'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: ОСББ та тариф на ЖКП (зміни в постанові 1227 від 19.07.2013)  (Прочитано 6099 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Archer

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 61
    • Перегляд профілю

Маємо собі таке ось ОСББ Вишняківська 9. Три роки не вібувалось Загальних Зборів, йде колотнеча між групами активістів, які дуже переймаються власною кишенею. В 2011 році після декількох моїх звернень нарешті зі мною почали листуватися щодо тарифів, але потім все затихло.  В січні 2011 без якогось попередження, раптово правління ОСББ (не Загальні збори !) провели письмове опитування всіх мешканців і кинулися прожогом рееструвати тариф на утримання будинку. КМДА зарееструвало незважаючи на всіляки порушення - внески/тарифи мають затверждувати Загальні збори після звітів и тд и тп. Цей "тариф" був опублікований у розпорядженні 616 від 26.04.11 як рядок 9 загальна сумма 2.23 грн. Проте РКМДА 616 не було зареестроване у Мінюсті.
19.07.2013 КМДА видає Розпорядження № 1227 від 19.07.2013 де скасовує саме цей рядок номер 9 з РКМДА 616 ( саме цей тариф по будинку номер рядка дивним чином співпадає з номером будинку :)).
Таким чином незаконно встановлений тариф скасовано милістю пана Попова. Але рано радіти. На мою вимогу перерахувати незаконні нарухування, керівництво ОСББ уникає відповідей, пише мені в квитанціїї "борг" веде себе наче він ничого не розуміє і раптом в минулу пЯтницю вішає оголошення



а потім консьержка видає мені опитувальний листок



Оскільки я вважаю що ОСББ не хоче повертати гроші, то вони вдалися до якись хитрощів ? Яких ? Мої аргументи

По-перше, у Розпорядженні КМДА № 1227 від 19.07.2013р. йдеться не про зміну термінології («тарифи - внески»), а про внесення змін, у тому числі, до Розпорядження КМДА № 616 від 26.04.2011р., з якого виключено пункт 9 про те, що тариф для ОСББ «Вишняківська-9» складав 2,23 грн./кв.м.
По-друге,  що всі рішення щодо встановлення тарифів по будинках, які є на балансоутриманні ОСББ, мали бути прийняті на загальних зборах членів ОСББ. Якщо і є якась форма письмового опитування, то все одно вона має бути затвердженна на Загальних Зборах.
По-третє, тарифи скасовано тому, що, зокрема, Розпорядження КМДА № 616 від 26.04.2011р. не було належним чином зареєстровано у Головному управлінні юстиції м.Києва.
Тобто, суть Розпорядження КМДА № 1227 від 19.07.2013р. полягає не у зміні термінології з «тарифи» на «внески», а у тому, що
КМДА скасувала незаконний тариф 2,23 по нашому будинку!
Отже, місцевою владою затверджено факт того, що у нашому будинку нарахування сум для оплати послуг з утримання будинку та території проводилися БЕЗПІДСТАВНО та НЕЗАКОННО, а власники приміщень мають повне право вимагати у бухгалтерії ОСББ перерахунку сплачених сум.

Але чомусь керівники ОСББ вважають інакше ?
« Останнє редагування: 03 Грудня 2013, 00:52:52 від Archer »
Записаний

Archer

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 61
    • Перегляд профілю

Небагато відповідей. :(

Хочу ще раз запитати шановне товариство - який є чинний тариф по будинку Вишняківська 9 (м.Київ) з 19.07.2013? Кого запитати ?

Якщо РКМДА скасувала 616 де було зафіксовано 2,23 своїм розпорядженням № 1227 від 19.07.2013, то який тариф діє з 19.07.2013, не затвердивши някого то чи діє "старий" тариф, якщо старий, то чи повинно ОСББ перерахувати період до 19.07.2013 ?
Записаний

thunderclap

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 601
    • Перегляд профілю

Небагато відповідей. :(

Хочу ще раз запитати шановне товариство - який є чинний тариф по будинку Вишняківська 9 (м.Київ) з 19.07.2013? Кого запитати ?

