'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Шановний, Віктор Іванович! дійшли руки до Претензії.  (Прочитано 3958 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Шановний, Віктор Іванович! дійшли руки до Претензії.
«проект» розміщую на форумі. Як буде час можливо щось підскажете.
Юрій.
----------------------------------------------------------------------------
У Виконавчий комітет міської ради
м. Артемівська Донецької обл.



_______________________________________________________________________________________________________________________________

Претензія

08.07.2009р. Виконавчий комітет міської ради м. Артемівська Донецької обл. своїм Рішенням № 292 затвердив форму «Договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» розробленого комунальним підприємством «Артемівська керуюча компанія житлово-комунальних послуг» ( далі по тексту – АККЖКП) на підставі «Типового договору…», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 № 529 . Рішення опубліковано у місцевій газеті «Вперёд» № ххх від хх.хх.2009р. Текст «Договору…» розміщено на офіційному Веб- сайті Артемівської міської ради в мережі Інтернет, як додаток до рішення, та у роздрукованому вигляді розміщено на інформаційній дошці у головному офісі АККЖКП.
У пункті 2. «Договору…», в редакціі що розроблена АККЖКП, розробником вилучено передбачені «Типовим договором…» слова: «…періодичності та строків надання послуг…».
На відміну від змісту п.2 «Типового договору…» у редакції затвердженій Пост. Кабміну № 529 - цитую : «п. 2. Виконавець надає послуги відповідно до затвердженого (погодженого) рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг, копія якого додається до цього договору- кінець цитати. П.2 в редакціі АККЖКП має зміст: « 2. Виконавець надає послуги відповідно до затвердженого (погодженого) рішенням виконкому Артемівської міської ради тарифу, його структури, [ … ] копія якого додається до договору», де [ … ] - вилучення.
Відповідно вимог до ст. 4 ч. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 1875 від 24.06.2004р. (зі змінами) : «Законодавство України у сфері житлово-комунальних послуг базується на Конституції України і складається з нормативно-правових актів у галузі цивільного, житлового законодавства, цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері житлово-комунальних послуг».
Відповідно вимог до ст. 5 ч. 1 п. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 1875 розробка типових договорів належить до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.
Відповідно до вимог ст. 61 ч. 3 Житлового Кодексу УРСР ( до теперішнього часу дійсний) : «Типовий договір найму жилого приміщення, правила користування жилими приміщеннями, утримання жилого будинку і придомової території затверджуються Радою Міністрів Української РСР» ( зараз – Кабінетом Міністрів України). За аналогією ( відповідно до вимог ст. 8 Цивільного кодексу України) «Типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» теж повинен затверджуватись Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до вимог п.2 п/п б) Прикінцевих положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 1875 обов`язок розобити типові договори, передбачені цим законом, покладено на Кабінет Міністрів України. Кабінетом Міністрів України розроблено «Типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» та затверджено його Пост. КМУ № 560 від 12.07.2005р. (втратила силу 20.05.2009р.). Нова редакція «Типового договору…» затверджена Пост. КМУ № 529 від 20.05.2009р.
Відповідно до вимог ст. 20 ч.3 п.1 та ст. 21 ч. 2 п.3 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 1875, та з урахуванням положень ст. 6 ч. 2 та ст. ст. 626 – 632 ЦК У, виконавець послуг розробляє договір на основі типового, погоджує та укладає його зі споживачем. Затвердження, розробленого виконавцем, договору діючім законодавством не передбачено.
Таким чином, АККЖКП виносити на затвердження виконкомом міськради розробленого нею на основі «Типового…» ( уже затвердженого Пост. КМУ) «Договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» не мала ні необхідності, ні підстав. А з огляду на те, що розроблений АККЖКП «Договір…» за винятком пункту 2 практично просто дублює «Типовий…», можна зробити висновок, що ці дії мали за мету затвердити на рівні органу місцевого самоврядування ті зміни, що були неправомірно внесені саме у пункт 2.
Неправомірність вилучення частини тексту передбаченного пунктом 2 «Типового договору…» обгрунтовується наступним:
Відповідно до вимог ст. 26 ч. 1 п.п. 3), 6), 7), 8), 10), 12), 13) Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 1875 визначено, як істотні, наступні умови договору:
3) вичерпний перелік житлово-комунальних послуг, тарифи та їх складові на кожну з цих послуг, загальна вартість послуг;
6) права та обов\\\'язки сторін;
7) порядок контролю та звіту сторін;
8) порядок вимірювання обсягів та визначення якості наданих послуг;
10) порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо їх експлуатації та відновлення (ремонту);
