'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: ЗАЯВА про забезпечення доказів до позову про усунення порушень прав споживачів ЖКП.  (Прочитано 3919 раз)

0 Користувачів і 2 Гостей дивляться цю тему.

gro-za

  • Засновник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2230
  • City: Київ
  • ГРОмадський правоЗАхисник, 050-448-1-844
    • Перегляд профілю

 

ЗАЯВА про забезпечення доказів до позову про усунення порушень прав споживачів ЖКП.

Відповідно до ч. 3 ст. 133 ЦПК України за заявою заінтересованої особи суд може забезпечити докази до пред’явлення нею позову. Частина 4 тієї ж статті ЦПК України зобов’язує заявника подати позовну заяву протягом 10 днів з дня постановлення ухвали.



До Шевченківського районного суду м. Києва,
вул. Смирнова-Ласточкіна, 10-Б, м. Київ, 04053

Суддя Малинников О.Ф.
Справа про забезпечення доказів № 2-8230/05

Представник заявників (за довіреностями):
Куля Віктор Іванович, вул. Боткіна, 4, кв. 18, м. Київ, 03055

Заявники:
1. Куля Віктор Іванович, вул. Боткіна, 4, кв. 18, м. Київ, 03055
2. Салмін Олег Володимирович, кв. 29 у тому ж будинку.
3. Василюк Микола Венедиктович, кв. 30 у тому ж будинку.
4. Костяна Лариса Григорівна, кв. 34 у тому ж будинку.
5. Бренич Роман Михайлович, кв. 42 у тому ж будинку.
6. Кіфа Людмила Володимирівна, кв. 9 у тому ж будинку.

Заінтересовані особи:
1. СВП “Енергозбут Київенерго”, вул. Мельникова, 31, м. Київ, 04050.
2. ВАТ “Київгаз”, вул. Кіквідзе, 4-б, м. Київ, 01103.
3. Державний галузевий архів Центральної геофізичної лабораторії, проспект Науки, 39, корпус 2, м. Київ, 03028


“____”__________ 2005 р.


Уточнена ЗАЯВА про забезпечення доказів до позову
про усунення порушень прав споживачів при розрахунках за послуги з теплопостачання

У зв’язку з набранням чинності з 1 вересня 2005 р. Цивільним процесуальним кодексом України (2004 р.) попередня Заява від 05 липня 2005 р. до Шевченківського районного суду м. Києва про забезпечення доказів для Кулі Віктора Івановича, Салміна Олега Володимировича, Костяної Лариси Григорівни, Бренича Романа Михайловича, Кіфи Людмили Володимирівни, Василюка Миколи Венедиктовича підлягає уточненню шляхом викладення в наступній редакції.

У відповідності до ч. 1 ст. 133 ЦПК України особи, які беруть участь у справі і вважають, що подання потрібних доказів є неможливим або у них є складнощі в поданні цих доказів, мають право заявити клопотання про забезпечення цих доказів. Відповідно до ч. 3 ст. 133 ЦПК України за заявою заінтересованої особи суд може забезпечити докази до пред’явлення нею позову. Частина 4 тієї ж статті ЦПК України зобов’язує заявника подати позовну заяву протягом 10 днів з дня постановлення ухвали про забезпечення доказів.

Частиною 2 ст. 135 ЦПК України передбачено, що заява про забезпечення доказів розглядається протягом 5 днів з дня її надходження з повідомленням сторін та інших осіб, які беруть участь у справі. Присутність цих осіб не є обов’язковою. Відповідно до ч. 3 тієї ж статті ЦПК у разі обгрунтованої вимоги заявника, а також якщо не можна встановити, до кого може бути згодом пред’явлено позов, заява про забезпечення доказів розглядається судом невідкладно за участю заявника.

На даний час заявники не можуть однозначно встановити, до кого може бути згодом пред’явлено позов, оскільки жодна з заінтересованих осіб не визнає себе відповідальною за порушення вимог нормативних актів при розрахунках за послуги з теплопостачання з населенням. Відповідно до розпоряджень КМДА від 20.10.2000 р. № 1887, від 20.06.2002 р. № 1245 та від 26.12.2002 р. № 2306, теплопостачальні підприємства міста та ЖЕО після закінчення опалювалььного періоду протягом наступного кварталу зобов’язані проводити перерахунки з населенням за надані послуги з опалення та гарячу воду з урахуванням відхилення реальних температур теплоносія від прийнятих при розрахунках нормативів та з урахуванням фактично наданих послуг.

