'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: вопрос о действии тарифов  (Прочитано 9380 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Микола

  • Гість
вопрос о действии тарифов
« : 06 Лютого 2010, 21:34:58 »

Скажіть будь ласка, не можу розібратися в  тарифних розпорядженнях.
Тариф на утримання нашого будинку  затверджений розпорядженням КМДА №760 від 30.06.09. Приватний ЖЕК, який обслуговує наш будинок, з 01.08.09  нараховує  плату за утримання будинку  по цьому тарифу.
 Це розпорядження(760), наскільки мені відомо,ще ніким не скасоване та не оскаржене, на жаль. Статті в пресі про те , шо прокуратура  вказує КМДА на незаконність тарифів , які затверджені також і цим розпорядженням, на жаль залишаються статтями. Далі КМДА   затверджує розпорядження №979 від 31.08.09.
 Розпорядження №979 від 31.08.09 встановлює з 1 серпня 2009 року тарифи на послуги з утримання будинків некомунальної власності (в додатку). Ті будинки, яких в цьому додатку немає , повинні керуватись п.2 цього розпорядження. Це я так розумію. В ЖЕК вказують на те, що розпорядження №760  від 30.06.09 стосується безпосередньо нашого будинку, а №979 від 31.08.09  стосується тільки тих будинків, які ще не подали на затвердження в КМДА свої тарифи. Допоможіть будь ласка розібратись.
Записаний

gro-za

  • Засновник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2230
  • City: Київ
  • ГРОмадський правоЗАхисник, 050-448-1-844
    • Перегляд профілю
Re: вопрос о действии тарифов
« Reply #1 : 06 Лютого 2010, 21:51:23 »

Якщо приватний ЖЕК сформував тариф з дотриманням Порядку, затвердженого постановою КМУ № 560, подав на погодження органу місцевого самоврядування, а останній своїм рішенням погодив, тоді тариф є законним. Однак, усі ці обставини слід перевірити, а у разі відхилень від норм законодавства тариф можна визнати недійсним. Але виключно у судовому порядку. З огляду на те, що голова КМДА Черновецький Л.М. перевищував свої повноваження, підписуючи одноосібно розпорядження замість колективних рішень, які повинні прийматися шляхом голосування, то суд має визнати такі розпорядження недійсними. Без звернення до суду Ваша проблема, на жаль,  не вирішиться. Крім того, у Ваших інтересах слід негайно укласти Типові договори, затверджені постановами КУ № 630 та № 529 (замість скасованої № 560).
Записаний

Микола

  • Гість
Re: вопрос о действии тарифов
« Reply #2 : 07 Лютого 2010, 16:47:28 »

Процедура введення тарифів для нашого будинку була не дотримана, а саме:
30.06.09 підписується розпорядження КМДА про погодження тарифу для нашого будинку з 1 серпня 2009 року. За 30 днів до введення нового тарифу повинні були провести громадські слухання. Громадські слухання проведені( про них ніхто не знає, але я підозрюю що протокол є, і думаю що на них були присутні представники райдержадміністрації). Дата проведення громадських слухань, зі слів  працівників ЖЕКа - 20 серпня 2009 року. Зараз листом попросили надати протокол громадських слухань.
1. Чи може бути підставою для оскарження в суді розпорядження КМДА по тарифам,  в звязку з недотриманням процедури встановлення нових тарифів, а  саме  порушення п.5 статті 32 Закону України "Про житлово-комунальні послуги"(повідомлення за 30 днів)
2.Яким чином  встановлюється прозорість розрахунку тарифу, його економічна обгрунтованість. В Законі та порядку встановлення тарифів  ці питання  викладені в загальних  формулюваннях. А підстави,критерії оцінки,  з яких я можу  сказати, що тарифи введені не прозорі і т.д., відсутні.   
 Я дуже Вам вдячний за попередню відповідь, З повагою, Микола.
Записаний

gro-za

  • Засновник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2230
  • City: Київ
  • ГРОмадський правоЗАхисник, 050-448-1-844
    • Перегляд профілю
Re: вопрос о действии тарифов
« Reply #3 : 07 Лютого 2010, 17:04:45 »

>Яким чином  встановлюється прозорість розрахунку тарифу - вимагайте вихідні дані для формул, передбачених Порядком формування тарифу. Зробіть котррозрахунок. У разі суттєвих розбіжностей буде підстава визнати цей розрахунок недійсним.

