'ГРО-ЗА' - ГРОмадський правоЗАхисник

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Новини:

Для того, щоб надіслати запитання, реєстрація у форумі не потрібна.

Автор Тема: Прошу помочь разобраться с льготами  (Прочитано 3360 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Геннадий

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2
  • City: Киев
    • Перегляд профілю

 Уважаемый Виктор Иванович! Уважаемые юристы!
Добрый день.
Помогите пожалуйста разобраться с моим вопросом.
Я пенсионер МЧС (звільнений за вислугою років через хворобу). Состав семьи: жена, сын 19 лет (студент), дочь 17 лет (студент). Живем с моими родителями.
 На  основании статьи 22 ЗУ "Про пожежну безпеку " http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=3745-12
имею право на льготы :

Стаття 22. Соціальний захист працівників державної пожежної охорони
 1) Особовому  складу  державної  пожежної  охорони та членам їх сімей    надається   50-відсоткова  знижка плати  за  жилу  площу, комунальні  послуги,  а  також  паливо  в межах норм, встановлених
законодавством,  за  умови,  якщо розмір наданих пільг у грошовому еквіваленті  разом із середньомісячним сукупним доходом цієї особи за  попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право   на  податкову  соціальну  пільгу  у  порядку,  визначеному Кабінетом  Міністрів України. { Частина шоста статті 22 в редакції Закону  N  107-VI  (  107-17  )  від  28.12.2007  -  зміну визнано неконституційною    згідно   з   Рішенням   Конституційного   Суду N 10-рп/2008 ( v010p710-08 ) від 22.05.2008 }
     За  особами  рядового  та  начальницького  складу   державної пожежної охорони, звільненими зі служби за  віком,  через  хворобу або за вислугою років, зберігається право на пільги відповідно  до цього  закону за умови, якщо середньомісячний сукупний доход сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини  доходу,  який  дає право на податкову соціальну пільгу у порядку,  визначеному Кабінетом Міністрів України. { Частина сьома
статті  22  із  змінами,  внесеними  згідно  із  Законом  N 107-VI (  107-17 ) від 28.12.2007 - зміну визнано неконституційною згідно
з  Рішенням  Конституційного Суду N 10-рп/2008 ( v010p710-08 ) від 22.05.2008
 
2) Согласно:

а) ст.64 части второй  "ЖИТЛОВИЙ  КОДЕКС  УКРАЇНСЬКОЇ  РСР " http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=5464-10   

Стаття 64. Права і обов'язки членів сім'ї наймача
     Члени сім'ї наймача, які проживають разом з ним, користуються нарівні  з  наймачем  усіма  правами  і  несуть усі обов'язки,  що випливають з договору найму жилого  приміщення.  Повнолітні  члени сім'ї  несуть  солідарну  з  наймачем  майнову відповідальність за зобов'язаннями, що випливають із зазначеного договору.
     До членів  сім'ї наймача належать дружина наймача,  їх діти і батьки. Членами сім'ї наймача може бути визнано й інших осіб, якщо вони  постійно  проживають разом з наймачем і ведуть з ним спільне господарство.;

б) статьи 3  "Сімейного Кодексу України"      http://apelyacia.org.ua/node/8344
    Сім'я є первинним та основним осередком суспільства.
    Сім'ю складають особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки.

в) пункта №6 " Р І Ш Е Н Н Я КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ  (vd990603 vn5-рп/99 ) від 3 червня 1999 року)
   http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=v005p710-99