Проте цей обов’язок ні АЕК “Київенерго”, ні ЖЕО не виконують. Останні посилаються на ту обставину, що фактично вони не отримують грошових коштів від населення за комунальні послуги, а тому не визнають себе виконавцями комунальних послуг. Що стосується АЕК “Київенерго”, то цей суб’єкт господарювання вважається постачальником, а не виконавцем послуг, безпосередніх правовідносин з мешканцями багатоквартирних будинків не має, проте отримує грошові кошти від останніх опосередковано через Комунальне підприємство “Головний інформаційно-обчислюввальний центр” (КП ГІОЦ) КМДА. В свою чергу КП ГІОЦ не є ні виробником, ні виконавцем комунальних послуг і не має договірних відносин з населенням у зазначеній сфері. Бездіяльність органів місцевого самоврядування та ЖЕО призвела до того, що населення у м. Києві залишилося поза межами договірних відносин у житлово-комунальній сфері, що суперечить ст. 19 Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, порушує права споживачів на отримання якісних послуг та повернення зайво сплачених коштів за ненадані послуги.

З іншого боку, з доказів по інших судових справах стало відомо, що на даний час мешканцям будинку №4 по вул. Боткіна належить повернути більше 15 грн. з кожного квадратного метра опалювальної площі, загалом від 2000 до 2700 грн. на квартиру, але для уточнення зазначеної суми потрібні розрахунки на підставі документальних даних, які є у заінтересованих осіб. Крім того, на думку заявників, суб’єкти господарювання, зокрема СВП “Київенерго” та ВАТ “Київгаз”, тривалий час обдурювали ЖЕО та мешканців будинку, нараховуючи безпідставно надмірні обсяги теплової енергії та газового палива, які насправді не повністю використовувалися при виробництві теплової енергії. Особливістю зазначеного будинку є те, що він обігрівається безпосередньо від автономної дахової котельні, яка працює на природному газі. Інших джерел теплопостачання в цьому будинку, за винятком квартири № 24, не існує. Дахова котельня на даний час знаходиться в управлінні АЕК “Київенерго”. Для того, щоб довести наявність обману споживачів комунальних послуг, необхідні документальні докази, які заінтересовані особи відмовляються надати у добровільному порядку, про що свідчить наявна переписка з ними.

Керуючись ст.ст. 133, 134, 135 ЦПК України, я, Куля Віктор Іванович, на підставі наданих мені представницьких повноважень, звертаюся від свого імені та від імені моїх довірителів Салміна Олега Володимировича, Костяної Лариси Григорівни, Бренича Романа Михайловича, Кіфи Людмили Володимирівни, Василюка Миколи Венедиктовича до Шевченківського районного суду м. Києва з цією уточненою Заявою про забезпечення доказів для позову про усунення порушень прав споживачів при розрахунках за послуги з теплопостачання будинку № 4 по вул. Боткіна в м. Києві, де мешкають заявники, який буде згодом поданий до одного чи декількох суб’єктів господарської діяльності у сфері комунальних послуг, як тільки нормативно-правовим актом органів місцевого самоврядування відповідно до ст. 7 Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, або на підставі договору, буде визначений виконавець послуг з теплопостачання та гарячого водопостачання у зазначеному будинку.

Затримка з визначенням виконавця послуг пов’язана з відсутністю відповідного Порядку, затвердженого центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства, що передбачено частиною 4 п.1 ст. 7 того ж Закону.

З іншого боку, позов може бути пред’явлений до суб’єкта господарювання, який у добровільному порядку або за рішенням суду згодом буде примушений укласти договір на надання послуг з теплопостачання, постачання гарячої і холодної води та водовідведення відповідно до ст. 29 того ж Закону та згідно з Правилами надання зазначених послуг, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. №630.

1. Місцезнаходження, суть і форма потрібних доказів

Докази потрібні у вигляді оригіналів перелічених нижче документів, або належним чином завірених копій і скріплених печаткою з зазначенням ідентифікаційного коду підприємств або організацій. При винесенні ухвали про забезпечення доказів прошу суд дотриматися вимог ст. 19 Закону України “Про виконавче провадження”.

