'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Рахунок електропостачальної організації на оплату боргу, якого немає.  (Прочитано 4629 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

wap

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8
    • Перегляд профілю

Доброго часу доби всім. Ситуація склалась наступна. Контролери місцевої електропостачальної організації, - чи то за вказівкою, чи то за власною ініціативою, - занадились щомісяця перевіряти показники лічильника (по місту також). І що дивно - не тільки у свій робочий час, а й у робочий час споживача електроенергії, який в принципі не може показати показники лічильника, в зв'язку з тим, що він працює в цей час (можливо навіть і в іншому місті). Такі візити датуються 14.02.11, 30.03.11, 18.04.11, 11.10.11 записами в абонентській книжці з а підписами контролерів. 27.12.11 було проведено оплату спожитої електроенергії за грудень 2011 р, про що свідчить квитанція в абонкнижці (тобто авансом, як правило, сплачую 5-8 числа наступного місяця після розрахункового). Проте, 04.01.12 р в поштовій скринці виявився рахунок електропостачальника, що свідчить про додаткове нарахування 27,10 грн. понад сплачену суму.



В рахунку вказані останні показники, за якими було сплачено за грудень 2011 р, проте початкові взяті з невідомо яких міркувань, оскільки за попередні місяці такої цифри і близько немає (за листопад 2011 р. - 11018-10860). Незрозуміло, звідки взялась цифра в 175 кВтг, та 74 кВтг понад норму, тоді як норма в рахунку - 0. Оскільки показник, вказаний в рахунку 10952, а оплачено вже за показник - 11176 (оплата без затримок щомісяця) - маємо, що 74 кВтг "понаднормових" за рахунком необхідно сплатити ще раз, при тому, що вони вже сплачені! Планую зустрітися з представниками абонвідділу 09.01.12 р. Проте, э деякі сумніви в легкому вирішенні даного питання, оскільки декілька місяців електро постачальника купили, і він вже не ВАТ, а ПАТ, і за інформацією - усіх відправляють дзвонити на Київ (чи то головна контора, чи то розрахунковий центр там - бог його знає). Але мене дивує цілковите нехтування ПКЕЕн:

1. п. 20 - "Розрахунковим  періодом  для  встановлення розміру оплати спожитої  електричної  енергії  є  календарний  місяць.  Плата  за спожиту   протягом   розрахункового   періоду  електричну  енергію
вноситься не пізніше 10 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну."
- не 20-25, а 30-31 знімаються показники (якщо інше не обумовлено договором).

2. п. 21 - "Знімання  показань приладів обліку провадиться споживачем щомісяця.  Енергопостачальник  має право контролювати правильність знімання   показань   приладів   обліку  та  оформлення  платіжних
документів споживачем. За власним рішенням енергопостачальник  має право  самостійно
знімати показання приладів обліку у споживача."
- мене, як споживача, ніхто не повідомив про подібне самостійне рішення, не внесено додатки до договору, не призначено час відвідування представника організації (чи є думка, що роботодавець щомісяця буде відпускати десятки людей з роботи задля відвідин електропостачльника?).

3. п. 30 - "Якщо  доступ  до  приладу обліку неможливий,  представник енергопостачальника  виписує платіжний документ на підставі  даних про  фактичне споживання електричної енергії за попередній період, про що робиться відповідна позначка в особовому рахунку споживача. Якщо протягом   двох   розрахункових   періодів   представник енергопостачальника  не мав доступу до приладу обліку, він залишає споживачу в поштовій скриньці  повідомлення  про  дату  наступного відвідання   чи   прохання   передати   показання  приладу  обліку енергопостачальнику.   Якщо  після  цього  споживач   не   передав відомостей    про    кількість   спожитої   електричної   енергії, енергопостачальник   має  право   через   30   днів   після   дати відправлення    письмового   попередження   припинити   постачання електричної енергії споживачу." - за попередный період споживання складає 158 кВтг, але ж аж ніяк 224. Крім того, записки про наступне відвідування - відсутні, за запискою, була 1 раз - передав показники.

4. п. 38(7) - "проводити не  менш  як  один  раз  на  6  місяців  контрольне знімання  показань  приладів  обліку  у  споживачів  відповідно до затверджених графіків;" - про яку контрольну перевірку може йти мова, коли вони щомісяця у споживача бувають (можливо вони повинні саме 1 раз на 6 міс. приходити, а не щомісяця?).
І останнє,



5. п. 22 - "Оплата  спожитої  електричної енергії може здійснюватися:
     за розрахунковими книжками;
     за платіжними документами, які виписуються енергопостачальником;
     за карткою попередньої оплати."
- оскільки ПКЕЕн дозволяє використання абонкнижок для оплати послуг, на якій підставі електропостачальник змушує споживача відмовитись від них, та сплачувати за рахунками, якщо споживач не знає, коли прийде той контролер, або які показники буде вписано в рахунок.

PS. Є підстави думати, що подібне практикується задля перевищення порогу в 150 кВтг, та змушування людей платити за підвищеним тарифом. Прошу Вашої допомоги в плані, - чи достатньо аргументації для спілкування з представниками електропостачальника, можливо є нюанси чи якісь додаткові документи, які слід задіяти, або ж хтось вже вирішував подібні питання - буду щиро вдячний за допомогу. Заздалегідь вибачаюсь за таке об'ємне запитання.   
 