   пунк №6. Стосовно поняття "член сім'ї" Конституційний  Суд  України виходить  з об'єктивної відмінності його змісту залежно від галузі законодавства.  Використаний  законодавцем  підхід  до  визначення членів  сім'ї  стосовно  інших  правовідносин  за  аналогією можна застосувати і для тлумачення  поняття  "член  сім'ї"  у  контексті
пункту  6  статті  12  Закону  України  "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" ( 2011-12 ), частин четвертої і   п'ятої   статті  22  Закону  України  "Про  міліцію" ( 565-12) та частини шостої статті 22 Закону України "Про  пожежну безпеку"   ( 3745-12 ).   Наведені правові норми дають підстави для диференціації членів сімей взагалі,  членів сімей, які перебувають на  утриманні  або  проживають  з  суб'єктами права на пільги щодо оплати користування житлом і комунальними послугами, на дві групи.
     До першої  з  них  слід   віднести   чоловіка   або   дружину військовослужбовця, працівника міліції, особового складу державної пожежної охорони та їх прямих родичів  по  низхідній  і  висхідній лініях - дітей і батьків. Право на отримання 50-відсоткової знижки на  оплату  жилої  площі  та  комунальних   послуг   для   дружини (чоловіка),  дітей  та  батьків військовослужбовця,  який загинув, помер,  пропав безвісти або став  інвалідом  під  час  проходження військової   служби,   працівника   міліції  чи  особового  складу державної пожежної охорони, виникає за наявності лише однієї умови - належності  до сім'ї суб'єкта права на зазначені пільги.  Таке ж право для дружини (чоловіка), дітей та батьків військовослужбовця, який  несе  службу  на загальних підставах,  набувається за тієї ж умови,  але тільки у випадках,  коли вони перебувають  на  повному
утриманні військовослужбовця або одержують від нього допомогу, яка є для таких членів сім'ї постійним і основним джерелом засобів  до існування. Але за будь-яких з названих обставин право на зазначені
пільги не залежить від того,  хто з членів  сім'ї  є  наймачем  чи власником (співвласником) жилого приміщення.
     Дружина (чоловік),   їх   діти   і  батьки  є  членами  сім'ї військовослужбовця, працівника міліції, особового складу державної пожежної охорони і нарівні з ним користуються пільгами щодо оплати житла і комунальних послуг,  якщо вони проживають разом з ним, а у передбачених  законом  випадках  ще й ведуть спільне господарство. Стосовно  дітей  не  має  значення  їх  походження,  а  також  те, народжені вони у шлюбі чи поза ним. 
- членами моей семьи являются: жена , дети (19 и 17 лет), мои родители (отец - 70 лет, мама - 72 года)
 
Недавно выяснил, что после совершеннолетия сына ЖЕК перестал учитывать на него льготы. Из устной беседы с главным бухгалтером ЖЕКа которая ссылается на статью №64 ЗУ "Про Державний бюджет України на 2010 рік", (гл.буху об этой норме закона сообщила начальник льготного отдела Днепровского р-на ул.Курнатовского 7-а)             http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=2154-17) -  узнал, что льготы распространяются (в моем случае) на детей до 18 лет.

ЗУ "Про Державний бюджет України на 2010 рік"
Стаття 64.
  Установити,  що  до  членів  сім'ї пільговика при наданні пільг належать:  дружина (чоловік), їхні неповнолітні діти
(до 18 років);  неодружені повнолітні діти, які визнані інвалідами з дитинства I та II групи  або  інвалідами  I  групи;  особа,  яка проживає  разом  з  інвалідом  війни I групи та доглядає за ним за умови,  що інвалід  війни  не  перебуває  у  шлюбі;  непрацездатні батьки;   особа,   яка  знаходиться  під  опікою  або  піклуванням громадянина, що має право на пільги, та проживає разом з ним.

ВОПРОС:
    1) Отменяет ли ст64 ЗУ "Про Державний бюджет України на 2010 рік" перечисленные выше стати ЗУ и " Р І Ш Е Н Н Я КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ"
    2) Имею ли я право (если я прав) подать заявку в ЖЕК на перерасчет квартплаты и коммунальных услуг и за какой период?

