Змiст проекту регуляторного акта
– проекту розпорядження
виконавчого органу Київської міської ради
(Київської міської державної адміністрації)
Про впорядкування надання послуг
з утримання будинків і споруд та
прибудинкових територій в м.Києві
Відповідно до ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.05.2009 № 529, Правил користування приміщеннями житлових будинків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.1992 N 572, Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 № 76, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.08.2005 за № 927/11207, Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 № 150, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.08.2004 за № 1046/9645, враховуючи необхідність впорядкування надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та в межах функцій органу місцевого самоврядування:
1. Затвердити структуру, періодичність та строки надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що додається.
2. Затвердити вимоги до якості послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що додаються.
3. Затвердити основні умови надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що додається.
4. Визнати таким, що втратило чинність розпорядження представника Президента України в м.Києві від 20.07.1994 № 648 «Про порядок утримання та експлуатації житлового фонду, інженерних систем і обладнання в м.Києві».
5. Заступнику голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов’язків забезпечити висвітлення в засобах масової інформації змісту цього розпорядження.
6. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов’язків.
Голова О.Попов
*****
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням виконавчого органу
Київської міської ради
(Київської міської державної адміністрації )
від „___”____________2011 р. № ______
ОСНОВНІ УМОВИ
надання послуг з утримання будинків і споруд
та прибудинкових територій
1. Обсяг послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (далі – послуг), що надаються споживачам, повинен відповідати структурі, періодичності та строкам надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженим цим розпорядженням.
2. Фактичні кількісні показники при наданні послуг повинні відповідати включеним при розрахунку витратам, пов’язаним з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
3. Виконавці послуг зобов’язані забезпечити введення обліку доходів і витрат по кожному будинку окремо. Кошториси витрат складаються виконавцями послуг на рік окремо по кожному будинку та затверджуються власником будинку або уповноваженою ним особою.
4. У разі виявлення бажання споживачів на отримання послуг, що не враховані у структурі, періодичності та строках надання послуг, затверджених цим розпорядженням, їх надання здійснюється за додатковими договорами про надання таких послуг між виконавцями та споживачами. Вартість таких послуг сплачується понад встановлений розмір плати за послуги на підставі додатково укладених договорів.
5. У разі ненадання, надання не в повному обсязі та надання послуг неналежної якості виконавці у продовж місяця, наступного за звітним, перераховують споживачам плату за послуги згідно з вимогами до якості послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженими цим розпорядженням.
6. Якщо споживач або члени його родини тривалий час (більше одного місяця на рік) не проживає (не проживають) в квартирі (житловому приміщенні у гуртожитку), при поданні ним заяви та підтверджуючих документів про відсутність його або інших зареєстрованих в цьому житловому приміщенні мешканців, виконавці здійснюють перерахунок плати за невикористані послуги в частині коригування витрат на вивезення і знешкодження твердих побутових відходів, виходячи з кількості тимчасово відсутніх мешканців та терміну не проживання. Перерахунки проводяться з дня виникнення права, а при несвоєчасному поданні необхідних документів - не більше, ніж за один місяць, що передує місяцю, в якому звернувся споживач. Кількість зареєстрованих осіб визначається на дату звернення наймача.
7. В житлових будинках, обладнаних ліфтами, при наявності випадків, коли ліфт експлуатується, але не зупиняється з певних причин на окремих поверхах (згідно висновків підприємства, що здійснює обслуговування ліфтів), для мешканців таких поверхів застосовується тариф на послуги на рівні тарифу для мешканців першого поверху цього будинку.
8. Виконавці послуг повинні:
8.1. Спільно з комунальним підприємством «Головний інформаційно-обчислювальний центр» у відповідності до структури, періодичності та строків надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджених цим розпорядженням, забезпечити розщеплення отриманих від споживачів коштів (у відсотках) на рахунки підприємств і організацій, що виконують підрядні роботи по окремим складовим послуг відповідно укладених договорів;
8.2. Щорічно, протягом першого кварталу, наступного за звітним роком, здійснювати перерахунки розміру тарифу на послуги для кожного будинку, виходячи з фактично понесених на протязі звітного року витрат для відповідного будинку в межах структури, періодичності та строків надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджених цим розпорядженням, до повного їх відшкодування;
8.3. При зміні тарифів на послуги доводити таку інформацію до відома споживачів та вносити відповідні зміни до укладених договорів про надання послуг;
8.4. Щорічно надавати районним у м.Києві державним адміністраціям інформацію про роботи з поточного ремонту житлових будинків, що плануються виконуватись у наступному році. Переліки робіт по поточному ремонту житлових будинків формуються пооб’єктно на підставі загальних оглядів та звернень мешканців та підлягають затвердженню власниками будинків або уповноваженими ними особами.
8.5. Виконавці окремо обліковують кошти, які надходитимуть від населення у складі плати за послуги по складовій «Поточний ремонт конструктивних елементів внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження (далі – поточний ремонт)» та використовують кошти, які надходитимуть від споживачів у складі плати за послуги по складовій «Поточний ремонт» виключно на поточний ремонт того житлового будинку від мешканців якого надійшли вказані кошти.
9. Відображати результати проведених ремонтів в технічних паспортах житлових будинків та картках (відомостях) обліку доходів і витрат по кожному будинку окремо.
Заступник голови –
керівник апарату
_________________________________________
Структура, періодичність та строки надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (у форматі .doc)
Вимоги до якості послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за 1 м2 загальної площі на місяць (у форматі .doc)
Аналiз регуляторного впливу
проекту розпорядження виконавчого органу Київради (Київської міського державної адміністрації «Про впорядкування надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в м.Києві»
Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Основною метою проекту регуляторного акта є необхідність впорядкування надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в житловому фонді м.Києва та визначення нормативного рівня якості, періодичності та строків надання таких послуг.
