'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Визначення прибудинкової території і плата за її утримання  (Прочитано 27197 раз)

0 Користувачів і 2 Гостей дивляться цю тему.

Андрій

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 490
  • City: Київ
  • io_ua: Андрей
    • Перегляд профілю
Re: Утримання прибудинкової території
« Reply #15 : 14 Листопада 2011, 17:17:45 »

Прорахувати, напевно, можна. Питання у тому, хто це повинен робити, хто є фактичним власником ділянки і на яких підставах мешканці мають платити за утримання ділянки.
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю
Re: Утримання прибудинкової території
« Reply #16 : 14 Листопада 2011, 18:42:25 »

Вообще-то, ранее (года так 1997-2004), когда предприятия оформляли землю под существующими многоквартирными домами (материалы инвентаризации) с учетом придомовой территориии, её размеры и границы обосновывались рабочим проектом строительства дома (там этому целый раздел посвящен). А в его отсутствие, как тут справедливо было замечено, - по проекту розподілу території кварталу (мікрорайону), которые разрабатывали соответствующие НИИпроекты.
Формально, размер придомовой территории можно просчитать:
Формально, згідно чинному законодавству на прибудинкову територію повинен бути земельний акт. Немає акту - немає території.
Записаний

mata

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 559
    • Перегляд профілю
Re: Утримання прибудинкової території
« Reply #17 : 14 Листопада 2011, 19:09:40 »

Уважаемый Юрій Васильович, как это можно связать:

1. Право власності на нерухоме майно підлягає державній реєстрації.

2. ЦК абзац 3 п.2 ст331 "Якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації.

3. Согласно решения КС (9 листопада 2011 року № 14-рп/2011)
 За законодавством України допоміжне приміщення у дво- або багатоквартирному будинку, гуртожитку має своє функціональне призначення, яке полягає у забезпеченні експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців. Під поняттям „мешканці“ треба розуміти власників, співвласників, наймачів, орендарів окремих житлових і нежитлових приміщень будинку, які проживають у будинку і становлять визначене коло суб’єктів, які реалізують право спільної власності на окремий її об’єкт – допоміжні приміщення.
 Крім того, таке функціональне призначення‚ як обслуговування дво- або багатоквартирного будинку‚ має і прибудинкова територія навколо нього, визначена актом на право власності чи користування земельною ділянкою. З цього випливає, що допоміжне приміщення може бути розташоване і поза межами дво- або багатоквартирного будинку."
 КС ВИРІШИВ
 "1. В аспекті конституційного звернення положення пункту 2
 статті 10 Закону України „Про приватизацію державного житлового фонду“ від 19 червня 1992 року № 2482–ХІІ зі змінами необхідно розуміти так, що власники квартир дво- або багатоквартирних житлових будинків та житлових приміщень у гуртожитку, незалежно від підстав набуття права власності на такі квартири‚ житлові приміщення‚ є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою."

Т.е. придомовая территория на которой стоит многоквартирный дом выполняет функции обслуживания дома и по этой причине вроде подпадает под определение вспомогательніх помещений. ????? однако

5. Згідно біль ранішого рішення КС - право власності на допоміжні приміщення належить власникам приватизованих квартир і для підтвердження набутого в такий спосіб права не потребується вчинення будь-яких інших додаткових юридичних дій. 
  (тобто не потрібна державна реєстрація????)

Так нужна при таком раскладе гос. регистрация придомовой территории или нет?
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю
Re: Утримання прибудинкової території
« Reply #18 : 14 Листопада 2011, 21:39:12 »

Право власності чи постійного користування земельною ділянкою врегульовано статтями 42, 116, 125, 126 Земельного кодексу України.
Процитовані Вами норми ЦК не суперечать нормам ЗК.

Прибрала помилку в формулюванні. Відповідь Ю.В. з паралельної теми
Читайте ще раз. Зверніть увагу:
Цитувати
має і прибудинкова територія навколо нього, визначена актом на право власності чи користування земельною ділянкою.

