'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: 760/21452/16: позов до КП КК Солом'янського району Києва про перерахунок за ЖКП  (Прочитано 1714 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Перо

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8691
    • Перегляд профілю

Ще одне рішення суду (не оскаржувалося і набрало законної сили):

Цитувати
Державний герб України

Провадження №2/760/1125/18

Справа №760/21452/16-ц

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 липня 2018 року Солом'янський районний суд м. Києва у складі:

головуючого  судді   - Усатової І.А.,

за участю секретаря -   Ковальської К.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві цивільну справу за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» про зобов'язання здійснити перерахунки за житлово-комунальні послуги, -

В С Т А Н О В И В :

В грудні 2016 року позивачі звернулися до суду з позовом до відповідача та просили суд:

- зобов'язати комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок НОМЕР_1) перерахунок за період з 01.04.2008 по день прийняття рішення включно за послугу утримання будинку і споруд та прибудинкової території - відповідно до розпорядження КМДА № 748 від 19.05.2000 «Про встановлення розмірів тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій в м. Києві»;

- зобов'язати комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок № НОМЕР_1) перерахунок за період з 01.04.2008 по 30.06.2014 включно за послугу централізованого опалення - відповідно до розпорядження КМДА № 1907 від 14.10.2003, яким внесені зміни і доповнення до розпорядження КМДА № 1245 від 20.06.2002 «Про встановлення тарифів на виробництво теплової енергії та житлово-комунальні послуги для населення»;

- зобов'язати комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок № НОМЕР_1) перерахунок за період з 01.04.2008 по 30.06.2014 включно за послуги централізованого водопостачання гарячої води і водовідведення, централізованого водопостачання холодної води і водовідведення - відповідно до розпорядження КМДА № 1907 від 14.10.2003, яким внесені зміни і доповнення до розпорядження КМДА № 1245 від 20.06.2002 «Про встановлення тарифів на виробництво теплової енергії та житлово-комунальні послуги для населення»;

- зобов'язати комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» в межах повноважень здійснювати по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок № НОМЕР_1) подальші нарахування за послугу утримання будинку і споруд та прибудинкової території - відповідно вимог чинного законодавства України;

- встановити порядок виконання рішення суду шляхом зобов'язання Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» (ідентифікаційний номер у ЄДРПОУ 35756919) надати позивачам примірник помісячного перерахунку за комунальні послуги утримання будинку і прибудинкової території, централізованого опалення, централізованого постачання холодної води і водовідведення за вказані періоди по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок № НОМЕР_1).

В обґрунтування поданого позову позивачі посилаються на те, що на підставі свідоцтва про право власності на житло від 31 серпня 1998 року, (виданого згідно із розпорядженням № 2143 від 31.08.1998р., зареєстрованого 16 вересня 1998 року у книзі № 4525 КМ БТІ КМДА) позивачі являються власниками в рівних долях квартири АДРЕСА_1.

Зазначають, що щомісячно позивачі сплачують за житлово-комунальні послуги (далі ЖКП), якими є утримання будинку і прибудинкової території, централізоване опалення, централізоване водопостачання холодної води та водовідведення, централізоване водопостачання гарячої води (далі УБ, ЦО, ХВП, ГВП).

Позивачі вказують, що ними був направлений запит відповідачу про надання інформації стосовно проведених нарахувань за ЖКП у період з 01.04.2008 по 01.01.2009 та стосовно проведених нарахувань за ЖКП у період з 01.01.2009 по день отримання запиту.

Разом з цим, листом відповідача №38/02-17-227 від 07.06.2016 відмовлено у здійсненні перерахунку та не надано відомостей вказаних в інформаційному запиті.

Вважають, що починаючи з 01.04.2008 року відповідачем постійно нараховуються позивачу значно завищені суми до сплати ЖКП, які не відповідають чинним нормативно-правовим актам, що встановлені уповноваженим на це органом влади.

Таким чином позивач вважає, що йому має бути здійснено перерахунок за житлово-комунальні послуги на підставі останніх чинних тарифів, які були встановлені до 01.12.2006 року та затверджені розпорядженнями КМДА № 748 від 19.05.2000 року «Про встановлення розмірів тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій в м. Києві» (зареєстроване в Київському міському управлінні юстиції 19.05.2000 р. за № 54/246) і № 1907 від 14.10.2003 року, яким внесені зміни і доповнення від 20.06.2002 № 1245 «Про встановлення тарифів на виробництво теплової енергії та житлово-комунальні послуги для населення» (зареєстроване в Київському міському управлінні юстиції 27.06.2002 за № 46/429).