З цією метою ПРОШУ:

1.1. Зобов’язати ВАТ “АЕК Київенерго” (СВП “Енергозбут Київенерго”), ідентифікаційний код 26187763, вул. Мельникова, 31 надати представнику заявників за розрахункові опалювальні періоди 2001-2002, 2002-2003, 2003-2004, 2004-2005 років наступні документи :

- Температурний графік регулювання параметрів теплоносія в залежності від температури навколишнього повітря дахової котельні будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва за затвердженою формою;
- Дані про середньодобову температуру навколишнього повітря у м. Києві за період з травня 2001 р. по квітень 2005 р.;
- Дані про середньодобову температуру води у централізованій мережі водопостачання м. Києва за період з травня 2001 р. по квітень 2005 р.;
- Довідку про наявність або відсутність вузла обліку теплової енергії дахової котельні будинку №4 по вул. Боткіна;
- Пояснення, чому дахова котельня у будинку №4 по вул. Боткіна був прийнята в управління ВАТ “ АЕК “Київенерго” без вузла обліку теплової енергії;
- Табуляграми щомісячного відпуску теплової енергії для центрального опалення та гарячого водопостачання в будинок №4 по вул. Боткіна в м. Києві з травня 2001 року по квітень 2005 року;
- Методику розрахунку фактичних обсягів теплової енергії, виробленої даховою котельнею будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва;
- Норми та вказівки по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових та громадських споруд, а також на господарсько-побутові потреби в Україні, затверджені Держжитлокомунгоспом України (КТМ 204 України, 244-94);
- Галузеву методику по нормуванню витрат палива на виробництво та відпуск теплової енергії котельнями теплового господарства, затверджену наказом Держбуду України від 17.12.98 № 240 (КТМ 204 України 246-99).
- Докази достовірності табуляграм, або довірчі інтервали статистичних похибок при визначенні обсягів теплопостачання розрахунковим способом в умовах відсутності вузла обліку теплової енергії на даховій котельні будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва;
- Зведені акти звірки нарахувань за спожиту теплову енергію для потреб ЦО мешканцям будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва за періоди травня 2001 року по квітень 2005 року за типовою формою;
- Зведені тристоронні акти звірки нарахувань за фактично поставлений обсяг холодної води на підігрів та теплової енергії для потреб ГВП мешканцям будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва з травня 2001 року по квітень 2005 за типовою формою;
- Інформацію про проведення перерахунків за надані послуги ЦО та ГВП за розрахункові опалювальні періоди 2001-2002, 2002-2003, 2003-2004 рр. мешканцям будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва за типовою формою;
- Довідку про обсяги теплової енергії, спожитої від дахової котельні власниками (орендарями) нежитлових приміщень, прибудованих або вбудованих до будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва за розрахункові опалювальні періоди 2001-2002, 2002-2003, 2003-2004 рр.;
- Методику визначення обсягів теплової енергії, спожитої від дахової котельні власниками (орендарями) нежитлових приміщень, прибудованих або вбудованих до будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва, в умовах відсутності лічильників тепла у зазначених осіб;
- Офіційно підтверджені дані про джерела, обсяги та вартість газопостачання на дахову котельню будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва з травня 2001 р. по квітень 2005 р. помісячно;
- Офіційно підтверджені дані про теплотворну здатність газового палива, яке постачалося на дахову котельню будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва з травня 2001 р. по квітень 2005 р.;
- Журнал реєстрації показників газового лічильника дахової котельні будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва з травня 2001 р. по квітень 2005 р. з підписами уповноважених осіб та доказами їх повноважень.

1.2. Зобов’язати ВАТ “Київгаз”, вул. Кіквідзе, 4-б, м. Київ, 01103, ідентифікаційний код 03346331, надати представнику заявників за розрахункові опалювальні періоди 2001-2002, 2002-2003, 2003-2004, 2004-2005 років наступні документи :

- Дані про джерела, обсяги, теплотворну здатність та вартість газопостачання на дахову котельню будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва з травня 2001 р. по квітень 2005 р. помісячно;
- Офіційно підтверджені дані про теплотворну здатність газового палива, яке постачалося на дахову котельню будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва з травня 2001 р. по квітень 2005 р.;
- Журнал реєстрації показників газового лічильника дахової котельні будинку №4 по вул. Боткіна м. Києва з травня 2001 р. по квітень 2005 р. з підписами уповноважених осіб та доказами їх повноважень.