Тобто прибудинкова територія, на яку виданий державний акт є у спільній власності і для підтвердження цього права ще додаткової реєстрації не потрібно.
« Останнє редагування: 14 Листопада 2011, 21:59:50 від Тетяна Academia »
Записаний

mata

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 559
    • Перегляд профілю
Re: Утримання прибудинкової території
« Reply #19 : 14 Листопада 2011, 23:05:56 »

Ув. Тетяна Academia
я таки не догоняю. (Тут получается типа обезжиренный жир.)
Расшифруйте что такое акт (или державний акт) на право власності чи користування земельною ділянкою, який не потребує додаткової реєстрації.
Поясните
1. кто,
2. где,
3. зачем,
4. каким способом и
5. на каком основании может получить этот документ и что он дает, а также
какая регистрация для него не нужна.
Я думал что документ о праве собственности на квартиру порождает право собственности на вспомогательные помещения, ну... и ... теперь ... в том числе и на придомовую территорию.
Оказывается для нее надо еще один макумент. А что если он уже выдан и не жильцам, а горсовету - то кто владелец?

Если можно покажите его и растолкуйте ответы на поставленные вопросы.
У меня дело в суде и там относительно придомовой территории
начинается разбор полетов с орг. выводами относительно тарифа.
Мне надо хорошо подковаться что-б хорошо лягнуть противную сторону. ;D
« Останнє редагування: 14 Листопада 2011, 23:17:53 від mata »
Записаний

Тетяна Academia

  • Правонаступник
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3178
  • City: Київ
  • io_ua: Тетяна Academia
    • Перегляд профілю

ОМС може видати державний акт на право володіння чи постійного користування на прибудинкову територію багатоквартирного будинку ЖЕО чи ОСББ.

До видачі такого акту "прибудинкова територія" знаходиться у комунальній власності і співвласникам житла у багатоквартирному будинку не належить.
Згідно влучного вислову Тетяни Монтян, "київські будинки висять у повітрі". Державних актів на прибудинкову територію не видають. Причина проста: влада має широке поле для ущільнюючої забудови та іншіх "пустощів" з огляду на ціну землі.
Підозрюю, що аналогічна ситуація і в інших містах.

Я на власні очі не бачила жодного державного акту. З повідомлень, створеним ОСББ чиняться перешкоди у отриманні цих актів.
Пам`ятаю багаторічну історію мешканців будинку по вулиці Чапаєва, які відбивались від забудовника у дворі їх дома. Судовий процес по видачі державного акту тягнувся років п`ять.

Одночасно ЖЕО з чистою совістю беруть з мешканців плату за прибирання прибудинкової території. І, як повідомляли влітку в пресі, за прибирання однієї ділянки - з мешканців кількох будинків.

p.s. Фрагменти обговорень з паралельних тем будуть перенесені та об`єднані.
« Останнє редагування: 14 Листопада 2011, 23:50:41 від Тетяна Academia »
Записаний

mata

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 559
    • Перегляд профілю

Или я придираюсь, или новое Решение КС написано немного по дебильному.
Рассудите.
Пишут:
допоміжне приміщення у дво- або багатоквартирному будинку, гуртожитку має своє функціональне призначення, яке полягає у забезпеченні
експлуатації будинку та
побутового обслуговування його мешканців.

