'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Тлумачення деяких статей ЗУ "Про ЖКП"  (Прочитано 4078 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Nimfa

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 1047
  • City: Kyiv
    • Перегляд профілю

1) Стаття 19. Учасники договірних відносин у сфері
                житлово-комунальних послуг
     1. Відносини  між  учасниками  договірних  відносин  у  сфері
житлово-комунальних послуг  здійснюються  виключно  на  договірних
засадах
.


Як сприймати цю частину ст.19 ЗУ "Про ЖКП" і яким чином регулюються відносини у сфері ЖКП, якщо сторони не є учасниками договірних відносин?
Чи хтось помилково вписав у цю статтю замість "учасників відносин" - "учасників договірних відносин".

2) Стаття 18. Оформлення претензій споживачів до виконавців
     1. У  разі  порушення  виконавцем  умов договору споживач має
право викликати його  представника  для  складення  та  підписання
акта-претензії  споживача,  в  якому  зазначаються  строки,  види,
показники порушень тощо.

А якщо немає договору? То претензії можуть складатися будь-яким іншим чином?

3) Стаття 15. Мінімальні норми житлово-комунальних послуг
     1. Мінімальні норми житлово-комунальних послуг встановлюються
з метою забезпечення санітарно-гігієнічних вимог проживання  людей
та  їх перебування в приміщеннях ...
     2. Мінімальні   норми   житлово-комунальних    послуг,    які
визначають мінімальний перелік,  мінімальні вимоги до кількості та
якості  житлово-комунальних   послуг,   затверджуються   Кабінетом
Міністрів України.


Хтось колись десь бачив цей перелік мінімальних послуг, затверджений КМ?

Стаття 11. Громадські слухання та громадський контроль у
                сфері житлово-комунальних послуг

     3. Пропозиції,  які  вносяться  за  результатами  громадських
слухань,  підлягають  обов'язковому  розгляду  органами  місцевого
самоврядування.


Тобто я можу бути ініціатором ГС, на цих ГС мешканці будинку приймають рішення про зміну переліку ЖК послуг та їх вартості, а ОМС мають це затвердити чи обгрунтовано відмовити?
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю
Re: Тлумачення деяких статей ЗУ "Про ЖКП"
« Reply #1 : 27 Вересня 2012, 20:26:54 »

Шановна пані Оксано!
Перший момент - ні Ви, ні я не маємо повноважень тлумачити закони. Такі повноваження є у Конституційного Суду.
Щодо норм закону Про ЖКП.
1. Ст. 19. Все правильно. Саме учасників договірних правовідносин. Обов`язок для сторін укладати договори прописаний в інших статтях. Типові договори затверджені постановами КМУ.

2. Ст. 18. Якщо немає договору - це не підстава не складати акти-претензії. А замість реквізитів договору ставити посилання на ПКМУ. Суди відмовляють споживачам, якщо відсутні докази на підтвердження ненадання або неналежного надання послуг. Відповідними доказами є акти-претензії.

3. Ст. 15.  В ПКМУ 560 зазначений Типовий перелік (26 послуг), ПКМУ 529 в перших редакціях (22 послуги).
Розшукувати перелік мінімальних послуг якось не було практичної потреби.

4. Ст. 11. Взагалі, вважаю її нежиттєздатною. Теоретично можна прийняти рішення. Але процедура прийняття рішення така, що дотриматись її практично нереально.
Записаний

Валентина

  • Активний Дописувач
  • ***
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 437
    • Перегляд профілю
    • Email
Re: Тлумачення деяких статей ЗУ "Про ЖКП"
« Reply #2 : 28 Вересня 2012, 12:36:08 »

Перелік послуг зазначений у Постанові Кабміну № 529. Знаходиться перед частиною Типовий договір.
Правда, остання послуга щодо повірки лічильників відповідно до Постанови Кабміну № 630, а головне закону "Про метрологію і..." оплачується виконавцями послуг з холодно та гарячого постачання.
« Останнє редагування: 28 Вересня 2012, 12:40:56 від Валентина »
Записаний

msok

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 29
    • Перегляд профілю
Re: Тлумачення деяких статей ЗУ "Про ЖКП"
« Reply #3 : 01 Жовтня 2012, 01:36:16 »

Перелік послуг зазначений у Постанові Кабміну № 529. Знаходиться перед частиною Типовий договір.
Типовой перечень услуг и минимальные нормы ЖК услуг - это, как говорится, две большие разницы. Типовой перечень услуг приводится в некоторых нормативно-правовых документах, а вот минимальные нормы услуг Кабинет Министров до сих пор не удосужился утвердить!
Записаний