1.3. Зобов’язати Державний галузевий архів Центральної геофізичної лабораторії, проспект Науки, 39, корпус 2, м. Київ, 03028 надати представнику заявників за розрахункові опалювальні періоди 2001-2002, 2002-2003, 2003-2004, 2004-2005 років наступні документи :

- Дані про середньодобову температуру навколишнього повітря у м. Києві за період з травня 2001 р. по квітень 2005 р.;
- Дані про середньодобову температуру води у централізованій мережі водопостачання м. Києва за період з травня 2001 р. по квітень 2005 р.

2. Зазначення обставин, які підтверджуються цими доказами

Листом Управління з питань цінової політики КМДА від 18.07.2002 р. №09050/2-859 на адресу Солом’янського райсуду м. Києва та директора КП УЖГ Солом’янського району м. Києва на запит останнього від 11.05.2002 р. №914/30 заступник начальника цього Управління повідомляє, що теплопостачальні підприємства міста та житлово-експлуатаційні організації на підставі п. 2 розпорядження КМДА від 20.10.2000 р. №1887 зобов’язані, починаючи з опалювального періоду 2000-2001 рр., проводити після його закінчення протягом наступного кварталу перерахунки з населенням за надані послуги за опалення та гарячу воду з урахуванням відхилення реальних температур теплоносія від прийнятих при розрахунках нормативів.

Цей обов’язок у подальшому був підтверджений пунктом 2 розпорядження КМДА від 20.06.2002 р. №1245 з додатковою вимогою про урахування обсягів фактично наданих послуг.

Таким чином, перерахунки повинні були здійснюватися не пізніше, ніж до 1 серпня 2001, 2002, 2003, 2004 років. Оскільки перший з перелічених термінів виходить за межі строку позовної давності, то позовні вимоги згодом можуть бути пред’явлені за наступні періоди, починаючи з 1 серпня 2002 року, а також за поточний опалювальний період, який закінчився у квітні 2005 р.

Крім того, листом від 11.04.2005 р. №046/2-1164 на адресу іншої мешканки м. Києва О.В. Смирнової Головне управління житлово-комунального господарства КМДА повідомило, що розпорядженням КМДА від 26.12.2002 р. №2306 затверджена Методика проведення перерахунків за надані послуги ЦО та централізованого ГВП.

Згідно з п.п. 4...6 Методики, для проведення перерахунків житлово-експлуатаційні та теплопостачальні організації на підставі табуляграм та інших документів щорічно складають по кожному будинку:

- Зведений акт звірки нарахувань за спожиту теплову енергію для потреб ЦО,
- Зведений тристоронній акт звірки нарахувань за фактично поставлений обсяг холодної води на підігрів та теплової енергії для потреб ГВП,
- Інформацію про проведення перерахунків за надані послуги ЦО та ГВП за розрахунковий опалювальний період 200_-200_ рр.,
- Типову форму для мешканців “Повідомлення про проведення перерахунків за надані послуги ЦО та ГВП протягом розрахункового опалювального періоду 200_-200_ рр.”

Зазначені документи взаємопов’язані між собою, а остаточним документом є Типова форма повідомлення, яке повинно надійти кожному мешканцю за відповідний розрахунковий опалювальний період не пізніше 20 серпня наступного періоду. Проте такі повідомлення заявникам не надсилалися.

Згідно з п. 3.15 Методики, перерахунки з населенням за надані послуги з ЦО та ГВП за відповідний розрахунковий опалювальний період вважаються здійсненими (завершеними) в разі доведення ЖЕО (або ГІОЦ при наявності відповідного договору з ЖЕО) сум перерахунків окремо по кожному виду послуг до всіх наймачів (власників квартир) у встановленому цією Методикою порядку.

Забезпечувані докази потрібні для визначення обсягів теплової енергії, яка нараховувалась мешканцям та власникам або орендарям нежитлових приміщень будинку №4 по вул. Боткіна. За даними табуляграм можна визначити відхилення від вимог нормативно-правових актів КМДА при нарахуванні оплати послуг з ЦО та ГВП мешканцям будинку.

