Шановні форумчане! Наводимо деякі наші роздуми щодо того, як має виконуватись нова постанова 529 (це стосується і її попередниці 560). Нагадаємо, що пост. 560 затверджує типовий перелік з 26 послуг по утриманню, а пост. 529 — з 23 послуг.
Київська влада робить вигляд, що тарифи, які зараз розробляються по кожному будинку, відповідають вимогам закону. Однак зверніть увагу: ані у розпорядженнях КМДА, ані у тих тарифах на 26 послуг, які опубліковані на її сайті по кожному будинку, не вказані СКЛАДОВІ КОЖНОЇ з 26 послуг з тарифами на ці складові. Також КМДА не затверджувала одночасно з новими тарифами ПЕРІОДИЧНІСТЬ ТА СТРОКИ надання послуг.
Однак справжній порядок розробки тарифів, на нашу думку, відповідно до закону має бути таким: керуючись затвердженими на рівні держави і міста нормативами, виконавець послуг визначає періодичність та строки виконання робіт, з яких складається кожна з 26 (23) послуг по кожному будинку. Потім, враховуючи цю періодичність та строки, виконавець розробляє тарифи на кожну з цих робіт по кожній з 26 (23) послуг по будинку. Ці деталізовані побудинкові тарифи разом з даними про періодичність та строки виконання окремих робіт, з яких складається кожна з 26 (23) послуг, подаються на затвердження до органу місцевого самоврядування. І відповідне рішення цього органу, яке, по-перше, містить тарифи на кожну складову кожної з 26 (23) послуг, а по-друге, періодичність та строки виконання відповідних робіт по послугах, стає невід’ємною частиною договорів зі споживачами послуг.
Тільки за наявності такого додатку до договору споживач знає, за що платить, і може складати акти-претензії та зменшувати оплату за невиконані роботи, з яких складається певна послуга.
Ці наші висновки спираються на наступні норми законів та постанов.
П. 1.3 ст. 26 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» вказує таку істотну умову договору: «3) вичерпний перелік житлово-комунальних послуг, ТАРИФИ ТА ЇХ СКЛАДОВІ НА КОЖНУ З ЦИХ ПОСЛУГ, загальна вартість послуг;»
Постанова 529 затверджує Типовий ПЕРЕЛІК ПОСЛУГ з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
Відповідно на кожну послугу з типового переліку має бути затверджено тариф та його складові, наприклад, має бути тариф на послугу «Прибирання сходових кліток», і має бути вказано, яку частину цього тарифу складає вологе прибирання, підмітання, миття вікна тощо. Аби мешканці могли вираховувати з оплати кожну невиконану складову послуги «Прибирання сходових кліток».
Далі.
У Типовому договорі (пост. 529) є такий пункт: «2. Виконавець надає послуги відповідно до затвердженого (погодженого) рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, ПЕРІОДИЧНОСТІ ТА СТРОКІВ надання послуг, копія якого додається до цього договору.»
У розділі «Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» постанови 529 читаємо:
«2. Тарифи (нормативні витрати, пов\\\'язані з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій) розраховуються окремо за кожним будинком ЗАЛЕЖНО ВІД ЗАПЛАНОВАНИХ КІЛЬКІСНИХ ПОКАЗНИКІВ ФАКТИЧНОГО НАДАННЯ послуг з урахуванням забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням типового переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій згідно з додатком (далі - типовий перелік).... [там же далі:] ...Послуги надаються відповідно до затвердженого (погодженого) рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, ПЕРІОДИЧНОСТІ ТА СТРОКІВ надання послуг. Копія такого рішення є невід\\\'ємною частиною договору про надання послуг.»
Тож невід’ємною частиною рішення органу місцевого самоврядування про тарифи на послуги з утримання, яке згідно постанови 529 (560) додається до типового договору (п. 2 договору), мають складати відомості про ПЕРІОДИЧНІСТЬ ТА СТРОКИ надання послуг. Без них тарифи розробити неможливо, бо миття підлоги 1 раз на тиждень має одну ціну, а 3 рази на тиждень — іншу.
Саме так колись розробляли тарифи у Білій Церкві, про що ми давали посилання на форумі. Ось витяг з проекту рішення виконкому цього міста:
Структура тарифів, періодичність та строки виконання робіт по наданню послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій
№ п/п Перелік послуг Періодичність виконання Строки виконання % від вартості послуги
1.Прибирання сходових кліток
1.1 Вологе підмітання вестибюлей, сходових площадок і маршів перших 3-х поверхів, місць перед завантажувальними камерами сміттєпроводів і приміщень загального призначення (дитячих кімнат, приміщень контор і т.і.). Прибирання дворових під’їздів, очищення металевих решіток приямку 3 рази на тиждень графік* 61
1.2 Вологе підмітання сходових площадок і маршів вище 3-го поверху 2 рази на місяць графік* 11
1.3 Миття вестибюлей, сходових площадок і маршів, масляних панелей 2 рази на місяць графік* 11
1.4 Миття вікон на сходових площадках у вестибюлях, дверях 2 рази на рік графік* 1
1.5 Підмітання пилу, павутиння і бруду зі стін, стель, дверей, вікон, підвіконь, радіаторів, сітчаних огорож ліфтів 2 рази на місяць графік* 11
1.6 Вологе протирання підвіконь, віконних решіток, поручнів, поштових скриньок, електрощитових, сходів на горище 1 раз на місяць графік* 5