Вроде логично - эксплуатация дома и обслуживание жильцов.
а дальше пишут:
Крім того, таке функціональне призначення‚ як обслуговування дво- або багатоквартирного будинку‚ має і прибудинкова територія навколо нього, визначена актом на право власності чи користування земельною ділянкою.
Прикольно:
1. обслуживание дома. Идолопоклонство? Как можно служить каменному дому? ;D
2. прибудинкова територія навколо нього? Почему вокруг дома? А земля под домом?
Я читаю
               Положення
           про порядок встановлення та закріплення меж
           прибудинкових територій існуючого житлового
           фонду та надання у спільне користування або
           спільну сумісну власність земельних ділянок
                для спорудження житлових будинків
2.2. Прибудинкова територія включає:
     - територію під житловим будинком (житловими будинками);
     - проїзди та тротуари;
     - озеленені території;
     - ігрові  майданчики  для  дітей  дошкільного  та   молодшого
шкільного віку;
     - майданчики для відпочинку дорослого населення;
     - майданчики для занять фізичною культурою;
     - майданчики для тимчасового зберігання автомобілів;
     - майданчики для господарських цілей;
     - майданчики для вигулювання собак;
     - інші  території,  пов'язані  з  утриманням та експлуатацією
будинків та інших пов'язаних з ними об'єктів.
« Останнє редагування: 15 Листопада 2011, 09:43:16 від mata »
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Автор: mata:
Цитувати
Т.е. придомовая территория на которой стоит многоквартирный дом выполняет функции обслуживания дома и по этой причине вроде подпадает под определение вспомогательных помещений. ?? однако
Не прибудинкова територія підпадає під визначення "допоміжні приміщення", а допоміжні приміщення, які знаходяться на прибудинковій території (наприклад сараї ) і які не є конструктивно частиною будинку, але були споруджені для обслуговування будинку ( наприклад де було пічне опалення, то мешканці в них зберігали вугілля; після обладнання будинка центральним опаленням вони залищилися мешканцям як комори) теж є спільною сумісною власністю мешканців будинку.
Цитувати
1.1. Допоміжні приміщення (підвали,  сараї, кладовки, горища,
колясочні і т.ін.)  передаються  безоплатно  у  спільну  власність громадян   одночасно   з  приватизацією  ними  квартир  (кімнат  у квартирах)   багатоквартирних   будинків.   Підтвердження    права власності   на   допоміжні   приміщення   не  потребує  здійснення
додаткових  дій,  зокрема   створення   об'єднання   співвласників багатоквартирного будинку, вступу до нього.
Рішення КСУ №- 4рп 2004р.
А в Рішенні КСУ №- 14рп 2011р. суд відповів на питання не про територію, а про те, чи власники квартир, що купували їх вже після приватизації, є співвласниками допоміжних приміщень, чи ні? Бо деякі суди постановляли, що покупець квартири не є власником допоміжних приміщень будинку, бо він не брав участі в приватизації, а допоміжні приміщення передаються у співвласність під час приватизації. КСУ спростував таку маячню. При цьому КСУ зазначив що допоміжні приміщення можуть бути й за межами будинку - на прибудинковій території визначеній актом на право власності чи користування земельною ділянкою.
Про земельний акт на прибудинкову територію:
Цитувати
•   Відповідно до  «Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій» (Наказ Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005  № 76):
« …Прибудинкова територія - територія  навколо багатоквартирного будинку,  визначена  актом на право власності чи користування земельною  ділянкою і призначена для обслуговування багато-квартирного будинку…»
•   Відповідно до  ст.ст. 42, 92, 83, 125, 126  Земельного Кодексу України (ЗУ  вiд 25.10.2001  № 2768-III):
«Стаття 42. Земельні ділянки багатоквартирних жилих будинків
    1. Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки,  а також належні до них будівлі,  споруди та прибудинкові території   державної   або  комунальної  власності,  надаються  в  постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками
2. У  разі  приватизації громадянами багатоквартирного жилого будинку відповідна земельна ділянка може передаватися безоплатно у власність або надаватись у користування об'єднанню власників.»
«Стаття 83. Право власності на землю територіальних громад
     1. Землі,  які належать  на  праві  власності  територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.
     2. У  комунальній  власності  перебувають  усі  землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також  земельні ділянки за їх межами,  на яких розташовані об'єкти комунальної власності.»
«Стаття 92. Право постійного користування земельною ділянкою
     1. Право  постійного  користування  земельною  ділянкою  - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
     2.   Права  постійного  користування  земельною  ділянкою  із земель державної та комунальної власності набувають:
     а) підприємства,  установи  та  організації,  що  належать до державної та комунальної власності;….»
«Стаття 125. Виникнення права на земельну ділянку
     Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
«Стаття 126. Документи, що посвідчують право на земельну  ділянку .»
…3. Право    постійного    користування   земельною   ділянкою посвідчується державним актом  на  право  постійного  користування земельною ділянкою…»
Тобто до отримання балансоутримувачем державного акту на право користування земельною ділянкою як прибудинковою територією ці землі перебувають у комунальній власності.
Записаний

