'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: 387/536/15 скасування рішення Дружелюбівської сільської ради (тарифи на воду)  (Прочитано 2579 раз)

0 Користувачів і 2 Гостей дивляться цю тему.

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Цитувати
Державний герб України

Справа № 387/536/15-а

Номер провадження по справі 2-а/387/6/15
ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ   УКРАЇНИ

19 травня 2015 року                                 смт. Добровеличківка

Добровеличківського районного суду , Кіровоградської області у складі суду:

Головуючого судді                                   Кучеренко О. П.

при секретарі                                      Сташевській В.В.

з участю позивача                                  ОСОБА_1

з участю представника позивача                          ОСОБА_2

з участю представника відповідача                          Гнєдич М.П.

    розглянувши в відкритому судовому засіданні в залі суду смт.Добровеличківка адміністративний позов ОСОБА_1 до Дружелюбівської сільської ради Добровеличківського району Кіровоградської області про скасування рішення сесії Дружелюбівської сільської ради шостого скликання,-

                                                          В С Т А Н О В И В :

    ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача про скасування рішення сесії Дружелюбівської сільської ради шостого скликання, в якому зазначив, що в газеті "Сільське Життя" за № 19-20 (9531-9532) від 14.03.2015 року було оприлюднено оголошення згідно якого у зв"язку із значним підвищенням цін на енергоносії, запчастини та обладнання підвищення податків Дружелюбівське комунальне підприємство повідомило, що згідно розрахунків водопостачання ціна за 1м/куб. буде становити для населення 11,50 грн., для бюджетних та сільськогосподарських організацій -13,00 грн. Зауваження та пропозиції приймаються протягом 14 календарних днів з дня виходу оголошення за адресою с.Дружелюбівка ( приміщення Дружелюбівської сільської ради). Адміністрація Дружелюбівського КП.

    24.03.2015 року він звернувся до адміністрації КП в особі директора Гречко С.І. з заявою, в якій попрохав надати повну, змістовну і достовірну інформацію в районній газеті "Сільське життя" про розрарахунок економічно обгрунтованих витрат на централізоване водопостачання, оскільки в оголошенні від 14.03.2015 року таких розрахунків наведено не було. Натомість лише 10.04.2015 року одержав відповідь від директора КП, згідно якої інформація про зміну тарифів на водопостачання розміщена на інформаційному стенді сільської ради. Ознайомившись із змістом повідомлень на стенді, він виявив, що там розміщений проект рішення сесії Дружелюбівської сільської ради шостого скликання "Про затвердження тарифів на водопостачання по Дружелюбівському комунальному підприємству" без будь-якого обгрунтування. 20.04.2015 року він одержав виписку із рішення двадцять дев"ятої сесії Дружелюбівської сільської ради шостого скликання від 26.03.2015 року "Про затвердження тарифів на водопостачання по Дружелюбівському КП". З рішенням сесії не погоджується вважає, що рішення прийнято раніше ніж закінчився строк на подання пропозицій та зауважень, який вказаний в оголошенні й закінчувався 28 березня 2015 року та рішення сесії було прийнято з порушенням доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін /тарифів, зміну цін/тарифів з обгрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад. Просить рішення двадцять дев"ятої сесії Дружелюбівської сільської ради шостого скликання від 26.03.2015 року №527 "Про затвердження тарифів на водопостачання по Дружелюбівському комунальному підприємству" визнати неправомірним та скасувати, що спонукало позивача звернутися до суду з відповідним адміністративним позовом.

    Позивач та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю обгрунтували їх обставинами викладеними в позові, просять їх задовільнити.

    Представник Дружелюбівської сільської ради Добровеличківського району Кіровоградської області сільський голова Гнєдич М.П. в судовому засіданні позовні вимоги не визнав повністю, надав заперечення, згідно яких просить в позові відмовити повністі обгунтувавши свої заперечення тим, що Дружелюбівським комунальним підприємством 02.903.2015 року було оформленно інформаційний стенд в приміщенні адміністративного будинку органу місцевого самоврядування в с.Дружелюбівка, а оскільки місцевий орган самоврядування не має власного засобу масової інформації суб"єктом господарювання було вирішено подати відповідне оголошення до районного ІВО "Сільське життя", що відповідно було зроблено 06.05.2015 року.

     Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи, приходить до наступного:

    В силу ч. 2 ст. 70 КАС України сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог, а відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

    Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

    Відповідно до ст. 5 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської,  селищної,  міської ради; районні та  обласні  ради,  що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

    Згідно з ч.ч. 1, 3 ст. 10 Закону України № 280 від 21.05.1997 року  "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами; представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.

    У відповідності до ч. 1 ст. 11 цього Закону виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

    Відповідно до ч. 1 ст. 52 зазначеного Закону виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради.

    Згідно зі ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

    ч.1 п. 1) власні (самоврядні) повноваження: п. 2 встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг), транспортні та інші послуги.

    Згідно п.2 ч.1 ст.7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.

    П.4 ч. 1 ст. 30 вищевказаного Закону вказує, що державне регулювання цін/тарифів базується на таких основних принципах: відкритості, доступності та прозорості структури цін/тарифів для споживачів та суспільства.

    Відповідно до ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів. Згідно із ч.3 даної статті органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання). А ч.6 передбачає, що встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво без відповідного відшкодування не допускається.

    В газеті "Сільське Життя" за № 19-20 (9531-9532) від 14.03.2015 року було оприлюднено оголошення згідно якого у зв"язку із значним підвищенням цін на енергоносії, запчастини та обладнання підвищення податків Дружелюбівське комунальне підприємство повідомило, що згідно розрахунків водопостачання ціна за 1 м/куб. буде становити для населення 11,50 грн., для бюджетних та сільськогосподарських організацій - 13,00 грн. Зауваження та пропозиції приймаються протягом 14 календарних днів з дня виходу оголошення за адресою с.Дружелюбівка ( приміщення Дружелюбівської сільської ради). Адміністрація Дружелюбівського КП.

    Рішенням двадцять дев"ятої сесії Дружелюбівської сільської ради шостого скликання від 26.03.2015 року №527 "Про затвердження тарифів на водопостачання по Дружелюбівському комунальному підприємству" відповідно до п.п.2 п."б" статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та розглянувши розрахунки, надані Дружелюбівським комунальним підприємством щодо економічно-обгрунтованих планових витрат на водопостачання, сільська рада вирішила затвердити вартість 1 метра кубічного води для населення згідно розрахунків в сумі 11,50 гривень з 01.05.2015 року, для інших споживачів в сумі 13,00 гривень.

    В судовому засіданні встановлено порушення вимог законодавства під час доведення до громадян інформації про зміну тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення та при прийнятті рішення двадцять дев"ятої сесії Дружелюбівської сільської ради шостого скликання від 26.03.2015 року №527 "Про затвердження тарифів на водопостачання по Дружелюбівському комунальному підприємству" про затвердження тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, у зв'язку з чим дане рішення слід визнати протиправним та скасувати.

    Так відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 390 від 30.07.2012 року "Про порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад" до п.2.3 даного Порядку суб'єктами господарювання, що виробляють теплову енергію, надають комунальні послуги (послуги централізованого опалення, холодного та гарячого водопостачання, водовідведення) до відома споживачів доводиться така інформація: загальний розмір тарифу та його структура (плановані витрати за елементами, прибуток, податок на додану вартість); обґрунтування причин зміни тарифу. Зазначена інформація доводиться до відома споживачів шляхом розміщення на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування в мережі Інтернет (за наявності), у друкованому засобі масової інформації місцевої сфери розповсюдження (перевага надається друкованим засобам масової інформації органу місцевого самоврядування), веб-сайті суб'єкта господарювання (за наявності) та шляхом розміщення на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування в населених пунктах, де споживачі отримують відповідні послуги. Відповідно до п. 2.7. інформація повинна бути повною, змістовною та достовірною. Згідно з п.2.8. у процесі доведення до відома споживачів інформації усі зауваження і пропозиції фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань підлягають реєстрації та обов'язковому розгляду суб'єктом господарювання. Зауваження і пропозицій, які отримані органом місцевого самоврядування, надсилаються для розгляду суб'єкту господарювання. За результатами такого розгляду суб'єкт господарювання приймає рішення про їх урахування чи відхилення. П.2.12. вказує, що строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження і пропозиції, встановлюється суб'єктом господарювання, але він не може бути меншим за 14 календарних днів та більшим ніж 20 календарних днів з дня повідомлення споживачів про намір здійснити зміну тарифів на житлово-комунальні послуги. П.2.14. передбачено, що контроль за дотримання суб'єктами господарювання порядку доведення до відома споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад здійснюється органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених чинним законодавством.

