Форум > ПРО СУДОЧИНСТВО ВЗАГАЛІ і про суддів зокрема

ЛЮСТРАЦІЯ

(1/2) > >>

Тетяна Academia:
Тимчасова спеціальна комісія розпочала прийом заяв про проведення перевірки суддів
12.06.2014

12 червня 2014 року в газеті «Голос України» Вища рада юстиції оприлюднила офіційне повідомлення про утворення Тимчасової спеціальної комісії з перевірки суддів судів загальної юрисдикції (далі – ТСК).

Нагадуємо, що відповідно до пункту 8 статті 4 Закону України «Про відновлення довіри до судової влади в Україні» ТСК вважається утвореною за умови призначення до її складу не менше дев’яти членів, про що робиться повідомлення на офіційному веб-сайті Вищої ради юстиції та в газеті «Голос України».

(click to show/hide)Таким чином, з 12 червня 2014 року ТСК офіційно вважається утвореною та розпочинає прийом заяв від фізичних і юридичних осіб про проведення перевірки суддів.

Письмові заяви від юридичних та фізичних осіб, оформлені відповідно до вимог статті 2 Закону, Комісія прийматиме протягом шести місяців за адресою Вищої ради юстиції: вул. Студентська, 12-а, м. Київ, 04050.

У заяві має бути вказано:

1) найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я, по батькові для фізичних осіб) особи, яка подає заяву, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання (для фізичних осіб), номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності);

2) прізвище, ім’я, по батькові судді (суддів), щодо якого (яких) має бути проведена перевірка, його (їх) посаду;

3) повну назву суду, в якому працює відповідний суддя (судді);

4) обґрунтування необхідності проведення перевірки щодо відповідного судді (суддів) із зазначенням судових рішень, що становлять зміст перевірки суддів відповідно до Закону;

5) перелік матеріалів, що додаються до заяви.

До заяви слід додати копії судового рішення, прийнятого суддею, щодо перевірки якого подається заява, винесеного у справах з питань, визначених у статті 3 Закону, а також копії рішень апеляційної та касаційної інстанцій у цих справах (за наявності).

Заяви, надіслані після завершення шестимісячного терміну, а також заяви, щодо яких Тимчасова спеціальна комісія не встигне прийняти рішення до закінчення своїх повноважень (ТСК діятиме один рік), будуть передані до Вищої ради юстиції для продовження їх розгляду за загальною процедурою.

Зазначимо, що відповідно до статті 3 Закону суддя суду загальної юрисдикції підлягає перевірці у разі прийняття ним одноособово або у колегії суддів таких рішень:

1) про обмеження прав громадян на проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій в Україні у період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності Законом (11 квітня 2014 року);

2) про обрання запобіжних заходів у вигляді тримання під вартою, залишення їх без змін, продовження строку тримання під вартою, обвинувальних вироків, рішень судів апеляційної та касаційної інстанцій про перегляд обвинувальних вироків, наслідком яких не було їх скасування, щодо осіб, які визнані політичними в’язнями, за дії, пов’язані з їх політичною та громадською діяльністю;

3) про обрання запобіжних заходів у вигляді тримання під вартою, залишення їх без змін, продовження строку тримання під вартою, обвинувальних вироків щодо осіб, які були учасниками масових акцій протесту в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності Законом, у зв’язку з їх участю у таких акціях;

4) про накладення адміністративних стягнень на осіб, які були учасниками масових акцій протесту в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом, у вигляді позбавлення права керування транспортними засобами на підставі статті 122-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення за невиконання водіями вимог працівника міліції про зупинку транспортного засобу та про залишення зазначених рішень без змін судом апеляційної інстанції в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності Законом;

5) про накладення адміністративних стягнень на осіб, які були учасниками масових акцій протесту в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом, на підставі статті 185 Кодексу України про адміністративні правопорушення за злісну непокору законному розпорядженню або вимозі працівника міліції, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, військовослужбовця та про залишення зазначених рішень без змін судом апеляційної інстанції в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності Законом;

