На вимогу такого змысту "... З урахуванням вищевикладеного, я ЗАЯВЛЯЮ ПРО СВОЮ ВІДМОВУ ВІД ПОСЛУГ ПО УТРИМАННЮ БУДИНКУ І ТЕПЛОПОСТАЧАННЯ допоки по-перше, не будуть усунуті недоліки викладені в заявах (додаються) від 19.03.2009 до ВСП «Залізничний» і від 10.04.2009 за №429 до КП «Залізничне», на які я навіть відповіді-відписки не отримав, по-друге, не будуть укладені відповідні договори та ВИМАГАЮ ПРИПИНИТИ НЕЗАКОННО НАРАХОВУВАТИ ПЛАТУ ЗА ПОСЛУГИ, НА ЯКІ НЕ УКЛАДЕНО ВІДПОВІДНИХ ДОГОВОРІВ ДО ТИХ ПІР, ПОКИ ТАКІ ДОГОВОРИ НЕ БУДУТЬ УКЛАДЕНІ в примусовому порядку, згідно з судовим рішенням." отримав відповідь, яку підготувала Панова, наступного змісту Комунальним підприємством Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду" Солом\\\'янської районної у м. Києві ради Ваша вимога розглянута.
Повідомляємо, що основна засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов\\\'язки визначає Закон України "Про житлово-комунальні послуги".
У статті 19 зазначеного Закону визначено. що ВІДНОСИНИ МІЖ учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Згідно з частиною третьою статті 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" споживач зобов\\\'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.
Договір на надання житлово-комунальних послуг набирає чинності з моменту його укладення. Процедура погодження договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін.
При укладенні договорів на ; надання житлово-комунальних послуг сторони не можуть відступати від змісту типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, але мають право конкретизувати його умови.
Слід зазначити, що Закон України "Про житлово-комунальні послуги" покладає на виконавців обов\\\'язок укладати із споживачами договори на надання
житлово-комунальних послуг.
Але на сьогодні практика показую, що у більшості випадків договори між споживачами та виконавцями/виробниками житлово-комунальних послуг в
письмовій формі не укладаються.
При вирішенні зазначеного питання слід зважати, що споживач отримує від виконавця житлово-комунальні послуги та відповідно сплачує кошти за їх користування, тобто споживач знаходиться у фактичних договірних відносинах із виконавцем. Отже обидві сторони У цих відносинах мають певні права та обов\\\'язки, а саме, виконавець зобов\\\'язаний надавати споживачеві житлово-комунальні послуги, а споживач зобов\\\'язаний сплачувати плату за отримані послуги.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги споживач зобов\\\'язанні оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.
Відповідно до принципу свободи договору (ст.627 ЦК) сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору. Утім в окремих, передбачених законодавством випадках принцип свободи може бути обмежений. Якщо Договір укладається на підставі обов\\\'язкового для сторін правового акта органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, зміст такого Договору має відповідати цьому правовому акту.
Типові договори є формою державного регулювання договірних відносин у сфері господарювання, вони застосовуються для спрощення процесу укладання конкретних господарських договорів та визначення бажаної, з точки зору держави, моделі договірного зобов\\\'язання.
Одночасно повідомляємо, що на Вашу адресу було направлено пропозицію щодо укладення типових договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою КМУ №560 від 12 липня 2005 р. та про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженого постановою КМУ № 630 від 21 липня 2005 р.
Моя відповідь була такою: "Перший раз за 13 місяців 13.05.09 Вами було надіслано пропозицію №59/5 з двома примірниками договору, який мені пропонується підписати. Перший раз і саме ТИПОВИЙ договір №560 я отримав і ДО ТЕКСТУ ДОГОВОРУ ЗАПЕРЕЧЕНЬ НЕ МАЮ, але надісланий договір НЕ МАЄ ДВОХ ОБОВ\\\'ЯЗКОВИХ ДОДАТКІВ по п.2 та.3. Отже доказів того, що тариф по п.4 прозоро сформований за формулами наведеними в постанові КМУ №560 «ПОРЯДОК формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» не надано, а розмір щомісячної плати 34,28 грн. невідомо як отриманий. Не надано інформацію про параметри, які були задані для підрахунку кожної складової тарифу, і таким чином не забезпечена ПРОЗОРІСТЬ всіх складових тарифу. Нагадую Вам ще раз, що вартість послуг з утримання будинку Вами незаконно прив’язується до розпорядження КМДА №641 від 30.05.2007 р., яким тариф на утримання будинку підвищено в 1,8 рази та яке було від самого початку було незаконним (не зареєстроване в Мін’юсті) і вже ОСТАТОЧНО СКАСОВАНЕ постановою Шевченківського районного суду м. Києва №2а-166/2007 від 05 липня 2007 р. «Скасувати розпорядження Київської міської державної адміністрації №641 від 30.05.2007 року «Про впорядкування розмірів тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій та внесення змін до Розпорядження Київської міської державної адміністрації від 19.05.2000 року №748»..." та "... Тарифи, що закладені в наданому договорі незаконні від самого початку, оскільки розпорядження КМДА по-перше, постановою Шевченківського районного суду м. Києва №2а-166/2007 від 05 липня 2007 р., якою встановлено, що розпорядження КМДА в зв’язку з відсутністю реєстрації в органах юстиції не підлягають застосуванню: «суд приходить до висновку, що та обставина, що розпорядження Київської міської державної адміністрації не зареєстровані в органах юстиції не є підставою для визнання їх недійсними, оскільки ці розпорядження в зв\\\'язку з відсутністю реєстрації в органах юстиції НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ ЗАСТОСУВАННЮ», по-друге, постановою №8/131 Окружного адміністративного суду м. Києва від 24.01.2008 року, я якій зазначається «Визнати протиправними та скасувати Розпорядження Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.05.2007 р. № 640, від 30.05.2007 р. № 641, від 30.05.2007 р. № 642, від 30.05.2007 р. № 643», а Київський апеляційний адміністративний суд своєю ухвалою, цю постанову у справі №22-а-14381/08 (8/131) про визнання ПРОТИПРАВНИМИ ТА СКАСУВАННЯ РОЗПОРЯДЖЕНЬ КМДА від 30.05.2007 р. №№ 640, 641, 642, 643 залишив без змін. Отже в договорі мають бути зазначені тарифи розпорядження КМДА за №1245 від 20.06.2002 р «Про встановлення тарифів на виробництво теплової енергії та житлово-комунальні послуги для населення (Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМДА № 1907 ( ra0072017-03 ) від 14.10.2003 ), яке було зареєстроване в Мін’юсті."