В подальшому представник позивача був до суду уточнену позовну заяву, в якій просив:

- зобов'язати комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок НОМЕР_1) перерахунок за період з 01.04.2008 по день прийняття рішення включно за послугу утримання будинку і споруд та прибудинкової території - відповідно до розпорядження КМДА № 748 від 19.05.2000 «Про встановлення розмірів тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій в м. Києві»;

- зобов'язати комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок № НОМЕР_1) перерахунок за період з 01.04.2008 по 30.06.2014 включно за послугу централізованого опалення - відповідно до розпорядження КМДА № 1907 від 14.10.2003, яким внесені зміни і доповнення до розпорядження КМДА № 1245 від 20.06.2002 «Про встановлення тарифів на виробництво теплової енергії та житлово-комунальні послуги для населення»;

- зобов'язати комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок № НОМЕР_1) перерахунок за період з 01.04.2008 по 30.06.2014 включно за послуги централізованого водопостачання гарячої води і водовідведення, централізованого водопостачання холодної води і водовідведення - відповідно до розпорядження КМДА № 1907 від 14.10.2003, яким внесені зміни і доповнення до розпорядження КМДА № 1245 від 20.06.2002 «Про встановлення тарифів на виробництво теплової енергії та житлово-комунальні послуги для населення»;

- зобов'язати комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» в межах повноважень здійснювати по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок № НОМЕР_1) подальші нарахування за послугу утримання будинку і споруд та прибудинкової території - відповідно до розпорядження КМДА № 748 від 19.05.2000 «Про встановлення розмірів тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій в м. Києві».

Враховуючи вищевикладене, позивач просив позов задовольнити.

Представник позивачів в судовому засіданні позов підтримав в повному обсязі та просив суд його задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, подав до суду письмові заперечення, в яких зазначив, що діях відповідача немає будь-яких порушень прав позивачів, оскільки позивачі оплачували надані послуги в повному обсязі, що свідчить про факт визнання ціни та тарифів на момент їх надання. Крім того зазначив, що позовні вимоги зазначені в пункті є необґрунтованими, оскільки оспорювані розпорядження КМДА відповідають нормам чинного законодавства України, а КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» не встановлюються тарифи на надані послуги, оскільки нарахування за послуги з утримання будинків і прибудинкових територій здійснюється на підставі тарифів, затверджених розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Також посилався на те, що позивач про порушення своїх прав міг дізнатися при розгляді справи Шевченківським районним судом м.Києва у справі №2-а-118/11, а тому просив застосувати строк позовної давності до спірних правовідносин.

Враховуючи вищевикладене, представник відповідача просив відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 є власниками в рівних долях квартири АДРЕСА_1, на підставі свідоцтва Свідоцтва про право власності на житло від 31 серпня 1998 року, виданого згідно із розпорядженням № 2143 від 31.08.1998р., зареєстрованого 16 вересня 1998 року у книзі № 4525 КМ БТІ КМДА.

Судом встановлено, що з 01.04.2008 балансоутримувачем будинків комунальної власності в Солом'янському районі м. Києва, зокрема і будинку АДРЕСА_1 є Комунальне підприємство «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (перейменоване в Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва»).

Встановлено, що позивачі зверталися до відповідача із запитами про надання інформації стосовно проведених нарахувань за ЖКП у період з 01.04.2008 по 01.01.2009 та стосовно проведених нарахувань за ЖКП у період з 01.01.2009 по день отримання запиту.

Листом КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» №38/02-17-227 від 07.06.2016 позивачам було повідомлено, що правові підстави для здійснення перерахунку за житлово-комунальні послуги по квартирі АДРЕСА_1 відсутні.

Вбачається, що нарахування за житлово-комунальні послуги по квартирі АДРЕСА_1 за період з 01.12.2006 року по 01.07.2014 року здійснювалися відповідно до тарифів на житлово-комунальні послуги дійсних на момент відповідних нарахувань, прийнятих Розпорядженнями Київської міської державної адміністрації.

Разом з цим, постановою Шевченківського райсуду м. Києва від 30.09.2014 року у справі № 761/8760/14-а (2-а/761/220/2014), що залишена без змін ухвалою КААС від 15.01.2015 року, визнано незаконними і нечинними з моменту прийняття Розпорядження Київської міської державної адміністрації: № 640 від 30 травня 2007 року «Про погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води»; № 641 від 30 травня 2007 року «Про впорядкування розмірів тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій та внесення змін до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 19.05.2000 № 748»; № 642 від 30 травня 2007 року «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води»; № 643 від 30 травня 2007 року «Про затвердження тарифів на теплову енергію».