Якщо РКМДА скасувала 616 де було зафіксовано 2,23 своїм розпорядженням № 1227 від 19.07.2013, то який тариф діє з 19.07.2013, не затвердивши някого то чи діє "старий" тариф, якщо старий, то чи повинно ОСББ перерахувати період до 19.07.2013 ?
Відповідь на ваше запитання полягає в тому, що державні органи влади, такі як РКМДА, а з ними і ОМС змінили свою правову позицію стосовно правовідносин з ОСББ. Ця зміна відбулася після роз"яснень Мінрегіонбуду. Чиновники якого зайняли наступну позицію: ОСББ - не є виробниками чи виконавцями ЖКП, ОСББ - неприбуткові організації які не ведуть господарську діяльність з надання послуг населення, ОСББ - юридичне утворення співвласників будинку, яке забезпечує експлуатацію та утримання будинку за рахунок внесків та платежів співвласників, розмір цих внесків та платежів - виключна компетенція зборів ОСББ. Відтак, Мінрегіон зробив висновок, що до діяльності ОСББ застосовувати поняття "тариф на ЖКП" підстав немає, що ОСББ затверджувати "Тарифи" в РКМДА не повинні, а РКМДА прав погоджувати розмір внесків ОСББ права не має. Попередні рішення РКМДА щодо тарифів ОСББ приймалися невірно, бо помилково вважали ОСББ виробником/виконавцем послуг. Тапер всім ОСББ пропонують приймати рішення і на власний розсуд самостійно затверджувати собі розмір внесків і платежів на утримання будинку і прибудинкової території.
Стосовно чинного "тарифу" з 19/07/2013, то чинним є той розмір платежів на утримання будинку і прибудинкової території, який встановлений загальними зборами ОСББ. Щодо перерахунку плати важко відповісти, бо для почутку слід з"ясувати чи ОСББ нараховувало плату тільки на підставі розпорядження РКМДА. Бо РКМДА повинно було видавати розпорядження про тарифи після отримання від ОСББ рішення зборів, які такий розмір платежів затвердили. Якщо це так, то рішення зборів ОСББ і є підставою для застосування розмірів платежів в попередні роки.
Записаний

Леонід

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 18
    • Перегляд профілю
    • Email

http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=246577968

Відтепер питання розміру на утримання будинку мешканці ОСББ зможуть вирішувати самостійно
08.08.2013 | 16:43
Київська МДА

Якщо раніше ОСББ і ЖБК доводилося проходити складну та довготривалу процедуру затвердження тарифів на утримання будинків і прибудинкових територій, то відтепер мешканці цих будинків зможуть вирішувати питання розміру і складових витрат самостійно. Відповідні міністерства надали роз’яснення.

 Так, відповідно до статті 10 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» до виключної компетенції загальних зборів членів об’єднання відноситься, зокрема, затвердження кошторису і балансу об’єднання, а також визначення розмірів внесків та платежів членами об’єднання. Зауважимо, що ні зазначеним Законом України, ні іншими законодавчими актами не передбачено затвердження або погодження органами місцевого самоврядування розмірів внесків та платежів, визначених загальними зборами ОСББ.

Слід враховувати, що утримання будинку і прибудинкової території ОСББ може забезпечуватися як самостійно, так і відповідними суб’єктами господарювання (виконавцями послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій).

У разі, якщо весь комплекс послуг з утримання будинку і прибудинкової території ОСББ здійснюється відповідним підприємством – виконавцем послуг з утримання на підставі договору з об’єднанням, то свої послуги об’єднанню таке підприємство повинно надавати за тарифами, встановленими органами місцевого самоврядування. Провести розрахунок такого тарифу та надати його для встановлення органу місцевого самоврядування повинне відповідне підприємство згідно із Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України вiд 01.06.2011 № 869.

ОСББ і ЖБК, які самостійно (власними силами або із залученням на договірній основі інших юридичних та фізичних осіб) забезпечують утримання будинку і прибудинкової території, при визначенні розміру платежів на утримання будинку і прибудинкової території повинні виходити з розміру витрат на утримання будинку і прибудинкової території, передбачених кошторисом об’єднання, який відповідно до статті 10 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» затверджується загальними зборами.