>...порушення п.5 статті 32 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" ({відсутність} повідомлення за 30 днів) - так, це достатня підстава.
Записаний

Микола

  • Гість
Re: вопрос о действии тарифов
« Reply #4 : 08 Лютого 2010, 10:30:43 »

 В продовження  цієї теми.   Чи буде така можливість   внесення змін позовних вимог   ( оскарження розпорядження №760 від 30.06.09) та  чи можливо це взагалі.
Записаний

gro-za

  • Засновник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2230
  • City: Київ
  • ГРОмадський правоЗАхисник, 050-448-1-844
    • Перегляд профілю
Re: вопрос о действии тарифов
« Reply #5 : 08 Лютого 2010, 11:00:31 »

В продовження  цієї теми.   Чи буде така можливість   внесення змін позовних вимог   ( оскарження розпорядження №760 від 30.06.09) та  чи можливо це взагалі.
Це можливо, але потрібно доводити, що розпорядженням порушені Ваші права.
Записаний

Микола

  • Гість
Re: вопрос о действии тарифов
« Reply #6 : 09 Лютого 2010, 11:41:58 »

Розпорядженням КМДА №760   погоджені тарифів для конкретного будинку, тому   в Вашу позовну заяву, яка взята з Вашого дозволу за основу, добавлені курсивом  деякі уточнення, покритикуйте будь ласка:

ПОЗОВНА ЗАЯВА
про визнання невідповідними законодавству нормативно-правових актів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

Зміст позовних вимог:

1.  Визнати розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №760 вд 30.06.2009 р  „Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій" невідповідним законодавству, недійсним з дати його прийняття та скасувати вказане рішення.

Виклад обставин, якими позивач обгрунтовує свої вимоги:

Суб’єкт владних повноважень – Київський міський голова Черновецький Л.М., який одночасно є головою Київської міської державної адміністрації (далі – КМДА), перевищуючи самоврядні повноваження, одноособово прийняв і підписав  розпорядження від імені виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), у подальшому – ВОКМР(КМДА).
Як вбачається з оприлюдненого тексту розпорядження ВОКМР(КМДА) від 30 червня 2009  року № 760  « Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій" , предметом його регулювання є тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надаються житлово-будівельними кооперативами, об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків та іншими балансоутримувачами жилих будинків, уповноваженими ними особами або управителями жилих будинків. Згідно з преамбулою вони видані в межах функцій органу місцевого самоврядування, відповідно до Законів України та постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій».