mata

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 559
    • Перегляд профілю

Пробачьте.
Спочатку я також зрозумів нове рішення КСУ,
що в ньому йдеться про приміщення для обслуговування будинку
розміщені на прибудинковій території, поки не натрапив в цьому тексті на продовження:
"Крім того, таке функціональне призначення‚ як обслуговування дво- або багатоквартирного будинку‚ має і прибудинкова територія навколо нього, визначена актом на право власності чи користування земельною ділянкою."
Оскільки тут сказано, що прибудинкова теріторія має таке ж функціональне призначення як і допоміжні приміщення, а вони за попереднім рішенням КСУ належать мешканцям,
я зрозумів це речення так, що і право власності на прибудинкову теритрію
таке ж як і у допоміжних приміщень.
Тобто що вона також (внаслідок приватизації квартир) є власність мешканців будинку.
В іншому випадку, це речення в рішенні КСУ явно зайве тому, що випадає з тексту про сараї.
Це не логічно?
Записаний

VOLODUMUR

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 4
    • Перегляд профілю
    • Email


Як тоді вчинити, коли ЖБК нараховує оплату за утримання прибудинкової території.

Але ж "утримання прибудинкової території", це- оплата прибиральниці. При чім тут така полеміка про належить, не належить, акти земельні, права власності....
Записаний

Георгий

  • Активний Дописувач
  • ***
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 649
  • City: Київ
  • Георгий
    • Перегляд профілю
    • Email

VOLODUMUR! Було б непогано, якщо це була тільки оплата прибиральниці.
Але це от що:
 7. Витрати   з   прибирання   прибудинкової  території  (Впт)
визначаються за формулою

                В   = (О  + В  + Н + М + І) : П ,
                 пт     з    ф                 з

     де О   -  заробітна  плата;  В   - відрахування із заробітної
         з                         ф
плати  внесків  до  Пенсійного  фонду  України  та  інших   фондів
соціального  страхування;  Н  - накладні витрати;  М - матеріальні
витрати; І - обов'язкові платежі до бюджету; П  - сумарна загальна
                                              з
площа   (зазначена   у   технічному   паспорті  житлового  будинку
(гуртожитку)  квартир  (житлових  приміщень   у   гуртожитку)   та
нежитлових приміщень у житловому будинку (гуртожитку).
 ;D
28. Обсяг накладних витрат визначається у відсотках до  фонду
заробітної  плати  основних  робітників  виконавця  з  урахуванням
кошторисної   вартості    зазначених    витрат    відповідно    до
законодавства.   У   разі   неможливості  здійснення  об'єктивного
нормування  окремих  елементів  накладних  витрат   такі   витрати
визначаються на підставі фактичних витрат за попередній рік.

     29. До   накладних   витрат   належать  загальновиробничі  та
адміністративні витрати.

     30. До загальновиробничих витрат належать витрати з:

     1) утримання апарату  управління  виробництвом  -  витрати  з
оплати  праці  апарату управління виробництвом з відрахуваннями із
заробітної плати внесків до  Пенсійного  фонду  України  та  інших
фондів соціального страхування;

     2) утримання  виробничого  персоналу - витрати з оплати праці
виробничого персоналу (комірники,  молодший обслуговуючий персонал
тощо)  з  відрахуваннями із заробітної плати внесків до Пенсійного
фонду України та інших фондів соціального страхування;

     3) оплати службових відряджень працівників апарату управління
виробництвом;

     4) амортизації основних засобів виробничого призначення, крім
амортизації,  що включається у витрати з утримання та експлуатації
машин і обладнання;

     5) утримання  основних  засобів виробничого призначення та їх
поточного ремонту;

     6) охорони праці;

     7) забезпечення  пожежної  та  сторожової  охорони   об'єктів
виробничого призначення.