« Останнє редагування: 05 Січня 2012, 20:05:56 від wap »
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

По одному рахунку сказати чи Вам правильно порахували, чи ні не можливо.
Очевидно, що Вам потрібно з усіма своїми квитанціями йти до енергопостачальника і робити звірку.
По цьому рахунку можу сказати наступне:
На перше грудня вони Вам рахують борг 61,61 грн. ( звідки я знати не можу потрібно перевіряти попередні нарахування та платежі).
Вами слачені у грудні за листопад ( 11018-10860 = 158 квтг) 44,95 грн. та за грудень ( 11176-11018 = 158 квтг) 44,95 грн. вказані сумарно як 89,90 грн.
Нараховано за грудень 55,39 грн. таким чином  (це по їх даним)
Спожито 11176 - 10952 = 224 квтг. з них 150 коштують 42,03 грн. а 74 коштують 27,00 грн.
але тут же Вам робиться перерахунок (як за раніш сплачені суми за 49 квтг) на суму 13,64 грн. ( де вони знайшли цю переплату мені не відомо ).
Сумарно отримуємо  224 - 49 = 175 квтг. ( що і вказано). 
  Сумарно отримуємо  42,03 грн. + 27,00 грн. - 13,64 грн. = 55,39 грн.( що і вказано). 
З урахуванням боргу та оплати отримуємо :
борг 61,61 грн. + нарахування 55,39 грн. - оплата 89,90 грн = 27,10 грн.
Цитувати
(тобто авансом, як правило, сплачую 5-8 числа наступного місяця після розрахункового).
Не сплачуйте авансом. Сплативши авансом, Ви фіксуєте покази лічильника на дату сплати, а не на останній день місяця. За умов перевищення 150 квтг. ( 158 ) розрахунок вартості у 44,95 грн. можна вважати помилковим і заниженим ( за неповний місяць норма 150 квтг буде зменшена) і довести протилежне Вам не вдасться.
Цитувати
Є підстави думати, що подібне практикується задля перевищення порогу в 150 кВтг, та змушування людей платити за підвищеним тарифом.
Це не зовсім так, хоч доля істини в цьому є. Річ у тім, що вони фізично не можуть забезпечити фіксацію показів лічильників з інтервалом ровно місяць, а хочуть контролювати все самі. Тому й ходять контролери по різних числах. Як би не оті 150 квтг на місяць, то Вам не було б різниці як платити по рахунку, чи по абонкнижці, бо у Вас нема пільг і субсидії.
Що хотів би зазначити окремо: в наведеному рахунку норма в 150 квтг порахована невірно
Покази взято за 25.11. та за 28.12. , тобто не за місяць а за місяць + 3 дні. Але тоді не 150 квтг. а 165 квтг по ціні 0,2802 грн. (за три дні маємо 150 : 30 х 3 = 15).
Але якщо вони незалежно від того чи більше місяця, чи менше між датами візиту контролера, все одно кожен місяць беруть по 150 квтг ( це потрібно бачити всі рахунки за рік), то це моє зауваження знімається.
Чи маєте договір на цю послугу. І якщо маєте, то який вид оплати в ньому зафіксовано?
Записаний

wap

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8
    • Перегляд профілю

Дякую за відповідь. Договір на електропостачання є, датований 11.08.2005 р. В розділі "4. Умови та порядок оплати" п. 4.1. - перераховано порядок оплати: платіжки електропостачальника, розрахункові книжки та картки попередньої оплати, - однак не закреслено порядок оплати, що не застосовується (є там така примітка). Тому, за логікою речей, може використовуватись будь-який із зазначених, - в даному випадку абонкнижка (але заперечення електропостачальника таки буде проти такого тлумачення, думаю). Враховуючи те, що електропостачальник придбаний іншою організацією (про що вони повідомляють при спілкуванні), як я розумію, вони зобов'язані переукласти договір на електропостачання між споживачем та новим власником, чи, можливо я помиляюсь? Як можна зобов'язати контролерів відвідувати споживача в час його присутності, а не тоді, коли його немає - наприклад за заявою про відвідування в певний час певної дати чи оформлення Додатку до договору? Крім того, в ПКЕЕн п. 21 сказано, що електропостачальник приймає рішення про зняття показників, - і нічого про виставлення рахунків на основі цих показників, що суперечить ч. 1 даного пункту.
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Цитувати
Як можна зобов'язати контролерів відвідувати споживача в час його присутності, а не тоді, коли його немає - наприклад за заявою про відвідування в певний час певної дати чи оформлення Додатку до договору?
Якщо б були пільги чи субсидія, можна було б посилатися на обов`язок споживача фіксувати покази приладу обліку за кожен календарний ( тобто з першого числа до остннього) місяця. В Вашому випадку передивіться рахунки за рік і, якщо з`ясується, що через нерегулярне відвідування контролерів Вам нараховують зайве через застосування норми в 150 квтг.за період більший календарного місяця ( як у останньому рахунку), то подайте претензію на неправомірні нарахування та заяву з вимогою забезпечити зняття показів контролерами тільки  у останній день календарного місяця. (Супротив буде, але побороти можна). Правда тоді й Вам по останнім дням місяця доведеться сидіти вдома.
Щоб не сидіти, можна просто домовитись з контролером передавати покази у телефонному режимі.
Записаний

wap

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8
    • Перегляд профілю

Цитувати
В Вашому випадку передивіться рахунки за рік
Так в тому той справа, що до 03.01.2012 сплачую за абонкнижкою і жодних рахунків не надходило (хоча певна частина міста за рахунками сплачує приблизно з минулого лютого), тому порівнювати, на жаль, ні з чим. Дякую Вам, сподіваюсь питання вирішиться.
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email