Постановою Шевченківського райсуду м. Києва від 21.03.2014 року у справі № 2а-118/11 (2а/761/4/14), в якій ухвалою від 04.04.2014 р. виправлено описку і яка залишена без змін ухвалою КААС від 10.07.2014 року, визнано незаконними і нечинними з моменту прийняття Розпорядження Київської міської державної адміністрації: № 978 від 31 серпня 2009 р. «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій»; № 979 від 31 серпня 2009 р. «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій»; № 980 від 31 серпня 2009 року «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення»; № 981 від 31 серпня 2009 року «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення»; № 1141 від 30 вересня 2009 року «Про продовження дії розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2009 № 978, № 979, № 980 та №981»; № 1192 від 15 жовтня 2009 року «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення»; № 1193 від 15 жовтня 2009 року «Про продовження дії розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2009 № 978, № 979, № 980»; № 1292 від 17 листопада 2009 року «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій»; № 1332 від 30 листопада 2009 року «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення»; № 1333 від 30 листопада 2009 року «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення»; № 1334 від 30 листопада 2009 року «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій»; № 1335 від 30 листопада 2009 року «Про продовження дії розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2009 № 978, № 979»; № 191 від 30 березня 2010 р. «Про подовження дії розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2009 N 978, N 979»; № 392 від 31 травня 2010 року «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення»; № 1164 від 24 грудня 2010 р. «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та їх структури і внесення змін до розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2009 №978, № 979, від 14.08.2009 №902, від 02.03.2010 №114»; № 1221 від 29 грудня 2010 р. «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та їх структури»; № 1222 від 29 грудня 2010 р. «Про встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води виконавцям цих послуг усіх форм власності для здійснення розрахунків з населенням, згідно з тарифами на теплову енергію, затвердженими Національною комісією регулювання електроенергетики України»; № 1241 від 30 грудня 2010 р. «Про подовження дії розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.08.2009 №978 та від 31.08.2009 №979»; № 75 від 25 січня 2011 р. «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.12.2010 № 1221»; № 80 від 25 січня 2011 р. «Про внесення змін та доповнень до розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.06.2009 №758 та від 29.12.2010 №1220»; № 99 від 27 січня 2011 р. «Про встановлення тарифів на теплову енергію та встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання гарячої води виконавцям цих послуг усіх форм власності для здійснення розрахунків з населенням»; № 101 від 27 січня 2011 р. «Про встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення та тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються Київським квартирно-експлуатаційним управлінням Міністерства оборони України» (із змінами і доповненнями, внесеними розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 22 лютого 2011 року № 234); № 857 від 31.05.2011 «Про встановлення тарифів на теплову енергію та встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання гарячої води виконавцям цих послуг усіх форм власності для здійснення розрахунків з населенням»; № 858 від 31 травня 2011 р. «Про встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення та тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення»; № 859 від 31 травня 2011 р. «Про встановлення тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води виконавцям цих послуг усім форм власності для здійснення розрахунків з бюджетними та іншими споживачами».

Як встановлено рішенням по цій справі, Київрадою VI скликання не утворено власного Виконавчого органу на базі КМДА. Отже, з червня 2008 р. по червень 2014 р. (протягом каденції Київради VI скликання) усі нормативні акти з питань встановлення тарифів для населення в порушення вимог ст. 28 Закону України № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» приймалися не уповноваженим на це органом місцевого самоврядування (Виконавчим органом Київради на базі КМДА), а місцевим органом виконавчої влади (КМДА), внаслідок чого вони (тарифи) є незаконними навіть через наявність їхньої державної реєстрації.

Разом з цим, відповідно до правових висновків, зроблених у господарських справах постановами Верховного Суду України від 28.05.2013 р. № 3-9гс13, від 11.12.2012 р. № 3-59гс12 зазначено, що із 22 липня 2010 року з повноважень органів місцевого самоврядування виключено право встановлювати тарифи на теплову енергію, централізоване водопостачання і водовідведення для суб'єктів природних монополій.

Відповідно до ст. 360-7 ЦПК висновок щодо застосування норм права, викладений у постанові Верховного Суду України, має враховуватися іншими судами загальної юрисдикції при застосуванні таких норм права. Суд має право відступити від правової позиції, викладеної у висновках Верховного Суду України, з одночасним наведенням відповідних мотивів.