Частиною 2 ст. 2 КАС України визначено, що до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 104 КАС України до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. Крім того, ч. 2 ст. 171 КАС України надає право оскаржити нормативно-правовий акт особам, щодо яких його застосовано, а також особам, які є суб’єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. Розпорядження, прийняті відповідачами, стосуються фізичних осіб, які проживають на території м. Києва, а тому вони впливають або можуть впливати на права, свободи та інтереси позивача.
Згідно ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, які передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим – також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено (ст. 10), що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Виконавчими органами (ст. 11) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади – також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади. У ст. 28 Закону визначено, що до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать зокрема встановлення в порядку і в межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади, а також погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності.
Стаття 51 цього Закону визначає, що виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті ради є виконавчий комітет ради. Виконавчий комітет ради є підзвітним та підконтрольним раді, що його утворила, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади – також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади. Відповідно до ст. 59 Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень на її пленарному засіданні голосуванням. Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення (або пізніше). Виконавчий комітет в межах своїх повноважень приймає рішення на його засіданні більшістю голосів і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування доводяться до відома населення.
Перелічені вище норми законодавства узгоджуються з Конституцією України. Так, відповідно до ст. 144 Конституції органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які у разі їх невідповідності Конституції чи законам Країни зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.
Законом України "Про столицю України – місто-герой Київ" передбачено (ст. 10), що Київська міська та районні в містах ради мають власні виконавчі органи, які утворюються відповідними радами, підзвітні та підконтрольні відповідним радам. Прикінцевими положеннями до Закону (ч. 2) визначено, що міська та районні в місті Києві ради протягом місяця після набрання чинності цим Законом вирішують питання щодо формування власних виконавчих органів на базі відповідних державних адміністрацій, які паралельно виконують функції державної виконавчої влади.
Як вбачається зі змісту рішення Конституційного Суду України №21-рп/2003 від 25 грудня 2003 р., Київська міська державна адміністрація є єдиним в організаційному відношенні органом, який виконує функції виконавчого органу Київради та паралельно функції місцевого органу виконавчої влади. З питань, віднесених до відання місцевого самоврядування, цей орган підзвітний і підконтрольний Київраді, а з питань здійснення повноважень виконавчої влади – Кабінету Міністрів України. Втім, вказані норми не заперечують норми Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та спеціального Закону України «Про столицю України місто-герой Київ», а як вказано у рішенні Конституційного Суду України дають їм тлумачення.
Таким чином, ані голова Київської міської державної адміністрації, ані Київська міська державна адміністрація, як орган державної влади, не наділені повноваженнями щодо встановлення/погодження тарифів на житлово-комунальні послуги. Натомість повноваження Київської міської державної адміністрації, як виконавчого органу, починаються з моменту прийняття Київською міською радою конкретного скликання відповідного рішення.
Законом України "Про житлово-комунальні послуги" (ст. 7) до повноважень органів місцевого самоврядування віднесено встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, визначення виконавця житлово-комунальних послуг, управління об'єктами у сфері житлово-комунальних послуг, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості, укладання договорів з підприємствами різних форм власності на вироблення та/або виконання житлово-комунальних послуг.
Порядок формування цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" визначає Кабінет Міністрів України, а органи місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
Стаття  20 Закону України «Про житлово- комунальні послуги» встановлює  ,що  споживач житлово- комунальних послуг, має  право одержувати необхідну інформацію, зокрема, про перелік житлово- комунальних послуг ,їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання, порядок надання  житлово- комунальних послуг, їх споживчі властивості, тощо. Проте, будь якої інформації про структуру ціни/тарифу, за яким мають сплачувати житлово- комунальні послуги мешканці будинків не надано.
Стаття 32 Закону України  вiд 24.06.2004 № 1875-IV « Про житлово-комунальні послуги»    встановлює, що у   разі   зміни   вартості   житлово-комунальних   послуг  виконавець/виробник  не  пізніше  ніж за 30 днів повідомляє про це споживача  з  визначенням  причин  зміни  вартості   та   наданням  відповідних  обґрунтувань  з  посиланням на погодження відповідних  органів. Цього виконано не було, нас  не було повідомлено про зміну вартості послуг в установлені Законом строки та не надано жодних обґрунтувань   щодо  зміни вартості  тарифів. 
«Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій», затверджений Постановою Кабінету Міністрів №529  визначає, що Виконавець житлово-комунальних послуг доводить розрахунок тарифів до відома власників житлових  квартир,  приміщень та інших споживачів послуг шляхом проведення щодо кожного будинку громадських слухань. Про громадські слухання, згідно з статутом Територіальної громади міста Києва, мешканці повинні бути попереджені не пізніше ніж за 10 днів до проведення слухань.   Ніяких попереджень не було. Виконавець послуг відмовляється надавати копії проведених громадських слухань. Дата проведених громадських слухань, зі слів Виконавця, становить 20 серпня 2009 року.
Крім того, при  виданні зазначених розпоряджень порушено частину третю статті 31 закону України «Про житлово-комунальні послуги», щодо затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво. При цьому жодного економічного обґрунтування витрат на виробництво житлово- комунальних послуг Відповідачем, як суб’єктом владних повноважень, що видав  відповідний нормативно- правовий акт, оприлюднене не було.


Окремо слід зазначити, що, відповідно до статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», розробники регуляторних актів до оприлюднення проекту регуляторного акту готують аналіз його регуляторного впливу.

Стаття 9 цього Закону зазначає про те, що розробники регуляторних актів під час оприлюднення проектів регуляторних актів встановлюють строк подання пропозицій фізичних та юридичних осіб, який не може бути встановлений меншим, ніж 1 та більшим, ніж 3 місяці.

Оскаржувані розпорядження Київської міської державної адміністрації не оприлюднювалися та не здійснювався аналіз регуляторного впливу щодо них.

Стаття 36 цього Закону зазначає, що регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом чи посадовою особою місцевого самоврядування, якщо наявна хоча б одна з таких обставин: відсутній аналіз регуляторного впливу; проект регуляторного акта не був оприлюднений.


Наведене свідчить про протиправність дій Відповідача та про невідповідність діючому законодавству України прийнятих розпоряджень.

Враховуючи викладене, керуючись ч. 2 ст. 19, ст.ст. 21, 48 Конституції України, ст.ст. 1, 2, 6, 7,20, 28, 30, 31,32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги”, ст..ст.1,4,5,24,28,59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, ст..41 Закону України „Про місцеві державні адміністрації”,ст..ст. 17,18,19,75,104-106,117 Кодексу адміністративного судочинства України

ПРОШУ СУД:
1.   Відкрити провадження у адміністративній справі про визнання невідповідними законодавству, недійсними з дати прийняття та скасування розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30 червня  2009 року № 760 «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій”
2.   Відповідно до ч. 3 ст. 171 КАС України зобов'язати відповідача – виконавчий орган КМР (КМДА) опублікувати оголошення про відкриття провадження в адміністративний справі щодо оскарження нормативно-правових актів відповідно до змісту позовних вимог.
3.    Відповідно до абзацу 2 ст. 144 Конституції України зупинити дію оскаржуваних актів.
4.    Винести постанову про задоволення позовних вимог у повному обсязі.


