Хто не знає, 8 травня ПАТ «Київенерго» відключило групу будинків ОСББ від гарячої води. Погрожувати вимкнути опалення та гарячу воду «Київенерго» погрожувало ОСББ, які відмовилися від колективних кабальних договорів на поставку ТОВАРУ «теплової енергії» давно. Перші спроби були перед та після нового року. Але погрози активістів організувати масові акції протесту, а також прокуратура змусили «Київенерго» почекати до закінчення опалювального сезону.
Саме ця проблемна ситуація розглядалася сьогодні на нараді в Національній комісії регулювання ринку комунальних послуг (проблему підняли під час засідання робочої групи Нацради з питань відносин з виробниками та виконавцями комунальних послуг 10 травня, і член НКРРКП- Юрій Хівчич пообіцяв провести окрему нараду для розв’язання «київської проблеми»). Учасники – два члени НКРПК, представник Мінерегіону, представники КМДА, делегація від «Київенерго», директор «Водоканал-сервісу», голови «неслухняних» ОСББ та я.
У чому суть конфлікту?
Хто шукає, той завжди знаходить. Оскільки у місті Києві виконавців комунальних послуг міська влада не визначила, а монополісти відмовляються ними бути, то кілька ОСББ знайшли собі та визначили виконавцем комунальних послуг ТзОВ «Водоканал-сервіс». «Водоканал-сервіс» підписав індивідуальні договори з мешканцями про надання послуг з водопостачання та водовідведення, опалення та гарячого водопостачання з 1 березня 2012 року згідно Постанови КМУ № 630. Отримавши повноваження від населення, виконавець попросив виробників – ПАТ «Водоканал» та ПАТ «Київенерго» укласти з ним договори про постачання води та теплової енергії відповідно. Обидва монополісти підписали угоди в редакції, запропонованій «Водоканал-сервісом» (в інтересах мешканців). З «Водоканалом» схема працює – мешканці платять за спожиті послуги виконавцю, а він розраховується з виробником. З «Київенерго» все складніше. Мешканці ОСББ справно сплатили за березень-квітень виконавцю, виконавець – виробнику, а 8 травня «Київенерго» повернуло кошти «Водоканал-сервісу» назад. Як з’ясувалося, «Київенерго» підготувало протокол розбіжностей із 30 пунктів до договору (про протокол розбіжностей жодним словом у договорі не згадано – і будь-який юрист підтвердить, що без згадки в договорі тоді протокол відсутній як складова договору). На підставі «наявності» протоколу розбіжностей «Київенерго» вважає, що договір між ПАТ «Київенерго» та ТзОВ «Водоканал-сервіс» відсутній, а значить, відсутня підстава приймати кошти. До речі, звертатися до суду «Київенерго» не спішить, очевидно, розуміючи свої надто слабкі аргументи – «в результаті технічної помилки забули згадати про протокол розбіжностей у договорі». Але це – формальний бік справи.
Суть протоколу розбіжностей полягає у тому, що «Київенерго» не хоче допустити контролю якості поставленої енергії з боку ТОВ «Водоканал-сервіс», перекласти на «Водоканал-сервіс» усі втрати від ЦТП до будинку, не погоджується з обмеженнями у нарахуванні за поставлену теплову енергію.
Вислухавши аргументи та позиції всіх сторін, НКРРКП прийшла до висновку:
зобов’язати «Київенерго» негайно (18 травня) увімкнути гарячу воду у будинках ОСББ.
«Київенерго» та «Водоканал-сервісу» протягом тижня узгодити протокол розбіжностей по всіх пунктах, яких можливо.
Ті пункти, по яких не буде досягнуто згоди, розглядатимуться НКПКП в присутності обох сторін через тиждень.