Заранее благодарен за ВАШЕ участие.
« Останнє редагування: 02 Червня 2010, 23:15:34 від BGF »
Записаний

Юрій Васильович

  • Супермодератор
  • *****
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 9850
  • City: Бахмут (Артемівськ)
  • io_ua: Ник
    • Перегляд профілю

Цитувати
в) пункта №6 " Р І Ш Е Н Н Я КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ  (N 10-рп/2008 ( v010p710-08 ) від 22.05.2008)
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=v005p710-99

что-то Вы напутали: ссылаетесь на решение КСУ № 10-рп/2008, а адрес приводите другого решения - № 5-рп/99

в бюджете 2008г. о членах семьи ст.66

Цитувати
Стаття 66.  Установити,  що до членів  сім'ї  пільговика  при наданні пільг належать:  дружина (чоловік), їхні неповнолітні діти (до 18 років);  неодружені повнолітні діти, які визнані інвалідами з  дитинства  I  та  II групи або інвалідами I групи;  особа,  яка проживає разом з інвалідом війни I групи та  доглядає  за  ним  за умови,  що  інвалід  війни  не  перебуває  у шлюбі;  непрацездатні батьки;  особа,  яка  знаходиться  під  опікою   або   піклуванням громадянина, що має право на пільги, та проживає разом з ним.


но в решении КСУ № 10-рп/2008 эта статья не рассматривалась вообще:
Цитувати
                     Р І Ш Е Н Н Я
                   КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ

                   у справі за конституційними
                поданнями Верховного Суду України
              щодо відповідності Конституції України
     (конституційності) окремих положень статті 65 розділу I,
     пунктів 61, 62, 63, 66 розділу II, пункту 3 розділу III
           Закону України "Про Державний бюджет України
                 на 2008 рік та про внесення змін
              до деяких законодавчих актів України"
                 і 101 народного депутата України
              щодо відповідності Конституції України
         (конституційності) положень статті 67 розділу I,
       пунктів 1-4, 6-22, 24-100 розділу II Закону України
            "Про Державний бюджет України на 2008 рік
                       та про внесення змін
              до деяких законодавчих актів України"
              (справа щодо предмета та змісту закону
                  про Державний бюджет України)
 

м. Київ,                                        Справа N 1-28/2008
22 травня 2008 року
N 10-рп/2008 


приведенная Вами цитата как раз из решения КСУ № 5-рп/99, но она не из резолютивной части. Резолютивная часть имеет 5 пунктов. И 5-й пункт гласит:
Цитувати
5. Наявність права на пільги в оплаті  користування житлом та комунальними   послугами   у   члена   сім'ї   військовослужбовця, працівника міліції,  особового складу державної пожежної охорони у кожному конкретному випадку визначається відповідними органами  чи організаціями,  а  в  разі  виникнення  спору  -  судами загальної юрисдикції.


Соответствующие (відповідні) органы как раз и действуют так как им каждый год в бюджете прописывают - дети до 18 лет. Попробуйте решить спор в суде.
Записаний

Геннадий

  • *
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2
  • City: Киев
    • Перегляд профілю

Спасибо больше за помощь.
Позвольте еще вопрос задать.

приведенная Вами цитата как раз из решения КСУ № 5-рп/99, но она не из резолютивной части. Резолютивная часть имеет 5 пунктов. И 5-й пункт гласит:
Цитувати
5. Наявність права на пільги в оплаті  користування житлом та комунальними   послугами   у   члена   сім'ї   військовослужбовця, працівника міліції,  особового складу державної пожежної охорони у кожному конкретному випадку визначається відповідними органами  чи організаціями,  а  в  разі  виникнення  спору  -  судами загальної юрисдикції.


Соответствующие (відповідні) органы как раз и действуют так как им каждый год в бюджете прописывают - дети до 18 лет. Попробуйте решить спор в суде.