Інші докази містять складові частини параметрів теплопостачання, необхідні для обліку відхилень фактичних даних від розрахункових, а також дозволяють встановити, чи проводилися перерахунки з споживачами за ЦО та ГВП, і якщо так, то чому вони не доведені до споживачів та чи можна вважати їх достовірними.

У зв’язку з відсутністю приладів обліку теплової енергії, яка виробляється даховою котельнею, без порівняння даних табуляграм з даними про обсяги газопостачання на дахову котельню, без відомостей про теплотворну здатність використаного газового палива, без урахування вартості газового палива, без урахування середньомісячних даних про температуру навколишнього повітря та про температуру холодної води неможливо достовірно встановити суму коштів, яка підлягає поверненню споживачу після проведення перерахунків, навіть якщо вони й здійснювалися, а їх результати приховувалися.

Слід зазначити, що при наявності вихідних даних перерахунки може виконати будь-яка особа з загальною середньою освітою. Як відомо з теорії автономних систем опалення, в усталеному температурному режимі при заданій температурі навколишнього повітря має місце тепловий баланс: кількість теплової енергії, яка виробляється котельнею, дорівнює тепловим втратам будинку в навколишнє середовище. При цьому теплові втрати визначаються різницею температур повітря всередині приміщення та навколишньго повітря, помноженій на сталу величину коєфіціенту втрат для даного приміщення. Величина температури повітря в квартирах житлових будинків нормується і повинна знаходитися в межах 18 ... 20 градусів по Цельсію. З іншого боку, кількість теплової енергії, яка виробляється котельнею, визначається обсягом спожитого газового палива, помноженим на теплотворну здатність палива (у межах 7,5 ... 8,0 Гкал/тис.куб.м) та на коефіціент корисної дії котлів (близько 95% для сучасного обладнання). Шляхом порівняння результатів розрахунків можна визначити, чи є технічно спроможними табуляграми Київенерго і чи відповідають дійсності проведені нарахування за спожиту теплову енергію для потреб центрального опалення.

Інша складова частина нарахувань стосується кількості теплової енергії, яка витрачається на підігрів води для гарячого водопостачання. Вона залежить від обсягів води на підігрів та різниці температур холодної і гарячої води. Температура гарячої води нормується, повинна знаходитися в межах 50 ... 55 градусів по Цельсію. Температура холодної води є величиною несталою, залежить від пори року, повинна бути отримана з офіційних джерел.

Отже, для перевірки правильності нарахувань за теплову енергію мешканцям будинків з автономною системою опалення в умовах відсутності будинкових приладів обліку необхідні табуляграми СВП “Енергозбут Київенерго”, зведені акти про обсяги постачання теплової енергії, які складає СВП “Енергозбут Київенерго” разом з ЖЕО, дані про температурні параметри навколишнього повітря та холодної води, які зберігаються в Державному галузевому архіві Центральної геофізичної лабораторії, обсяги споживання палива автономною даховою котельнею, які знаходяться ВАТ “Київгаз”, а також дані в інших витребовуваних документах. Порядок проведення розрахунків регламентується відповідними методиками, які також належить витребувати, про що зазначено вище.

3. Прохання до суду:

На підставі викладеного, у відповідності до ст. 135 ЦПК України (2004 р.), представник заявників звертається до суду з проханням невідкладно розглянути цю заяву та постановити ухвалу про забезпечення доказів по зазначеній справі, зобов’язавши перелічені у заяві юридичні особи надати їх представнику заявників. Заяву прошу розглянути лише за участю представника заявників.

Забезпечення доказів прошу доручити Відділам державної виконавчої служби (ВДВС) районних управлінь юстиції (РУЮ) м. Києва за місцезнаходженням відповідних юридичних осіб. Стягувачем у виконавчому провадженні на підстави ухвали про забезпечення доказів прошу визначити представника заявників Кулю Віктора Івановича.

Прошу звільнити представника заявників від сплати державного мита на підставі ч. 10.ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України “Про державне мито”, оскільки дана справа стосується захисту прав споживачів. Довіреності від заявників на уповноваження діяти від їх імені були долучені раніше до попередньої заяви від 05 липня 2005 р. і знаходяться в матеріалах справи № 2-8230/05.

Додаток: Копії уточненої заяви для заінтересованих осіб – 3 екз.


Представник заявників – Куля В.І.



2008-06-17
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email