Цілі державного регулювання
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 № 529 затверджені Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і Типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. На виконання вимог зазначеної постанови у м.Києві розпочато впровадження структурованих тарифів на вказані послуги. Так, розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.12.2010 № 1221 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та їх структури» встановлено тарифи та структуру тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для переважної кількості житлових будинків м.Києва.
Для впорядкування надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в житловому фонді м.Києва, визначення нормативного рівня якості, періодичності та строків надання таких послуг, а також посилення відповідальності виконавців при наданні таких послуг, Головним управлінням житлового господарства розроблено проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в м.Києві».
Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Альтернативою запропонованому регуляторному акту може бути внесення відповідних змін до чинного законодавства.
Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми.
Впорядкувати надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в житловому фонді м.Києва планується шляхом визначення нормативного рівня якості, періодичності та строків надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, а також встановлення механізму проведення перерахунків споживачам у разі ненадання, надання не в повному обсязі та неналежної якості таких послуг.
Можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту
У разі прийняття запропонованого регуляторного акта планується забезпечити шляхом підвищення відповідальності виконавців перед споживачами при наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в м.Києві.
Визначення очікуваних результатів прийняття актів
Прийняття Проекту дозволить:
- створити умови для застосування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та їх структури;
- створити умови для запровадження по будинкового обліку доходів і витрат, пов’язаних з утриманням та експлуатацією житлового фонду м.Києва;
- підвищить відповідальність виконавців перед споживачами за надання неякісних послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житловому фонді міста;
- створить додаткові умови для заохочення населення своєчасно та в повному обсязі вносити плату за спожиті послуги.
Обґрунтування запропонованого строку дії акта
Строк дії регуляторного акта не обмежено.
Визначення показників результативності акта
За результатами видання запропонованого проекту регуляторного акта має бути досягнуто визначених цілей, а саме: впорядкування надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в житловому фонді м.Києва та визначення нормативного рівня якості, періодичності та строків надання таких послуг.
Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття
Залучення суб’єктів підприємництва та громадськості до відстеження виконання вказаного розпорядження
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведено до набрання чинності запропонованого проекту регуляторного акта або набрання чинності більшістю його положень.
Повторне відстеження результативності дії акта буде проведено через рік з дня видання регуляторного акта.
Періодичні відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватися раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Вiдстеження результативностi регуляторного акта
ЗВІТ
про здійснення базового відстеження результативності регуляторного акта– проекту розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в м.Києві»
Виконання заходів з відстеження результативності регуляторного акта проводились з урахуванням положень Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308.
Базове відстеження результативності проводилось до дня набрання чинності регуляторним актом - в лютому 2011 року.
Головними розробниками регуляторного акта є Головне управління житлового господарства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) та Головне управління цінової політики виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
Заходи з відстеження результативності регуляторного акта - розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування нарахування плати за житлово-комунальні послуги в м.Києві» (далі по тексту – Розпорядження) проведено Головним управлінням житлового господарства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснювалось на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.
1. Мета прийняття регуляторного акта:
Проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в м.Києві» підготовлено з метою визначення нормативного рівня якості, періодичності та строків надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, та встановлення механізму проведення перерахунків споживачам у разі ненадання, надання не в повному обсязі та неналежної якості таких послуг.
2. Строк виконання заходів з відстеження: лютий 2011 року.
3. Тип відстеження : базове.
4. Методи одержання результативності відстеження.
Шляхом опитування виконавців житлово-комунальних послуг, що здійснюють нарахування населенню плати за житлово-комунальні послуги.
5. Дані та припущення, на основі яких було проведено відстеження результативності, а також способи одержання даних.
З метою одержання кількісних та якісних показників результативності регуляторного акта було проаналізовано інформацію, яка надійшла від виконавців житлово-комунальних послуг, що забезпечують утримання та експлуатацію житлового фонду м.Києва.
6. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.
Визначені проектом розпорядження нормативні вимоги до рівня якості, періодичності та строків надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, сприятимуть підвищенню відповідальності виконавців перед споживачами за якість надання таких послуг.
7. Оцінка результатів реалізації акта та ступеня досягнення визначення цілей.
Результатом реалізації запропонованого регуляторного акта є забезпечення належного надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та проведення перерахунків споживачам у разі відхилення якості послуг від нормативного рівня, визначеного проектом розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про впорядкування надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в м.Києві».
8. Основні зовнішні фактори, що впливають на дію запропонованого регуляторного акта:
- створення умов для запровадження побудинкового обліку доходів і витрат, пов’язаних з утриманням та експлуатацією житлового фонду м.Києва;
- підвищення відповідальності виконавців перед споживачами за надання неякісних послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житловому фонді міста;
- створення додаткових умов для заохочення населення своєчасно та в повному обсязі вносити плату за спожиті послуги.
- зменшення соціальної напруги серед населення в умовах підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги. Прийняття проекту розпорядження дозволить частково зменшити фінансове навантаження на споживачів при підвищенні тарифів на житлово-комунальні послуги.
9. Заходи, за допомогою яких будуть здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись через рік після набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.
Періодичні відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватися раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Повторне та періодичні відстеження результативності регуляторного акта будуть здійснюватися згідно з планами заходів та графіками по відстеженню, які затверджуються розробником цього регуляторного акта.
Контроль за виконанням вимог регуляторного акта покладено на виконавчий орган Київської міської ради (Київську міську державну адміністрацію).