Як Вам шаблонна відповідь Панової, особливо стосовно споживач знаходиться у фактичних договірних відносинах із виконавцем.!?
Також на вимогу "... Таким чином, всі незареєстровані розпорядження голови КМДА НЕЗАКОННІ І ВЖЕ СКАСОВАНІ СУДАМИ І ПРЕЗИДЕНТОМ УКРАЇНИ, а нові, клоновані, розпорядження КМДА від 29.04.2009 р. №№ 516-520 також незаконні і оскаржені в Шевченківському районному суді м. Києва у справі № 2а-57/09 (2а-124/08, 2а-1275/07) «про визнання невідповідними законодавству нормативно-правових актів КМДА та рішення Київради: від 08.02.2007 р. № 58/719 "Про тарифи на житлово-комунальні послуги"; … розпорядження № 516-520 від 29 квітня 2009 …».
На підставі викладеного, ВИМАГАЮ НЕГАЙНО ПРИПИНИТИ НЕЗАКОННІ НАРАХУВАННЯ ПО ЗАВІДОМА НЕЗАКОННИМ ТАРИФАМ КМДА." отримав таку відповідь: Комунальним підприємством "Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду" Солом\\\'янської районної у м. Києві ради Вашу вимогу розглянуто.
Повідомляємо, що відповідна до статті 9 Закону України "Про ціни і ціноутворення" державні фіксовані та регульовані ціни й тарифи встановлюються державними органами України на ресурси, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, на товари і послуги, що мають вирішальне соціальне значення, а також на продукцію, товари і послуги, виробництво яких зосереджено ^підприємствах, що .займають монопольне становище на ринку. Зміна рівня державних фіксованих та регульованих цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг здійснюється, в порядку і в строки, що визначаються ТИМИ органами, які відповідно до цього Закону затверджують або регулюють ціни (тарифи).
Законом України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що ціни та тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються! і затверджуються органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом.
Одночасно вказаним Законом передбачений розподіл житлово-комунальних послуг за порядком затвердження цін/тарифів: житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують спеціально уповноважень центральні органи виконавчої влади; житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують органи місцевого самоврядування для надання на відповідній території; житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які визначаються виключно за договором (домовленістю сторін).
Згідно Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцеві органи: виконавчої влади, зокрема місцева державна адміністрація, в межах, визначених Конституцією і законами України, здійснюють на відповідній території державний контроль за додержанням правил торгівлі, побутового, транспортного, комунального обслуговування, законодавства про захист прав, а також регулює ціни та тарифи за виконання робіт та надання житлово-комунальних ПОСЛУГ підприємствами, а також визначає і встановлює норми їх споживання, здійснює контроль за їх додержанням.
Однак, відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження в частині встановлення в порядку і межах, визначених законодавством тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної Територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності.
Законодавець передбачив межі діяльності органів здійснення місцевого самоврядування та органів здійснення виконавчої влади у сфері комунальних І послуг. Тому, між відповідними формами Закону України "Про місцеве самоврядування" та Закону України "Про місцеві державні адміністрації" немає суперечності, адже вони є тільки складовою частиною законодавства України щодо регулювання відносин у сфері комунальних послуг.
Із системного аналізу чинного законодавства України випливає, що рішення про встановлення норм і тарифів віднесено законодавством як до компетенції Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, так і до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад. Інакше кажучи, встановлення норм і тарифів не належить до виняткової компетенції органів місцевого самоврядування.
Цей висновок не заперечує повноважень органів місцевого самоврядування у цій сфері. Він тільки означає, що рішення виконавчих комітетів місцевих рад про зміну (встановлення» тарифів на житлово-комунальні послуги можуть набрати чинності тільки після відповідного затвердження Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями.
Відповідно до прикінцевих положень Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» міська та районні в місті Києві ради протягом місяця після набрання чинності цим Законом вирішують питання щодо формування власних виконавчих органів на базі відповідних державних адміністрацій, які паралельно виконують функції державної виконавчої влада, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві.
Одночасно повідомляємо, що на даний час нарахування плати за житлово-комунальні послуги не проводяться за тарифами, затвердженими розпорядженнями Київської міської державної адміністрації від 29.04.2009 року №№ 516, 517, 518, 519, 520, які були підписані виконуючим обов’язки голови Київської міської державної адміністрації Голубченком А.К.
НЕ вірю, що за червень ГІОЦ не нарахує по Голубченку.