6) про накладення адміністративних стягнень на осіб, які були учасниками масових акцій протесту в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом, на підставі статті 185-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення за порушення порядку організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій та про залишення зазначених рішень без змін судом апеляційної інстанції в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом;

7) про накладення адміністративних стягнень на підставі статті 185-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення на осіб, які були учасниками масових акцій протесту в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом, за створення умов для організації і проведення з порушенням установленого порядку зборів, мітингів, вуличних походів або демонстрацій та про залишення зазначених рішень без змін судом апеляційної інстанції в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності Законом;

8) у справах, пов’язаних з проведенням виборів до Верховної Ради України сьомого скликання, скасуванням їх результатів або позбавленням статусу народного депутата України особи, яка була обрана народним депутатом України до Верховної Ради України VII скликання (перевірка суддів проводиться за заявою особи, права або інтереси якої були порушені безпосередньо);

9) про надання дозволу на проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій стосовно осіб, які були учасниками масових акцій протесту в період з 21 листопада 2013 року до 21 лютого 2014 року, у зв’язку з їх участю у таких акціях.

Перевірка проводиться також щодо суддів, які одноособово або у колегії суддів розглядали справу або ухвалили рішення з допущенням порушень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, констатованих у рішенні Європейського суду з прав людини.

http://www.vru.gov.ua/news/676

Тетяна Academia:
Додаткова інформація про ТСК
http://www.vru.gov.ua/add_text/30

Зміст ст. 3 ЗУ «Про відновлення довіри до судової влади в Україні»

--- Цитувати ---Стаття 3. Зміст перевірки суддів
1. Суддя суду загальної юрисдикції підлягає перевірці у разі прийняття ним одноособово або у колегії суддів таких рішень:
1) про обмеження прав громадян на проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій в Україні у період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом;
2) про обрання запобіжних заходів у вигляді тримання під вартою, залишення їх без змін, продовження строку тримання під вартою, обвинувальних вироків, рішень судів апеляційної та касаційної інстанцій про перегляд обвинувальних вироків, наслідком якого не було їх скасування, щодо осіб, які визнані політичними в’язнями, за дії, пов’язані з їх політичною та громадською діяльністю;
3) про обрання запобіжних заходів у вигляді тримання під вартою, залишення їх без змін, продовження строку тримання під вартою, обвинувальних вироків щодо осіб, які були учасниками масових акцій протесту в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом, у зв’язку з їх участю у таких акціях;
4) про накладення адміністративних стягнень на осіб, які були учасниками масових акцій протесту в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом, у вигляді позбавлення права керування транспортними засобами на підставі
статті 1222 Кодексу України про адміністративні правопорушення за невиконання водіями вимог працівника міліції про зупинку транспортного засобу та про залишення зазначених рішень без змін судом апеляційної інстанції в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом;
5) про накладення адміністративних стягнень на осіб, які були учасниками масових акцій протесту в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом, на підставі статті 185 Кодексу України про адміністративні правопорушення за злісну непокору законному розпорядженню або вимозі працівника міліції, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, військовослужбовця та про залишення зазначених рішень без змін судом апеляційної інстанції в період з
21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом;
6) про накладення адміністративних стягнень на осіб, які були учасниками масових акцій протесту в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом, на підставі статті 1851 Кодексу України про адміністративні правопорушення за порушення порядку організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій та про залишення зазначених рішень без змін судом апеляційної інстанції в період з
21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом;
7) про накладення адміністративних стягнень на підставі статті 1852 Кодексу України про адміністративні правопорушення на осіб, які були учасниками масових акцій протесту в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом, за створення умов для організації і проведення з порушенням установленого порядку зборів, мітингів, вуличних походів або демонстрацій та про залишення зазначених рішень без змін судом апеляційної інстанції в період з 21 листопада 2013 року до дня набрання чинності цим Законом;
8) у справах, пов’язаних з проведенням виборів до Верховної Ради України сьомого скликання, скасуванням їх результатів або позбавленням статусу народного депутата України особи, яка була обрана народним депутатом України до Верховної Ради України сьомого скликання (перевірка суддів проводиться за заявою особи, права або інтереси якої були порушені безпосередньо);
9) про надання дозволу на проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій стосовно осіб, які були учасниками масових акцій протесту в період з 21 листопада 2013 року до 21 лютого 2014 року, у зв’язку з їх участю у таких акціях.
2. Перевірка проводиться також щодо суддів, які одноособово або у колегії суддів розглядали справу або ухвалили рішення з допущенням порушень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, констатованих у рішенні Європейського суду з прав людини.