При цьому з метою безпечного та комфортного проживання людей у багатоквартирному житловому будинку чинним законодавством регламентовано процес обслуговування та утримання будинку як єдиного цілісного комплексу конструкцій та мереж.

 Отже, при визначенні складу витрат на утримання будинку і прибудинкової території, які включаються до кошторису ОСББ, слід керуватися правилами утримання житлових будинків та прибудинкових територій, затвердженими Наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 № 76.

Також з огляду на проблемні питання надання споживачам, які мешкають у будинках ОСББ, пільг і субсидій, слід зауважити, що чинне законодавство України не ставить право громадян на отримання пільг та субсидій на житлово-комунальні послуги в залежність від того, проживають громадяни в будинку, де створено ОСББ, чи в будинку, де воно не створено, і в залежність від того, сплачуються відповідні витрати безпосередньо виконавцям житлово-комунальних послуг чи через ОСББ.

Тарифи, які були затверджені раніше, припиняють свою дію за відповідними розпорядженнями КМДА і власники квартир самостійно на загальних зборах мають визначити суму внесків, яку вони сплачуватимуть на утримання свого будинку. При цьому мешканці можуть вирішити витрачати більше коштів на утримання будинку, ніж вони витрачали раніше. Це дозволить більш якісно утримувати будинок, а можливість відшкодування пільг та субсидій, відповідно, розміру затверджених рішенням загальних зборів внесків, дозволить не постраждати при цьому соціально незахищеним верствам населення.

Слід зазначити, що вказані вище зміни стосуються виключно витрат на утримання будинку і прибудинкової території і не стосуються тарифів на газ, теплову енергію, централізоване опалення, гаряче та холодне водопостачання.

Отже, у зв’язку з наведеними змінами керівнику ЖБК та ОСББ необхідно провести загальні збори, затвердити нову назву витрат на утримання будинку – внески. Копія протоколу зборів подається в управління соціального захисту населення відповідного району для забезпечення прав мешканців на отримання пільг та субсидій. Разом з копією протоколу потрібно надати розрахунок затверджених витрат. Такий розрахунок замовляється у комунальному підприємстві «Головний інформаційно-обчислювальний центр». За умови, якщо розрахунок витрат проведено згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року № 869 і розмір витрат не змінюється, роздрукувати форми щодо нормативних витрат для ОСББ та ЖБК можна безкоштовно.

Таким чином суми витрат на утримання будинків та прибудинкових територій в ЖБК та ОСББ будуть безпосередньо пов’язані з бажанням власників квартир таких будинків отримувати більш якісні послуги, поліпшувати технічний стан будинку, а реалізація вказаних дій звільнена від зайвих бюрократичних процедур.
http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=246577968
_________________________________________________________________
                                                                             
                        КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
                                   ПОСТАНОВА
від 13 листопада 2013 р. N 860
Київ
Про надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи)
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Установити, що для надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи), застосовується розмір внесків, що спрямовуються на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (з розрахунку на 1 кв. метр загальної площі квартири), визначений загальними зборами об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельного кооперативу), але не більше найвищого тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування для будинків такої самої поверховості, а у разі їх відсутності - не більше найвищого тарифу на такі послуги, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування.
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям забезпечити у встановленому порядку надання мешканцям житлових будинків, у яких створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи), пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням пункту 1 цієї постанови.
3. Рекомендувати органам місцевого самоврядування подавати щомісяця інформацію про встановлені ними найвищі тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в розрізі поверховості будинків управлінням праці та соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій, структурним підрозділам з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі створення) рад.
Прем'єр-міністр України   М. АЗАРОВ
Інд. 70
Записаний

