Не відповідає чинному законодавсту лише відмова у наданні інформації по показам лічильника. І то, Ви мабуть не зверталися до них з письмовою заявою. А усний запит нічого не вартий.
Доречі Акт фіксації показів лічільника щомісячно повинен підписуватись представником від споживачів, то ж знайдіть між мешканцями хоча б одну особу (насправді потрібно дві), яка б підписувала Акти ( бо як не буде такої особи, то можуть за споживачів "підписувати лівою ногою", та вказувати, що не було витоків (росс. - утечек), що теж є суттєвою обставиною). Акт складається мінімум у двох примірниках, один з яких залишатиметься у Вашого підписанта. І матимете інформацію без звернень.
В іншому дії водоканалу відповідають нормам чинного законодавства, а саме п. 11 "Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення"
11. У разі встановлення будинкових засобів обліку води у багатоквартирному будинку, де окремі квартири обладнані квартирними засобами обліку, споживач, який не має квартирних засобів обліку, оплачує послуги згідно з показаннями будинкових засобів обліку, не враховуючи витрати води виконавця, юридичних
осіб та фізичних осіб - підприємців, які є власниками або орендарями приміщень у цьому будинку, та сумарних витрат води за показаннями усіх квартирних засобів обліку. Різниця розподіляється між споживачами, які не мають квартирних засобів обліку, пропорційно кількості мешканців квартири в разі відсутності витоків із загальнобудинкової мережі, що підтверджується актом обстеження, який складається виконавцем у присутності не менш як двох мешканців будинку.
За наявності витоків із загальнобудинкової мережі споживачі, які не мають квартирних засобів обліку, оплачують послуги з холодного, гарячого водопостачання та водовідведення за встановленими нормативами (нормами) за місяць, у якому ці витоки виявлено.
Стосовно Вашої квартири, дійсно краще мати лічильник і не платити, бо щоб не платити без лічильника, потрібно перекривати воду і пломбувати кран (п/п 3 п. 29 Правил...).
Стосовно
начали получать платежки с двух-трехкратно возросшими суммами.
Так є всюди. З двох причин: 1. Завжди є такі люди, що воду ллють без міри і якщо в них нема лічільника, то їх витрати поділять порівно на всіх інших ( що теж без лічильників). Тому їм економити нема сенсу.
2. Всі лічильники мають "поріг" до якого вода вже потроху тече, а лічильник ще не рахує. Цим теж користуються. Та коли загальнобудинкового нема, то це дурять водоканал. А коли загальнобудинковий є ( а він рахує і ці "струйки", бо вони ж у сумі перекривають його "поріг", та й застосовує водоканал лічильники найвищого класу точності) то дурють своїх сусідів (що не мають лічільників), на яких ці витрати порівну поділять.
І додаткова 3-тя можлива причіна - як є квартира відлючена водоканалом (за несплату наприклад), то не факт що в ній не споживають воду в обхід пломби ( "кулібіних" у нас достаньо). Нацю квартиру водоканал не нараховує, бо офіційно вона від'єднана. Слідкувати за дотриманням від'єднання водоканал не буде, бо йому нема різниці, сплатять інші - безлічильника.
Тому, у разі встановлення загальнобудинкового лічильника, квартирний мати конче необхідно.