Відповідно до ч. 2 ст. 214 ЦПК при виборі і застосуванні правової норми до спірних правовідносин суд враховує висновки Верховного Суду України, викладені у постановах, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстав, передбачених пунктами 1, 2 частини першої статті 355 цього Кодексу. Суд має право відступити від правової позиції, викладеної у висновках Верховного Суду України, з одночасним наведенням відповідних мотивів.

Постановою Шевченківського райсуду м. Києва від 10.12.2010 року у справі № 2а-1888/10, яку, після скасування постанови КААС від 09.03.2011 року, залишено без змін ухвалою ВАСУ від 19.06.2014 року, визнано неправомірними дії Київського міського голови щодо прийняття розпоряджень № 1332 від 30.11.2009 року (далі - Розпорядження № 1332) про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення, № 1333 від 30.11.2009 року (далі - Розпорядження № 1333) щодо затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення, № 1335 від 30.11.2009 року (далі - Розпорядження № 1335) про подовження дії розпоряджень виконавчого органу КМР № 978 та № 979 від 31.08.2009 року про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій, № 191 від 30.03.2010 року (далі - Розпорядження № 191) щодо подовження дії розпоряджень КМР № 978 та № 979 від 31.08.2009 року, № 392 від 31.05.2010 року (далі - Розпорядження № 392) про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення; визнано зазначені розпорядження незаконними та не чинними з моменту прийняття.

У цій же справі було прийнято постанову Верховного Суду України від 02.12.2014 р. № 21-470а14 з підстав неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах.

Також, постановою Шевченківського райсуду м. Києва від 05.07.2007 року у справі № 2а-166/07, що набрала законної сили ухвалою КААС від 23.13.2008 року скасовано незаконне розпорядження КМДА № 641 від 30.05.2007 року, а постановою Шевченківського райсуду м. Києва від 06.03.2007 року у справі № 2а-412/07, що залишена без змін ухвалою КААС від 17.07.2008 року скасоване розпорядження КМДА № 1574 від 30.10.2006 року.

Крім того, дію розпоряджень голови КМДА від 29.04.2009 року № 516 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення», № 518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», № 520 «Про затвердження тарифів на теплову енергію, встановлення та затвердження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення» зупинено розпорядженням Кабінету Міністрів України № 842-р від 17.07.2009 року, а КМДА ухвалою Окружного адміністративного суду м.Києва від 12.08.2009 року у справі № 2а-9705/09/2670, залишеною без змін ухвалою КААС від 18.11.2010 року заборонено здійснювати розрахунки з урахуванням та посиланням на тарифи, що запроваджені цим розпорядженням.

Згідно ст. 124 Конституції судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Згідно зі ст. 162 ЖК України, плата за комунальні послуги береться крім квартирної плати за затвердженими в установленому порядку тарифами.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 4 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.

Частиною 1 ст. 10 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що Ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.

Відповідно до ст. 21, 22 Закону України «Про захист прав споживачів» вважається, що для цілей застосування цього Закону та пов'язаного з ним законодавства про захист прав споживачів права споживача вважаються в будь-якому разі порушеними, якщо ціну продукції (вартість послуги) визначено неналежним чином. Захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом.

Скасування акта суб'єкта владних повноважень означає втрату чинності таким актом з моменту набрання чинності відповідним судовим рішенням. Рішення суб'єкта владних повноважень є скасованими з моменту набрання постановою законної сили.

Виходячи з вимог ст. 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» вбачається, що розміру затверджених цін/тарифів на відповідну комунальну послугу та обсягу спожитих комунальних послуг, визначеного відповідно до законодавства

Відповідно до ч. 2 ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:встановлення в порядку і межах, визначених законом, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, перероблення та захоронення побутових відходів, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги.

Судом встановленою, що КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (перейменоване в Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва») є балансоутримувачем будинку АДРЕСА_1 з 01.04.2008 року.

Разом з цим, враховуючи вимоги ст.393 ЦК України, позивач як власник квартири, права якого порушені незаконним актом органу місцевого самоврядування, має право вимагати відновлення становища, що існувало до видання такого акту, тобто здійснення відповідачем розрахунку комунальних платежів по тарифам, існуючим до тих, що були встановлені актами КМДА, які визнані незаконними та не чинними з часу їх видання.

Відповідно до ч.ч.1, 3 ст.10 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим кодексом.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.11 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.

Відповідно до ст.612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

За умовами ч.3 ст. 12, ч.1 ст. 13 ЦПК України обов'язок доказування покладається на сторони у справі.