--- End quote ---

Перо:
До уваги дописувачів. Якщо Ви хочете повідомити Люстраційний комітет про важливі факти зловживання владою посадовою особою, заповніть, будь-ласка, форму нижче.
http://lku.org.ua/report

Перо:
КС зупинить люстрацію суддів?


--- Цитувати ---Конституційний Суд може зупинити процес люстрації суддів, якого вимагала громадськість.

За інформацією джерел, цього тижня КС має розпочати розгляд подання 76 депутатів щодо неконституційності закону "Про відновлення довіри до судової влади в Україні".

Серед ініціаторів цього подання – головним чином представники фракцій Партії регіонів та Компартії (Дмитро Шпенов, Сергій Ківалов, Михайло Чечетов, Володимир Олійник, Петро Симоненко та інші).

Про ймовірність того, що КС у нинішньому складі може визнати неконституційним закон про люстрацію суддів, нещодавно заявив голова Ради суддів України Василь Онопенко.

За наявною інформацією, доповідачем у цій справі визначено суддю Олександра Тупицького, якого до складу КС призначив, будучи президентом, Віктор Янукович.

Як відомо, 24 лютого 2014 року Верховна Рада ухвалила постанову №775-VII "Про реагування на факти порушення суддями Конституційного Суду України присяги судді", якою звільнила за порушення присяги суддів КС Анатолія Головіна, Михайла Колоса, Марію Маркуш, В’ячеслава Овчаренка та Олександра Пасенюка.

Вказаною постановою парламент також запропонував президенту та з’їзду суддів України звільнити за порушення присяги суддів КС, призначених за їхньою квотою, а саме: Юрія Бауліна, Сергія Вдовіченка, Василя Бринцева, Михайла Гультая, Михайла Запорожця, Олега Сергейчука, Наталю Шапталу.

Підставою для звільнення вказаних суддів КС парламент визнав ухвалення ними з порушенням закону та свого обов’язку низки резонансних рішень у період правління Януковича – зокрема, у так званій справі про парламентських "тушок", а також справі про повернення Конституції 1996 року.

Однак делегати з’їзду суддів України, який пройшов в Києві 19-20 червня, відмовилися включати у його порядок денний питання про звільнення "своїх" суддів КС за порушення присяги.

Не відомим є результат розгляду цього питання й новим президентом стосовно суддів КС, призначених за президентською квотою (Баулін і Вдовіченко).

Нещодавно Вищий адміністративний суд уже визнав незаконним звільнення двох суддів КС Пасенюка та Овчаренка за порушення присяги.
--- End quote ---

http://www.pravda.com.ua/news/2014/06/24/7029981/

Перо:
ЗАКОН УКРАЇНИ

Про очищення влади


--- Цитувати ---Цей Закон визначає правові та організаційні засади проведення очищення влади (люстрації) для захисту та утвердження демократичних цінностей, верховенства права та прав людини в Україні.
--- End quote ---

http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1682-18

Навігація

[0] Сторінка Повідомлень

[#] Наступна сторінка

Go to full version