Получается, что данное решение противоречит ниже изложенному:
есть решение КС Украины (Документ v008p710-99, редакцiя вiд 06.07.1999)
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=v008p710-99

Цитувати
в и р і ш и в:
     1. Положення  частини  шостої  статті  22 Закону України "Про міліцію" та частини сьомої статті 22 Закону України  "Про  пожежну безпеку"  треба  розуміти як загальне правило щодо всіх інших норм цих Законів, які передбачають надання пільг працівникам міліції та особового  складу  державної  пожежної  охорони  і визначають коло осіб, на яке поширюються такі пільги.
     Положення частини  шостої  статті  22  Закону  України   "Про міліцію"  у  контексті  частин  четвертої  і  п'ятої  цієї статті, положення частини сьомої статті 22  Закону  України  "Про  пожежну безпеку"  у  контексті  частини  шостої цієї статті треба розуміти так,  що  членам  сімей  працівників  міліції,  осіб  рядового  та начальницького  складу  державної пожежної охорони,  звільнених зі служби за віком,  через хворобу або за вислугою років,  як і самим суб'єктам права на житлово-комунальні пільги, надаються відповідні пільги щодо  оплати  жилої  площі,  комунальних  послуг,  а  також палива.


и далее цитаты: Р І Ш Е Н Н Я КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ (Документ v010p710-08, редакцiя вiд 22.05.2008, чинний)
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=v010p710-08&p=1274961646469575
Цитувати
Ухвалюючи Рішення   від   9   липня  2007  року  N  6-рп/2007 ( v0a6p710-07  )  (справа  про   соціальні   гарантії   громадян), Конституційний  Суд  України звернув увагу Верховної Ради України, Президента України,  Кабінету Міністрів  України  на  необхідність додержання положень статей 1,  3, 6, 8, 19, 22, 95, 96 Конституції України ( 254к/96-ВР ),  статей 4,  27,  частини другої статті  38 Кодексу  (  2542-14 ) при підготовці,  прийнятті та введенні в дію закону про Держбюджет.  Ця рекомендація ґрунтувалася  на  правових позиціях  Суду,  висловлених у зазначеному Рішенні,  відповідно до яких:  стаття 38 Кодексу ( 2542-14 )  конкретизує  вимоги  частини другої  статті  95  Конституції України ( 254к/96-ВР ) щодо змісту закону про  Держбюджет;  у  сукупності  вказані   статті   Кодексу ( 2542-14  )    і  Конституції  України  ( 254к/96-ВР ) визначають вичерпний перелік правовідносин,  які повинні регулюватися законом про  Держбюджет  - встановлення тільки доходів та видатків держави на загальносуспільні потреби,  а тому закон про Держбюджет не може скасовувати   чи   змінювати   обсяг  прав  і  обов'язків,  пільг, компенсацій  і  гарантій,  передбачених  іншими  законами  України
(абзаци четвертий,  п'ятий, шостий, восьмий пункту 4 мотивувальної частини).
  У зв'язку  з  цим  Конституційний  Суд  України  дійшов висновку,  що  "зупинення законом про Державний бюджет України дії інших законів України щодо надання пільг,  компенсацій і гарантій, внесення  змін  до  інших  законів  України,  встановлення  іншого (додаткового)  правового  регулювання  відносин,  ніж  передбачено законами  України,  не  відповідає  статтям 1,  3,  частині другій статті 6,  частині другій статті  8,  частині  другій  статті  19, статтям  21,  22,  пункту  1  частини  другої статті 92,  частинам першій, другій,   третій    статті    95    Конституції   України" ( 254к/96-ВР ) (абзац  перший  пункту   5  мотивувальної  частини)
( v0a6p710-07 ).


Цитувати
5.4. Конституція України ( 254к/96-ВР ) у статті 92 визначила
сфери,  зокрема  бюджетну,  які  мають  врегульовуватися  виключно законом.  Закон про Держбюджет є  основним  фінансовим  документом держави.  Через  своє  спеціальне призначення цей закон не повинен регулювати відносини в інших сферах суспільного життя.
     Конституція України  (  254к/96-ВР  )  не  надає  закону  про Держбюджет вищої юридичної сили стосовно інших законів.
     Таким чином,  Конституційний Суд України дійшов висновку,  що законом про Держбюджет не можна вносити зміни  до  інших  законів, зупиняти  їх дію чи скасовувати їх,  оскільки з об'єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві,  і як наслідок - скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина.
     У разі  необхідності  зупинення дії законів,  внесення до них змін і доповнень,  визнання їх нечинними  мають  використовуватися окремі закони.