Статтею 81 ЦПК України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Відповідно до ст. 76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Враховуючи вищевикладене, проаналізувавши межі заявлених вимог та відповідність їх нормам матеріального та процесуального права, суд приходить до висновку, що позивачам має бути здійснений відповідачем перерахунок на підставі чинних розпоряджень за послугу утримання будинку і споруд та прибудинкової території відповідно до розпорядження КМДА № 748 від 19.05.2000 «Про встановлення розмірів тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій в м. Києві» за період з 01.04.2008 по дату ухвалення рішення.

Крім того, суд вважає необхідним здійснення позивачам перерахунку за період з 01.04.2008 року по 30.06.2014 року за послуги централізованого опалення, централізованого постачання холодної води і водовідведення відповідно до розпорядження КМДА № 1907 від 14.10.2003 р., яким внесені зміни і доповнення до розпорядження КМДА № 1245 від 20.06.2002 р. «Про встановлення тарифів на виробництво теплової енергії та житлово-комунальні послуги для населення».

Суд також вважає, що відповідачем не доведено, що до вимог чинного законодавства сплативши виставлені рахунки за комунальні платежі, позивачі своїми діями визнали заборгованість за спірний період.

При цьому, відповідачем не надано доказів в підтвердження того, що сплата чергового платежу була здійснена позивачами, як визнання боргу.

Таким чином, з огляду на викладене, суд, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженню наявних у справі доказів, системний аналіз положень чинного законодавства України, приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Суд вважає, що позивачем не пропущено строк позовної давності, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 256 ЦК України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.

Цивільне законодавство передбачає два види позовної давності: загальну і спеціальну.

Відповідно до ст. 257 ЦК України, загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

Відповідно до статті 253 ЦК України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.

За загальним правилом перебіг загальної і спеціальної позовної давності починається з дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила (частина перша статті 261 ЦК України).

Початок перебігу позовної давності співпадає з моментом виникнення у зацікавленої сторони права на позов, тобто можливості реалізувати своє право в примусовому порядку через суд.

Суд погоджується з доводами позивачів про те, що про порушення своїх прав вони дізналися з судових рішень, що зазначені вище, оскільки, на підставі саме даних судових рішень позивач обгрунтував свої позовні вимоги.

За таких обставин, суд вважає, що право позивача на звернення до суду з даним позовом могло бути реалізовано лише після набрання чинності судових рішень, якими були визнані недійсними та незаконними розпорядження про затвердження тарифів по утриманню будинків та прибудинкових територій, житлово-комунальних послуг.

З урахуванням часткового задоволення позову та відповідно до ст. 141 ЦПК України, стягненню з відповідача на користь держави підлягає судовий збір в розмірі 1653,60 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст. 3, 4, 5, 12, 13, 76-81, 141, 214, 259, 263-265, 268, 273, 354-355 ЦПК України, ст.ст. 16, 253, 256, 257, 393 ЦК України, ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», ЗУ «Про захист прав споживачів», ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», суд -

В И Р І Ш И В :

Позов ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» про зобов'язання здійснити перерахунки за житлово-комунальні послуги задовольнити частково.

Зобов'язати Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» (ЄДРПОУ 35756919) здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок НОМЕР_1) перерахунок за період з 01.04.2008 по 04.07.2018 включно за послугу утримання будинку і споруд та прибудинкової території відповідно до розпорядження КМДА № 748 від 19.05.2000 «Про встановлення розмірів тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій в м. Києві».

Зобов'язати комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» (ЄДРПОУ 35756919) здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок № НОМЕР_1) перерахунок за період з 01.04.2008 по 30.06.2014 включно за послугу централізованого опалення відповідно до розпорядження КМДА № 1907 від 14.10.2003, яким внесені зміни і доповнення до розпорядження КМДА № 1245 від 20.06.2002 «Про встановлення тарифів на виробництво теплової енергії та житлово-комунальні послуги для населення».

Зобов'язати комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» (ЄДРПОУ 35756919) здійснити по квартирі АДРЕСА_1 (особовий рахунок № НОМЕР_1) перерахунок за період з 01.04.2008 по 30.06.2014 включно за послуги централізованого водопостачання гарячої води і водовідведення, централізованого водопостачання холодної води і водовідведення відповідно до розпорядження КМДА № 1907 від 14.10.2003, яким внесені зміни і доповнення до розпорядження КМДА № 1245 від 20.06.2002 «Про встановлення тарифів на виробництво теплової енергії та житлово-комунальні послуги для населення».

В задоволенні інших вимог - відмовити.

Стягнути з Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва» (ЄДРПОУ 35756919) на користь держави судовий збір у розмірі 1653,60 грн.

Рішення може бути оскаржене до Апеляційного суду м. Києва через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення.

Суддя:

http://reyestr.court.gov.ua/Review/76597493

Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email