Перелік документів та інших матеріалів, що додаються:

1. Квитанція про сплату державного мита.
2. Копії позовної заяви для відповідачів та третіх осіб (4 примірники).
Записаний

gro-za

  • Засновник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2230
  • City: Київ
  • ГРОмадський правоЗАхисник, 050-448-1-844
    • Перегляд профілю
Re: вопрос о действии тарифов
« Reply #7 : 09 Лютого 2010, 11:50:03 »

Ваш позов можна подавати до суду.
Записаний

Микола

  • Гість
Re: вопрос о действии тарифов
« Reply #8 : 09 Лютого 2010, 12:27:54 »

 Я можу  в цьому позові в Відповідачі добавити приватний ЖЕК, який обслуговує наш будинок, чи є якась інша процедура.
Записаний

gro-za

  • Засновник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2230
  • City: Київ
  • ГРОмадський правоЗАхисник, 050-448-1-844
    • Перегляд профілю
Re: вопрос о действии тарифов
« Reply #9 : 09 Лютого 2010, 13:54:42 »

Я можу  в цьому позові в Відповідачі добавити приватний ЖЕК, який обслуговує наш будинок, чи є якась інша процедура.
Приватний ЖЕК не є суб'єктом владних повноважень. Але можете його визначити у заголовку третьою особою без самостійних вимог, оскільки рішення у справі може зачіпати його інтереси.
Записаний

Микола

  • Гість
Re: вопрос о действии тарифов
« Reply #10 : 12 Лютого 2010, 14:05:42 »

До своєї позовної заяви хочу ще додати наступне:

"""Стаття 5 Закону України „Про ціни і ціноутворення”  встановлює, що у  разі
виникнення  заборгованості по виплаті заробітної плати, стипендій,  пенсій  та  інших  соціальних  виплатах забороняється до погашення такої    заборгованості    підвищення    цін    і    тарифів    на  житлово-комунальні  послуги та послуги громадського транспорту, що надаються громадянам України. За даними Державного комітету статистики  станом на початок 2009 року заборгованість з виплати заробітної плати по місту Києву становила  97,4 млн.грн, на початок 2010 року  - 140,4 млн. грн.
Стаття 57 Конституції України  визначає, що  Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом.
Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов’язки громадян, не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, є нечинними."""

Підготовлені та відправлені запити:
в мінюст - про реєстрацію або нереєстрацію розпорядження КМДА №760
в держкомпідприємництва - про погодження чи непогодження  цього ж розпорядження
в держінспекцію по цінам - про погодження введених тарифів.
Які , на Вашу думку, ще потрібні кроки до подачі позовної заяви в суд.
Дякую
Записаний

gro-za

  • Засновник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2230
  • City: Київ
  • ГРОмадський правоЗАхисник, 050-448-1-844
    • Перегляд профілю
Re: вопрос о действии тарифов
« Reply #11 : 12 Лютого 2010, 17:11:02 »

Цитувати
"Стаття 5 Закону України „Про ціни і ціноутворення”  встановлює, що у  разі
виникнення  заборгованості по виплаті заробітної плати, стипендій,  пенсій  та  інших  соціальних  виплатах забороняється до погашення такої    заборгованості    підвищення    цін    і    тарифів    на  житлово-комунальні  послуги та послуги громадського транспорту, що надаються громадянам України. За даними Державного комітету статистики  станом на початок 2009 року заборгованість з виплати заробітної плати по місту Києву становила  97,4 млн.грн, на початок 2010 року  - 140,4 млн. грн. 
Положення  частини  другої  статті 5 втратили чинність,  як такі,  що є неконституційними, на підставі Рішення Конституційного Суду  N  2-рп/2000  (  v002p710-00  )  від  10.02.2000 
Підготовлені та відправлені запити:
в мінюст - про реєстрацію або нереєстрацію розпорядження КМДА №760
в держкомпідприємництва - про погодження чи непогодження  цього ж розпорядження
в держінспекцію по цінам - про погодження введених тарифів.
Які , на Вашу думку, ще потрібні кроки до подачі позовної заяви в суд. Дякую.
Ці запити зайві. Відносно реєстрації - отримаєте відповідь, що НПА органів місцевого самоврядування не підлягають реєстрації. А КМДА є такими органом. Відносно погодження у Держкомпідприємництві - це не їх повноваження. Щодо інспекції по цінах - вона повинна надавати висновки. Стосується лише органів державної виконавчої влади.
Записаний
 


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email