     31. До адміністративних витрат належать витрати з:

     1) утримання апарату управління підприємством;

     2) оплати   праці   персоналу   управління   підприємством  з
відрахуваннями із заробітної плати  внесків  до  Пенсійного  фонду
України та інших фондів соціального страхування;

     3) оплати    службових    відряджень   персоналу   управління
підприємством;

     4) забезпечення  пожежної  та  сторожової  охорони   об'єктів
адміністративного призначення;

     5) оплати  вартості  використання та обслуговування технічних
засобів  управління  (обчислювальних  центрів,   вузлів   зв'язку,
засобів сигналізації), канцелярські та поштово-телеграфні витрати;

     6) оплати     аудиторських    перевірок,    робіт    (послуг)
консультаційного та інформаційного характеру;

     7) оплати   праці    загальногосподарського    персоналу    з
відрахуваннями  із  заробітної  плати  внесків до Пенсійного фонду
України та інших фондів соціального страхування;

     8) амортизації     основних     засобів     адміністративного
призначення;

     9) утримання    та   поточного   ремонту   основних   засобів
загальногосподарського призначення;

     10) охорони праці та техніки безпеки;

     11) підготовки (перепідготовки) кадрів;

     12) сплати податків і зборів  (обов'язкових  платежів),  крім
тих, що включаються у виробничу собівартість, а також інші витрати
адміністративного призначення.




Що таке прибудинкова територія?

 В Києві, взагалі, термін "прибудинкова територія" шматочок землі/асфальту, котру прибирає ЖКО . Прибудинкова територія, взагалі до нашого будинку не має ніякого відношення, тобто термін є, а прибудинкова територія відсутня. Ми не співвласники "прибудинкової території". Кажучи більш точніше "прибудинкова територія" це насправді "землі запасу" Київської громади. Так що не дивуйтеся, коли на вашій "прибудинковій території" що небудь збудують. Сплачуючи за прибирання "прибудинкової територій" ми робимо благодійний внесок на користь "Київської громади".

Записаний

VOLODUMUR

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 4
    • Перегляд профілю
    • Email

Виявляється, що по кожній статті , що формує тариф, закладені і адміністративні витрати?
А чому тоді крім прибирання сходових кліток, прибирання прибудинкових територій, вивіз сміття.....тощо наступним пунктом є адміністративні витрати?  :-[Що ж тоді включається туди?
Записаний

mata

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 559
    • Перегляд профілю

У меня в суде договор с ПРЭЖО и там из оплаты убирается содержание придомовой территории со ссылкой на ее формальное отсутствие.
Сказано и то, что принуждение к заключению договора о содержании за мои деньги несуществующей придомовой территории содержит признаки правонарушения предусмотренного ст.190 уголовного кодекса - мошенничество.
Судебного решения еще нет.
А, есть ли подобный опыт у форумчан?
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

До уваги: Обговорення в темі відбувалось в 2011р. до змін Земельного кодексу, що були внесені ЗУ  "Про Державний земельний кадастр".
Наразі:  Потрібно враховувати зміни до ЗКУ, що набрали чинності з 01.01.2013р. та з 01.07.2015р., визначення прибуткової території у ПКУ з 1 липня 2012 року,  визначення прибуткової території у ЗУ № 417 "Про особливості..." з 01.07.2015р.
Також слід враховувати вимоги ЗУ "Про благоустрій населених пунктів"
 http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2807-15   у чинній редакції  та "Правила благоустрою ..." конкретного населеного пункту ( затверджуються рішенням ОМС). 
Приклад у темі "Прибудинкова територія в м.Херсон"
 http://gro-za.org/forum/index.php?topic=9781.0.html 
Читати можно починаючи з посту 
 http://gro-za.org/forum/index.php?topic=9781.msg58361.html#msg58361
« Останнє редагування: 11 Березня 2017, 14:20:19 від Юрій Васильович »
Записаний
 

+ Швидка відповідь


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email