Nimfa

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 1047
  • City: Kyiv
    • Перегляд профілю
Re: Тлумачення деяких статей ЗУ "Про ЖКП"
« Reply #4 : 03 Жовтня 2012, 01:43:58 »

Дякую усім, хто звернув увагу на цю тему. Але ... майже жодної відповіді по суті запитань (це помітив і дописувач msok).
Щодо тлумачення, тема й виникла тому, що при відстоюванні у суді своїх прав треба посилатися на норми ЗУ, а для цього їх треба розуміти і правильно тлумачити, хоча б для побудови якоїсь лінії захисту, адже судді (і не тільки КС) якось же тлумачать їх при винесенні рішень.
1) Щодо договорів. У нас так склалося, що ЖЕКа найчастіше починає надавати послуги раніше, ніж укладає договір (в усякому разі він так вважає). Наприклад, поки я місяць думаю над офертою - батарея у мене гаряча, вода з крана йде, ліфт працює, і головне  ;D - квитанція приходить (!!!). А про обов'язок сторін все ясно, по цих статтях питань не було. Але мова йде про те, якщо ще немає договорів, то якими законами регулюються правовідносини у цій сфері? І чи регулюються взагалі?
Окрім того, договорів може не бути з різних причин, як мінімум, їх зміст не влаштовує одну із сторін, і як максимум, ЖЕКа є самозванцем, то чому я маю укладати з ним договори. І як тоді мені з ними регулювати відносини, адже вони не договірні. Я послуг у них не просила, а вони мені квитанції щомісяця.
2) У ст.18 чітко написано, що акти-претензії складаються у разі порушення договору, а якщо договору немає, а ЖЕК є самозванцем, то чи не буде в такому випадку (як і у випадку з квитанцією) складання такого акту підтвердженням того, що я визнаю, що споживаю послуги, які надає ЖЕК-самозванець?
Отже, питання залишилося відкритим, що саме складається у випадку відсутності договору, і чи має такий акт юридичну силу? Адже, суддя скаже, що врахує акт лише у разі порушення умов договору. Чи може тут діє принцип, немає договору, не може бути і претензій?
3) У ст.15 немає жодного слова про перелік послуг, тим паче Типовий. Мова йде про мінімальні послуги. І мені цікаво, хто, де і коли бачив цей мінімальний перелік, затверджений Кабміном. Інакше ст.15 також нежиттєздатна.
І це питання принципове, оскільки (ИМХО) ніхто не може мене зобов'язати споживати Типовий перелік, а може лише - мінімальний. От я і хочу його побачити, щоб предметно говорити з приводу укладання договору. І якщо цей мінімальний перелік існує, то ніякі ГС не можуть мене примусити споживати більше, ніж мінімальні.
4) Виходить ОМС обов'язково не тільки розглядає, як то передбачено статтею, а й затверджує рішення ГС, якщо їх проводив ЖЕКа. Щодо рішення ГС, проведених групою мешканців, - то підлягає лише розгляду(?! ).
« Останнє редагування: 03 Жовтня 2012, 02:03:25 від Nimfa »
Записаний

Helen

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 249
    • Перегляд профілю
Re: Тлумачення деяких статей ЗУ "Про ЖКП"
« Reply #5 : 31 Жовтня 2012, 12:00:32 »

Цитувати
4) Виходить ОМС обов'язково не тільки розглядає, як то передбачено статтею, а й затверджує рішення ГС, якщо їх проводив ЖЕКа. Щодо рішення ГС, проведених групою мешканців, - то підлягає лише розгляду(?! ).

Я так не вважаю. Зрозуміло, що виконати такі умови
Цитувати
Зазначається, що прийняте рішення власників приміщень про повне або часткове виключення із запропонованого переліку окремих послуг (із зазначенням в який спосіб буде забезпечуватися їх надання власниками приміщень) оформлюється письмово (рішення, протокол або відповідне звернення) і подається до організатора протягом 30 днів з дати проведення слухань за підписами 100 відсотків власників будинку та представника органу місцевого самоврядування (у разі наявності у будинку приміщень, що перебувають у власності територіальної громади).
  - майже не можливо, але все ж такі ...є деякі думки .... (розповім  особисто).

Слід також враховувати, що:

 
Цитувати
Відповідно  ст. 8 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» - загальні збори громадян за місцем проживання є формою їх безпосередньої участі у вирішенні питань місцевого значення. Тому, рішення загальних зборів громадян враховуються органами місцевого самоврядування в їх діяльності. 

Цитувати
Згідно п.2 Рішення Конституційного суду України від 05.10.2005 р. № 6-рп/ 2005 «Результати народного  волевиявлення у визначених Конституцією  та законами  України   формах безпосередньої демократії є обов'язковими».
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email