'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: ВАСУ: практика розмежування нормативно-правових актів і актів індивідуальної дії  (Прочитано 21769 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А
І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И
м. Київ                                        К-41004/09
14.07.2010

Цитувати
Виходячи із приписів статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України, основним критерієм визначення територіальної підсудності справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю  «Східенерго»до Національної комісії регулювання електроенергетики України є визначення предмету оскарження.

Виходячи із змісту оскаржуваного акту відповідача, колегія суддів погоджується із висновками судів попередніх інстанцій щодо віднесення оскаржуваної постанови Національної комісії з регулювання електроенергетики України до категорії актів індивідуальної дії, що встановлюють обов'язкові правила поведінки для певного кола осіб. У розрізі цього спору зазначеним колом осіб є ДП «Енергоринок»та ВАТ «Західенерго», ВАТ «ДЕК «Центренерго», ВАТ «Донбасенерго».

Колегія суддів приходить до висновку, що судами попепредніх інстанцій вірно не прийнято до уваги посилання скаржників - Відкритого акціонерного товариства «ДЕК «Центренерго»та Національної комісії регулювання електроенергетики України щодо віднесення оскаржуваної Позивачем постанови до категорії нормативно-правовий акт через те, що відповідач є суб'єктом владних повноважень, повноваження якого поширюються на всю територію України, з тих причин що поширення дії правового акту не є вирішальною ознакою для віднесення акту до нормативно-правового.

Для віднесення акту до категорії нормативно-правових необхідно співпадання водночас сукупності  ознак, таких як: поширення на всю територію України, вміст норм права, неодноразове застосування, поширення дії акту на невизначене коло осіб.

Таким чином вищевикладене свідчить про те, що предметом спору є визнання недійсним акту індивідуальної дії, який підлягає розгляду за правилами виключної територіальної підсудності окресленої частиною 2 статті 19 КАС України.

Також колегія суддів звертає увагу на те, що за змістом пункту 3 статті 22 Кодексу адміністративного судочинства України у разі недотримання правил територіальної підсудності адміністративну справу необхідно передати до належного суду, але за умови, якщо це було виявлено після відкриття провадження у справі і до початку судового розгляду справи.

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/10480171
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Ще цікава ухвала КААС від 31.01.2012 р. по темі:
Цитувати
Згідно п. 1.4 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.05 р.      № 34/5, нормативно - правовий акт - офіційний письмовий документ, прийнятий уповноваженим на це суб'єктом нормотворення у визначеній законодавством формі та за встановленою законодавством процедурою, спрямований на регулювання суспільних відносин, що містить норми права, має неперсоніфікований характер і розрахований на неодноразове застосування. Прийняття нормативно-правових актів у вигляді листів і телеграм не допускається.

Зміст вказаних актів свідчить про те, що державній реєстрації підлягають виключно нормативно-правові акти, визначальними рисами яких у порівнянні з актами індивідуальної дії є неперсоніфікований характер та спрямованість на неодноразове використання.

Сам по собі той факт, що конкретний акт зачіпає права, свободи й законні інтереси громадян, не свідчить про його нормативно-правовий характер, оскільки будь-який акт, як нормативно-правовий, так і акт індивідуальної дії, є джерелом прав та обов'язків і, відповідно, зачіпає права, свободи й законні інтереси особи, групи осіб або невизначеного кола осіб.

http://reyestr.court.gov.ua/Review/21696781
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

В тему:

Як розрізнити правові акти за ознаками їх нормативності?
http://zib.com.ua/ua/81856-yak_rozrizniti_pravovi_akti_za_oznakami_ih_normativnosti.html
Записаний

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ
01.06.2010  N 781/11/13-10
Щодо застосування окремих норм матеріального права
             під час розгляду адміністративних справ
 

                (підготовлено на підставі аналізу
            вивчення та узагальнення причин скасування
              Верховним Судом України судових рішень
              Вищого адміністративного суду України,
                   переглянутих за винятковими
                     обставинами у 2009 році)

     1. Спори фізичних чи  юридичних  осіб  із  суб'єктом  владних
повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів
чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/v781_760-10


Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email