    В судовому засіданні при дослідженні копії публікації в газеті "Сільське життя" з розміщеною інформацією про зміну тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення було встановлено, що до відома споживачів доведено лише загальний розмір тарифу проте не доведена його структура (плановані витрати за елементами, прибуток, податок на додану вартість). Крім того порушено вимоги Закону України "Про житлово-комунальні послуги" та наказ № 390 від 30.07.2012 р. Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України щодо порушення строку, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження і пропозиції, в газеті "Сільське Життя" за № 19-20 (9531-9532) від 14.03.2015 року було оприлюднено оголошення згідно якого у зв"язку із значним підвищенням цін на енергоносії, запчастини та обладнання підвищення податків Дружелюбівське комунальне підприємство повідомило, що згідно розрахунків водопостачання ціна за 1м/куб. буде становити для населення 11,50 грн., для бюджетних та сільськогосподарських організацій -13,00 грн. Зауваження та пропозиції приймаються протягом 14 календарних днів з дня виходу оголошення за адресою с.Дружелюбівка ( приміщення Дружелюбівської сільської ради). Адміністрація Дружелюбівського КП. Заперечення голови Дружелюбівської сільської ради стосовно того факту, що з детальними розрахунками в повному обсязі можливо ознайомитись на інформаційному стенді Дружелюбівської сільської ради, суд не враховує, так як інформація, яка доводиться до відома громадян, повинна бути достовірною та єдиною в усіх засобах доведення її до відома.

    Таким чином в судовому засіданні встановлено, що позовні вимоги ОСОБА_1 до Дружелюбівської сільської ради Добровеличківського району Кіровоградської області про скасування рішення сесії Дружелюбівської сільської ради шостого скликання підлягають задоволенню повністю, рішення двадцять дев"ятої сесії Дружелюбівської сільської ради шостого скликання від 26.03.2015 року №527 "Про затвердження тарифів на водопостачання по Дружелюбівському комунальному підприємству" слід визнати протиправним та скасувати.

    На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 5,10,11, 28, 52 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст..ст. 7,30,31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", Наказом Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 390 від 30.07.2012 р. "Про порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад", ст.ст.2,7-12,70,71,94,159,160,162,163,171 КАС України, суд, -

                              ПОСТАНОВИВ:

    Адміністративний позов ОСОБА_1 до Дружелюбівської сільської ради Добровеличківського району Кіровоградської області про скасування рішення сесії Дружелюбівської сільської ради шостого скликання - задовольнити повністю.

    Визнати протиправним та скасувати рішення двадцять дев"ятої сесії Дружелюбівської сільської ради Добровеличківського району Кіровоградської області шостого скликання від 26.03.2015 року №527 "Про затвердження тарифів на водопостачання по Дружелюбівському комунальному підприємству".

    Стягнути з місцевого бюджету Дружелюбівської сільської ради Добровеличківського району Кіровоградської області на користь ОСОБА_1 судові витрати за надання правової допомоги в розмірі 100,00 грн. ( сто гривень) та 73,08 грн.(сімдесят три гривні 08 коп) судового збору, на загальну суму 173,08 грн. ( сто сімдесят три гривні 08 коп).

    Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови шляхом подачі апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції.

Суддя Добровеличківського районного суду

Кіровоградської області                                 О.  П.  Кучеренко

http://reyestr.court.gov.ua/Review/44252598

Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email