12) порядок здійснення ремонту;
13) відповідальність сторін та штрафні санкції за невиконання умов договору
Відповідно до вимог ст. 638 ч. 1 абзац 2 ЦК У: «Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.»
Кількість та якість послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій не можливо вимірювати приладами обліку, тому край важливим є дотримання виконавцем переліку, періодичності та строків проведення робіт по обслуговуванню, ремонту будинків і споруд.
Відповідно до вимог ст. 6 ч. 3 абзац 2 ЦК У: «сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов\\\'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами».
Відповідно до вимог ст. 639 ч. 1 ЦК У: « Договір може бути укладений у будь-якій формі, якщо вимоги щодо форми договору не встановлені законом».
Але форма «Договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» встановлена на законодавчому рівні, тому вилучати з неї будь-які положення виконавець послуг не вправі.
Відповідно вимог до ст.21 ч. 1 п.п. 4, 5 Закону України «Про захист прав споживачів» № 3161
права споживача вважаються в будь-якому разі порушеними, якщо:
«4) порушується принцип рівності сторін договору, учасником якого є споживач;
5) будь-яким чином (крім випадків, передбачених законом) обмежується право споживача на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про відповідну продукцію»
Відповідно вимог до ст.18 ч. 1 , ч. 2, ч. 3 п.п.3, 14, ч. 4, ч. 5, ч. 6, ч. 7,ч. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» № 3161:
1. Продавець (виконавець, виробник) не повинен включати у договори із споживачем умови, які є несправедливими.
2. Умови договору є несправедливими, якщо всупереч принципу добросовісності його наслідком є істотний дисбаланс договірних прав та обов\\\'язків на шкоду споживача.
3. Несправедливими є, зокрема, умови договору про:
…3) встановлення жорстких обов\\\'язків споживача, тоді як надання послуги обумовлене лише власним розсудом виконавця;…
…14) надання продавцю (виконавцю, виробнику) права визначати відповідність продукції умовам договору або надання йому виключного права щодо тлумачення договору;
4. Перелік несправедливих умов у договорах із споживачами не є вичерпним.
5. Якщо положення договору визнано несправедливим, включаючи ціну договору, таке положення може бути змінено або визнано недійсним.
6. У разі коли зміна положення або визнання його недійсним зумовлює зміну інших положень догово-ру,навимогуспоживача:
1) такі положення також підлягають зміні; або
2) договір може бути визнаним недійсним у цілому.
7. Положення, що було визнане недійсним, вважається таким з моменту укладення договору. Якщо до положення вносяться зміни, такі зміни вважаються чинними з моменту їх внесення.
8. Нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.
Таким чином, навіть підписаний договір у редакції АККЖКП, може бути згодом визнано част-ково або повністю недійсним з моменту його укладення.
До того ж відповідно до ст. 19 ч.1 Конституції України : «Правовий порядок в Україні грунтуєть-ся на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством». Таким чином споживач має законні підстави відмовитися від укладання договору, викладеного у редакції АККЖКП, через невідповідність останнього чинному законодавству.
Чинним законодавством не передбачено затвердження фіксованої форми договору на надання послуг. Затверджується форма Типового договору. На його основі виконавець і споживач самі укладають договір у якому повинні дотримуватись обов`язкових умов (визначених типовим договором), але можуть деталізувати ці умови і навіть викласти свої ( не передбачені типовим договором) умови, якщо останні не суперечать вимогам чінного законодавства. Так:
Відповідно до вимог ст. 6 ч. 2 ЦК У: «2. Сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами».
Відповідно до вимог ст. 627 ЦК У: (Свобода договору ): « Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості».
Відповідно до вимог ст. 628 ч. 1 ЦК У: ( Зміст договору): « Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов\\\'язковими відповідно до актів цивільного законодавства». Необхідність в уточенні умов «Договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» ( у зв`язку з наявністю різних умов у різних будинках, а також наявністю різних суб`єктів господарювання ( «Факторія», «Наш дім», «Вілс» та ін.), що ці будинки обслуговують) існує. З огляду на вищезазначене, АККЖКП ( як балансоутримувач) зобов`язана не подавати на затвердження одну сталу форму договору для всіх споживачів міста, а укласти договір з кожним із споживачів, або уповноважити на ці дії конкретних суб`єктів господарювання, що ці будинки обслуговують (на підставі ст. 29 ч. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 1875), на основі «Типового договору…» з урахуванням (узгоджених зі споживачем) особливостей по різним районам міста, або навіть по різним будинкам.
У тексті «Договору…» є й інші неточності й помилки які. Ці помилки викладено у порівняльній таблиці, що додається.