thunderclap

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 601
    • Перегляд профілю

                                                                             
                        КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
                                   ПОСТАНОВА
від 13 листопада 2013 р. N 860
Київ
Про надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи)
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Установити, що для надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи), застосовується розмір внесків, що спрямовуються на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (з розрахунку на 1 кв. метр загальної площі квартири), визначений загальними зборами об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельного кооперативу), але не більше найвищого тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування для будинків такої самої поверховості, а у разі їх відсутності - не більше найвищого тарифу на такі послуги, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування.
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям забезпечити у встановленому порядку надання мешканцям житлових будинків, у яких створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи), пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням пункту 1 цієї постанови.
Ця постанова КМУ є прямим доказом нефаховості та недолугості влади в питаннях ЖКП.
По-перше, внески згідно ЗУ Про ОСББ витрати на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій повинен сплачувати не мешканець такого житлового будинку, а виключно власник квартири/співвласник будинку.
По-друге, сплата цих витрат співвласником не є оплатою ЖКП, так ствержується на урядовому сайті, адже оплата здійснюється не за тарифом на послуги ЖКП, встановленим згідно до ЗУ Про ЖКП, а за рішенням загальних зборів, які розподіляють спільні витрати між співвласниками.  Таким чином, сплата зазначених витрат - це є дії співвласника з утримання своєї власності. А далі постає питання, чому та з якого дива держава має компенсувати співвласнику витрати на утримання його власності. Чому тоді держава не компенсує власнику приватного будинку витрати на утримання  цього будинку. Чим він гірший, в нього конституційно такі ж самі права? Чому одні власники мают переваги в залежності від характеру об"єкта власності.
По-третє. Чому компенсуюються витрати тільки в тій частині, яка не перевищує максимальний тариф на ЖКП в даній місцевості для аналогічного будинку. Де тут логіка? Як можна порівнювати тарифи на послуги і спільні витрати ОСББ? ОСББ може включити у витрати заміну вікон, комунікацій, будівництво дитячого майданчика і т.д. То чому держава має фінансувати невід"ємні поліпшення недержавної власності.
По-четверте. Якщо будинок в ЖЕК, то компенсація буде повною, а якщо ОСББ то часткова. Чому має застосовуватися саме найвищий тариф.Чому відсутній критерій економічної обгрунтованості та реальної необхідності у виборі базової одиниці для відшкодування витрат державою.
І як підсумок! Власник має утримавати своє майно. Якщо власник не має змоги утримувати своє майно, то він має або змінити майно на те, яке йому по кишені, або шукати додаткові джерела доходу. Так живе весь світ. За справедливістю, держава, яка існує в т.ч. за рахунок податків всіх, не має права відшкодовувати одним власникам витрати понесені на утримання їх майна за рахунок інших платників податків.
« Останнє редагування: 23 Грудня 2013, 10:06:00 від thunderclap »
Записаний

ВасьОК

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 96
    • Перегляд профілю

thunderclap, дуже сподався Ваш виступ! Дякую.
Але можна піти ще дали.
Наприклад візьмемо воду, опалення, газ, проїзд у ГТ.
Чому за певних осіб (нардепів, пенсіонерів, інвалідів, "чернобильців", "авганців" тощо) держава повністю або частково оплачує ці послуги(товари), а за іншіх - НІ?! Наприклад "дитина війни" яка не має в своєму будинку ЦО - не має і відповідної пільги на оплату цієї послуги.... Чи пенсіонер, який не має у своєму селі ГТ - ходить до магазину пішки, не використовуючи свою пільгу.
Багато країн (зокрема Росія) роблять так звану "монетизацію пільг", що невиключно є оправданим та справедливим відносно всього суспільства!
Записаний

thunderclap

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 601
    • Перегляд профілю

thunderclap, дуже сподався Ваш виступ! Дякую.
Але можна піти ще дали.
Наприклад візьмемо воду, опалення, газ, проїзд у ГТ.
Чому за певних осіб (нардепів, пенсіонерів, інвалідів, "чернобильців", "авганців" тощо) держава повністю або частково оплачує ці послуги(товари), а за іншіх - НІ?! Наприклад "дитина війни" яка не має в своєму будинку ЦО - не має і відповідної пільги на оплату цієї послуги.... Чи пенсіонер, який не має у своєму селі ГТ - ходить до магазину пішки, не використовуючи свою пільгу.
Багато країн (зокрема Росія) роблять так звану "монетизацію пільг", що невиключно є оправданим та справедливим відносно всього суспільства!
Монетизация- адресная мат. помощь самый правильный подход, но она требует реальных денег, а наши льготы - безоплатны. фактически просто ни кто не платит, ни потребитель, ни бюджет.
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email