на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води виконавцям цих послуг комунальної форми власності для здійснення розрахунків з населенням та погоджено на цьому рівні тарифи на зазначені послуги виконавцям цих послуг інших форм власності.

Вказані тарифи зазначеними розпорядженнями введено в дію з 01.06.2009.

В подальшому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 №842-р «Про  зупинення дії деяких розпоряджень голови Київської міської державної адміністрації з питань встановлення (погодження) тарифів на житлово-комунальні послуги в м. Києві» зупинено дію розпоряджень голови Київської міської державної адміністрації від 29.04.2009 №516, №518, №520.

          Проте, судом встановлено, що КП ГІОЦ здійснено розрахунок вартості житлово-комунальних послуг для мешканців м. Києва за червень 2009 року  з врахуванням тарифів встановлених розпорядженнями від 29.04.2009 №516, №518, №520.

Оскільки розпорядженням Кабінету Міністрів України  від 17.07.2009 №842-р зупинено дію розпоряджень від 29.04.2009 №516, №518, №520, на думку позивача, є протиправною бездіяльність відповідача щодо проведення розрахунку (перерахунку) вартості житлово-комунальних послуг для мешканців м. Києва за червень 2009 року за тарифами без врахування зупинених розпоряджень  29.04.2009 №516, №518, №520.

Конституцією України визначені засади здійснення виконавчої влади в областях і районах місцевими державними адміністраціями, а також засади місцевого самоврядування, зокрема, в населених пунктах (села, селища, міста). Відповідні конституційні положення конкретизовані в законах України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про місцеві державні адміністрації", "Про службу в органах місцевого самоврядування" тощо.

Виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації (частина перша статті 118 Конституції України).

У частині другій статті 118 та частині другій статті 140 Конституції України встановлено, що особливості здійснення виконавчої влади і місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі, які відповідно до частини третьої статті 133 мають спеціальний статус, визначаються окремими законами України, і до прийняття таких законів виконавчу владу в цих містах здійснюють відповідні державні адміністрації (пункт 10 розділу XV "Перехідні положення").

Отже, при здійсненні повноважень у сфері виконавчої влади Київська міська державна адміністрація є підзвітною та підконтрольною Кабінету Міністрів України. При здійсненні повноважень місцевого самоврядування Київська міська державна адміністрація як виконавчий орган є підконтрольною, підзвітною і відповідальною перед Київською міською радою (частина сьома статті 118 Конституції України, частина друга статті 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Крім того, рішенням Київської міської ради від 11.03.1999 №161/262 «По виконавчий орган Київської міської ради» сформовано власний виконавчий орган Київської міської ради на базі Київської міської державної адміністрації.

З аналізу викладеного вбачається, що створення в місті Києві єдиного в організаційному відношенні органу, який виконує функції виконавчого органу Київської міської ради та паралельно функції місцевого органу виконавчої влади і який з питань, віднесених до відання місцевого самоврядування, є підзвітним і підконтрольним відповідній раді, а з питань здійснення повноважень у сфері виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади (Кабінету Міністрів України).

Аналогічна правова позиція викладена в рішенні Конституційного суду України від 25.12.2003  № 21-рп/2003.

Також, Європейська хартія місцевого самоврядування визначає місцеве самоврядування як право і спроможність органів місцевого самоврядування як право і спроможність органів місцевого самоврядування  в межах закону здійснювати регулювання і управління суттєвою часткою державних справ, які належать до їхньої компетенції, в інтересах місцевого населення (п. 1 ст. 3).

 Основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки регулюються Законом України "Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.2004  № 1875-IV.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить, зокрема, встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до Закону.

Згідно ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" органі місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

Згідно п. 2 ч. "а" ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (в даному випадку - Київської міської ради) віднесено встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності.

Таким чином, виходячи з приписів вищевказаних норм законодавства, суд дійшов висновку, що встановлення цін/тарифів на  виробництво, транспортування та постачання теплової енергії тарифів на житлово-комунальні послуги, зокрема розпорядженнями від 29.04.2009 №516, №518, №520, віднесено саме до повноважень Київської міської державної адміністрації як виконавчого органу Київської міської ради згідно п. 2 п. 1 ст. 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", ст. 20 Закону України "Про теплопостачання", та п. 2 ч. "а" ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Київського апеляційного адміністративного суду від 10.03.2011 та ухвалі Вищого адміністративного суду України від 11.12.20012 у справі  № 2-а-2292/09 за позовом ОСОБА_4 до Київської міської державної адміністрації про визнання дій неправомірними, нечинними розпоряджень.

Як вбачається з матеріалів справи (т. 1 а.с. 123-132) зазначені у вказаних розпорядженнях тарифи розраховані на підставі висновків наданих Державною інспекцією з контролю за цінами щодо розрахунку економічно обґрунтованих планових витрат на виробництво теплової енергії. Комунальних послуг з урахуванням рівня рентабельності та ПДВ. Також, на виконання вимог Закону України «Про житлово-комунальні послуги» тарифи на зазначені послуги були надані на затвердження виконавцям послуг - житловим організаціям, ЖБК, ОСББ та іншим виконавцям, що обслуговують будинки.

          Відповідно до ст. 24 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України розглядає питання щодо подання Президенту України пропозицій щодо скасування актів місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції та Законам України, іншим актам законодавства з одночасним зупиненням їх дії.

У Конституції України зазначено, що рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду (частина друга статті 144). Цьому конституційному положенню відповідають Закон, у частині десятій статті 59 якого визначено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку, та інші закони України, зокрема "Про столицю України - місто-герой Київ", згідно з частиною третьою статті 8 якого рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції або законам України зупиняються в установленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.

Як зазначено вище, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 №842-р зупинено дію розпоряджень голови Київської міської державної адміністрації з питань встановлення (погодження) тарифів на житлово-комунальні послуги в м. Києві від 29.04.2009 №516, №518, №520 та прийнято рішення щодо звернення до Президента України з пропозицією щодо скасування вказаних розпоряджень.

          Також, судом встановлено, що розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 №842-р набрало чинності з 17.07.2009.

Частиною першою статті 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

У Рішенні Конституційного Суду України від 9 лютого 1999 року № 1-рп/99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) зазначено, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Положення частини першої статті 58 Конституції України про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб.

          Враховуючи, що розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 №842-р набрало чинності з 17.07.2009, тобто дія розпоряджень від 29.04.2009 №516, №518, №520 фактично зупинена з  17.07.2009,  відтак, на думку суду, відсутні правові підстави для проведення розрахунку (перерахунку) вартості житлово-комунальних послуг для мешканців м. Києва за червень 2009 року за тарифами без врахування зупинених розпоряджень Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)  від 29.04.2009 №516, №518, №520, а отже позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254  Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Постанова набирає законної сили у порядку і строки, що визначені ч.1 ст.254 КАС України.

Суддя                                                                                                В.І. Келеберда

http://reyestr.court.gov.ua/Review/30645779
« Останнє редагування: 16 Квітня 2013, 19:41:21 від Перо »
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Ухвала ОАС від 10.04.2013 р. про скасування заходів забезпечення адміністративного позову:
http://reyestr.court.gov.ua/Review/30828007
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email