Цитувати
7.1. Однією  з конституційних гарантій прав і свобод людини і
громадянина є недопущення їх скасування
(частина друга  статті  22
Конституції  України)  (  254к/96-ВР  )  чи  звуження їх змісту та
обсягу при прийнятті нових законів або  внесенні  змін  до  чинних
законів (частина    третя    статті    22   Конституції   України)
( 254к/96-ВР ).


Цитувати
5.3. У   Рішенні   від  14  грудня  2000  року  N  15-рп/2000
( v015p710-00 )     (справа   про   порядок    виконання    рішень Конституційного Суду України) Конституційний Суд України зазначив, що "рішення Конституційного Суду України мають  пряму  дію  і  для набрання  чинності  не  потребують  підтверджень  з боку будь-яких органів   державної    влади.    Обов'язок    виконання    рішення Конституційного Суду   України   є   вимогою  Конституції  України ( 254к/96-ВР ) (частина друга статті 150)" (абзац третій пункту  4
мотивувальної частини) ( v015p710-00 ).

  Решение КС Украины  (Документ v005p710-99, редакцiя вiд 03.06.1999)     http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=v005p710-99&p=1274961646469575
Цитувати
в и р і ш и в:
     1. Під  членом сім'ї військовослужбовця,  працівника міліції, особового складу державної пожежної охорони за  змістом  пункту  6 статті  12  Закону  України  "Про  соціальний  і  правовий  захист військовослужбовців та  членів  їх  сімей",  частин  четвертої  та п'ятої  статті  22  Закону України "Про міліцію" та частини шостої статті 22 Закону України  "Про  пожежну  безпеку"  треба  розуміти особу,  що  перебуває  з  суб'єктом  права  на  пільги щодо оплати користування житлом і комунальними  послугами  у  правовідносинах, природа  яких  визначається:  кровними  (родинними)  зв'язками або
шлюбними відносинами; постійним проживанням
з військовослужбовцем, працівником міліції,  особового складу державної пожежної охорони; веденням  з  ним  спільного  господарства.  Такі  ознаки  (вимоги) застосовуються  диференційовано  при конкретному визначенні членів сім'ї, які мають право на названі пільги.

     До кола членів сім'ї військовослужбовця,  працівника міліції, особового  складу  державної  пожежної  охорони належать його (її) дружина (чоловік),  їх діти і батьки.   Щодо  них  ознака  (вимога) ведення  спільного  господарства  з  суб'єктом  права  на пільги в оплаті користування житлом і комунальними послугами застосовується лише  у  передбачених  законом  випадках.  Діти  є  членами  сім'ї незалежно від того, чи є це діти будь-кого з подружжя, спільні або усиновлені, народжені у шлюбі або позашлюбні.

И последнее:
Напомню, что оба ребенка - студенты. Согласно статьи 199  "Сімейного Кодексу України"      http://apelyacia.org.ua/node/8929
Цитувати
Стаття 199. Обов'язок батьків утримувати повнолітніх дочку, сина, які продовжують навчання
1. Якщо повнолітні дочка, син продовжують навчання і у зв'язку з цим потребують матеріальної допомоги, батьки зобов'язані утримувати їх до досягнення двадцяти трьох років за умови, що вони можуть надавати матеріальну допомогу.
2. Право на утримання припиняється у разі припинення навчання.
3. Право на звернення до суду з позовом про стягнення аліментів має той з батьків, з ким проживає дочка, син, а також самі дочка, син, які продовжують навчання.


На Ваш взгляд - как юриста. Возможно ли выиграть в суде требование по признанию права на льготы ЧЛЕНОВ МОЕЙ СЕМЬ (не зависимо от возраста)?

Заранее благодарен за ответ.

« Останнє редагування: 03 Червня 2010, 14:15:47 від BGF »
Записаний
 

+ Швидка відповідь


Мониторинг доступности сайта Host-tracker.com
email