Відповідно до ст. 19 ч.2 Конституції України : «Органи державної влади та органи місцево-го самоврядування, їх посадові особи зобов\\\'язані діяти лише на підставі, в межах повно-важень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У Рішенні № 292 виконкому міськради м. Артемівська зазначено, що воно прийнято: « відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 № 529 …» та «…керуючись Законом України від 24.06.2004 №1875-1У «Про житлово-комунальні послуги», п.2 ст.28, ст.ст.52,59 Закону України від 21.05.97 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні». Але ні Постанова КМУ від 20.05.2009р. № 529, ні ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004р. №1875 (зі змінами) не передбачають процедури попереднього затвердження сталої(фіксованої) форми «Договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» для виконавця та кінцевого споживача органами місцевого самоврядування, а ст. 28 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 № 280 ( зі змінами) (28. Повноваження в галузі бюджету, фінансів і цін) не надає органам місцевого самоврядування повноважень з затвердження договорів. Відповідно до вимог п. 2 ст. 28 цього закону органам місцевого самоврядування надано повноваження з - цитую : «2) встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності» - кінець цитати.

У зв`язку з вищевикладеним, керуючись ст. 19 Конституції України; ст. 61 ч. 3 ЖК УРСР; ст. ст. 6 , 626 – 632, 638, 639 ЦК У; ст.ст. 4 ч. 1, 5 ч. 1 , 20 ч.3 п.1, 21 ч. 2 п.3, 26 ч. 1, 29 ч. 1, п.2 п/п б) Прикінцевих положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 1875; ст. ст. 18, 21 Закону України «Про захист прав споживачів» № 3161; ст. ст. 26 ч.1 п. 15, 59 ч. 9 З У «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 № 280», Пост. КМУ від 20.05.2009 № 529

Прошу:

1. Скасувати п.1 Рішення Виконавчого комітету міської ради м. Артемівська Донецької обл № 292.
2. Зобов`язати «Артемівську керуючу компанію житлово-комунальних послуг» укласти договори
про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій на основі « Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 № 529.
3. Про приняте щодо цієї Претензії рішення сповістити мене письмово за вказаною адресою.
----------------------------------------------------------------------------
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

під час пересилання трохи змінюється форматування
Записаний

gro-za

  • Засновник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2230
  • City: Київ
  • ГРОмадський правоЗАхисник, 050-448-1-844
    • Перегляд профілю

Ви непогано аргументували свою позицію. Але наслідки будуть нульові. Готуйте адміністративний позов. Чиновники добровільно своїх порушень чи помилок не визнають.
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email